تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

هزینه پی آر پی صورت

پی آر پی صورت + عوارض و ماندگاری پی آر پی صورت ، هزینه پی آر پی + تعداد جلسات


تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۸ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (12 امتیاز)

پی آر پی صورت یکی از پرمخاطب ترین خدمات پزشکی در سطح دنیا خدمات زیبایی به شمار می رود. روش جوانسازی پوست با PRP به خاطر به کارگیری خون خود بیمار برای درمان وی، دارای پذیرش بیشتری نسبت به روش‌های مشابه می‌ باشد.

روش PRP  که پلاسمای غنی شده با پلاکت می باشد و به نام فیشیال خون آشام معرفی می گردد، در جهت درمان بافت نرم و زخم، توسط پزشکان و جراحان ارتوپدی صورت می گیرد ولی در  سال‌ های اخیر پژوهش‌ها و مطالعات پزشکی حاکی از آن بوده که درمان PRP جهت درمان چین و چروک‌ های ریز صورت، ریزش مو، جوانسازی پوست با prp و به حداقل رساندن منافذ باز مناسب خواهد بود. درمان PRP فرایند بهره مندی از پلاکت خون و فاکتورهای رشد موجود در آن بوده که به شکل  متمرکز شده جهت تحریک تولید کلاژن، درمان پوست و سایر فاکتورهای درمانی که به بهبود پوست است، صورت می گیرد.

در حال حاضر محبوبیت روش درمانی پلاسمای غنی شده با پلاکت در هر سنی ،در میان مردان و زنان بالغ خواهان دستیابی به نتایج زیبایی سریع می باشد، رو به افزایش است. بررسی‌ ها حاکی از آن دارد که بیشتر بیماران به دنبال روش ‌های طبیعی جهت درمان‌های زیبایی می باشند و درمان پلاسمای غنی با پلاکت، آنچه که می ‌خواهند را برای آن ها به ارمغان خواهد آورد.

شما می توانید تمام خدمات مربوط به پی آر پی صورت را برای جوانسازی در کلینیک مهراز با بهترین و مجرب ترین دکترها انجام دهید برای تعیین وقت و مشاوره با شماره ۴۴۵۰۰۸۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

پی آر پی صورت چیست؟ (prp صورت )

پی آر پی صورت یک روش جدید و نسبتا پیشرفته ای است که به پوست صورت کمک می کند تا از خود محافظت نماید. پی آر پی صورت یک فرآیند ضد پیری است که در آن از خون خود فرد برای تقویت سلول ها و جوانسازی پوست استفاده می شود.

پلاسما چیست؟ 

پی آر پی صورت ، قسمت مایع شفاف خون به نام پلاسما شناخته می شود که بعد از جدا کردن سایر اجزای سلولی از خون باقی خواهد ماند. پلاسما در بدن انسان عملکرد های زیادی دارد؛ از جمله مبارزه با بیماری ‌ها، بهبودی و آبرسانی تمام بدن. طی درمان PRP جهت کسب غلظت بالایی از پلاکت خون شما از پلاسما استفاده می گردد.

ماندگاری پی آر پی صورت چقدر است؟

ماندگازی پی آر پی به نحوه مراقبت از پوست صورت بعد از انجام پی آر پی بستگی دارد. در واقع توجه به نکات مراقبتی بعد از انجام این کار می تواند در نتیجه آن تاثیر مثبتی داشته باشد. هرچه به این نکات مراقبتی بیشتر پایبند باشید می توانید نتیجه بهتری را بدست آورید. با گذشت ۳ تا ۴ ماه می توانید نتایج اصلی این روش جوانسازی صورت را روی پوست صورت خود مشاهده کنید. اگر بعد از گذشت مدتی اثرات این روش کاهش پیدا کرد باید حداقل دوبار نسبت به ترمیم آن اقدام کنید.

چطور ماندگاری پی آر پی صورت را افزایش دهیم؟

افزایش ماندگازی پی آر پی صورت تنها بسته به مراقبت ها و نکاتی است که پزشک متخصص بعد از انجام به شما توصیه می کند با رعایت این نکات می توانید ماندگاری این روش را تا حداکثر یک سال افزایش دهید.

پلاسما چیست؟

 ماندگاری پی آر پی صورت به چه عواملی بستگی دارد؟

  • اگر مجبور به قرار گیری در زیر آفتاب هستید حتما از ضد آفتاب ، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • با پوست خود به آرامی رفتار کنید
  • برای ریلکس شدن وقت بگذارید
  • سن بیمار ، نوع پوست و شدت نگرانی ها همگی تاثیرگذارند.
  • سبک زندگی

عوارض prp صورت چیست؟

متداول‌ترین عوارض پی آر پی صورت  این روش درمانی کبودی، تورم، التهاب و قرمزی خواهد بود. این اثرات اغلب بلافاصله بعد از پروسه درمان ظاهر خواهد شد و طی 4 تا 6 روز از بین می رود.

با توجه به اینکه پی آر پی از خون خود فرد گرفته می شود، احتمال عفونت یا آلودگی کاهش خواهد یافت. در موارد نادری عفونت و زخم نیز گزارش شده است.
در صورتی که سابقه تبخال ساده یا زخم‌های سرد در بیمار وجود داشته باشد، امکان دارد در اثر این درمان نیز دچار مشکلات مشابه گردید. در صورتی که چنین سوابقی داشتید پزشک خود را مطلع نمایید. باقی عوارض prp صورت به شرح زیر می باشد :

  • واکنش در محل تزریق
  • عفونت
  • درد در محل تزریق
  • آسیب های عصبی
  • آسیب بافتی
  • عدم رضایت از نتایج

هزینه پی آر پی صورت 1402

عمل پی آر پی صورت هنوز از نظر بیشتر شرکت های بیمه یک روش درمانی تجربی به شمار می رود. در نتیجه این رویه ها به ندرت تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت. به طور کلی هزینه پی آر پی به شکل عوامل متعددی همچون میزان مهارت و تجربه پزشک، محل انجام عمل، میزان بروز بودن تجهیزات و مواد مصرفی کلینیک یا بیمارستان و … بستگی خواهد داشت.هزینه درمان PRP  با توجه به اهداف شما از درمان متغیر است. بهترین راه برای اطلاع از هزینه درمان PRP  گرفتن وقت مشاوره با پزشک است.

پلاکت چیست؟

پلاکت‌ ها سلول‌ های کوچکی در خون بوده که دارای تعداد زیادی فاکتور رشد می باشند و به بهبود بافت آسیب دیده یا پوست آسیب دیده کمک شایانی خواهد کرد. پلاکت ‌ها جهت لخته شدن خون ضرورت دارد.

کدام نواحی را می‌توان با استفاده از روش PRP تحت درمان قرار داد؟

  • پوست ظریف دور چشم‌ها
  •  گونه‌ها و وسط صورت
  •  گردن
  •  خط فک
  •  ناحیه دکلته
  •  پشت دست و بازو

مشاوره شخصی :

شما این فرصت را در اولین جلسه ملاقات با پزشک خواهید داشت تا سوالات خود را مطرح نموده و در رابطه با هرگونه نگرانی که درباره درمان صورت با PRP دارید را اعلتم نمایید. پزشک پاسخ تمام سوالات را خواهد داد و مراحل مختلف مربوط به درمان فیشیال خون آشام را توضیح می دهد . پزشک ضمن توضیح  روش PRP، بررسی لازم را برای پوست صورت خواهد داد و  در رابطه سابقه سلامتی شما سوالاتی خواهد کرد.

این اطلاعات کمک می‌کند تا پزشک تشخیص دهد که آیا روش PRP برای شما یک گزینه درمانی ایمن و سالم خواهد بود یا نه . امکان دارد برخی از بیماران به علت مشکلات پزشکی قبلی، از جمله بیماری‌های مربوط به خون مثل هپاتیت C قادر به انجام درمان PRP نباشند.

چه افرادی می توانند از این روش استفاده کنند؟

برای انجام پی ار پی صورت محدودیت خاصی وجود ندارد و تمامی افراد در رده های سنی مختلف می توانند از این روش درمانی موثر استفاده کنند. به طور کلی هر فردی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد سیگار نمی کشد و داروهای ضد التهابی استفاده نمی کند می تواند از پی آر پی استفاده کند.

کاندیداها :

درمان PRP مناسب بیمارانی که سبک زندگی فعالی داشته و قصد دارند تا پوستی سالم کسب کنند ، ایده‌آل خواهد بود. درمان PRP وقت زیادی از شما نخواهد گرفت و به راحتی در زمانی کوتاهی حدود یک ساعت صورت می گیرد. حتی برخی از بیماران می ‌توانند این درمان را در زمان استراحت ناهار خود انجام نمایند. در صورتی  که درمان‌ های تهاجمی، روزها و هفته‌ ها نیاز به زمان خواهند داشت. درمان PRP  کمک می‌کند بهترین ظاهر ممکن را تا بدون اتلاف وقت و آسیب ‌دیدگی داشته باشید. برای پی آر پی صورت به کلینیک مهراز مراجعه نمایید.

درمان PRP چه تفاوتی با تزریق فیلر دارد؟

درمان PRP چه تفاوتی با تزریق فیلر دارد؟

فیلرها به عنوان جایگزینی برای کاهش چین و چروک‌ ها، جبران حجم از دست رفته صورت و ایجاد کلاژن جدید است. فیلر در واقع یک پر کننده‌ قوی خواهد بود و افرادی که نیاز به نتایج فوری دارند، مناسب است. در حال حاضر جهت کسب و ارائه درمان موثر درمان PRP و فیلر مناسب خواهد بود.  روش PRP نسبت به پرکننده‌ها در ایجاد تأثیرات مثبت مربوط به بهبودی و بازسازی پوست، برتری دارد؛ چرا که از عوامل بیو اکتیو استفاده می شود که بر متابولیسم بدن تاثیر به سزایی خواهد داشت.

  • افزایش سن، ایجاد چین و چروک پوست طبیعی خواهد بود. فیلرهای پوستی تنها جهت  پرکردن این چین و چروک‌ها تمرکز دارد در صورتی که روش PRP منجر به  درخشندگی ظاهر پوست و جوانسازی آن می گردد. ضمن اینکه  فیلرهای پوستی تاثیر خود را در مقایسه با روش PRP  زودتر از دست خواهد داد.
  • روش PRP منجر به افزایش تحریک تولید کلاژن خواهد شد و به جای تمرکز بر چین و چروک ‌های خاص، یک جوان سازی کامل صورت است. روش PRP با پر کردن حجم از دست رفته گونه‌ ها، بهبود رنگ پوست، افزایش صافی و استحکام پوست منجر به تحول بزرگی در چهره شما خواهد کرد.
  • درمان PRP در ترکیب با پرکننده ‌های پوست همچون رستیلن و ژوویدرم، نتایج خوب و واقعی ارائه خواهد داشت که در دستیابی به ظاهر جوان ‌تر به شما کمک بزرگی خواهد کرد. زیرا فیلرها بیشتر بر حذف خطوط و چین و چروک ‌های پوستی تمرکز داشته و PRP منجر به افزایش شادابی، افزایش حجم، بهبود بافت پوست یا صاف کردن آن تمرکز کند.

این درمان یک اثر آبشاری را ایجاد می نماید که به مرور  خود را نشان می ‌دهد و تقویت خواهد کرد. بنابراین تاثیرات آن بلافاصله مشاهده نخواهد شد؛ در واقع  با پیشرفت تدریجی ظاهر خواهد شد. این درمان تاثیری طبیعی و بسیار زیاد جهت پوست شما به همراه دارد.

مزایای درمان مؤثر PRP :

  • فرآیند غیر تهاجمی– در روش PRP  پلاسمای غنی شده از پلاکت از خون فرد جدا شده و با استفاده از یک سوزن بدون زحمت ، دقیقاً به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد. این روش یک تکنیک جراحی نبوده و بسیار ساده و غیر تهاجمی می باشد.
  • سریع این یک  فرآیند غیر جراحی بوده، بسیار سریع می باشد و فقط حدود ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد. در روش PRP  فاکتورهای درمان و رشد، فعال بوده که این موضوع منجر به تجزیه مجدد پوست و بهبود ظاهر و بافت آن خواهد شد. وقتی که بدن در ناحیه تحت درمان شروع به تولید کلاژن طبیعی می نماید، می ‌توان نتایج کسب شده را بعد از چند هفته مشاهده نمود و اثرات آن به مرور زمان افزایش پیدا می‌ کند.
  • تأثیرات درازمدت روش PRP  بسیار سریع می باشد ولی  تاثیرات دراز مدت به همراه دارد . در صورتی که مراحل درمان توصیه شده توسط متخصص معتمد را دنبال نمایید، تاثیرات این درمان حدود ۱۸ ماه یا بیشتر باقی خواهد ماند.
  • درمان طبیعی بدن هر فردی می‌تواند به شکل طبیعی بافت ‌های خود را ترمیم می کند و جوانسازی می نماید. درمان PRP  با تمرکز بر استفاده از عوامل رشد موجود در خون و بدن خود افراد، از این قدرت طبیعی بدن استفاده می کند. بنابراین واکنش منفی مشابه آنچه در موارد مربوط به پر کننده‌ های مصنوعی وجود دارد، اتفاق نمی افتد.

برای مشاهده نتایج به چند جلسه درمان PRP  احتیاج است؟

تعداد جلسات مورد نیاز پی آر پی صورت

در مرحله اول ۴ تا ۶ جلسه درمانی به فاصله هر دو هفته پیشنهاد می شود و پس از آن درمان هایی به فاصله هر چند ماه جهت حفظ نتایج توصیه می شود.

آمادگی های قبل از انجام پی آر پی صورت چیست؟

برای اینکه با آمادگی کامل برای پی آر پی صورت حاضر شوید بهتر است قبل از انجام تزریق آن نکات زیر را رعایت کنید:

  • آزمایش های لازم را انجام دهید
  • مقدار زیادی مایعات بنوشید
  • از داروهای رقیق کننده ی خون استفاده نکنید
  • از نداشتن هر گونه عفونت فعال همچون سرماخوردگی ، تب و آنفولانزا اطمینان حاصل کنید.

مراقبت های پس از درمان پی آر پی

مراحل پی آر پی صورت کدام اند؟

درمان PRP یک روش بسیار ساده و بی‌خطر خواهد بود.

مرحله اول: کرم بی‌حسی :

در گام اول فیشیال خون آشام، درمانگر پوست شما را تمیز می کند و آرایش را از روی پوست شما پاک خواهد کرد. در این مرحله  یک کرم بی‌حسی را روی تمام سطح چهره شما می‌ زند. در طول مدتی که درمانگر مراحل لازم جهت گرفتن خون را انجام می ‌دهد، این کرم بی‌حسی حدود ۱۵ دقیقه روی سطح پوست باقی خواهد بود تا توسط آن جذب گردد.

مرحله ۲گرفتن خون :

دومین مرحله از این فرایند ضرورت بالایی دارد گرفتن خون است. لازم به ذکر است که در صورتی که سرنگ و گرفتن خون لذت بخش است، درمان فیشیال خون آشام به هیچ عنوان برای شما خوشایند نخواهد بود. مرحله گرفتن خون تنها چند ثانیه زمانمی برد و شما چیزی بیشتر از یک سوزش جزئی ناشی از فرو رفتن سوزن را احساس نخواهید کرد.

مقدار خونی که از بدن شما گرفته می‌شود، با توجه به  تعداد نواحی که در تحت درمان قرار دارد، متغیر خواهد بود.

مرحله ۳: سانتریفیوژ:

پس از اینکه مقدار خون لازم از بازوی شما گرفته شد، قرار دادن خون به دست آمده در دستگاه سانتریفیوژ مرحله بعدی خواهد بود. این مرحله بخش مهمی از درمان را شامل می شود که پلاسمای غنی شده با پلاکت (عامل کلیدی این فیشیال) را از گلبول ‌های قرمز و سفید خون جدا خواهد ساخت.

(پلاسمای غنی شده با پلاکت) بخشی از خون شما که از  عامل جوان سازی برخوردار است و بیش از ۳۰ سال در زمینه‌ های پزشکی جهت کمک به درمان آسیب ‌های پوستی برای قربانیان سوختگی و زخم آکنه کاربرد دارد . استفاده از آن تنها در یک دهه اخیر به عنوان یک درمان زیبایی جهت دستیابی به مزایای ضد پیری، آغاز می شود.

مرحله ۴استخراج PRP  :

پس از آن که خون در سانتریفیوژ چرخید (با سرعت ۳۰۰ دور در دقیقه) ماده درمانی شما آماده خواهد بود. درمانگران ابتدا پلاسما را از ویال جدا کرده و به سوزن تزریق منتقل می‌کنند.

مرحله ۵زمان تزریق :

تزریق شورع می گردد. اعتماد داشته باشید . ظاهر این درمان از آنچه که واقعاً وجود دارد ترسناک‌ تر خواهد بود. تزریق ‌ها تنها در سطح پوست و لایه بالایی آن انجام می گیرد با توجه به کرم بی‌ حسی، درد شما بسیار کم است. تمام چیزی که احساس خواهید کرد کمی احساس سوزش جزئی، بدون هر گونه درد جدی خواهد بود.

مرحله ۶تکرار :

این فرایند روی کل صورت و با تمرکز بر نواحی مورد نظر مجددا صورت می گیرد. عمل تزریق مکرر پلاسما، نوعی آسیب کنترل شده در پوست شما به وجود می آرد که منجر به جذب عمیق‌تر ماده پلاسما خواهد شد. وقتی که پلاسما به ناحیه دچار زخم برسد به لخته شدن خون در آن کمک خواهد کرد که این موضوع منجر به بازسازی پوست و تسریع تولید آلاستین و کلاژن خواهد شد.

مرحله ۷: اسید هیالورونیک :

اغلب بعد از اتمام تزریق، درمانگر شما جهت تسکین پوست از اسید هیالورونیک غنی از ویتامین استفاده خواهد کرد. در این مرحله می ‌توان از یخ نیز استفاده نمایید.

مرحله ۸: LED صورت :

قرار دادن صورت زیر نور LED یکی از مراحل نهایی و اختیاری درمان خواهد بود که به شروع روند بهبودی کمک خواهد کرد. دوره نقاهت بعد از درمان کوتاه می باشد و تنها مقداری کبودی وجود دارد. پوست شما می بایست طی یک یا دو روز به حالت عادی خود باز گردد.

مرحله ۹: اتمام کار :

تا چند هفته بعد از جذب کامل PRP، نتایج کامل قابل مشاهده نیست. لذا انتظار نداشته باشید که صبح روز بعد از درمان با پوست بی نقص از خواب بیدار شوید. تفاوت به وجود آمده ولی قطعاً تا یک ماه بعد از درمان، مشاهده می شود. پوست شما ظاهری شفاف ‌تر  به دست می آورد و خطوط ریز و حلقه ‌های تیره کاهش خواهد یافت و در کل چهره شما ظاهر درخشان ‌تر شاداب‌تر و جوان‌تری دارد. به عبارت دیگر شما به مرحله نهایی درمان دست خواهد یافت.

مراقبت‌های پس از درمان

  • حساسیت خفیف تا متوسط پوست، قرمزی و تورم ناحیه تحت درمان تا ۱۲ تا ۲۴ ساعت باقی خواهد ماند. می ‌توانید در صورت لزوم از یخ یا کمپرس سرد جهت کاهش تورم استفاده نمایید.
  • با بهره مندی از مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌ های معطر یا روغنی و همچنین حاوی مواد فعال همچون رتینول‌ها، اسیدهای گلیکولیک و ویتامین سی خودداری نمایید.
  • در طول روز از ضد آفتاب با طیف وسیع SPF حداقل +30 مصرف نمایید و از قرار گرفتن غیرضروری در معرض نور آفتاب خودداری کنید.
  • به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از درمان از ورزش، شنا یا سایر فعالیت ‌هایی که منجر به تولید گرما می گردد خودداری نمایید.
  • در ناحیه در حال بهبودی از انجام اپیلاسیون یا هرگونه درمان پوستی دیگر خودداری نمایید.
  • ممکن است ناحیه تحت درمان، خشک شده و پوسته پوسته گردد. لایه برداری ملایم می ‌تواند در صورت لزوم به از بین بردن پوست مرده کمک نماید.

ایمنی :

روش PRP  کاملاً بی‌خطر می باشد و هیچ گونه خطر واکنش آلرژیک یا واکنش به مواد تزریق شده را به همراه نخواهد داشت. تمام آنچه که به سادگی در این درمان رخ می دهد، تشویق پوست به ترمیم خود جهت دستیابی به  پوستی محکم‌تر و شاداب‌تر خواهد بود. اطمینان خاطر داشته باشید که احتمال داشتن ظاهر غیر طبیعی یا مصنوعی در حد صفر خواهد بود. امکان دارد بعد  از این درمان، پوست قرمز یا ملتهب و متورم گردد.

مدت زمانی که زمان می برد  تا بیمار PRP  به بهبودی یابد به میزان درمان و تغییرات شخصی بدن فرد بستگی خواهد داشت. به طور متوسط بهبودی بین ۳ تا ۴ روز طول می برد با این اوصاف گاهی ممکن است که بیمار بین یک یا دو روز بهبود پیدا کند یا بهبودی تا ۷ روز به تاخیر بیفتد.

عمل‌های ترکیبی :

به طور کلی  روش PRP  با میکرونیدلینگ ترکیب گردد. میکرونیدلینگ یک درمان کم تهاجم بوده که در آن از سوزن ‌های ریز پزشکی جهت ایجاد میکرو لیسیون (میکرو ضایعه) در سطح پوست استفاده گردد. میزان جذب پوست شما این میکرو لیسیون‌ها را به حداکثر خواهد رساند. معمولا از روش PRP  جهت تاثیر مستقیم و بیشتر بر پوست استفاده خواهد شد. درمان PRP  جهت بهبود سریع ‌تر میکرو لیسین ‌ها و کاهش التهاب کمک خواهد کرد. این دو درمان در کنار یکدیگر نتایج باورنکردنی ارائه خواهد کرد. پوست شما بسیار صاف‌ تر و نرم ‌تر خواهد بود. جهت دستیابی به بهترین نتایج درباره ترکیب این درمان‌ ها از پزشک خود سوال لازم را نمایید و به خوبی اطلاعات کسب نمایید.

نکات مهم قبل از درمان با پی آر پی صورت :

  • قبل از درمان می بایست رژیم غذایی سالمی داشته تا ریسک بروز سرگیجه در طول درمان کاهش یابد . همچنین از مصرف قهوه اجتناب کنید.
  • صورت خود را قبل از شروع درمان تمیز شست وش و دهید و از استفاده از لوازم آرایشی خودداری نمایید.
  • این روش درمانی بر روی زنان باردار یا شیرده صورت پذیر نبوده؛ چرا که اطلاعات زیادی در ارتباط با تأثیرات آن بر روی جنین وجود ندارد. در حالی که شما باردار می باشید یا در دوران‌ شیردهی قرار دارید توصیه می شود انجام این روش را به پس از این دوران موکول کنید.
  • چنانچه که هرگونه بیماری خاصی دارید یا از دارو مصر می نمایید می بایست به پزشک خود اطلاع دهید.
  • 24 استفاده از محصولات حاوی رتین آ ساعت قبل از درمان از خود داری نمایید.
  • از انجام روش‌هایی که جهت درمان بیماری‌های خود ایمنی انجام می‌شود خودداری کنید و حتماً با پزشک مشورت نمایید.
  • به مدت 24 ساعت قبل از درمان از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید تا پوست شما با آفتاب سوختگی مواجه نگردد.
  • پوست خود را تمیز نگه داشته و استفاده از لوازم آرایشی و سایر محصولات خودداری نمایید.
  • چمامچه که قبل از درمان روی پوست شما آکنه است پزشک به ارزیابی شرایط شما خواهد پرداخت و از ایمن بودن این روش درمانی اطمینان خاطر باشید.

مراقبت های پس از درمان با پی آر پی صورت

مراقبت های پس از درمان با پی آر پی صورت :

  • صورت خود را تا چهار ساعت پس از آن لمس نکنید و صبر کنید محل‌های تزریق بهبود پیدا کند.
  • قبل از لمس نواحی تزریقی دست ‌های خود را شست و شو دهید تا از وارد کردن عفونت‌ های خارجی جلوگیری شود.
  • تا 24 ساعت بعد از درمان تزریق PRP آرایش نداشته باشید.
  • بر روی ناحیه‌ی تزریق یخ قرار ندهید و آن را هرگز گرم نکنید.
  • به صورتی بخوابید که ناحیه‌ی درمان‌ شده بالا قرار داشته باشد. گذاشتن بالش‌های زیاد در زیر سر به این موضوع کمک خواهد کرد.
  • حداقل یک ماه پس از درمان می بایست ضد آفتاب بزاستفاده شود .
  • تا حداقل دو روز بعد از درمان، محل درمان‌ شده را از محصولات با پایه‌ی روغنی، لوازم آرایشی سنگین و مرطوب ‌کننده‌های غلیظ، دور حفظ کنید.
  • محل درمان‌ شده اغلب تا یک هفته بعد از درمان حساس خواهد بود. امکان دارد این زمان تا دو هفته زمان ببرد.

کاربرد پی آر پی صورت :

درمان های پی آر پی می توانند اقدامات زیر را انجام دهند:

  • افزایش کلاژن های پوستی
  • افزایش ضخامت لایه سطح پوست
  • ترمیم بافت
  • افزایش سفتی پوست
  • افزایش درخشندگی پوست
  • جوانسازی تمامی نواحی صورت
  • کاهش چین و چروک ها
  • درمان سریع با ماندگاری بالا
  • کاهش زخم های آکنه
  • از بین بردن تیرگی ها
  • درمان رنگدانه ای پوست
  • افزایش اثربخشی دیگر درمان ها
  • درمان آفتاب سوختگی
  • درمان منافذ باز پوستی
  • بهبود حفظ رطوبت در پوست صورت

۱. درمان منافذ باز پوست :

پی آر پی صورت منافذ باز پوست را به سرعت درمان می کند. اولین علت بزرگ شدن منافذ پوست گرما می باشد. زیرا در هوای گرم مواد زائد فراوانی در پوست ترشح می گردد. با ترشح این مواد منافذ پوست بیشتر می شوند. این موضوع می تواند سبب تورم منافذ پوست شود.

۲. درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن :

معمولا لکه های پوستی به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می آیند. اگر در برابر نور آفتاب قرار بگیرید لکه ها بیشتر می شوند در نتیجه پوستتان تیره تر می شود. پی آر پی نقش مهمی در کاهش لکه های پوستی دارد.

۳. درمان خط و خطوط صورت :

با بالارفتن سن چین و چروک صورت بیشتر می شود. پی آر پی برعکس بوتاکس اصلا خطرناک نیست و می تواند به از بین بردن چین و چروک صورت کمک کند. معمولا این شیوه درمانی سه تا چهار جلسه به طول می انجامد. هرچقدر میزان مواد مغذی برای تزریق به درون پوست بیشتر باشد جوانسازی صورت نیز بهتر انجام می شود.

۴. درمان پف زیرچشم با پی آر پی :

معمولا پف زیرچشم به دلیل کشیدگی اطراف چشم ایجاد می شود. علاوه بر این کمبود خواب نیز می تواند سبب بروز این مشکل شود این امر می تواند باعث شودتا خون و مواد مغذی به اطراف چشم نرسند. یکی از شیوه های درمان پف زیرچشم تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می باشد. خوای کافی نیز باعث سلامت چشم می شود.

پی آر پی بهتر است یا مزوتراپی صورت ؟

هر دو روش برای جوانسازی پوست استفاده می شوند. در prp از پلاسمای خود بدن استفاده می شود و مزوتراپی شامل تزریق مستقیم ویتامین ها و مواد دیگر به پوست می باشد.

هزینه پی آر پی صورت چقدر است

سؤالات متداول

صورت به چند جلسه درمان PRP احتیاج دارد؟

یک روش عالی برای دستیابی به پوست صاف و درخشان درمان PRP  برای صورت  مناسب تر خواهد بود. میزان جلسات درمانی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف درمانی به نوع پوست شما و مشکلات فعلی شما بستگی دارد.

پزشک پوست شما را در طول جلسه مشاوره معاینه خواهد کرد و  کمک می‌کند تا تعیین نمایید که به چند جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. شما در طول مشاوره، اطلاعاتی در خصوص  سابقه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار خواهید داد.

نتایج تزریق PRP  به صورت تا چقدر باقی می‌ماند؟

تزریق PRP به صورت می‌تواند تا یک سال منجر به بهبود پوست شما گردد. می‌توان این بهبودی را با یک روتین مراقبت از پوست سالم حفظ نمود. پاکسازی صورت از خاک و چربی نیز اهمیت بالایی به همراه خواهد داشت.

استفاده از مرطوب کننده با کیفیت، درست و اندازه تمیز کردن پوست مهم می باشد. توصیه می شود پوست خود را تمیز و هیدراته نگه دارید و در مقابل عوامل مضر به ویژه نور آفتاب از آن محافظت نمایید.

اشعه مضر UV عامل اصلی علائم اولیه پیری به شمار می رود. به صورت روزانه و حتی در روزهای ابری از کرم ضدآفتاب دارای SPF بالا استفاده نموده تا پوست خود را شاداب و جوان حفظ کنید . داشتن روتین پوستی با کیفیت  کمک می‌کند تا با زیبایی پیر شوید.

آیا می‌توان از پلاسمای غنی شده با پلاکت برای جوانسازی پوست استفاده کرد؟

بله؛ معمولا از تکنیک PRP  جهت جوان سازی پوست استفاده نمایید. روش PRP  در سراسر جهان به مردان و زنان کمک خواهد کرد تا پوستی سالم و درخشان داشته باشند. این درمان به صورت موثر منجر به کاهش چین و چروک‌ها شود و باعث لیفت پوست شود. در صورتی که به دنبال یک درمان طبیعی جهت تقویت پوست خود می باشید، برای شروع درمان PRP  با پزشک مشورت بگیرد.

آیا روش PRP  باعث سفت شدن پوست می‌شود؟

بله؛ درمان PRP  به سفت شدن و لیفت پوست کمک خواهد کرد. این نتایج به علت افزایش سطح کلاژن در صورت شما رخ می دهد. پوست شما با افزایش سطح کلاژن، یکدست می شود و درخشش سالمی کسب می کند. این نتایج، دراز مدت خواهند بود و به شما کمک خواهد کرد تا بهترین ظاهر را کسب نمایید.

آیا روش PRP  یک درمان دائمی است؟

خیر؛ با وجود آنکه نتایج درمان PRP به شکل دراز مدت باقی خواهد ماند ولی  دائمی نمی باشد. نتایج تزریق PRP  تا یک سال باقی مانده و بعد از آن به راحتی می‌توان جهت حفظ سلامت پوست بیماران، مجدداً آن را انجام نمایید. پزشک به کمک شما یک برنامه درمانی سالم طراحی نمایید که کمک به کسب  اهداف پوستی شما داشته باشد

آیا روش PRP  برای چین و چروک‌ها موثر خواهد بود؟

بله؛ PRP  یک درمان عالی جهت چین و چروک‌ ها به شمار  می رود. این درمان پوست را تغذیه نمایید و به تحریک تولید کلاژن کمک خواهد کرد. کلاژن در پر کردن خطوط پوستی کمک خواهد کرد و امکان یکدست شدن بافت پوست را فراهم می سازد.

هر چه مدت یکبار باید درمان میکرونیدلینگ را همراه با PRP  انجام داد؟

درمان PRP چه مدت طول می‌کشد؟

نتایج درمان PRP  به سرعت ظاهر خواهد شد؛ چرا که پوست شما بلافاصله بعد از درمان سالم‌تر می شود و درخشش بیشتری به همراه دارد . در چند روز آینده بعد از درمان، پوست شما به فرآیند بهبودی خود ادامه خواهد داد  چرا که سرم PRP  به افزایش عملکرد طبیعی پوست کمک شایانی خواهد کرد.

آیا درمان PRP  برای همه افراد مناسب است؟

متاسفانه خیر. بیماران مبتلا به عملکرد غیر طبیعی پلاکت، اختلالات انعقاد خون و بیماری‌ های مزمن کبدی جهت درمان PRP  مناسب نخواهد داشت.


۶۱ پاسخ به “پی آر پی صورت + عوارض و ماندگاری پی آر پی صورت ، هزینه پی آر پی + تعداد جلسات”

  1. نوشین سجادی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از مطالبتون
    می خواستم بدونم ایا انجام prp محدودیت سنی دارد ؟

    • خیر از prp میتوان هم برای زنان و هم مردان استفاده شود و هیچ محدودیت سنی ندارد و حتما پزشک متخصص با شما در مورد ریزش مو و موروثی بودن یا نبودن و علائم دیگر صحبت می کند و بهترین روش را برای درمان ریزش مو شما انتخاب می کند.

    • سلام و عرض ادب
      پی آر پی درد ناشی از آرتروز را به وضوح کاهش می دهد . با اطلاعاتی که از عملکرد پلاکت موجود است به نظر می رسد این کاهش درد به دلیل ترمیم غضروف های مفصلی باشد. پس به نظر بنده پاسخ سوال شما مثبت است.

  2. مجید گفت:

    با سلام
    ایا کم خونی باعث می شود تا prp انجام نشه؟

  3. misagh گفت:

    سلام می خواستم بدونم آیا پی آر پی سرطان زاست ؟

    • سلام دوست عزیز
      نه خیر پی آر پی به هیچ عنوان سرطان زا نیست به دلیل اینکه مواد تزریقی از پلاسمای خون شما می باشد و تنها به لایه های ابتدایی پوست نفوذ می کنه و هیچ گونه خطری ندارد و باعث رشد و قطع ریزش موی شما می شود.

  4. ملیحه هادی گفت:

    سلام۴۲سال سن دارم و برای جوان سازی پوست صورت و از بین بردن لک و کک و مک میخوام prp انجام بدم آیا این کار موثر است و اینکه چطور نوبت بگیرم و هزینه آن چقدر است باتشکر

  5. ali milani گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    می خواستم بدانم prp برای ارتروز زانو مفید است وتوان ترمیم غضروف از دست رفته را دارد ؟

  6. موسوی گفت:

    سلام من ۳۸سال دارم وچند بار زیر چشمم را بوتاکس کردم تاتقریبا بیست روز قبل که prp انجام دادم برا قسمتهایی از سرم که احساس میکردم کم پشت شده من از دکترش خواستم اضافه اش رو زیر چشمم تزریق کنه که اونم انجام داد حالا موهام که هیچ اثری تا الان نداشته وتقریبا نا امیدم که اثر بکنه وزیر چشمم هم احساس میکنم اثر بوتاکس رو هم از بین برده ایا این دو بوتاکس و پی ار پی رو نمیشه با هم انجام داد ویا اینکه ممکنه بعدا اثر کنه در کل برا زیر چشم و سر چقدر زمان رو فکر میکنید باید بگذره

    • سلام
      اگر آماده سازی پی آر پی به روش صحیحی باشد، برای تزریق در سر و زیر چشم هر کدام یک کیت لازم است و کمتر از این میزان اثربخشی چندانی نخواهد داشت.
      هر چند محل اثر پی آر پی و بوتاکس با یکدیگر متفاوت است ولی تزریق همزمان آنها را توصیه نمی کنم. پی آر پی و بوتاکس هر کدام بر روی چروک های خاصی تاثیر گذارند.

  7. heliya گفت:

    سلام اگر قبل از prpآسپرین مصرف کرده باشیم چه اتفاقی خواهد افتاد آیا prp بی اثر خواهد شد ؟

  8. الهام ربانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من مدت ۱۲ سال است که بیماری vitiligo دارم. آیا
    prp میتواند برای درمان یا استتار لکه ها مؤثر باشد .تجمع لکه ها در قسمت روی پا وانگشتان دست می باشد

  9. mitra گفت:

    سلام
    در ارتباط با prp مینیسک زانو راهنمایی میخواستم
    ممنون

  10. قادری گفت:

    سلام من روی صورتم جای جوش عمیق وغیرعمیق دارم که قبلا ۳بارلیزرفراکشنال کردم ولی هنوزنیازبه درمان دارم به نظرشمابرای ادامه لیزربهتره یاپی آرپی؟
    هزینه پی ارپی برای ۲طرف صورت چقدراست؟
    منظورازیک کیت یک سرنگ است ؟

    • سلام دوست عزیز
      لیزر فراکشنال یکی از روش های خوب و موثر در کاهش اثرات آکنه می باشد. به نظر بنده در انتخاب اولین روش برای درمان این ضایعه، میکرونیدلینگ در همراهی با پی آر پی ارجح است زیرا عوارض احتمالی لیزر را ندارد. همچنین پی آر پی یک روش کاملا طبیعی ست. می توان لیزر و پی آر پی را در همراهی هم استفاده کرد. این کار نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.
      هزینه به وسعت منطقه و بالطبع تعداد کیت مصرفی بستگی دارد. هزینه هر کیت در صفحه مربوطه آمده است.
      منظور از کیت لوله های مخصوصی ست که خون در آن ریخته شده و توسط ان پلاکت را جدا می کنند

  11. هلیا رستمی گفت:

    سلام و درود
    بعد از انجام پی آر پی PRP برای جوان سازی پوست، ازچه داروها و ویتامین هایی باید اجتناب شود؟

    • سلام دوست عزیز
      از آسپرین قطعا باید برای ۱۰ روز قبل از درمان و حداقل به مدت ۲ روز پس از درمان به دلیل تاثیر آن بر پلاکت ها اجتناب شود. علاوه بر این باید از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی به مدت ۵ روز قبل از درمان پرهیز شود. مکمل هایی مانند ویتامین E را نیز نباید مصرف شود.

  12. مهشید صادقی گفت:

    سلام
    برای انجام پی آر پی PRP نیاز به انجام آزمایش یا تست خاصی هست ؟

  13. darya گفت:

    سلام میخواستم بدونم آیا بیمه هزینه prp صورت را پشتیبانی میکنه؟

  14. مهری صولتی گفت:

    سلام
    پنجاه و پنج سالمه و نسبتا صورتم خوب مونده ولى به دلیل مقدارى چین و چروک در ناحیه پیشانى و گونه هام هست و تصمیم دارم به روش شما اقدام به این عمل بکنم ،
    و البته با صلاح دید شما اگر عملى غیر از پى أر پى وجود دارد و عوارضش کمتر میباشد مرا راهنمایى کنید ،
    و ضمنا از شروع عمل تا چه زمانى بعد از پى أر پى چروکها ازبین میرود و نیز بعد از چه زمانى PRP برمیگردد و حالت خود را از دست میدهد
    و هیچ دارویى مصرف نمیکنم و هیچ مشکلات خونى و دیابت ندارم

  15. 79P گفت:

    سلام من به دستور پزشک اسپرین مصرف می کنم مشکلی پیش میاد اگه بخوام پی ار پی ام انجام بدم ؟

  16. آرزو گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه می تونم انجام بدم ؟

  17. razavi گفت:

    پی ار پی برای افتادگی گونه و گودی دور چشم مفید هست لطفا توضیح دهید؟ بعد از تزریق میتوان به کار های روزمره پرداخت؟

  18. jalali گفت:

    هزینه درمان با پی آر پی PRP چقدر است؟

  19. زهرا رحیمی گفت:

    سلام
    برای انجام پی آر پی PRP به چند جلسه درمان نیاز است؟

    • سلام عزیزم
      معمولا در یک دوره درمانی، بین یک تا چهار جلسه پی آر پی PRP نیاز می باشد. عموما” فاصله کمتر از ۴ ماه بین جلسات توصیه نمی گردد زیرا ظهور و تکمیل اثرات پی آر پی PRP آهسته می باشد.

  20. سمیرا حسینی گفت:

    سلام
    بعد از پی آر پی برای جوان سازی پوست، چه داروها و ویتامین هایی نباید مصررف کنیم ؟

    • سلام دوست عزیز
      از آسپرین قطعا باید برای ۱۰ روز قبل از درمان و حداقل به مدت ۲ روز پس از درمان به دلیل تاثیر آن بر پلاکت ها اجتناب شود. علاوه بر این باید از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی به مدت ۵ روز قبل از درمان پرهیز شود. مکمل هایی مانند ویتامین E را نیز نباید مصرف شود.

  21. پریا گفت:

    سلام و وقت تون بخیر
    من خطوط پاکلاغی نسبتا طولانی و چین های ریزی اطراف چشم دارم
    آیا میشه پیشانی و پاکلاغیها رو با بوتاکس و خطوط خنده ، دور لب و زیر چشم رو با پی آر پی کاهش داد؟
    اگه میشه، کدوم درمان اول انجام بشه؟ و فاصله بین انجام این دو(پی آر پی و بوتاکس) چقدر باشه؟

    • سلام عزیزم
      بله و البته این مواردی که فرمودین از بهترین گزینه ها برای نقاط مربوطه هستند.
      در صورتی که بوتاکس در دو ناحیه مختلف باشند ( مانند اطراف چشم و اطراف لب) هر دو را می توان در یک جلسه انجام داد. در صورتی که قرار باشد بوتاکس و پی آر پی هر دو در اطراف چشم انجام شوند، ابتدا در یک جلسه پی آر پی و بعد از یک هفته می توان بوتاکس را انجام داد

  22. nrgin mahjoub گفت:

    برای تحمل درد تزریق پی آرپی می شه آمپول لیدوکایین به ماده آماده شده اضافه کرد؟

  23. گلاره گفت:

    سلام من ۲۶سالمه گودی زیر چشم دارم کمی هم سیاه میخواستم بدونم هزینه prp چقدره و اینکه درد داره تزریقش یا نه؟

  24. محمدزاده گفت:

    من پنج ساله تحت نظر پزشک هستم .روماتیسم مفصلی داشتم و تقریبا دوساله آزمایشام نرمال شده .آیا میتونم prp انجام بدم .ضمن اینکه الان دارویی مصرف نمیکنم. ممنونم از راهنماییتون

  25. تمنا گفت:

    با سلام میخواستم بپرسم اگ بعد پی ار پی با اب ولرم مایل به سرد استحمام شه مشکلی ایجاد میکنه؟

  26. مهناز گفت:

    سلام
    خانمی ۳۳ ساله هستم ۴سال پیش پی آر پی کردم برای جای جوشام ،دو روز پیش دوباره پی آر پی کردم ولی این دفه صورتم ورم کرده چه کار کنم که ورمش بره؟

  27. حدادی گفت:

    سلام آیا از یک کیت همزمان می توان صورت و مو ها را PRP نمود؟ تشکر

  28. امیرحسین گفت:

    با سلام و خسته نباشید .آقای دکتر من ۳۴سالمه و چند سالیه که به شدت از تیرگی و کبودی دور چشمم رنج میبرم .این مساله تمام اعتماد به نفسم رو از بین برده بنظرتون روش prp میتونه تاثیر مثبتی روی کبودی چشمم داشته باشه؟

  29. goli گفت:

    سلام prp از لحاظ پزشکی کاملا تائید شده ؟
    هیچ عوراضی مثل لختگی خون ندارد ؟

    • تیم پزشکان مهراز گفت:

      سلام دوست عزیز
      اثرات این روش در بسیاری از حوزه های پزشکی ثابت شده است و شما می توانید نتایج بررسی ها و مقالات مربوط به آن را با جستجو در منابع پزشکی خارجی در وب پیدا نمایید
      عوارض پی آر پی بسیار نادر و کم اهمیت است و عارضه ای که فرمودید در هیچ کجا ذکر نشده است.

  30. ستاره امجدی گفت:

    سلام من ۲۶سالمه گودی زیر چشم دارم کمی هم سیاه میخواستم بدونم هزینه prp چقدره و اینکه درد داره تزریقش یا نه؟

  31. سهیلا پوررضایی گفت:

    سلام آیا استفاده از پی آر پی PRP برای اهداف زیبایی به سن بستگی دارد؟

  32. مژده عبداالهی گفت:

    سلام خسته نباشید من قبل از پی ار پی بخاطر مشکلاتی که داشتم اسپرین خوردم ، می خواستم بدونم بی اثر می شه پی ار پی ؟ خیلی از این موضوع ناراحتم

  33. مژده عبداالهی گفت:

    سلام خسته نباشید من قبل از پی ار پی بخاطر مشکلاتی که داشتم اسپرین خوردم ، می خواستم بدونم بی اثر می شه پی ار پی ؟ خیلی از این موضوع ناراحتم ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما