تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

زاویه سازی فک

زاویه سازی فک و صورت ؛ مزایا ، روش ها ، هزینه ها و عوارض آن


تاریخ انتشار : 20 اسفند 1401          تاریخ بروزرسانی : ۸ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)
آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

زاویه سازی فک و صورت؛ هر چه باید در مورد مادلینگ چهره بدانید

خط فک یکی از مواردی است، که بر روی زیبایی و جوانسازی صورت تاثیر گذار است. روش های بسیاری برای زاویه سازی فک وجود دارد.در واقع با این روش ها می توان خط فک ایجاد کرد و باعث جوانسازی و مادلینگ صورت می شود.

گرایش به زیبایی در همه انسان ها وجود دارد و داشتن ظاهری بهتر، باعث بالارفتن اعتماد به نفس در افراد می شود. اینکه افراد همیشه زیباتر و بهتر به نظر برسند، برای همه مهم و قابل اهمیت است. از سوی دیگر وجود هر گونه عیبی در صورت، باعث کاهش اعتماد بنفس در افراد می شود. به همین دلیلی عمل های زیبایی که در ناحیه صورت انجام می شود، همیشه محبوبت ویژه ای در بین خانم ها و آقایان داشته است.

از بهترین روش های بهبود انحنای سطحی یا کانتور صورت میتوان به زاویه سازی فک با استفاده از روش‌هایی مثل تزریق ژل و چربی اشاره نمود. این روش‌ها علاوه بر تهاجم کمی که دارند ، تاثیرات جوان کننده نیز بر صورت می‌گذارند و دارای تاثیر شگفت‌ آوری بر زیبایی چهره‌ی شما هستند. این روش‌های تزریقی با مشکلات کمتر، جایگزینی مناسب برای روش‌های پردردسر و پرهزینه‌ی جراحی هستند. تزریق ژل یا چربی می‌تواند نتیجه بلند مدت یا حتی دائمی و مشابه با جراحی فک یا ایمپلنت چانه داشته باشد.

این روش‌ها با تزریق چربی یا ژل به درون بافت نرم صورت باعث میشود بعضی اجزای صورت مثل تزریق چانه یا گونه‌ها برجسته شوند، انحنای اجزای صورت به تعادل برسند و سبب جبران حجم از دست رفته به دلیل پیری شود همچنین چین و چروک‌های ظریف صورت رفع و شکاف‌های پوستی پر شوند.

زاویه سازی فک به ما کمک میکند تا مرز بین صورت و گردن را بهبود ببخشیم و از به چشم امدن غبغب یا افتادگی چانه جلوگیری کنیم. این متد حتی میتواند سبب ظریف‌تر و باریک‌ترشدن چانه شما نیز بشود.

تایید شده توسط پزشکان کلینیک مهراز

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان مهراز مشاوره بگیرید.

زاویه سازی فک چیست ؟

اورتوژناتیک یا همان زاویه سازی فک، مجموعه اقداماتی است که در نهایت سبب بهبودی ناهنجاری های موجود در فک و یا زیباسازی آن می شود.

کمبود اسکلت، گردی صورت، کوتاه بودن اندازه هندسی فک و … میتواند از دلایل این ناهنجاری ها باشد . هدف زاویه سازی فک و صورت نیز بازگردانی حجم از دست رفته صورت یا اختلالات مادرزادی به منظور زیبایی می باشد..

لازم به ذکر است که با استفاده از فیلر ها، حتی می توان از بین رفتن چین و چروک های موجود در نواحی گونه و صورت را نیز مشاهده کرد.

اگر با وجود رژیم غذایی مناسب و ورزش خط فک ایده آل خود را ندارید می توانید از طریق روش های مختلف با مشورت پزشک متخصص زاویه سازی فک انجام دهید.

زاویه سازی فک با تزریق ژل بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از زاویه سازی فک 

مزایا و معایب زوایه سازی فک با تزریق ژل و چربی چیست؟

مزایای زاویه سازی

یکی از روش غیرتهاجمی و کم‌دردسر، زاویه سازی فک با تزریق ژل، چربی یا حتی بوتاکس هست که دوره‌ی نقاهت ندارند و تقریبا بی‌خطرند.

برای براورده کردن اهداف شما و رسیدن به زاویه فک دلخواهتان میتوان محل و مقدار تزریق‌ها را به شکلی طراحی کرد که دقیقا همان چیزی شود که همیشه آرزویش را داشته‌اید. بنا به درخواست مراجعه کننده تغییرات ناشی از تزریق ژل یا چربی می‌توانند بسیار ظریف و طبیعی باشند یا می‌توانند تغییراتی عمده و شگفت‌انگیز در صورت شما ایجاد کنند.

دائمی یا موقت بود روش‌های تزریقی ،حق انتخاب برای شما را بیشتر میکند. امان برخلاف این روش های تزریقی ، متد های جراحی مثل ایمپلنت دائمی هستند و ایجاد تغییر در آن‌ها نیاز به جراحی دوم دارد.

در صورت استفاده از ژل‌ها یا فیلرها در روش های تزریقی ، نتایج برگشت‌ پذیرخواهند بود. یعنی اگر نارضایتیی از نتیجه‌ی درمان دارید، می‌توان با تزریق یک آنزیم نتایج را به طور کامل به حالت اول برگرداند.

هزینه های تزریق ژل و تزریق چربی اقتصادی تر و مقرون به صرفه‌ترند. برخلاف روش‌های جراحی که معمولا با هزینه‌های بسیار همراه‌اند و حتی مراقبت‌های پس از آن (مثل پانسمان‌ها و دوری طولانی مدت از محل کار) نیز هزینه‌های زیادی در بر دارد.

معایب زاویه سازی

ماندگاری ژل ها معمولا یک تا دو سال است. یعنی برای به جلسات ترمیمی و تزریق دوباره جهت حفظ نتایج نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است ژل‌های جدیدتر ماندگاری طولانی تری دارند و حتی در برخی نواحی مثل زیر چشم تا ۱۰ سال هم دوام می آورد.

تزریق چربی همانند راهکار های جراحی دائمی و برگشت ناپذیر است. پیش از تزریق باید به کمک لیپوساکشن کمی چربی از ناحیه‌ی شکم جدا کنیم که این نشان دهنده ی تهاجمی بودن این روش تزریقی است. البته باید بگیم که میزان تهاجم این متد بسیار کمتر از روش‌های جراحی است.

البته امکان دارد زاویه سازی فک از طریق تزریق چربی و ژل به اندازه‌ای که شما می‌خواهید چشمگیر نباشد. در واقع هدف این  روش‌های تزریقی ، جوانسازی نچرال و طبیعی است نه ایجاد تغییرات چشمگیر.

درصورتی که بخواهیم تغییرات وسیع و یا چشمگیری در صورت شما ایجاد کنیم، به میزان بیشتری از ژل نیاز داریم که ممکن است هزینه یک جلسه درمانی را به بیش از ۱۰ میلیون تومان مبدل کند. در این موارد ازتزریق چربی به دلیل به‌صرفه‌تر و موثرتربودن استفاده میکنیم.

البته امکان دارد در بلند مدت و طی چند سال، هزینه‌ی روش‌های تزریقی به اندازه‌ی روش‌های جراحی یا حتی بیشتر از آن‌ها نیزبشود

به دلیل وجود قابلیت انعطاف یا به اصطلاح چکش خواری این ژل‌ها ما میتوانیم با یک تزریق دقیق و شکل دهی مناسب ، به شکل و حجم مورد نظر دست پیدا کنیم. منتها به جهت وجود همین ویژگی ما نمی توانیم برجستگی مشابه استخوان چانه یا یک ایمپلنت مستحکم را ایجاد کنیم.

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب است؟

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب است؟

صورت های چاق، صورت هایی با شکل هندسی گرد و صورت های لاغر عموما برای استفاده از این روش مناسب هستند اما موارد دیگری هم می توانند علت زاویه سازی فک و صورت باشند.

کوچکی چانه می تواند شکل صورت را بر هم بزند و برای شخص نامطلوب باشد به خصوص اگر پیشانی بلند و موهای پر پشتی داشته باشید! در این حالت قسمت پایینی صورتتان عریض تر می شود و تاثیر بسیاری در بهبودی وضعیت زیبایی صورتتان میگذارد.

مراحل زاویه سازی صورت :

برای آگاهی بیشتر شما از این فرآیند به صورت مختصر مراحل زاویه سازی فک را در زیر آورده ایم :

  • به جهت کاهش دادن درد و سوزش حاصل از سرنگ حاوی فیلر، نخست سطح مورد نظر بوسیله ی کرم های بی حسی موضعی حاوی لیدوکائین بی حس می شود.
  • بنا به صلاحدید پزشک و نظر مراجعه کننده، فیلر حاوی ژل یا چربی پر می شود.
  • پیش از انجام فرآیند تزریق، صورت به صورت کامل از طرف پزشک کانتور می شود.
  • کانتور کردن صورت در زاویه سازی آن، به معنای بررسی صورت و انجام زاویه سازی به روشی عیوب صورت تماما پوشانده شود.
  • سپس فیلر، زیر پوست و در نواحی مشخص آن تزریق می شود.

روش های زاویه سازی فک و صورت :

در روش های موقت زاویه سازی فک و صورت از فیلر ها استفاده میشود.واژه ی فیلر به معنای پرکننده است و شامل ژل های مصنوعی و یا حتی چربی استخراج شده از بدن خود شما است.

ترزیق این فیلر ها توسط دکتر متخصص زاویه سازی فک، به قسمت های فک و تحتانی صورت و بخش کوچکی از گردن، انجام می شوند. بی خطر بودن و تاثیر سریع از مزایای روش زاویه فک با تزریق ژل و تزریق چربی می باشد.

مدت زمان دوره نقاهت پس از این روش بسیار کم بوده و ورم آن نیز ممکن است طی دو سه الی سه روز از بین برود. پس از تزریق فیلر، بلافاصله می توانید فعالیت خود را شروع کنید و محدودیتی از این بابت نداشته باشید.

کارهایی که پس از عمل زاویه سازی صورت باید انجام دهیم:

دستوارت لازم برای بعد از عمل توسط پزشک معالج به شما داده می شود. اما رعایت کردن موارد ذیل در کنار توصیه پزشک معالج،  می تواند نتیجه عمل را بهتر نماید.

  • به مدت ۴ ساعت پس از عمل از آرایش کردن خودداری نمایید.
  • به مدت یک هفته از جویدن غذاهای سفت خودداری نمایید.
  • به مدت ۴ ساعت پس از عمل، از وارد آوردن هر گونه فشار بر روی محل خودداری نمایید.
  • به مدت ۲ روز پس از عمل بر روی شکم نخوابید.
  • به مدت یک روز پس از عمل از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.
  • به مدت یک هفته پس از عمل ، از رفتن به سونا و آبگرم خودداری نمایید.

زاویه سازی فک با تزریق چربی :

زاویه سازی و برجستگی و پر کننده بودن از مهمترین مزایای تزریق چربی به صورت است. استفاده از روش هایی مانند زاویه سازی و برجستگی با تزریق چربی طبیعی باعث زیباتر جلوه دادن چهره افراد میشود.

از زیباترین روش های زاویه دهی به صورت میتوان به زاویه سازی با تزریق چربی به چانه و فک اشاره نمود. این روش کاملا طبیعی موجب زیبایی صورت شما می شود . سازگار بودن این روش با بدن شما، امتیاز ارزنده آن است.

تزریق چربی کاملا با صورت شما سازگار است، زیرا استخراج چربی به صورت بسیار طبیعی از بدن شما انجام می گردد. به صلاحدید پزشک، چربی معمولا از قسمت های درونی ران، شکم و یا گاها از اطراف ناف برداشته می شود.

این روش برای خانم ها و یا آقایانی که بدنشان به مواد مصنوعی واکنش آلرژیک نشان میدهد، کاملا راحت و مطلوب است و این روش بسیار مناسب تر و بهتر از سایر روش های زاویه سازی برای آنها عمل میکند.

نحوه استخراج چربی از بدن چگونه است ؟

احتمالا اسم فرایند ساکشن به گوشتان خورده. لیپوساکشن دستگاهی است که به وسیله آن استخراج چربی های غیر اشباع بدن انجام می شود. پس از استخراج چربی از بدن، مرحه ی بعدی توسط دستگاه سانتریفیوژ انجام میشود . در این دستگاه، چربی ها در داخل یک محور استوانه ای قرار می گیرند و دانه های سبک تر و اضافی به اطراف پاشیده می شوند.

در نهایت داخل محفظه چیزی جز دانه های طلایی چربی باقی نمی ماند که البته این دانه ها بسیار کاربردی می باشند. و سپس بویسله ی  سرنگ، مواد چربی کشیده شده و به زیر پوست تزریق می شوند.

البته درد خاصی را تجربه نخواهید کرد زیرا پیش از استخراج چربی از بدنتان، در ناحیه مورد نظر، بی حسی موضعی انجام می شود. این روش به عنوان ایمن ترین روش استخراج چربی و زاویه دهی می باشد.

زاویه سازی فک با تزریق چربی چگونه است؟

چربی مورد استفاده برای زاویه سازی فک از بافت چربی طبیعی موجود در بدن خودتان است. دلیل اینکه صورت ما در دوران جوانی پرحجم، زاویه‌دار و نرم‌تر است، وجود حجم زیادی از چربی در زیر پوست ما است. چربی های صورت با افزایش سن کم می‌شود و اصطلاحا می‌گوییم که چربی‌ها به سمت پایین مهاجرت کرده و در شکم جمع می‌شوند.

بافت چربی مورد نظر برای استخراج در تزریق چربی، از بخش‌های پایینی بدن مثل شکم، دور ناف، ران‌ها یا باسن برداشت می‌ شه و به بخش‌های بالایی بدن مثل صورت و چانه انتقال داده می شود. لازمه ی این کار انجام یک لیپوساکشن کوچک یا مینی لیپوساکشن است. حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر چربی از بدن شما طی این لیپوساکشن برداشت می‌شود و سپس برای زاویه سازی فک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای این که بتوانید از این مقاله نهایت استفاده را ببرید، در این پارت به بررسی زاویه سازی فک با تزریق چربی به شکل مقایسه‌ای با تزریق ژل ، پرداخته ایم تا هم به خوبی با تزریق چربی آشنا شوید و هم تفاوت بین این دو را بهتر درک کنید.

در تزریق چربی از ماده‌ی خارجی استفاده نمی‌کنیم

با وجود این که ‌ژل‌های تزریقی از مواد طبیعی موجود در بدن مثل هیالورونیک اسید یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته شده‌اند، همچنان یک ماده‌ی خارجی به شمار می‌آیند زیرا تغیراتت ساختاری جزئی را با راهکارهای مهندسی ژنتیک بوجود اورده اند.

از بافت چربی خود مراجعه کننده برای تزریق چربی استفاده می‌ شود، به همین دلیل به این کار اصطلاحا «انتقال چربی اتولوگ» می‌گویند. یعنی انقال بافت چربی فقط از ناحیه‌ای به ناحیه‌ای دیگر بدن است. بدون این که دستکاری دیگری روی آن صورت بگیرد.

تزریق چربی نسبت به تزریق ژل دردسر بیشتری دارد

تزریق چربی به جهت زاویه سازی فک، روشی تهاجمی تر نسبت به تزریق ژل است؛ چرا که لازمه ی این تزریق انجام لیپوساکشن است. البته همانطور که گفتیم این لیپوساکشن خیلی جزئی است و استخراج حدودا 200 میلی لیتر چربی کافیست در حالی که در لیپوساکشن اصلی چندین لیتر چربی از بدن خارج می‌شود.

یک دوره‌ی کوتاه استراحت یا نقاهت پس از تزریق چربی نیاز است چرا که باعث ناراحتی و ناخوشی اندک در محل لیپوساکشن می‌شود وهمچنین برای انجام لیپوساکشن ممکن است به بی‌هوشی نیاز باشد. البته بهتر است از اتاق جراحی برای انجام تزریق چربی استفاده شود، در صورتی که تزریق ژل را در مطب نیز قابل انجام است.

به طور کلی تزریق چربی درست زمانی بهتر خواهد بود که قصد اصلاح چند بخش از صورت را داشته باشید. مثلا در صورتی که جهت  زاویه‌سازی، چانه و گونه ‌ها نیز می بایست برجسته شوند، احتمالا تزریق چربی مناسب‌ تر خواهد بود. ولی در صورتی که برای زاویه ‌سازی در حد ۲ سی ‌سی ژل در هر طرف کافی باشد، ارزشش را نخوهد داشت که دردسرهای لیپوساکشن را تحمل نمایید.

در رابطه با  هزینه‌ها نیز همین موضوع وجود دارد. در کل تزریق چربی هزینه‌ی بیشتری به همراه خواهد داشت اما در صورتی که  بخواهیم درمان وسیعی روی صورت انجام گیرد، احتمالا تزریق ژل گران ‌تر خواهد بود و توصیه می شود تزریق چربی صورت گیرد.

تزریق چربی موقت و برگشت پذیر نیست

در رابطه با ژل‌های هیالورونیک اسیدی می توان با تزریق هیالورونیداز ژل تزریق شده را تجزیه نمود و تغییرات را به صورت اول بازگرداند. برای ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت آنزیم تجزیه کننده وجود ندارد ولی این ژل به مرور زمان جذب پوست شده و صورت شما به حالت اول برمی ‌گردد. بعد تزریق ژل یک درمان موقتی بوده و در صورتی که از نتایج خوشتان نیاید، اتفاق بغرنجی رخ نداده است.

اما تزریق چربی به این صورت نبوده و  برای زاویه سازی فک و حجیم‌سازی سایر بخش‌های صورت و بدن یک روش دائمی به شمار می رود. دقیقا نمی ‌توان گفت که چربی چقدر دوام دارد ولی در مورد صورت، در بسیاری از موارد نتایج تزریق چربی دائمی است.

چربی نرم‌ تر از ژل است

ژل‌ها حالت ژلاتینی یا در مورد کلسیم هیدروکسی آپاتیت حالت نیمه جامد دارند ولی قوام چربی‌ها نرم‌تر از ژل ‌ها بوده و حالتی همچون به کره یا روغن جامد دارد. همانطور که می دایند  ژل‌های هیالورونیک اسیدی با مشکل انعطاف پذیری یا چکش خوار بودن آن‌ها رو به رو خواهید شد. این مشکل در رابطه با چربی‌ها بیشتر خودش را نشان می ‌دهد؛ چون انعطاف و روان بودن بافت چربی بیشتر از ژل ‌های هیالورونیک اسیدی است.

تزریق چربی باید یکدست باشد

بافت چربی جهت زنده ماندن به خونرسانی لازم خواهد بود. بنابراین  به شکل پراکنده در صورت تزریق می گردد و نمی توان همچون تزریق ژل، مقدار زیادی چربی را در یک منطقه از صورت تزریق نمود. در صورتی که  حجم زیادی از چربی را در یک نقطه متمرکز تزریق شود، خطر مرگ سلول‌های چربی و نکروتیک شدنشان وجود دارد. در مورد تزریق ژل این محدودیت را نداریم و می‌توانیم مقدار زیادی ژل در یک ناحیه‌ی خاص تزریق کنیم بدون این که مشکلی پیش بیاید.

پیش‌بینی نتایج تزریق چربی سخت ‌تر از تزریق ژل می باشد

برای افرادی که قصد دارند تا  زاویه و خط فک‌شان دقیقا مانند الگوی خاصی باشد، تزریق ژل بسیار مناسب‌تر خواهد بود. در رابطه با  تزریق ژل می‌ توانیم نتیجه‌ی تزریق همچون ۲ سی‌سی ژل در چانه را به طور دقیق پیش‌بینی نمایید اما  در رابطه با تزریق چربی اینطور نبوده و موارد زیادی روی نتایج آن تاثیر خواهد داشت؛ مانند تکنیک تزریق یا وضعیت سلامت عمومی شما.

چون تزریق چربی دائمی می باشد و همچنین نمی ‌توانیم پیش بینی برای نتایج تزریق داشت. گاهی لازم است تزریق چربی را در سه جلسه با فاصله‌ی چند ماه انجام داد. به این صورت روند تغییرات را بررسی نمایید و پیش ‌بینی بهتری از نتایج داشت. نهایتا شاید لازم شود برای متقارن‌سازی و رسیدن به زاویه‌ی ایده آل فک، از تزریق ژل کمک بگیریم چون همانطور که گفتیم نتایج تزریق ژل قابل پیش‌بینی‌ و مشخص است.

مزایای زاویه فک و صورت با استفاده از تزریق چربی :

یکی از روش های زاویه سازی فک و صورت ازتزریق چربی می باشد.این روش مزایای خاص خود را دارد که به صورت خلاصه شرح داده ایم:

  • متقارن و موزون تر شدن حالت صورت
  • جذابیت و برجسته شدن اجزای مختلف صورت
  • کانتور کردن و پوشاندن عارضه هایی مانند کوتاهی فک
  • از بین رفتن گردی صورت
  • برطرف شدن لاغری بیش از حد صورت
  • بهبود ظاهر صورت از نمای نیم رخ
  • تناسب فک با سایر اجزای صورت

در ادامه به بررسی زاویه فک با تزریق ژل و چربی و مقایسه ی این دو روش تزریقی می پردازیم.

زاویه فک و صورت با استفاده از تزریق ژل :

ژل ها فیلر های مصنوعی ولی طبیعی می باشند! مصنوعی از این جهت  که در آزمایشگاه ها ساخته می شوند و طبیعی از این نظر که در پوست شما این عناصر وجود دارند! مثلا یکی از عناصر موجود در فیلر های ژل، کلاژن می باشد که وظیفه آبرسانی به پوست را دارد. این ماده به صورت طبیعی در بدن قبل از سنین میانسالی، تولید می شود.

ژل مصرفی توسط پزشکان کلینیک خانه سفید اسید هیالورونیک می باشد. این ژل ها مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) می باشد.

درباره زاویه سازی صورت با تزریق ژل باید بدانید که :

  • این روش در ناحیه چانه و فک و در قسمت آرواره اثر گذار خواهد بود.
  • بسته به حجم نیاز برای صورتتان، در جلسات اول بین ۳ تا ۴ سی سی فیلر اسید هیالورونیک به صورت تزریق می شود.
  • این ژل ۹ تا ۱۲ ماه زیر پوست شما می ماند و سپس جذب می شود.

بهترین زمان برای ترمیم ژل های تزریقی بعد از ماه ششم می باشد، اما ممکن است در هر فرد این زمان متفاوت باشد. به همین دلیل بهتر است در جلسه مشاوره ای که قبل از انجام زاویه سازی برای شما ترتیب داده شده است، زمان دقیق ترمیم ژل پرسیده و به موقع نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

از چه فیلرهایی برای زاویه سازی فک با تزریق ژل استفاده می ‌شود؟

ژل‌های ساخته شده از هیالورونیک اسید بهترین فیلرها یا ژل‌ها برای چانه و خط فک خواهند بود. هیالورونیک اسید ماده‌ای بوده که به صورت طبیعی در بافت همبند پوست ما وجود دارد و به بافت پوستی حجم خواهد داد. هیالورونیک اسید می ‌توانید تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب نماید و همین موضوع منجر به آن شده تا توان حجم ‌دهی بالایی داشته باشد.

از ژل‌ های هیالورونیک اسیدی مختلفی می ‌توان جهت زاویه سازی فک استفاده نمود اما ژل ژوویدرم ولوما (Juvéderm Voluma) تنها فیلری بوده که جهت تزریق در ناحیه ‌ی چانه توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شود. ماندگاری ژل ژوویدرم ولوما تقریبا ۲ سال است و در این زمان هیالورونیک اسید موجود در ژل به مرور جذب پوست خواهد شد.

از ژل‌ های ساخت دیگر شرکت ‌ها و برند های مختلف مانند رستیلین (Restylane)، بلوترو (Belotero) و سایر ژل‌ های هیالورونیک اسیدی داخلی و خارجی نیز می‌ توان جهت زاویه سازی فک بهره برداری کرد. این ژل‌ ها اغلب هزینه ‌ی کمتری خواهد داشت اما از نظر قوام، بافت و میزان ماندگاری نسبت به ژوویدرم ولوما ضعیف ‌تر می باشند.

بهترین راهکارها برای زاویه سازی فک با تزریق ژل

ولی دلیل  ژوویدرم ولوما در بین ژل‌های هیالورونیک اسیدی از همه بهتر خواهد بود و مورد تایید FDA نیز قرار گرفته است؟علت این است که ژل ژوویدرم ولوما به خوبی شکل خود را حفظ خواهد کرد. همانطور که گفته شد  ژل‌ها به دلیل حالت ژلی و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند به راحتی تغییر شکل خواهند داد. این ویژگی جهت حجم دهی به بخش‌هایی همچون لب‌ها بسیار خوب خواهد بود اما جهت برجسته کردن بخش‌های استخوانی صورت مثل خط فک یا چانه، ویژگی مناسبی نیست و کار را سخت می ‌کند. چون قصد دارید که ژل محکم در جای خود بماند و ظاهری استخوانی داشته باشدس.

یکی از دلایلی که برخی از متخصصان ترجیح می‌دهند از ژل رادیسه (Radiesse) جهت زاویه سازی فک و برجسته کردن چانه بهره برداری می شود ، همین موضوع حفظ شکل خواهد شد. ژل رادیسه از ماده ‌ای به نام کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته می شود که به شکل طبیعی در استخوان‌ ها وجود دارد. کلسیم هیدروکسی آپاتیت نسبت به هیالورونیک است قوام و ساختار محکم ‌تری دارد.

ژل رادیسه بیشتر از این که حالت ژلی داشته باشد، حالت نیمه جامد دارد؛ برای همین بهتر می‌تواند ظاهر استخوان‌های فک و چانه را تقلید کند. کلسیم هیدروکسی آپاتیت (مثل هیالورونیک اسید) به مرور جذب پوست می‌شود و یک ژل موقتی است. ماندگاری ژل رادیسه معمولا در حد یک سال، کمی بیشتر یا کمتر است.

دو مشکل عمده که در  ژل رادیسه و سایر ژل‌های ساخته شده از کلسیم هیدروکسی آپاتیت وجود دارد:

  • در صورتی که از نتایج تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید رضایت نداشته باشید، با تزریق آنزیم هیالورونیداز می توان شرایط را به حالت اول برگرداند. اما در رابطه با  ژل‌های هیدروکسی آپاتیت نمی توان چنین کاری کرد و می بایست صبر کنید تا صورت‌تان به مرور به حالت اول بازگردد.
  • احتمال دچار شدن به عوارض جانبی ژل‌های هیدروکسی آپاتیت حدود ۳ درصد است که نسبت به ژل‌های هیالورونیک اسیدی و تزریق چربی بالاتر است. برای همین همچنان ترجیح بسیاری از متخصصان استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسیدی است.

آخرین راهکار برای آنکه به شکل همزمان از ژل‌های هیالورونیک اسیدی و کلسیم هیدروکسی آپاتیت استفاده نمایید. به این صورت که کلسیم هیدروکسی آپاتیت را در عمق پوست و روی استخوان تزریق می‌کنیم؛ چون این ژل محکم‌تر و قوی‌ تر است. سپس یک لایه‌ ژل هیالورونیک اسیدی به شکل سطحی‌تر در پوست تزریق نموده تا برجستگی پوست را ارتقا ببخشیم. لازم به ذکر است سازمان FDA زاویه سازی فک و برجسته کردن چانه با استفاده از تزریق سیلیکون‌های دائمی را رد می کند. بهترین گزینه و مناسب ترین روش زاویه سازی فک را با خیال راحت به پزشک متخصص خود بسپارید.

مزایای تزریق چربی

  1. چربی از بدن خود استخراج می گردد که موضوع طبیعی است. چربی موجود در بدن شما، کاملا ایمن و بدون واکنش آلرژیک خواهد بود.
  2. چربی تمام حجم از دست رفته از صورت را باز می گرداند.
  3. تزریق چربی می تواند به جوان سازی پوست نیز کمک کند.
  4. نتایج حاصل از تزریق چربی مدت زمان بیشتری روی صورت ماندگار است.
  5. برای تزریق چربی می توانید از قسمت های زائده پوستی برداشته شود.لذا می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و نقاطی که چربی زیادی دارد را تخلیه نمایید!
  6. هزینه ثانویه نسبت به تزریق ژل در تزریق چربی، کمتر می باشد.

مزایای تزریق ژل

  1. از بهترین نوع هیالونیک اسید ها (HA) رستیلن، ژوویدرم می باشند. این ژل ها کاملا ایمن و بی خطر با نتایج ظاهری بسیار طبیعی است.
  2. زمان تزریق ژل بسیار کوتاه می باشد.
  3. بی حسی در این روش به صورت موضعی خواهد بود.
  4. در صورت عدم رضایت می توان ژل را با استفاده از مواد خاصی، به شکل کامل تخلیه نمایید و به حالت عادی بازگرداند.
  5. هزینه ابتدایی برای تزریق چربی به صورت، کمتر از تزریق چربی است.
  6. تزریق ژل دوره نقاهت سریعتری نسبت به تزریق چربی دارد.
  7. فرآیند تزریق ژل معمولا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد و این عالیست!

زاویه سازی فک با تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

زاویه سازی فک با تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

درصورتی که یک پاسخ کلی بدهیم می توان گفت که تزریق ژل برجستگی بیشتری به وجود آورد در صورتی که  تزریق چربی حجم عمومی صورت را افزایش می دهد . بنابراین هردو روش تزریق ژل و تزریق چربی می ‌توانند در کانتور و زاویه سازی فک موثر عمل کنند و در واقع این شرایط شماست که تعیین می‌کند کدام برایتان مناسب‌تر است.

تزریق چربی برای چه افرادی بهتر است؟

تزریق چربی مناسب افرادیست  که در کل یا بخش‌ های عمده‌ی صورت کاهش حجمی شده ، بسیار مناسب خواهد بود. افرادی همچون ورزشکاران، اشخاص لاغر یا کسانی که به تازگی مقدار زیادی وزن کم کرده‌اند، کاندیدای بسیاری خوبی برای زاویه سازی فک با تزریق چربی می باشند.

تزریق ژل برای چه افرادی بهتر است؟

برای کسانی که کاهش حجم شدیدی در صورتشان ندارند تزریق ژل ایده‌آل است و برای زاویه‌سازی تزریق ۲ تا ۴ سی‌سی ژل کافی است. ضمن ایتکه در صورتی که برجستگی چشمگیر مشابه با ایمپلنت‌های چانه مد نظرتان است، احتمالا تزریق ژل برای شما انتخاب بهتری می باشد.

در برخی از موارد استفاده از هردو روش بهترین راهکار است

در برخی از مراجعین بهترین نتایج زمانی ایجاد خواهد شد که از هردو روش جهت زاویه سازی فک استفاده نمایید. ابتدا با تزریق چربی حجم از دست رفته‌ی صورت را جبران خواهد کرد و ظاهر صورت را جوان و شاداب می نماید. سپس با استفاده از تزریق ژل، بخش‌های خاصی از صورت را برجسته و حجم‌دهی تمایید. در بیشتر موارد ایده‌آل‌ترین نتایج زاویه سازی فک با تزریق ژل و چربی به صورت همزمان حاصل می‌شود.

قیمت زاویه سازی فک

به دلیل نوسانات عجیب قیمت ارز و وارداتی بودن ژل های تزریقی هزینه زاویه فک و صورت در روزهای اخیر بسیار متغییر است. هزینه زاویه سازی فک می تواند با توجه به ژل مصرفی یا میزن چربی استخراجی، متفاوت باشد. هرچند خدمات تزریق فیلر در بازه های زمانی و فصلی خاصی از سال، برای زاویه سازی فک با  تخفیف همراه است.

زاویه سازی با نخ

یکی از روش های زاویه سازی فک  لیفت نخ است. به طور معمول در این روش با استفاده از نخ های مخصوص برای بالا کشیدن پوست و رفع افتادگی پوست استفاده می شود. استفاده از نخ بدین صورت است که پزشک معالج با استفاده از نخ های باریک که اندازه ضخامت آن ها به اندازه یک تار مو است سوراخ های بسیار ریزی در اطراف چانه ایجاد می کنند و با کشیدن پوست به سمت بالا به صافی آن کمک می کند. به طور معمول در این ناحیه از ۴ تا ۸ نخ استفاده می شود. میزان ماندگاری این نخ ها حدود ۶ الی ۱۲ ماه است. نکته قابل ذکر دیگر این است که پس از جذب نخ ها در بدن نیاز به تمدید می باشد.

ماندگاری زاویه سازی با تزریق ژل (فیلر)

تزریق ژل یکی دیگر از روش های زاویه سازی فک و بهبود خط فک است. این روش به طور معمول مناسب افرادی است که در این ناحیه مشکل حادی ندارند. هر شخص بر اساس آناتومی و فرم فک حدود ۱ تا ۴ سرنگ فیلر پوستی نیاز دارد. در این روش ژل نرم به زیر پوست تزریق می شود و نتایج حاصل از تزریق ژل فوری و مشخص می باشد. میزان ماندگاری آن به طور معمول بین ۱۲ الی ۱۸ ماه است.

ماندگاری ژل برای زاویه سازی فک

سوالات متداول :

سن مناسب برای انجام زاویه سازی چقدر است ؟

به دلیل اینکه  انجام زاویه سازی توسط جراحی صورت نمی گیرد و با تزریق ژل یا چربی به صورت انجام می شود. بنابراین مساله سن خیلی مطرح نخواهد بود و تقریبا از سن ۱۸ سالگی به بعد می توان برای زاویه سازی صورت اقدام کرد.

زاویه سازی صورت با فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

برای بانوان و آقایانی که خواهان از بین بردن چین و چروک های پوست خود هستند، زاویه سازی صورت با فیلر روش مناسب است که کمک می کند تا  حجم صورتی که با افزایش سن از بین رفته بود برگردد. ضمن اینکه وضعیت سلامت عمومی و اهداف واقع گرایانه دارای اهمیت بالایی می باشد. زاویه سازی صورت با فیلر اغلب برای افرادی که صورت های کوچک و گردی دارند و یا دفرمگی خاصی در زوایای صورتشان وجود دارد مناسب خواهد بود.

زاویه سازی صورت با تزریق فیلر چگونه انجام می شود؟

پیش از شروع پروسه تزریق فیلر، در ناحیه مورد نظر اندکی کرم بی حسی موضعی جهت راحتی هر چه بیش تر شما استعمال می گردد. سرنگی که پیش تر از ژل های مخصوص پر شده است، به زاویه های صورت و به مقدار مورد نیاز تزریق می گردد. اغلب جهت افزایش کانتور صورت، جلسات ترمیمی نیاز خواهد بود.

ماندگاری نتایج مثبت حاصل از تزریق فیلر چقدر است؟

فیلرهای تزریقی اغلب نتایج موقت و زودگذری را بر روی ظاهر و چهره شما از خود بر جای می گذارند. ماندگاری این فیلرها عموماً بین ۶ ماه تا ۱-۲ سال، بسته به کیفیت مواد استفاده شده متفاوت می باشد. شما می توانید برای ماندگاری بیش تر، جلسات درمانی را تمدید نمایید. ضمنا می توانید قبل از انجام زوایه سازی ، مشاوره کاملی از متخصصین ما در کلینیک مهراز دریافت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما