تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

شایع ترین علت های زیاد شدن مو بعد از لیزر

شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟


تاریخ انتشار : 4 فروردین 1402          تاریخ بروزرسانی : ۷ فروردین ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

یکی از مشکلات خاصی که برخی از افراد پس از لیزر موهای زائد با آن مواجه می شوند، زیاد شدن موها بعد از انجام لیزر است. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا بعد از لیزر موهای زائد، موها زیاد می شود؟ مگر لیزر برای کم کردن موهای زائد ساخته نشده است؟ شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟

همان گونه که می دانید، لیزر کردن موهای زائد از جمله روش های بسیار مهم و تاثیر گذار در رفع موهای زائد و ناخواسته می باشد و میزان نتیجه دهی آن به عوامل مختلفی از قبیل سن، رنگ، ضخامت مو و تعداد جلسات درمان بستگی دارد.

همچنین میزان تاثیرگذاری در افراد متفاوت است. اما در برخی از موارد بنا به دلایل مختلف، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ” شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟ ” بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت لیزر کل بدن با ما با شماره ۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.

لیزر موهای زائد:

شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر  ، تاکنون درباره لیزر موهای زائد اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. لیزر موهای زائد یکی از روش های بسیار مهم برای از بین بردن موهای زائد است که امروزه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع لیزر با تابش اشعه های بسیار قوی روی نقاط خاص فولیکول ها را از بین می برد و می تواند پوستی زیبا برای شما به ارمغان بیاورد.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که عمل لیزر به روی موی درحال رشد تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و فولیکول های آن ها را از بین می برد. نکته قابل توجه این است که 6 تا 8 جلسه طول می کشد تا موهای غیر فعال را نیز از بین ببرد.  با توجه به عوامل زیر تاثیر لیزر در غرب بر روی افراد متفاوت خواهد بود:

  • نوع دستگاه لیزر
  • چرخه رشد مو افراد
  • رنگ مو و نوع پوست
  • جنس و ضخامت موها
  • میزان مهارت اپراتور لیزر

لیزر موهای زائد چیست

شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟

شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر  ، دلایل متعددی برای زیادت شدن موها بعد از لیزر وجود دارد. از شایع ترین دلایل زیاد شدن مو بعد از انجام لیزر می توان به تغییرات هورمونی و مهارت نداشتن اپراتور ها اشاره نمود. البته تجربه ثابت کرده است که لیزر موهای بسیار نازک و بور می تواند نتیجه عکس داشته باشد و سبب زیادتر شدن موها پس از انجام لیزر گردد. به همین دلیل است که باید این موضوع توسط پزشک معالج و اپراتورها رعایت گردد. در زیر به بررسی دلایل زیادتر شدن موها پس از انجام لیزر می پردازیم:

1)تغییرات هورمونی:

شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر  ، تغییرات هورمونی می تواند تاثیر نامناسبی بر روی موهای زائد داشته باش و آن ها را زیاد تر کند. حتی اگر لیزر موهای زائد نیز انجام داده باشید. همان گونه که می دانید، سندرم تخمدان پلی ‏کیستیک یک اختلال هورمونی شایع می باشد که با علائمی مثل اختلال تخمک گذاری (پریود های نامرتب) سطح تستوسترون بالا (هیپرآندروژنیسم) و شکل تخمدان در سونوگرافی (تخمدان‌ های پلی کیستیک) همراه است. از تغییراتی که در بدن رخ می ‏دهد می ‏توان به اضافه وزن، تولید هورمون ‏های مردانه و افزایش رشد مو اشاره نمود.

2)مهارت نداشتن اپراتور:

مهارت اپراتور و تجربه آن نیز در از بین رفتن موهای زائد تاثیر بسزایی دارد. در واقع می توان اذعان داشت که دستگاه های لیزر با حرارت 65 درجه سبب از بین رفتن فولیکول های مو می شود. افرادی که مهارت کافی در این زمینه نداشته باشند، برای از بین بردن فولیکول های مو از درجه کمتر استفاده می کنند. درجه‏ کمتر از 65 موجب تقویت فعالیت فولیکول موها می‏ شود.

شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر چیست؟

چرا در برخی از مواقع برگشت موهای زائد، پس از لیزر دیده می شود؟

این سوال مهمی است که بسیاری از افراد از پزشکان و اپراتورهای ما می پرسند! باید اشاره شود که تخریب فولیکول ها در لیزر موی زائد امری دائمی بوده و به همین علت است که مو در نواحی درمان دیگر رشد نخواهد کرد. اما با این حال، برخی افراد برگشت موهای زائد را تجربه می کنند.

تکرار جلسات درمان می تواند به کاهش میزان موهایی که مجدد رشد کرده اند کمک کند، حتی امکان دارد رشد آن ها نیز به صورت کامل متوقف شود. اما برگشت مجدد مو به عواملی مثل نوع مو، میزان مراقبت های فرد و داروهایی که مصرف می کند، مهارت فردی که لیزر را انجام می دهد و …. وابسته است.

نکته قابل توجه این است که باید در نظر داشته باشید موهایی که بعد از لیزر رشد می کنند، به مراتب نازک تر و کمتر از قبل خواهند بود  و دلیل آن این است که فولیکول اگر حتی در طول لیزر تخریب نشود، حتما آسیب می بیند. هنگامی که فولیکول آسیب می بیند و به صورت کامل تخریب نخواهد شد، در نهایت رشد می کند و از آن جایی که تخریب هر واحد فولیکول کار دشواری بوده، این است که برخی افراد رشد مجدد مو بعد از لیزر را تجربه خواهند کرد.

در چنین مواردی، مجدد چند جلسه لیزر انجام می شود تا نتایج بهتری حاصل شود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که اغلب این اتفاق برای افرادی که پوست تیره دارند رخ می دهد و می‌ تواند به انتخاب دستگاه لیزر نامناسب برای رنگ پوست باشد. همچنین میزان قدرت لیزر نیز یک عامل موثر دیگر، روی حجم مو زائد می باشد، شود.

چرا در برخی از مواقع برگشت موهای زائد، پس از لیزر دیده می شود؟

برای جلوگیری از برگشت موهای زائد چه کارهایی می توان انجام داد؟

برای جلوگیری از برگشت موهای زائد، بهتر است به کلینیک های معتبر در این خصوص مراجعه کنید که هم دستگاه های قدرتمندی دارند و همچنین از اپراتورهای قوی استفاده خواهند کرد. هر چقدر دستگاه شما به روزتر و قوی تر باشد، میزان از بین رفتن موهای زائد شما بیشتر خواهد شد. دستگاه های قدیمی توان کمتری در از بین بردن موهای زائد دارند.

عوامل موثر در ریزش موهای زائد چه می باشد؟

شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر  ، همان گونه که بارها در مقالات گذشته نیز اشاره کرده ایم،  پیش از بررسی زمان و میزان ریزش موهای زائد باید این نکته را در نظر داشته باشید که تأثیر لیزر بر روی بدن هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال اثرات لیزر بر روی اشخاصی که موهای ضخیم و تیره‌ تری دارند، بسیار سریع‌ تر از کسانی است که موهای نازک و بوری دارند، مشخص می‌ شود. ریزش موها بعد از لیزر به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • سن و سال. به یاد داشته باشید که افراد زیر 18 سال مجاز به لیزر نیستند به دلیل آن که نتیجه معکوس داشته و امکان دارد با اختلالاتی مواجه شوند.
  • نواحی که لیزر می شود. نواحی مورد نظر به عنوان مثال بیکینی دیرتر از مناطق دیگر، ریزش مو را تجربه خواهد کرد.
  • ضخامت مو. هر قدر میزان ضخامت مو بالاتر و رنگ آن تیره‌ تر باشد، زودتر دچار ریزش می‌ شود.
  • وجود اختلالات هورمونی. کسانی که دچار اختلالات هورمونی می باشند مثل خانم‌ هایی که هورمون مردانه در آن‌ ها بیشتر بوده، دیرتر و کم ‌تر ریزش مو را تجربه خواهند کرد.
  • دستگاه لیزری که این کار را با آن انجام می‌ دهند. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر ریزش موها است.
  • توانایی پزشک و اپراتور لیزر. توانایی پزشکی که جهت لیزر موهای خود به او مراجعه کرده‌ اید.

عوامل موثر در ریزش موهای زائد چه می باشد؟

سخن پایانی:

دراین مقاله از شایع ترین علت زیاد شدن مو بعد از لیزر  صحبت کردیم. شما عزیزان می توانید پس از انجام 6 تا 8 جلسه لیزر موهای زائد، از پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید. اما اگر بعد از گذشت مدتی پس از لیزر، متوجه رشد مجدد مو در برخی قسمت های بدن خود شدید، می توانید به صورت مجدد لیزر موهای زائد را انجام دهید.

عوامل مختلفی مثل سطح هورمون ها یا مصرف دارو می توانند از جمله علت های برگشت موهای زائد بعد از لیزر باشند و در حقیقت، نمی توان با اطمینان کامل از عدم رشد مجدد مو در آینده مطمئن بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیزر موهای زائد غرب تهران به ما مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما