تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

کربوکسی تراپی واژن چیست

کربوکسی تراپی واژن برای جوانسازی و رفع تیرگی و سفیدی واژن + مدت ماندگاری و مزایا


تاریخ انتشار : 3 اسفند 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.8/5 - (6 امتیاز)

کربوکسی تراپی واژن معجزه ای باورنکردنی برای  جوانسازی واژن می باشد. این روش به عنوان یکی از راه های جوانسازی در این ناحیه محسوب می شود. با افزایش و بالا رفتن سن، پوست دچار تغییراتی می شود. این تغییرات شامل چین و چروک و تیرگی ناحیه های مختلف بدن است.

افزایش سن و عوامل ژنتیکی به مرور در پوست، آن حالت شادابی و زیبایی و شفافیت اولیه خود را از دست می دهد. واژن به عنوان یکی از اندام های بدن بوده که به علت  تیرگی و چین و چروک  خواهد شد. برای جوانسازی ناحیه واژن و رفع تیرگی آن راه های زیادی ارائه می گردد که کربوکسی تراپی با مزایای زیادی دارد که در این مقاله در خصوص آن صحبت کنیم.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

یکی از عمل های زیبایی زنانه کربوکسی تراپی ناحیه تناسلی بوده که امروزه بسیار محبوب شده است. خانم هایی که دچار تیرگی بیش از حد واژن هستند برای رفع تیرگی واژن و نیز افزایش اعتماد بنفس و میل جنسی خود اقدام به کربوکسی تراپی واژن می کنند.

کربوکسی تراپی یک روش مدرن بوده که برای جوانسازی واژن و زیباسازی بوده که توسط یک دستگاه انجام می گیرد که گاز کربن دی اکسید را به ناحیه واژن تزریق خواهد کرد. تزریق گاز کربن دی اکسید منجر به  از بین رفتن تیرگی ها در ناحیه تناسلی  خواهد شد. به کمک این روش سفیدسازی واژن صورت می گیرد که جذابیت این ناحیه را بیشتر خواهد کرد.

این دستگاه محفظه ای جهت ذخیره سازی  کربن دی اکسید دارد. وقتی پزشک نصمیم می گیرد  این گاز با چه سرعتی منتقل و استفاده گردد، آن را بر آن اساس تنظیم و سپس کربن دی اکسید از لوله های استریل عبور و به پوست مراجعه کننده نیز تزریق می شود.

روش انجام کربوکسی تراپی واژن چگونه است

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی :

اثر کربوکسی تراپی بر جوانسازی واژن با تزریق گاز کربن دی اکسید انجام می شود. گاز کربن دی اکسید موجب افزایش اکسیژن رسانی به پوست ناحیه واژن و در نتیجه جوانسازی پوست می شود. دغدغه افراد برای انجام اینکار مدت ماندگاری کربوکسی تراپی جوانسازی واژن می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دلیل تیرگی واژن چیست؟

زنان زیادی از  تیرگی واژن خود ابراز نارضایتی می کنند برای سفید کردن واژن خود اقداماتی کنند. ولی در پاسخ به این که علت های تیرگی واژن چیست لازم است بدانید که در تیرگی آن موارد زیادی موثر خواهد بود  که عبارت اند از :

  • اختلالات هورمونی و بر هم خوردن تعادل هورمون ها به دلایل مختلف از جمله بارداری
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • افزایش سن
  • استفاده طولانی مدت از تیغ و ژیلت
  • استفاده از پودر تالک برای مدت زمان طولانی
  • مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها ازجمله کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید
  • اختلال در غدد فوق کلیه
  • بیماری چاقی

خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی زنان، این مشکل به کمک روش های مختلف سفیدسازی واژن قابل درمان است.

کربوکسی تراپی واژن چگونه عمل می کند؟

کربوکسی تراپی تزریق کربن به واژن می باشد. این گاز بی خطر در بدن منجر به تحریک رگ های خونی شده که در نهایت با خونرسانی به ناحیه تزریق شده بیشتر صورت می گیرد. افزایش خونرسانییاعث شده تا اکسیژن بیشتری در خون ایجاد شود و به این صورت بافت پوست و سلول ها تغذیه گردد. به این صورت مشکلات ناحیه تناسلی با تزریق از بین می رود.

کربوکسی تراپی، متابولیسم ناحیه واژن را افزایش می دهد. این روش عارضه خاصی نداشته و به مراقبت خاصی احتیاج ندارد و فقط فرد بعد از آن کمی دچار درد، تورم و سوزش در ناحیه واژن می شود که این ها موقتی هستند.

بعضی از افراد، تصور می کنند که گاز  CO2 ممکن است سمی بوده و خطراتی را برای بدن به دنبال داشته و نباید از این روش استفاده کنند. این تصور غلط بوده و با تولید گاز کربن دی اکسید در بدن و وارد شدن به خون، عمل اکسیژن رسانی از ریه ها خارج می شود. کربوکسی تراپی واژن باعث کلاژن سازی نیز می گردد.

چه کسانی نباید کربوکسی تراپی واژن انجام دهند ؟

کربوکسی تراپی واژن عوارض و آسیبی ندارد اما تمام روش های زیبایی برای گروه خاصی از افراد غیر قابل استفاده می باشند.

  • افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی
  • بیماران حاد تنفسی
  • افراد مبتلا به سندورم خونریزی های غیر قابل کنترل
  • افراد کم خون
  • زنان باردار و شیرده
  • بانوانی که تحت شیمی درمانی هستند
  • افراد مبتلا به قند خون و دیابت

خطرات کربوکسی تراپی واژن

وقتی قصد انجام این عمل را دارید همیشه سوالاتی در ذهن مطرح خواهد شد. سفید کردن واژن و جوانسازی آن امری مستثنی نخواهد بود بانوان زیادی وقتی قصد اقدام زیباسازی واژن دارند، در مورد عوارض کربوکسی تراپی واژن سوال می پرسند. اما لازم است بدانید این روش می بایست توسط متخصص آن صورت گیرد.  تنها هیچ خطری به وجود نمی آورد بلکه جهت سلامت جنسی فرد و اعتماد به نفس او نیز مفید می باشد.

مزایای کربوکسی تراپی چیست

تعداد جلسات مورد نیاز کربوکسی تراپی تیرگی واژن

تاثیر هر روش روی بدن هر فرد متفاوت می باشد اما به طور میانگین بین ۳ تا ۱۰ جلسه زمان نیاز است تا تاثیر خود را بگذارد. بدن هر فرد واکنش متفاوتی می دهد و سرعت و میزان تاثیر گذاری به ژنتیک ، سوابق بیماری ، سلامتی و سن هر فرد بستگی دارد.

همچنین شما می توانید در کنار استفاده از دستگاه از تزریق بوتاکس نیز استفاده کنید و اثردهی آن را چند برابر نمایید. فواصل بین جلسات و تعداد جلسات را پزشک متخصص بسته به نیاز هر فرد تعیین می کند.

فواید کربوکسی تراپی واژن چیست؟

از میان فواید این اقدام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل زیباتر شدن ناحیه تناسلی
  • افزایش میل جنسی
  • افزایش جذابیت جنسی زن و در نتیجه بهبود کیفیت رابطه جنسی
  • سفید شدن واژن
  • رفع چین و چروک های واژن ناشی از افزایش سن

همچنین لازم به ذکر است که این اقدام یک عمل سرپایی است که بدون درد و خونریزی انجام می شود.

مدت ماندگاری و دوام کربوکسی تراپی

همانطور که می دانید موارد زیادی مثل سن، جنسیت، نوع و کیفیت پوست بر ماندگاری کربوکسی تراپی تاثیر زیادی خواهد داشت . در واقع پوست می بایست این نوع درمان را بپذیرد و به آن واکنش ندهد. عوامل مختلفی  هچون تزریق مناسب گاز دی اکسید کربن، بالا بودن مهارت و تجربه پزشک در کربوکسی تراپی، ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی سالم در طولانی شدن مدت ماندگاری کربوکسی تراپی دخالت دارند.

ولی به طور کلی کربوکسی تراپی واژن به مدت 6 ماه الی 1 سال دوام خواهد داشت در صورتی که  عوامل تاثیر منفی بر این نوع روش درمانی و زیبایی نگذارند، ممکن است این مدت بیشتر شود. افراد زیادی بعد از انجام کربوکسی و دیدن نتیجه ی آن، مشتاق خواهند شد که تعدادی جلسات اضافه به این کار بپردازند تا مدت ماندگاری آن بیشتر شود.

عوارض کربوکسی تراپی ناحیه تناسلی

بعد از کربوکسی تراپی در محل تزریق گاز کمی احساس درد و سوزش خواهد بود که به سرعت بر طرف گردد و کاملا طبیعی می باشد. همچنین نگران تورم و کبودی واژن پس از تزریق نباشید چرا که  کاملا طبیعی است و ظرف چند روز از بین می رود. در صورتی که کربوکسی تراپی واژن را نزد پزشک متبحر در این زمینه صورت گیرد ، به جز این موارد هیچ عارضه دیگری بعد از کربوکسی تراپی واژن نخواهید داشت. این عمل زیبایی زنانه کمی تهاجمی و بدون عوارض جانبی است.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی واژن چیست؟

پس از عمل کربوکسی تراپی واژن تا 4 ساعت نباید ناحیه تناسلی را شست و شو داد. تا 24 ساعت پس از کربوکسی تراپی  از استحمام و رفتن به استخر، سونا، جکوزی یا ماندن در وان حمام خودداری نمایید.  ضمن اینکه در صورت  مشاهده نگران نباشید.

این کهیرها طبیعی بوده و به سرعت همان روز رفع می گردد بنابراین آن را دستکاری نکنید. تا یک ساعت پس از کربوکسی تراپی واژن از هیچ ماده بهداشتی یا آرایشی در ناحیه تناسلی استفاده نکنید. از انجام فعالیت ها ی سنگین یا ورزشهای سنگین تا یک روز بعد از کربوکسی تراپی خودداری کنید. ضمن اینکه  تا رفع کبودی و سوزش نباید لباس های تنگ بپوشید و بهداشت ناحیه تناسلی را رعایت کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

مزایای جوانسازی پوست واژن چیست؟

تمام موارد زیر از اثرات خوب کربوکسی تراپی واژن محسوب می شوند. این موارد در کنار شیوه آسان ، بدون درد و خونریزی و .. می باشد .

  • ترمیم زخم های ناخیه تناسلی
  • افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی
  • برگشت جذابیت جنسی و زیبایی های زنانه فرد
  • رفع چین و چروک های پوست واژن
  • ایجاد حالت کشسانی و نرمی بافت واژن

کلام آخر

کربوکسی تراپی واژن به عنوان یک روشی بسیار ساده بوده که به شکل سطحی به درمان ناحیه واژن رسیدگی می کند و در جوانسازی پوست آن ناحیه، ظاهر زیباتری به واژن موثرخواهد بود. این روش چون بسیار سطحی می باشد، پس از انجام آن، فرد می تواند فورا به انجام کارهای روزانه خود رسیدگی کند. یکی از جدیدترین متدهای جوانسازی ناحیه واژینال کربوکسی تراپی می باشد که هنوز به آن اندازه که می بایست معرفی نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در انتها  سوالات خود را مطرح نمایید.

آیا کربوکسی تراپی سلولیت را هم درمان می‌کند؟

سوالات متداول :

آیا کربوکسی تراپی سلولیت را هم درمان می‌کند؟

بله. کربوکسی تراپی در از بین بردن چربی بدن و حذف سلولیت ها کمک زیادی خواهد داشت و تاثیری چشمگیر به همراه خواهد داشت. چرا که وقتی  کربن دی اکسید در سلول و بافت های چربی افزایش پیدا کند، سیستم ایمنی بدن این بافت های چربی را آلوده تلقی کرده و شروع به از بین بردن آن ها خواهد کرد.

آیا کرم های روشن سازی یا جوانسازی واژن موثر هستند؟

به طور کلی کرم هایی که تحت عنوان قالب جوانسازی یا روشن سازی تولید  و در بازار فروش می  رود ، موثر نخواهند بود. اگر چه این کرم ها و لوسیون ها، قیمت های زیادی دارند  و در طولانی مدت استفاده چندین باره، فرد به این نتیجه دست پیدا می کند .در نتیجه سعی کنید از روش های درمانی موثرتر در مدت زمان کوتاه تر بهره ببرید.

آیا جوانسازی واژن برای دختران امکان پذیر است؟

این روش برای دختران باکره ایمن بوده و هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی واژن چقدر است؟

این روش جوانسازی واژن و تعداد جلسات به معاینه و مشاوره پزشک نیازمند بوده ولی  حداقل تعداد جلسات آن 4 جلسه می باشد.

زمان جلسات کربوکسی تراپی چقدر است؟

میانگین هر جلسه درمانی حدود 25 الی 35 دقیقه زمان نیاز دارد.تعداد جلسات در همه افراد یکسان نیست و متغیر خواهد بود.

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

کربوکسی تراپی واژن یکی از روش هایی بوده که خطری ندارد و به عنوان روشی درمانی و زیبایی بوده ولی  در عین حال این روش برای برخی افراد مناسب نخواهد بود که عبارت اند از :

  • خانم هایی که بیماری های قلبی و عروقی دارند.
  • بانوانی دارای عفونت واژن می باشند.ابتدا می بایست درمان صورت گیرد  و بعد از این روش استفاده کنند.
  • افراد دارای بیماری های تنفسی
  • خانم ها با بیماری دیابت کنترل نشده
  • بانوان باردار و یا بانوانی که در دوره شیردهی قرار دارند.
  • افراد مبتلا به سرطان ( بعد از گذشت مدت زمان نرمال بعد از شیمی درمانی می‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • هزینه کربوکسی تراپی واژن چقدر است ؟

مانند سایر روش های درمانی و زیبایی واژن، هزینه های کربوکسی تراپی نیز به عوامل مختلفی مانند  موقعیت جغرافیایی کلینیک ، دانش، تجربه، تخصص و مهارت پزشک،  نوع کلینیک یا بیمارستان ، مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن بستگی خواهد داشت.
مواردی همچون آلودگی هوا ، مصرف سیگار و دخانیات و تعداد جلسات کربوکسی تراپی اثرات سو در ماندگاری کربوکسی تراپی دارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما