تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

بهترین سن تزریق بوتاکس

بهترین سن تزریق بوتاکس چند سال است؟ + افراد مناسب تزریق بوتاکس


تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (7 امتیاز)

بهترین سن تزریق بوتاکس و ژل

بهترین سن تزریق بوتاکس ، واکنش شما زمانی که در آینه به صورت خود نگاه می کنید و چین و چروک ها و خط و خطوط ریز و درشتی که بر پوست خود ظاهر شده است را می بینید چیست ؟قطعا به دنبال راهی برای از بین بردن این مشکل خواهید گشت.تزریق بوتاکس می تواند سریع ترین راه برای رسیدن به چهره ای جوان وشاداب باشد شما با تزریق بوتاکس  میتوانید از شر چین و چروک های صورت خود خلاص شوید .

از هر راهی که جهت جوانسازی و رفع نواقص صورت خود استفاده می کنید لازم است به یکسری نکات توجه کنید از جمله نکات مهم برای تزریق بوتاکس،دانستن بهترین سن تزریق بوتاکس است که ما در این مقاله سعی می کنیم نکاتی کاربردی راجب بهترین سن تزریق بوتاکس به شما ارائه دهیم .

کاربردهای بوتاکس چیست؟

بوتاکس کاربردهای مختلفی دارد. اما امروزه مهمترین و رایج ترین کاربرد بوتاکس مربوط به زیبایی است. برخی از کاربردهای بوتاکس به صورت زیر است:

  • پیشگیری از ایجاد چین و چروک
  • رفع چروک های ریز
  • لیفت ابرو و برخی نقاط مختلف
  • درمان میگرن 
  • درمان تعریق زیاد
  • ایجاد تقارن در ابروها ، چشم و …

دلایل به وجود آمدن چین و چروک صورت

  1. سن : با بالا رفتن سن پوست صورت انعطاف پذیری خود را از می دهد . از بین رفتن چربی لایه زیرین پوست و کاهش تولید روغن های طبیعی موجب خشکی پوست و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک پوست صورت می شود .
  2. مصرف دخانیات : یکی از عواملی که به چروک شدن پوست صورت سرعت می بخشد استعمال دخانیات است . دخانیات می تواند در روند جریان خون رسانی به پوست تغییراتی ایجاد کند و باعث به وجود آمدن چین و چروک روی پوست گردد .
  3. اشعه ماورای بنفش : علت اولیه چین و چروک زودرس پوست صورت می تواند قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش باشد .این اشعه ی مضر باعث در هم شکستن کلاژن و فیبرهای الاستین ، که در لایه عمقی پوست قرار دارند می شود .
  4. سبک تغذیه : قرار دان غذاهای چرب در برنامه غذایی خود می تواند باعث التهابات پوستی ، جوش و افزایش ضخامت لایه های پوست گردد .
  5. تغییرات وزن : افزایش وزن باعث کشیدگی پوست و به دنبال آن موجب شکستگی و آسیب های پوستی می شود بنابراین افزایش و کاهش وزن بهتر است با روشی اصولی و به آهستگی صورت گیرد.

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت :

  • دوری از اشعه مضر خورشید :یکی از دلایل اصلی ایجاد چروک پوست صورت اشعه مستقیم خورشید است .
  • خواب کافی در طول شبانه روز : خواب کافی باعث تولید بیشتر هورمون رشد می شود . این هورمون به ضخیم باقی ماندن پوست و حفظ قابلیت کشسانی و در نتیجه به کمتر چروک شدن آن کمک می کند .
  •  استفاده از عینک آفتابی از چروک شدن اطراف چشم جلوگیری می کند .
  • مصرف میوه و سبزی :آنتی اکسیدان موجود در میوه ها و سبزیجات موجب جوان ماندن و درخشان شدن پوست شده و صدمه ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد
  •  زیاد نشستن صورت : آب ، رطوبت و چربی  پوست را که موجب چروک نشدن پوست می شود را از بین می برد .
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده قوی موجب کند شدن این روند می شود .

اما زمانی که پوست صورت چروک شده و این موضوع باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس شما شده است تزریق بوتاکس می تواند جوانی و شادابی را به پوست شما برگرداند .

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس :

قبل از اینکه به موضوع  اصلی یعنی بهترین سن برای تزریق بوتاکس بپردازیم ، بهتر است بدانیم چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب هستند ؟ این روش یک روش موقت برای جوانسازی پوست صورت است و برای چین و چروک های عمیق و در سنین بالا مناسب نمی باشد . چنانچه در سنین جوانی قرار دارید و دارای مشخصه های زیر هستید می توانید با خیال راحت از این روش استفاده کنید :

– افرادی که در ناحیه  خط لبخند یا خط اخم ، دور چشم ، خطوط افقی پیشانی و در قسمت گردن دارای چین و چروک هستند تزریق بوتاکس راهی مناسب برای جوان سازی پوست آن ها است .

– افرادی که چین و چروک های خفیفی روی پوست خود دارند گزینه های مناسبی برای این روش موقت زیبایی هستند ، زیرا یکی از عوامل مهم در تاثیرگذاری بوتاکس شدت چروک هاست  .

– افرادی که دارای بیماری های خاص هستند و داروهای خاص مصرف می کنند و همچنین افرادی که به سم بوتولونیم حساسیت دارند کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش درمانی نیستند .

بهترین سن تزریق بوتاکس

بهترین سن تزریق بوتاکس چه سالی است؟

تزریق بوتاکس برای افرادی مناسب است که چروک های ریز و افتادگی های ریز تا متوسط در صورت آن ها ظاهر شده است . زمانی که اولین خطوط را در چهره خود مشاهده کردید گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید .18 سالگی حداقل سن  عنوان شده برای تزریق بوتاکس در مقاله های معتبر دنیا است و معمولا قبل از 18 سالگی تزریق بوتاکس صورت نمی گیرد .

در دهه 30 سالگی :

بهترین سن تزریق بوتاکس بعد از 30 سالگی است درست زمانی که اولین خطوط در صورت شما ظاهر می شود . تزریق بوتاکس در این سن باعث از بین رفتن چروک ها ، شاداب تر شدن و ایجاد طراوت در چهره و مهم تر از همه موجب پیشگیری از چین و چروک پوست صورت می شود . پس سن ۳۰ سالگی بهترین سن برای تزریق بوتاکس و ژل می باشد.

یکی از رایج ترین نشانه هایی که در دهه ۳۰ خواهید دید خطوط پنجه کلاغی نزدیک چشم هاست. استفاده از بوتاکس در این سن می تواند از حرکت عضلات صورت و در نتیجه تشکیل چین و چروک جلوگیری کند.

در دهه 40 سالگی :

خطوط روی صورت عمیق تر شده و به خوبی قابل دیدن هستند . این خطوط بیشتر در خط اخم ،اطراف چشم و پیشانی ظاهر می شوند . بهتر است برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک در سنین پایین تر اقدام به تزریق بوتاکس کنید ولی در 40 سالگی هم برای داشتن پوستی سالم و جوانسازی از تزریق بوتاکس دریغ نکنید .

اگر پوست خشک با چین و چروک عمیق دارید در این سن به بوتاکس نیاز خواهید داشت. داشتن سبک زندگی پراسترس ، شما را وادار به استفاده از تزریق بوتاکس می کند.

در دهه پنجم زندگی شاید تزریق بوتاکس به تنهایی برای از بین بردن چین و چروک هایی که روی پوست عمیق شده اند کافی نباشد و  بهتر است از آن به عنوان درمانی مکمل در کنار فیلر استفاده کرد .

شاید برای بعضی از افراد این سوال پیش آمده باشد که بعد از 60 سالگی می توان تزریق بوتاکس انجام داد و آیا تزریق بوتاکس در این سن اثرگذار است یا خیر ؟ در تزریق بوتاکس تنها عامل تعیین کننده سن نیست و عوامل زیادی هستند که تعیین می کنند یک شخص می تواند از این روش استفاده کند یا خیر ؟ بنابراین به طور قطعی نمی توان گفت که افراد بالای 60 سال نمی توانند از این روش استفاده کنند .

عمق چین و چروک ها ، بیماری و سوابق پزشکی فرد از مهم ترین فاکتور هایی است که برای تزریق بوتاکس در نظر گرفته می شود ، اگر شخص فاکتور های لازم را داشته باشد مانعی برای تزریق بوتاکس برای وی وجود نخواهد داشت .

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

تا اینجا از کاربردهای بوتاکس و بهترین سن تزریق بوتاکس صحبت شد . اما بوتاکس به عنوان یک درمان دارویی عوارض خاص خود را دارد که می تواند برای برخی افراد به شدت مضر باشد.

افراد زیر ۱۸ سال:

افرادی که زیر ۱۸ سال هستند به هیچ عنوان اجازه تزریق بوتاکس را ندارند. افراد بین ۱۸ تا ۲۰ سال نیز برای جوانسازی پوست و زیبایی نیازی به بوتاکس نخواهند داشت. برای افراد بالای ۲۰ سال هیچ محدودیتی ندارد.

افرادی که به بوتاکس آلرژی دارند:

حساسیت به داروها و مواد تزریقی در برخی افراد بسیار رایج می باشد. ممکن است برخی افراد به بوتاکس آلرژی داشته باشند . بهتر است قبل از اولین تزریق بوتاکس تست حساسیت انجام شود. افرادی که به این ماده آلرژی دارند به هیچ عنوان نباید بوتاکس تزریق کنند.

خانم های باردار :

خانم های باردار نباید از بوتاکس استفاده کنند. زیرا بوتاکس یک سم و یک ماده شیمیایی است. تزریق این ماده به بدن خانم باردار می تواند سلامت جنین را تحت تاثیر قرار دهد. پس از زایمان و در دوران شیردهی نیز تزریق بوتاکس توضیه نمی شود.

کلام آخر :

مدت زمان ماندگاری بوتاکس تنها به برند بوتاکس بستگی دارد و سن به طور مستقیم هیچگونه ارتباطی به این موضوع ندارد . 6 ماه بیشترین ماندگاری بوتاکس از بهترین برند موجود در بازار است ولی با توجه به سبک زندگی افراد و ویژگی ساختاری پوست زمان ماندگاری بوتاکس میتواند کاهش پیدا کند. ما در کلینیک مهراز از بهترین برندها برای تزریق بوتاکس استفاده می کنیم. تمامی آنها تاییدیه وزارت بهداشت دارن و توسط پزشکان مجرب مهراز کلینیک تزریق می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما