تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد

آشنایی با مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد


تاریخ انتشار : 2 فروردین 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲ فروردین ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه ها برای از بین رفتن موهای زائد است. این روش باید در کلینیک های معتبر و زیر نظر پزشکان متخصص در این زمینه انجام شود تا تاثیر بالای خود را نشان داده و عوارض آن به حداقل برسد. برای انجام لیزر موهای زائد، ممنوعیت های خاصی وجود دارد که یکی از آن مصرف راکوتان است. امروزه مصرف راکوتان برای لیزر، از جمله مسائلی است که باید به آن اهمیت فراوان دهید. در ادامه با مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد آشنا می شوید.

در واقع  مصرف دارو و لیزر کردن جز برای دسته اندکی از داروها مشکلی ایجاد نمی کند. دارو هایی که در زمان لیزر نباید مصرف شوند دارای طیف بسیار کمی می باشند، که این دارو ها به نور حساسیت دارند. در این مقاله قصد داریم مطالبی را درباره مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. شما می توانید برای انجام و اطلاع از قیمت لیزر کل بدن با شماره ۴۴۵۰۰۸۱۲ کلینیک مهراز تماس بگیرید.

لیزر موهای زائد و داروهایی که نباید استفاده کرد:

مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد ، همان گونه که اشاره کرده ایم، لیزر موهای زائد ممکن است با برخی از داروها سازگاری نداشته باشد، مانند راکوتان! قابل ذکر است که اگر شما در حال مصرف دارویی می باشید که حساسیتی در مقابل نور ایجاد نمی‌ کند، می‌ توانید فرآیند لیزر را بدون نگرانی طی کنید.

اما داروهای حساس به نور به می تواند مشکلات متعددی را برای شما به وجود آورد. در هر صورت شما باید پیش از شروع اولین جلسه از این فعالیت، می بایست پزشک را در جریان دارو‌هایی که مصرف می کنید قرار دهید و در این زمینه با او مشورت‌ های لازم را دریافت نمایید. بعلاوه در صورتی که پزشک متوجه آسیب‌ رسان بودن دارو‌ی مصرفی شما برای لیزر مو‌های زائد شود، حتما این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد.

مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد ، داروهای حساس به نور می تواند لیز موهای زائد را با مشکل مواجه کنند و حتی مصرف آن ها به هنگام لیزر موهای زائد موجب سوختگی پوست شود. به طور کلی داروهایی که به نور حساس هستند، در حالتی که در معرض نور قرار بگیرند نتیجه لازم را از آن ها نخواهید گرفت و یا موجب بروز عوارض ناخواسته ای خواهید شد. در صورتی که دارویی غیر از این دارو های حساس به نور مصرف می کنید، جای هیچ نگرانی نیست و می توانید با خیالی راحت لیزر کنید.

همچنین اگر که هنگام لیزر کردن دارویی مصرف می کنید حتما پزشک را در جریان داروی مصرفی خود قرار دهید تا در صورت احتمال ایجاد بروز مشکل به شما مشورت های لازم را ارائه کند.

لیزر موهای زائد و مصرف قرص راکوتان

مصرف راکوتان در لیزر موهای زائد چه تاثیری دارد؟

مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد ، حتما حتما اگر راکوتان استفاده می کنید، قبل از انجام لیزر موهای زائد آن را به کلینیک اطلاع دهید. در واقع مصرف راکوتان برای لیزر کردن موها بسیار بر روی بافت پوست مخرب است و عوارض جدی به همراه دارد و می تواند حتی برای پوست شما خطرناک باشد. با توجه به اینکه عوارضی که قرص های راکوتان به وجود می آورند، در برابر نور نیز حساسیت دارند باید پیش از انجام لیزر موهای زائد، با پزشکان در این خصوص مشورت نمایید. از جمله تاثیراتی که مصرف راکوتان بر لیزر موهای زائد دارد، به شرح زیر است:

  • امکان دارد که در هنگام لیزر کردن موجب بروز مشکلات پوستی متعدد شود.
  • امکان دارد تاثیر لیزر به حداقل مقدار خود برسد.
  • ممکن است لیزر موهای زائد باعث سوختگی پوست شود.

مشورت با پزشک پیش از انجام لیزر امری ضروری بوده که باید آن را مد نظر قرار دهید.

عوارض داروها و لیزر موهای زائد:

داروهای متعددی هستند که می تواند بر روی لیزر موهای زائد عوارض داشته باشد. موارد زیر از جمله عوارضی است که به دلیل مصرف داروها بر روی پوست می باشد که لیزر می تواند آن ها را تشدید نماید:

  • سردرد و خارش پوست
  • کهیر و جوش های پوستی
  • خشکی بیش از اندازه پوست
  • التهاب بافت های ناشی از عفونت
  • ایجاد توده های غیر عادی بر روی پوست
  • افزایش حساسیت پوستی و تحریک پوستی
  • کاهش قدرت التیام پوست در برابر زخم ها
  • خشکی بینی که موجب خونریزی اندک نیز می شود
  • نازک شدن موقتی مو با توجه به تاثیر بر روی فولیکول مو
  • خارش چشم ها و مژه ها با توجه به کاهش مایع چشمی
  • قرمزی، سوزش، پوسته پوسته شدن و التهاب در ناحیه چشمان و لب ها و …

مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد ، تمامی موارد بالا عوارض ناخواسته ای است که برخی از داروها با لیزر موهای زائد بر روی بدن شما می گذارند. به همین دلیل است که باید قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشکان در این خصوص مشورت نمایید. بدین ترتیب با لیزر موهای زائد عوارض ناخواسته بر روی پوست شما ایجاد نخواهد شد.

عوارض مصرف لیزر موهای زائد به همراه مصرف قرص راکوتان

دارو های غیر مجاز برای لیزر مو های زائد چه می باشد؟

داروهای متعددی وجود دارد که می تواند با لیزر موهای زائد در تضاد باشد و عوارض به خصوصی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد. این داروها به شرح زیر می باشد:

  • داروهای سرطانی
  • داروهای ضد افسردگی
  • قرص‌ های هورمونی و ضد بارداری
  • داروهای ضد التهاب یا همان NSAID
  • داروهایی که برای درمان آکنه تجویز می‌ شوند.
  • برخی از دارو های ضد حساسیت یا آنتی‌ هیستامین‌ ها
  • داروهایی که برای بیماری‌ های هورمونی تجویز می‌ شوند.
  • مصرف داروهای حساسیت به نور برای لیزر موهای زائد

چرا داروهای حساس به نور برای انجام لیزر موهای زائد توصیه نخواهد شد؟

مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد ، همان گونه که در مقالات قبل نیز اشاره داشته ایم، لیزر موهای زائد توسط تابش امواج لیزر بر روی پوست انجام می‌ گیرد. به این صورت که نور لیزر توسط فولیکول‌ های مو جذب شده و در نتیجه موجب ایجاد گرما در آن‌ ها می‌ شود و این ایجاد گرما موجب می‌ شود تا چرخه رشد مو مختل شده و به مرور زمان رشد مو متوقف شود. به همین علت مصرف داروهای حساسیت به نور برای لیزر موهای زائد اکیدا ممنوع می باشد و می‌ تواند عوارض جانبی بسیار شدید و جبران ناپذیری را برای بیمار به وجود آورد.

خوشبختانه لیزر موهای زائد فقط تحت تأثیر تعداد کمی از داروها قرار می‌ گیرد و اگر از نوعی دارویی استفاده می‌ کنید که می‌ دانید حساس به نور نمی باشد، می‌ توانید جلسات لیزر درمانی خود را بدون وجود احتمال خطر عوارض جانبی ناشی از دارو ادامه دهید.

چه داروهایی با لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

چه داروهایی با لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

مصرف راکوتان و لیزر موهای زائد ، داروهایی مانند راکوتان و رتین-A دو مورد از رایج‌ ترین داروهایی می باشند که موثر بر پوست هستند که به وفور مورد استفاده قرار می‌ گیرند و همچنین اگر همزمان با لیزر درمانی مصرف شوند عوارض جانبی جدی‌ تری ایجاد می‌ کنند. شما می توانید در مدت زمان حداقل 6 ماه بعد از اتمام دوره راکوتان صبر نموده و بعد از آن برای شروع لیزر موهای زائد اقدام نمایید. همچنین توصیه می شود که حداقل 2 تا 4 هفته پیش از لیزر موهای زائد باید استفاده از Retin-A را متوقف کنید

سخن پایانی :

داروهایی مانند راکوتان برای افرادی تجویز می شود که به آکنه های شدیدی مبتلا شده اند و دیگر روش های درمان بر آن ها اثر گذار نبوده اند. بنابراین جای نگرانی نیست اگر راکوتان استفاده می کنید، باید دوره مصرف تان به پایان رسیده باشد و از آن حداقل 6 ماه گذشته باشد تا بتوانید با خیالی راحت لیزر موهای زائد را انجام دهید.

اگر هنوز این نوع از داروها را استفاده می کنید و لیزر موهای زائد را می خواهید انجام دهید، ممکن است با عوارض جبران ناپذیری مواجه شوید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیزر موهای زائد به وب سایت کلینیک مهراز مراجعه کرده و یا با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما