تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو به صورت طبیعی ؛ انواع روش ها ، هزینه کاشت ، ماندگاری و عوارض آن


تاریخ انتشار : 7 فروردین 1402          تاریخ بروزرسانی : ۹ فروردین ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

دارا بودن ابروهای زیبا و پر پشت یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی در چهره است. مدل ها و بازیگران و افراد مشهور مانند بسیاری از مردم ،امروزه برای انجام کاشت ابرو طبیعی اقدام می نمایند.میزان محبوبیت  ابروهای نازک نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و دیگر جذابیتی ندارد و این باعث شده که ابروهای پر پشت در صدر توجه قرار بگیرد.بیشتر متقاضیان کاشت ابرو طبیعی افرادی هستند که از کم پشتی و ریزش ابرو رنج می برند. از پرطرفدارترین و موثرترین روش هایی که به افراد کمک می‌کند ابروهایی کاملا طبیعی و خوش‌فرم داشته باشند میتوان به این روش اشاره کرد.

معمولا ساختار و زاویه رشد موهای ابرو با موهای سر متفاوت است؛ این موها نازک‌ تر بوده و به شکل زاویه‌دار رشد می‌کنند تا فرم صورت را به خود بگیرند. ضمن اینکه موهای ابرو از گرافت‌های تکی برخوردار بوده که اغلب به صورت چند دسته‌ای رشد نمی ‌کنند. با توجه به این مسائل لازم است که کاشت ابرو توسط فردی دقیق و متخصص انجام شود تا ابروها فرمی طبیعی و زیبا داشته باشند.

شاید برای عموم مردم اینگونه به نظر برسد  که این روش فقط روشی برای پرپشت و زیباتر کردن ابروهای خانم‌ها است؛ اما لازم به ذکر است که علاوه بر خانم‌ها که برای  به استفاده از این روش علاقه بیشتری نشان می‌دهند، آقایان نیز مشتری ‌های پر و پا قرص کاشت ابرو هستند. چرا که زیبایی جنسیت ندارد و علاقه ی افراد به داشتن ابروهایی زیبا و خوش‌فرم زن و مرد نمیشناسد. می توانید برای تعیین وقت با کلینیک مهراز تماس بگیرید.

چرا ابروها می‌ریزند؟

یکی از مهم ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو یافتن دلیل ریزش ابروها است. پیدا کردن و درمان علت ریزش ابرو از ملزومات پیش از کاشت ابرو است. با توجه به اینکه موهایی که در فرایند کاشت ابرو مورد استفاده قرار میگیرد، موهایی کاملا طبیعی هستند ، فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی فرقی نخواهد داشت.

پس دلایلی که علت بر ریزش ابروها شده است، می‌تواند همان تاثیر را بر روی موهای کاشته شده نیز بگذارد. اما امکان دارد در بعضی مواقع علت ریزش مو درمان نشود مانند دلایل ارثی؛ اما شاید بتوان با استفاده از روش‌هایی آن‌ها را کنترل کرد. از برخی دلایل دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بیماری‌های تیروئیدی،
  • افزایش سن افراد،
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک،
  • آلوپسی آره‌تا،
  • سوختگی،
  • تاتو و هاشور ابرو،
  • عفونت،
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها،
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی،
  • افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

کاشت ابرو میتواند درمانی مناسب برای هر یک دلایل کم‌پشتی و ریزش ابروی شما از موارد بالا باشد و همچنین بهترین راه برای داشتن ابروهایی ضخیم نیز است. تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه از روش هایی هستند که می‌توانند تا حدی باعث بهبودی ظاهر ابروی شما شوند ، ولی در بوجود اوردن ابروهای ضخیم و طبیعی عاجزند.

ثمره ای طبیعی در تمام روش‌های زیباسازی،  برای همه‌ی متقاضیان دارای اهمیت است. این موضوع کاملا و به خوبی در کاشت ابرو قابل دستیابی است و شما با این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را مشاهده خواهید کرد.

کاشت طبیعی ابرو چیست

کاشت ابرو چیست ؟

تصور بسیاری از خانم‌ها ازبهترین روش برای پر کردن ابروها و فرم دهی به آن‌ها، تاتو و هاشوراست. که معمولا ریشه ی این باور ناشی ازنداشتن اطلاعات و شناخت کافی از هریک از روش‌های زیبایی و مزایا و معایب آن ها می باشد.

لازم است بدانید که این دو روش دائمی نیستند و ظاهری طبیعی برای ابروهای فرد ایجاد نمی کنند.  شیمیایی بودن رنگ تاتو و هاشور سبب شده که با موهای طبیعی ابرو متفاوت باشند. ناگفته نماند پس از مدت کوتاهی نیازمند تمدید هستند و همچنین در هر بار تمدید نیز درد و زخم‌های ناشی از آن را باید متحمل شد و حتی امکان دارد که در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکنید.

کاشت ابرو برعکس این روش‌ها  یکی از راه های دائمی است که زیبایی طبیعی را به شما هدیه می دهد. در فرایند کاشت ابرو، مو از نقاط اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شود. این کار سبب میشود که نتیجه‌ کاملا نچرال و طبیعی باشد.

راه های مختلف کاشت ابرو با روش‌های کاشت موشباهت بسیاری دارند  و می‌توان گفت کاشت ابرو نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها است. در این روش علاوه بر انتقال مو ها، ما شاهد انتقال ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز هستیم. همچنین این موضوع سبب دائمی شدن نتایج کاشت ابرو می شود و شما شاهد ابروهایی طبیعی حتی می توان گفت بهتر از روز اول باشید. شباهت بسیار زیاد موهای کاشته شده به موهای طبیعی باعث میشود ابرو های کاشته شده رشد کنند و شما نیاز به کوتاهی و اصلاح ابرو پس از کاشت داشته باشید.

اختلالات رفتاری ، سرطان ها و مراحل درمان آن(شیمی درمانی)، از دیگر مواردی هستند که منجر به ریزش ابرو می شود.البته عوامل فیزیکی ای  مانند تصادفات و صدمات جسمی ، بالا رفتن سن ، ایجاد حساسیت ها و آلرژی و عوامل ژنتیکی میتوانند جزئی از عوامل ریزش باشند .

از ویژگی های موی ابرو میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

یکی از ویژگی های ابرو جهت رشد مو ابرو است که دقت به ان در فرایند کاشت ابرو طبیعی الزامیست. زاویه قرارگیری ابرو بدین صورت می باشد که رشد فولیکول آن به صورت زاویه دار انجام شود تا مو بر روی سطح صورت بخوابد. دقت به این موضوع از تفاوت های کاشت ابرو طبیعی با کاشت مو می باشد. ناگفته نماند که برعکس موی سر که از دسته های چند تایی تشکیل شده است، موی ابرو به صورت تکی رشد می کند.

کاشت ابرو طبیعی چیست؟

کاشت ابرو طبیعی باعث می شود ابروهایتان همانند گذشته کشیده و پر پشت باشد و کم پشتی ذاتی ابروهای شما را از بین می برد. کاشت ابرو، اصول و قواعد و قوانینی همانند کاشت مو دارد البته در کاشت ابرو به جهت حساس تر بودن شرایط، نیاز به دقت و ظرافت های بالایی می باشد و متفاوت است.

اگر بخواهیم تعرف کلیی ارائه بدیم باید بگوییم که کاشت ابرو طبیعی یا همان پیوند ابرو به فرآیندی گفته می شود که طی آن ابتدا موها را از نقاطی از سر یا بغل گوش (به دلیل اینکه موهای کناره گوش نرم تر و شبیه به موهای ابرو می باشد) برداشت کرده و در ابرو فرد کاشته می شود.

همانطور که گفتیم اصول و قواعد کاشت ابرو طبیعی همانند کاشت مو می باشد یعنی بعد از چند روز شاهد ریزش موهای ابروی کاشته شده هستید و حدود 3 ماه موهای جدید ابرو جوانه زده و سپس در طول 9 ماه پس از کاشت ابرو موهای ابرو کامل در آمده و تکمیل می شود . افراد با انتخاب بهترین روش های کاشت مو برای کاشت ابرو می توانند بدون عوارض و مشکلی بهترین تراکم رشد ابرو را با ظاهری طبیعی در مدت زمان کوتاه تری مشاهده نمایند.

روش های کاشت ابرو کدام اند؟

کاشت به روش FUT از اولین روش هایی است که برای انجام کاشت ابرو معرفی می شود. البته به جهت داشتن عوارض های بسیاری همانند جراحی ، درد ، خونریزی ، بخیه ، جلسات متعدد و … ، در زمان کوتاهی این روش منسوخ شد و به مرور زمان دیگر از این روش  در کشور های مختلف استفاده نکردند و روش هایی مانند FIT,FUT,FUE توصیه نمی شود و بهتر است افراد با انتخاب نامناسب کلینیک های غیر تخصصی از این روش ها استفاده ننمایند.

روش کاشت نواری یا FUT :

یکی از روش‌های قدیمی تر کاشت مو FUT است که کاربرد آن بسیار زیاد است. البته این روش هنوز هم یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای کاشت مو و ابرو شمرده میشود. استفاده ازاین روش جلوه‌ای طبیعی به ابرو ها داده و حالتی وز و شانه‌ای بوجود نمی اید. در صورت بالا بودن دقت جراح،  رشد ابروها در جهت بسیار مناسبی قرار میگیرد و زاویه رشد موها با موهای طبیعی ابرو کاملا انطباق می یابد.

برذاشت مو ها در روش کاشت نواری یا FUT  معمولا از پشت گوش‌ها یا روی سر انجام می شود. یعنی برای برداشت موها یک برش نواری در ناحیه منتخب ایجاد شده و پس از برداشت موها، ناحیه برش خورده بخیه می‌خورد

طی این فرایند گرافت های برداشت شده با استفاده از سوزن‌های مخصوص با دقت در نقطه ی مورد نظر کاشت می‌شوند تا جهت خواب ابروها و زاویه رشد موها با موهای طبیعی یکسان شود.

به جهت طبیعی بودن ابروهای کاشته شده در این روش  رشد آنها هم طبیعی است و همچنین اصلاح ابرو ها بعد از تثبیت نتایج کاشت امکان پذیر است.

روش غیر جراحی FUE :

از دیگر روش‌های کاشت، میتوان به روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی اشاره کرد. این روش هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان امکان پذیر است و از بی دردسرترین روش‌های کاشت ابرو. به شمار می رود.

طی این روش  از ناحیه پشت سر تار های مو برداشت می‌شود، زیرا در این ناحیه تراکم موها بیشتری دیده می شود و به سبب کمتر بودن قطر موها به موهای طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر شباهت دارد و ظرافت مو ها باعث طبیعی تر شدن ابرو ها و دقت بیشتر کاشت می شود. این روش جراحی بسیار سبک‌تری نسبت به روش FUT  دارد و به همین جهت دوره نقاهت ‌آن کوتاه تر است. با این روش پس از کاشت ابرو هیچ جای زخمی بر روی بانک موی مراجعه کننده مشاهده نمیشود و عدم نیاز به استراحت طولانی  این امکان را ایجاد  میکند فرد بعد از کاشت توانایی انجام کارهای روزمره ی خود را داشته باشد.

به جهت حفاطت از سلامت موها و فولیکول‌های آن در روش FUE، طی هر انتقال تنها یک فولیکول برداشته شده و با زاویه مناسب در ناحیه موردنظر کاشته می‌شود؛ بنابراین در این روش نیازی به برش و بخیه نیست. همین موضوع سبب کم تهاجمی بودن روش FUE می شود و مراجعه کننده  به سبب عدم وجود زخم و خونریزی وبه طبع درد کمتری را تجربه می کند.

از این روش‌ امروزه برای کاشت ابروها نیز مورد استفاده قرار میگیرد. از روش‌های رایج کاشت ابرومیتوان به  SUT و Super FUE  اشارهد کرد که همه انها بر پایه استخراج فولیکول صورت می گیرند. در این روش‌ها تکنیک‌های متفاوتی به جهت برداشت فولیکول مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما همه آن‌ها بدون نیاز به ایجاد برش، زخم و خونریزی هستند. همچنین نتایج و اثرات این روش‌ها بسیار طبیعی است و تا آخر عمر باقی می‌مانند. به همین دلیل این روش‌ها برای کاشت ابروها پر طرفدار است.

کاشت ابرو به روش SUT :

در پیوند طبیعی ابرو می بایست به طراحی زیبا و متناسب با چهره برای ابرو توجه ویژه ای کرد  تا در نهایت نتیجه کار بسیار زیبا و مورد پسند باشد. در کاشت ابرو روش SUT، بدون نیاز به جراحی، درد، خونریزی و به شکل مستقیم فولیکول مو در محل بدون مو قرار می ‌گیرد. با این روش، زاویه ‌سازی طبیعی ابرو به خوبی انجام می شود.

کاشت ابرو به روش FIT :

در واقع این روش قدیمی ‌ترین روش پیوند ابرو محسوب می شود که از آن بیشتر جهت افزایش تراکم ابرو‌ها استفاده می گردد. همچنین در این روش احتمال آسیب به فولیکول مو نخواهد بود.

کاشت ابرو به روش DHI :

در روش دی اچ آی، فولیکول مو به کمک DHI Implanter برداشته شده و مستقیما در جایگاهی که مو وجود ندارد، کاشته می‌شود. در نتیجه عوارض ناشی از جراحی را نخواهد داشت. از سویی دیگر درصد موفقیت آن بیشتر خواهد شد.

کاشت ابرو به روش MICROGRAPHT :

در روش میکروگرافت نیز بدون جراحی و از طریق تجهیزات اتوماتیک برای انتقال فولیکول مو از بانک مو به ابرو استفاده خواهد شد.

روش های کاشت ابرو

ویژگی های کاشت ابرو طبیعی :

کاشت ابرو نیز مانند هرچیز دیگری دارای قوانین و ویژگی هایی است که برخی از آن ها عبارتند از:

جهت رشد موی ابرو یکی از مهمترین ویژگی های ابرو به شمار می رود. در سه بخش اصلی ابرو یعنی سر ، تنه و دم  جهت رشد مو متغیر می باشد . پزشک متخصص درهنگام کاشت ابرو طبیعی باید بر اساس جهت قرارگیری مو در این نواحی اقدام به کاشت ابرو نماید.

از دیگر ویژگی های ابرو میتوان به زاویه رشد موی ابرو اشاره کرد. زاویه قرارگیری و رشد موی ابرو با زاویه صورت متفاوت بوده به طوریکه ابرو بر روی صورت می خوابد. موهای پشت گوش بهترین نوع مو برای پیوند زدن به ابرو هستند چرا که زاویه آن ها با زاویه ابرو تطابق دارد.علاوه بر این پزشک نیز در هنگام کاشت طبیعی، باید کاشت فولیکول های مو را با زاویه ای مناسب نسبت به پوست انجام دهد تا ظاهری طبیعی داشته باشت.

هزینه کاشت ابرو طبیعی :

سه مرحله ی کاشت همانند کاشت مو یعنی برداشت، نگهداری و کاشت است که نحوه انجام آن در روش های مختلف و همچنین مراکز مختلف، متفاوت است و به طبع  هزینه کاشت ابرو طبیعی در مراکز مختلف و همچنین روش های مختلف متغیرمی باشد. همانطور که گفته شد روش کاشت ابرو FUT و روش هایی از این قبیل در سطح دنیا منسوخ شده و دیگر صورت می گیرد. اما برخی از مراکز در ایران به دلیل هزینه ی کم این روش برای کاشت ابرو طبیعی از روش FUT استفاده می کنند که نتایج بدی را برای مراجعه کنندگان به ارمغان می اورد.

اهمییت مشاوره صحیح قبل از کاشت ابرو :

روزهای قبل از کاشت مهم ‌تر از روزی که عمل کاشت ابرو در آن انجام می‌شود است. چراکه در این روزها هر چیزی که شخص انتظار آن را دارد وهمچنین ثمرات واقعی کاشت ابروها نیز مشخص می‌شود. در روز عمل همه چیز بر پایه نتایج جلسات مشاوره قبل از عمل صورت خواهد گرفت. از این رو بهتر است که در جلسات مشاوره با پزشک خود تعارف نداشته باشید و همه سوالاتی را که ذهنتان را مشغول کرده، بپرسید و انتظارات خود را از کاشت ابرو بیان کنید.

اگر مدل خاصی از ابرو مدنظرتان است آن را با پزشک درمیان بگذارید. سپس با توجه به تجربه خود و ترکیب و حالت چهره شما، پزشک بهترین مدل را بر اساس مدل پیشنهادی شما ارائه می دهد. در این جلسات سلامت عمومی شما نیز مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت نیاز به مصرف دارو یا انجام فعالیت خاصی، پزشک شما را مطلع میکند. ریخت‌شناسی ابرو یکی از مهم‌ترین مواردی ست که در جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو انجام می‌شود. منظور از انجام این کار شناسایی دقیق مشخصات ابرو است. حالت اولیه ابرو و حالت نهایی آن طی فرایند ریخت‌شناسی کاملا مشخص می شود و زاویه مناسب برای انجام کاشت ابرو و محل مناسب برای برداشت آن‌ها نیز معین می شود.

دلیل اهمیت چهره شناسی در کاشت ابرو :

چرا ریخت‌شناسی قبل از کاشت ابرو تا این حد اهمیت دارد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

جهت رشد موهای ابرو بسیار متفاوت است:

موهای بخش‌های مختلف ابرو بر خلاف موهای سر که همگی جهت رشد یکسانی دارند، دارای جهت‌گیری متفاوتی هستند. همین دلیل باعث میشود که تعیین زاویه مناسب کاشت حائز اهمیت بسیاری شود. اگر به ابروهای خود در آینه دقت کنید، متوجه زاویه‌های مختلف موهای ابرو در قسمت سر، تنه و دم ابروها خواهید شد و همین موضوع دلیل ایجاد فرم ابروها می‌شود.

البته تفاوت هایی نیز در رنگ موها، طول و ضخامت این قسمت‌ها نیز با یکدیگر وجود دارد. همین موضوع باعث میشود که توجه به محل کاشت به جهت پیدا کردن محل برداشت مناسب مو ها الزامی باشد.

موهای ابرو با زاویه خاصی نسبت به فولیکول رشد می‌کنند.

موهای ابرو باید روی صورت فرد بخوابند و نباید فاصله ای با صورت داشته باشد. و همین دلیلی بر وجود تفاوت زیادی در زاویه آن‌ها نسبت به فولیکول اصلی می باشد و همچنین نیز سبب می‌شود که در موهای ابرو رشد عمودی مشاهده نشود و رشد ان بیشتر از اندازه خاصی نباشد. توجه داشتن به این موضوع به پزشک در انتخاب بهترین محل را برای برداشت موها کمک می کند. معمولا پشت گوش‌ها و ناحیه پشت سر که خود حالتی زاویه‌دار دارند، نواحی مناسبی برای انتخاب می باشد.

موهای ابرو تک تار مویی هستند :

اگر به موهای سر خود با دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چندین تار مو از یک روزنه بیرون آمده اند. این نشان دهنده ی رشد دسته ای موهای سر است و همچنین نشان دهنده ی تفاوت آن در واحدهای فولیکولی این موها با ابرو است که یعنی موهای ابرو این‌ طور نیستند. به همین دلیل هم هست که روش‌ها استخراج و کاشت نقطه ای فولیکول، روش‌های موفق تری برای کاشت ابروها هستند.

تفاوت چرخه رشد ابروها و موهای سر :

معمولا رشد موهای ابرو از اندازه خاصی بیشتر نمی‌شود. دلیل این موضوع کمتر بودن زمان قرار گرفتن در چرخه رشد این موها نسبت به موهای سر است. این موضوع امکان دارد یکی از دردسرها و مشکل های کاشت ابرو باشد. در صورت عدم وجود تخصص کافی در شناسایی منطقه مناسب برداشت فولیکول ، امکان دارد سرعت رشد موهای کاشته شده نسبت به موهای طبیعی ابرو بیشتر باشد و به همین دلیل شخص برای اصلاح به مشکل بر میخورد و باید با فاصله‌های زمانی بسیار کم آن‌ها را کوتاه کند.

تعیین طرح ابروها قبل از کاشت :

همانطور که پیش از این گفته شد یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو، ریخت‌شناسی است. تعیین طرح ابرو از دیگر موارد مهمی ست که در جلسات قبل از عمل و البته بعد از ریخت‌شناسی ابروها باید صورت بگیرد. این موضوع مشخص کننده ی آن است که فولیکول‌های برداشته شده باید دقیقا در چه محلی کاشته شوند و زاویه آن‌ها نیز باید چگونه باشد. معمولا با توجه به اصول زیبایی‌شناختی وبر اساس حالت فعلی ابرو ها و چهره ی شخص ،تعیین طرح ابرو صورت می گیرد.

در تعیین طرح ابرو هماهنگی طرح جدید باید با کل صورت و به‌خصوص حالت چشم‌ها، مهم‌ترین نکته به شمار می رود . در این فرایند، مشخص کردن نقطه شروع ابرو باید صورت گیرد. این کارباعث می‌شود که ابروهای کاشته شده خیلی به هم نزدیک نشوند و همچنین فاصله زیادی هم نداشته باشند. همانطور که نقطه شروع را مشخص کردیم به نقطه پایانی نیز نیاز داریم. این نقطه نیز نباید تا شقیقه‌ها کشیده شود یا به کناره صورت نزدیک باشد.

در نهایت مهم‌ترین قسمت ابرو یعنی خم ابرو مشخص می‌شود. دلیل اهمیت محل خم ابرو تاثیربسیار زیاد آن در حالت چهره فرد می باشد.در صورت بیش‌ازحد بالا یا پایین بودن خم ابرو، چهره ی فرد حالتی متعجب، خشمگین یا ناراحت پیدا میکند و این موضوع سبب نارضایتی فرد می شود.

نحوه کاشت ابرو به چه صورت است؟

در روز عمل چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت توافق جراح و مراجعه کننده درباره طرح موردنظر ابروها، معاینات تکمیل شده و تاریخی برای جراحی معین می‌شود. پزشک در روز جراحی باید فولیکول های مو را از بانک موی تعیین شده بردارد و سپس آن‌ها را به نواحی موردنظر در ابروها انتقال دهد.

معمولا نواحی پشت سر، گردن و پشت گوش‌ها بانک مو های مناسبی برای کاشت ابروهستند. البته نکته مهم این جراحی این است که فولیکول‌های برداشته شده حتما تک تار مویی باشند. در غیر این صورت تجزیه فولیکول استخراج شده و تبدیل آن به نوع تک تار مویی باید توسط خود پزشک انجام شود.

حدودا ۴۰۰ عدد گرافت‌ برای کاشت ابرو لازم است؛ اما این مقدار با توجه به تراکم ابروها امکان کم یا زیاد شدن دارد. پس از برداشتن گرافت‌هایی که از نظر رنگ، ضخامت و نحوه رشد شباهت بیشتری را به موهای ابرو دارند، نوبت کاشت آن‌ها می‌رسد.

به این مورد هم توجه نمایید از سوزن های بسیار ریزی برای برداشت گرافت‌ها استفاده می شود و این امر سبب می شود شاهد هیچ گونه زخم یا خونریزی در محل برداشت نباشید. آماده شدن گرافت‌های برداشته شده هم کار کادر درمانی حاضر در اتاق جراحی عمل است و توسط آن ها انجام می شود.

پزشک متخصص پس از آماده‌سازی گرافت‌ها، سوراخ هایی را با تیغ‌های بسیار ریزی در محل موردنظر ایجاد می‌کند و سپس گرافت‌ها را داخل این سوراخ‌ها قرار می‌دهد. موضوع بسیار مهم در مرحله کاشت، توجه به زاویه کاشت موها و جهت رشد آن‌ها است. در صورت عدم توجه به این موضوع فرم ابرو بهم خورده و یا حتی امکان دارد موهای ابرو رشدی عمودی داشته باشند. پزشک در همه این مراحل از بی‌حسی موضعی استفاده می کند و به همین دلیل مراجعه کننده دیگر عوارض ناشی از بیهوشی را تجربه نخواهد کرد و به طبع دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری را نیاز خواهد داشت.

آیا برای کاشت ابرو می‌توان از موهای بدن استفاده کرد ؟

بله امکان این امر از لحاظ تئوری وجود دارد؛ اما پیشنهاد می‌شود که موهای بدن برای کاشت ابروها مورد استفاده قرار نگیرد. زیرا به طور کلی رشد گرافت‌هایی که از بدن استخرخ شده و در جای جدید کاشته می شوند، درصد کمی را شامل می شود و همچنین ممکن است این مو ها فر بخوردند. به همین دلیل مو های مورد استفاده برای ابروها از بدن استخراج نمی شود.

همانطور که گفتیم معمولا برای کاشت ابرو ۴۰۰ عدد گرافت کافی ست. در روش FUE و سایر روش‌های مشابه از تیغ‌های بسیار کوچکی که قطرآن ها کمتر از یک میلی‌متر است، برای استخراج استفاده می‌شود. اگر از بانک موی رایج‌ برای کاشت ابرو یعنی همان موهای پشت گوش استفاده شود، می توان از هر طرف ۲۰۰ گرافت برداشت کرد. که البته باز هم می گوییم که تعداد گرافت‌ها با توجه به وضعیت تراکم ابروهای شما می تواند متفاوت باشد.

شما با برداشت گرافت‌ از روشFUE ،  تجربه ای بدون درد و خونریزی خواهید داشت. چون با استفاده از داروی بی حسی موضعی، پوست ناحیه‌ی برداشت کاملاً بی‌حس شده و بعد از عمل بهبود آن به دلیل کوچک بودن زخم‌ها به سرعت انجام می شود و احساس ناخوشایند و درد نخواهید داشت.

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت ابرو :

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو نیز، به همان اندازه که تخصص و مهارت پزشک در استخراج و کاشت گرافت‌ها مهم است، حائز اهمیت است . زیرا مراقبت نامناسب از موهای تازه کاشته شده باعث آسیب دیدن آن می شود وحتی امکان دارد سبب از بین رفتن فولیکول‌های مو و ریزش آن‌ها شود؛ بنابراین رعایت نکات زیر بعد از کاشت ابرو الزامیست :

  • به مدت دو روز پانسمان روی ناحیه بانک مو و ناحیه کاشت ابرو باقی می ماند و در این مدت پانسمان باید به طور مرتب تعویض شود و ناحیه را تمیز کنید.
  • بعد از برداشتن پانسمان ناحیه دهنده، این ناحیه را بااحتیاط بشویید.
  • پزشک پس از کاشت ابرو اسپری مخصوصی را برای شما تجویز می کند که باید هر ۲ تا ۳ ساعت آن را روی ابروهای خود اسپری کنید. این کار را باید بر اساس دستورالعمل پزشک و به‌صورت مرتب انجام دهید.
  • روز بعد از کاشت ابرو، امکان دیده شدن پوسته‌ها یا لخته‌هایی روی ابرو وجود دارد، آن‌ها را دست‌کاری نکنید تا خودشان به‌طور کامل برطرف شوند.
  • از کمپرس سرد نیز برای کاهش التهاب می‌توانید استفاده کنید؛ اما نباید یخ را بیشتر از ۵ دقیقه روی پیشانی خود بگذارید.

کاشت ابرو روی تاتو :

از رایج ترین سوالات متقضایان کاشت ، این است که آیا امکان کاشت ابرو روی تاتو وجود دارد یا خیر. بله، نه تنها این کار ممکن است، بلکه توصیه ی بسیاری از جراحان این است که قبل از کاشت، ابروهای خود را تاتو کنید یا هاشور بزنید. در سرتاسر دنیا برای زیباتر کردن ثمرات کاشت ابرو از هاشور زدن که با تکنیک میکروپیگمنتیشن صورت می گیرد، استفاده می کنند.

شما می‌توانید رنگ تاتو یا هاشور را با استفاده از لیزر از بین ببرید و سپس با کاشت ابرو چهره خود را طبیعی‌تر کنید. همچنین اگر فرم ابروی خود را بعد از این روش‌ها می‌ پسندید و تنها دوست دارید که به جای رنگ موهای طبیعی ابرو دیده شود، می‌توانید بر روی همان محل تاتو کاشت ابرو را انجام دهید.

علت این توصیه این است که در کاشت ابرو میزان بسیار زیادی گرافت کوچک به طور بسیار فشرده در کنار هم کاشته می‌شوند. گاهی خونرسانی و غذارسانی در پوست ناحیه‌ی ابرو به نحوی نیست که توانایی زنده نگه داشتن تمام گرافت‌ها را داشته باشد وهمین سبب می شود تعدادی از ان ها از بین می‌روند. به همین دلیل فواصل کوچکی در بین موهای ابرو دیده می شود.

معمولا اندازه ی این فواصل آنقدری نیست که نیازی به کاشت دوباره‌ باشد و با مداد ابرو می توان به خوبی آن ها را پوشش داد. در صورتی که تاتو یا هاشور ابرو ها پیش از کاشت انجام شده باشد ، پوشاندن این فواصل به خوبی و راحتی انجام می شود و اصلاً قابل مشاهده نخواهد بود.

آیا محل سوختگی یا شکستگی با کاشت ابرو مخفی می‌شود؟

آیا محل سوختگی یا شکستگی با کاشت ابرو مخفی می‌شود؟

سوختگی، بریدگی، شکستگی و مشکلات مشابه عللی بر نابودی همه فولیکول‌های مو هستند و همچنین تاثیر شدیدی بر فرم ابروها دارند و حتی امکان دارد سبب نابودی همه یا بخشی از موهای ابرو شود.

خبر خوش اینکه برگرداندن مو های ابرو با کاشت ابرو در محل این آسیب‌ها امکان پذیر است و همینطور فرمی طبیعی و خوش‌حالت به آن نیز می توان بخشید. توجه داشته باشید که از بین رفتن فولیکول‌های موی آن به سبب آسیب ایجاد شده در این نواحی است.

پس رشد دوباره ابرو با قرار گیری مجدد فولیکول مو در این ناحیه امکان پذیر است. به همین دلیل پزشکان کاشت را  به افرادی که در اثر هریک از این آسیب‌ها یا برخی بیماری‌ها، فولیکول‌های ابرو هایشان از بین رفته است، توصیه می‌کنند.

عوارض کاشت ابرو:

اگر بخواهبم ازعوارض کاشت  به روش FUT بگوییم باید به جلسات متعدد کاشت ، جراحی های طولانی ، بخیه های متعدد ، بیهوشی ، درد ، خونریزی ، تورم در صورت به ویژه چشم ها ، خط رویش و مدل مصنوعی و … اشاره کنیم اما توجه داشته باشید که با مطرح و اجرا شدن کاشت ابرو طبیعی به روش سوپر کاشت عوارض گفته شده رفع و اغلب برخی از آن ها همانند خط رویش و مدل ابرو به نقطه قوت تبدیل شده است. در نتیجه همانطور که گفتیم در کاشت ابرو با تکنیک سوپر کاشت شما دیگر شاهد عوارض یاد شده نمی باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما