تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا لیزر روی جوش خطرناک است

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطرناک است؟


تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۲ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطرناک است؟ یکی از موضوعات مهم که امروزه در بین افراد رواج یافته است حذف موهای زائد بدن و صورت می باشد. از آنجا که موها با سرعت زیادی رشد می کنند اشخاص نیز باید به صورت مداوم درگیر از بین بردن آنها به روش های متفاوتی باشند.

در سال های اخیر با روی کار آمدن دستگاه های لیزر این مشکل تا حدودی برطرف شده است. لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی نوری لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود. باید توجه داشت که لیزر موهای زائد بدن بر روی عمق سطحی پوست اثر دارد و هیچگاه از ریشه ی موها عمیق تر نمی رود و آسیبی به سلامتی نمی زند.

لیزر موهای زائد روی جوش

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطرناک است؟ در رابطه با موهای زائد روی جوش می توان عنوان کرد که موهای زیرپوستی به عنوان جوش اصلاح نیز نامیده می شوند. در جوش اصلاح یک یا چند مو در هم پیچیده شده و به جای خروج از پوست زیر پوست رشد می کنند عدم درمان به موقع جوش اصلاح منجر به التهاب ، تورم و برآمدگی دردناک همراه با چرک خواهد بود.

جوش های زیر پوستی در زنان اطراف ناحیه ی بیکینی ، پاها و زیربغل ایجاد می شود ولی در مردان این نوع موها اکثرا در گونه ، گردن ، چانه و روی سر پس از اصلاح ایجاد می شود.

آیا لیزر روی جوش خطر دارد

اما سوال اینجاست آیا لیزر روی جوش خطر دارد؟

به منظور از بین بردن موهای زائد روی جوش بهترین روش لیزر موهای بدن خواهد بود. زیرا با لیزر ، فولیکول های مو به صورت اساسی و کامل از بین می روند و دیگر مویی رشد نخواهد کرد در اصل لیزر موهای زائد روی جوش ها هیچ گونه خطری ندارد بلکه با اینکار موهای زائد روی جوش ریشه ای از بین خواهند رفت و خطر ابتلا به عفونت و چرکی شدن این نوع جوش ها نیز از بین خواهد رفت.

لیزر موهای صورت جوش دار چه کاربردی دارد؟

بسیاری از افراد بعد از اینکه با استفاده از روش های موقت به از بین بردن موهای زائد صورت میپردازند دچار جوش های مختلف میشوند که به راحتی قابل درمان نیست و نمیتوان با کرم های مختلف آن را درمان کرد. در این موارد لیزر موهای صورت جوش دار بهترین کاری است که این افراد میتوانند با استفاده از آن از رشد مجدد موهای صورت و به وجود آمدن جوش های جدید جلوگیری کنند.

امروزه دستگاه های زیادی برای لیزر موهای زائد صورت به وجود آمده است که با استفاده از آن میتوان در چند جلسه به راحتی موهای صورت را از بین برد. تاباندن امواج این دستگاه ها به صورت باعث میشود تا فولیکول ها تضعیف شوند و به مرور شاهد کاهش رشد و تراکم آن ها باشیم. معمولا در اکثر موارد استفاده از این روش ها تا حد زیادی جلوی به وجود آمدن جوش های جدید را خواهد گرفت.

مزایای لیزر موهای صورت جوش دار چیست؟

مزایای لیزر موی صورت جوش دار چیست؟

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطرناک است؟ یکی از مهمترین مزایای لیزر موهای صورت جوش دار این است که با استفاده از این روش میتوان از بروز مجدد جوش های صورت جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر این افرادی که از این روش ها استفاده میکنند شاهد افزایش لطافت و شفافیت صورت خود خواهند بود و حتی دیرتر شاهد چین و چروک در صورت خود خواهند بود.

بهتر است بدانید استفاده از روش های موقت برای رفع موهای زائد صورت باعث آسیب دیدن به پوست میشود به همین دلیل افرادی که از روش های دائمی استفاده میکنند زودتر شاهد پیری پوست صورت خواهند بود.

  • رفع موهای زائد
  • کاهش التهاب
  • کاهش خطر عفونت
  • تسهیل درمان جوش ها

لیزر موهای صورت جوش دار چه عوارضی دارد؟

لیزر موهای زائد صورت جوش دار ممکن است در برخی موارد موجب تحریک پوست و حساسیت های مختلف شود به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه از لیزر استفاده کنید حتما جوش ها رفع شده باشد. برای اینکه با استفاده از لیزر دچار مشکل نشوید باید حتما تا یک ماه قبل از لیزر بدون کرم ضد آفتاب در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

  • التهاب پوست
  • قرمزی و تورم
  • آسیب به پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت

آیا جای جوش ها پس از لیزر روی پوست می ماند؟

آیا جای جوش ها پس از لیزر روی پوست می ماند؟

جوش های پس از لیزر ناشی از التهابات پوستی هستند و معمولا هفت تا ده روز بعد از بین می روند و جای آنها نیز روی پوست باقی نمی ماند. در واقع جوش های روی پوست از ضایعات رایج استفاده از لیزر نیست و علت اصلی ایجاد جوش در بیشتر بیماران عدم رعایت اصول بهداشتی و توصیه های پزشک متخصص است.

اگر جوش های صورت و بدن شما پس از لیزر، غیر طبیعی و شدید است. توصیه می شود به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. تا داروها و پماد های ضد التهاب و ضد آکنه را برایتان تجویز کند.

به این ترتیب جوش ها زودتر از بین می روند. و احتمال این که آثار آن ها روی پوست باقی بماند کاهش می یابد. از خود درمانی، درمان های خانگی و توصیه ی افراد غیر متخصص اجتناب کنید. چون بیشتر این خود درمانی ها نه تنها جای جوش ها را درمان نمی کنند.

سخن پایانی :

ما در این مقاله از آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطرناک است؟ صحبت کردیم و مزایا و عوارض آن را بیان کردیم. شما می توانید برای نتایج بهتر از مشاوران ما مشاوره بگیرید . ما در کلینیک مهراز پاسخگوی شما هستیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما