تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

عوارض لیزر برای مردان

مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد برای مردان چیست؟ + عوارض لیزر صورت مردان


تاریخ انتشار : 8 بهمن 1401          تاریخ بروزرسانی : ۴ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (10 امتیاز)

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان ، همان گونه که می دانید، لیزر موهای زائد یکی از راهکارهای مناسب برای از بین بردن موهای زائد به شمار می آید. امروزه استفاده از لیزر موهای زائد هم در میان بانوان و همچنین در میان آقایان بسیار رایج است. آقایان نیز از این روش جنجالی برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنند. با این حال ممکن است در برخی از موارد لیزر موهای زائد برای مردان عوارضی داشته باشد.

لازم به ذکر است که عوارض لیزرموهای زائد برای مردان می تواند بسته به عوامل مختلفی کم یا زیاد شوند. مردانی که بهداشت فردی و محیط لیزر را در نظر نمی گیرند، مسلما نسبت به افرادی که به این مسئله توجه دارند عوارض کمتری را بعد از لیزر درمانی بر روی بدن خود مشاهده خواهند کرد. از این رو لازم است به تمیزی و انتخاب پزشک متخصص قبل از لیزر دقت ویژه ای نمایید.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موضوع مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد برای مردان بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کلینیک زیبایی مهراز ارائه کننده انواع خدمات ژل لب ، فیلر لب ، prp ، لیزر موهای زائد و خدمات جوانسازی می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت لیزر کل بدن خانم ها و آقایان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و با شماره ۴۴۵۰۰۸۱۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان چیست؟

  • ایجاد تاول های پوستی و بروز عفونت
  • ایجاد التهاب پوستی به صورت مقطعی
  • تغییر در رنگدانه های پوست
  • احتمال پوسته پوسته شدن ناحیه لیزر شده

عوارض لیزر صورت برای مردان چیست؟

تیره شدن یا روشن شدن رنگدانه ها : ممکن است مراجعه کنندگان بعد از اتمام جلسه لیزر تیرگی و یا روشنی در پوست خود احساس کنند که این مورد موقتی است و ظرف چند روز از بین می رود.

تحریک شدن پوست : بلافاصله بعد از یک جلسه لیزر موهای زائد بیماران ممکن است قرمزی ، تورم و ناراحتی عمومی را در پوست لیزر شده خود تجربه کنند که بعد از چند ساعت یا یک روز از بین می رود.

اگر به مراکز نامعتبر مراجعه کنید ممکن است با زخم ، تاول و سوختگی مواجه شوید پس حتما به مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لیزر راهی مناسب برای از بین رفتن موهای زائد:

به همان میزان که خانم ها به زیبایی پوست و بدن خود اهمیت می دهند، آقایان بسیاری نیز وجود دارند که این مسئله برایشان حائز اهمیت است. هر چه پوست بدن تمیز تر و صاف تر باشد، به طور قطع بهداشت جسمی فرد نیز بالاتر می رود.

برای داشتن پوستی صاف و زیبا آقایان نیز مانند خانم ها روش های بسیار متعددی را امتحان کرده اند و نتیجه نگرفته اند! از این رو به سراغ روش های مختلفی از جمله روش لیزر موهای زائد می روند. اما آیا لیزر موهای زائد برای مردان ضرری دارد؟

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان چیست؟ چگونه می توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد؟ لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب است؟! این ها همه سوالاتی است که در ذهن افراد به وجود می آید و دنبال پاسخی مناسب برای آن هستند.

آیا به جز لیزر موهای زائد، راهی بهتر برای رهایی از موها وجود دارد؟

آیا به جز لیزر موهای زائد، راهی بهتر برای رهایی از موها وجود دارد؟

همان گونه که می دانید، استفاده از تیغ، کرم های موبر، ماشین های اصلاح، وکس، موم و بسیاری دیگر از روش هایی که می توان با استفاده از آنها از شر موهای زائد در بدن خلاص شد، در بلند مدت مردان را خسته می کند و حتی ممکن است مشکلات پوستی برای آن ها به وجود بیاورد.

از این رو بیشتر مردانی که از داشتن موهای زائد زیاد در بدن خود رنج می برند، به سراغ روش های موثرتر دیگری می روند تا بتوانند از شر این موهای زائد برای همیشه خلاص شوند. یکی از بهترین و موثرترین روش خلاص شدن از شر موهای زائد، لیزر است. مسلما به همان میزان که باید فواید لیزر موهای زائد برای آقایان را در نظر بگیریم، لازم است به عوارض لیزر موهای زائد برای مردان نیز توجه کنیم.

تنها در این صورت است که می توان با کمترین میزان خطر، در کوتاه ترین زمان برای همیشه از شر تمام موهای زائد بدن خلاص شد. لیزر موهای زائد امروزه به عنوان کم خطر ترین راه برای رهایی از موهای زائد شناخته می شود اما این کم خطر بودن به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها مراقبت های بعد و قبل از لیزر است و دیگری کلینیکی است که برای انجام لیزر به آن مراجعه می کنید.

مردان از چه سنی می توانند لیزر موهای زائد را شروع کنند؟

این سوالی است که بسیاری از آقایان از کارشناسان مجموعه ما می پرسند! باید اشاره شود که مردان می توانند از سن ۱۹ سالگی تا ۹۰ سالگی بدون هیچ محدودیتی اقدام به لیزر موهای زائد در بدن خود نمایند.

نکته ای که منجر می شود تا بسیاری از انسان ها عوارض لیزر موهای زائد برای مردان را نادیده بگیرند، کاهش بیش از ۸۰ درصد از موهای زائد در جلسه اول است. اما با این وجود اگر مراقبت های قبل و پس از لیزر به خوبی انجام نشود، این روش می تواند عوارضی را برای مردان داشته باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

رهایی از فولیکولیت با لیزر موهای زائد صورت مردان :

آقایان برای مرتب بودن و داشتن ظاهری مناسب تر به طور مرتب موهای صورت خود را شیو می کنند و فولیکولیت یکی از عوارض شیو کردن با تیغ می باشد. به همین دلیل به شما لیزر موهای صورت را برای حذف دائمی پیشنهاد می کنیم. لیزر موهای زائد صورت مردان معمولا در نواحی خط ریش ، پشت گردن ، بین دو ابرو و زیر چانه پیشنهاد می شود . برای اینکه کمترین عوارض را از لیزر داشته باشید حتما به مرکز لیزر معتبر مراجعه نمایید.

خطرات و عوارض لیزر موهای زائد برای مردان

خطرات و عوارض لیزر موهای زائد برای مردان:

در رابطه با لیزر آقایان آن هم در ناحیه تناسلی و لیزر زیر بغل، باورهای بسیار غلطی وجود دارد و همین باورها منجر می شود که آقایان از این روش کمی واهمه داشته باشند. بسیاری از مردم دنیا تصور می کنند که با انجام لیزر درمانی، به بافت های بدن، سیستم تناسلی و غدد لنفاوی آسیب بسیار زیادی وارد می شود. اما باید بگوییم که چنین باوری غلط است و لیزر موهای زائد به هیچ عنوان به سیستم تناسلی و غدد لنفاوی آسیبی وارد نخواهد کرد.

مردان که از پوست و موی ضخیم تری نسبت به خانم ها برخوردار هستند و مسلما زمان بیشتری برای لیزر موهای بدن خود نیاز دارند، ممکن است در طول درمان خود با برخی عوارض محدود مواجه شوند. از جمله این عوارض لیزر موهای زائد برای مردان می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ایجاد تاول های پوستی و بروز عفونت پس از لیزر درمانی در محل لیزر( این مورد از عوارض لیزر موهای زائد برای مردان نادر بوده و معمولا در صورتی اتفاق می افتد که پزشک مورد نظر از مهارت و تخصص لازم برخوردار نبوده باشد، یا محل لیزر درمانی استریل نباشد).
  • ایجاد التهاب پوستی به صورت مقطعی (این عارضه نیز با استفاده از کرم های ترمیم کننده مخصوص قابل چشم پوشی می باشد)
  • احتمال پوسته پوسته شدن منطقه لیزر شده در دبن که پس از مدتی با انجام برخی مراقبت های لازم برطرف می شود و به هیچ عنوان خطرناک نیست.
  • تغییر در رنگدانه های پوست که از جمله عوارض لیزر درمانی هم در خانم ها و هم در آقایان است. البته باید اشاره نماییم که این مورد از عوارض لیزر موهای زائد برای مردان کوتاه مدت بوده و پس از گذشت مدت زمان محدودی مجددا پوست به رنگ اولیه خود باز می گردد.

تمامی این عوارض یاد شده برای آقایانی که اقدام به لیزر درمانی می کنند، معمولا زمانی دیده می شود که نکات بهداشتی توسط خود شخص و پزشک رعایت نشده باشد به همین دلیل لازم است که قبل از انجام لیزر درباره مراقبت های قبل و بعد لیزر اطلاعاتی را کسب کنید.

هم چنین برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد برای مردان بهترین روش مراجعه به بهترین مرکز لیزر در غرب تهران مو و لیزر درمانی زیر نظر پزشک باتجربه و متخصص است. همچنین قبل لیزر حتما از مشاوره پوست و مو مشورت بگیرید.

لیزر موهای زائد مردان و عوارض آن

آمادگی های لازم پیش از لیزر برای کاهش عوارض آقایان:

مردانی که پیش از اقدام به لیزر درمانی آمادگی های بهداشتی و لازم را در نظر می گیرند، می توانند میزان عوارض ناشی از لیزر درمانی را به شدت کاهش دهند. در واقع قبل از انجام لیزر موهای زائد یک سری اقدامات بسیار مهم وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید عوارض لیزر را به حداقل برسانید. این اقدامات شامل موارد زیر خواهد بود:

1)در معرض نور خورشید قرار نگیرید :

یکی از دلایلی که بیشتر افراد فصل زمستان را برای لیزر موهای زائد خود انتخاب می کنند، عدم قرارگیری در معرض نور خورشید به مدت سه هفته پیش از لیزر درمانی است. این فرایند می تواند درصد تحریک و تاول پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مردان در حالت معمول دارای رنگ پوست تیره تری نسبت به خانم ها هستند. از این رو لازم است برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد برای مردان، چند هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرند. تا رنگ پوست آنها روشن تر شده و از لیزر درمانی نتیجه بهتری به دست آورند.

همچنین قبل از انجام لیزر به سولاریوم نیز نروید. این موضوع به اندازه ای مهم است که می تواند در سوختگی و ایجاد تاول در پوست شما تاثیر داشته باشد.

2)قبل از لیزر موهای زائد خود را بتراشید!

هم خانم ها و هم آقایان، لازم است پیش از مراجعه به مراکز لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد بدن، مناطقی را که می خواهند لیزر کنند، اصلاح کرده و موهای آنها را بتراشند. ممکن است در برخی مراکز پزشک بدون اصلاح کردن محل مورد نظر اقدام به لیزر درمانی نماید، اما این مسئله می تواند عوارض لیزر موهای زائد برای مردان را افزایش دهد.

از سوی دیگر زمانی که مو در قسمت لیزر به میزان مناسب کوتاه باشد، نور لیزر می تواند بهتر به فولیکول مو آسیب رسانده و نتیجه بهتری از لیزر درمانی به دست آید. به همین دلیل بهتر است حداقل یک روز قبل از لیزر درمانی، موهای محل مورد نظر را اصلاح نمایید، تا کارایی لیزر درمانی بر روی بدن بیشتر شود.

3)از کافئین استفاده نکنید!

بهتر است بدانید که استفاده از کافئین پیش از مراجعه به مرکز برای لیزر درمانی، می تواند مشکلات و عوارضی را برای بدن به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است برای جلوگیری از بروز عوارض لیزر موهای زائد آقایان ، به مدت ۲۴ ساعت قبل از مراجعه به مرکز لیزر درمانی، از مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین خودداری فرمایید.

4)24 ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد، به حمام بروید:

در انتها باید به این مسئله اشاره کنیم که پوستی که برای لیزر درمانی آماده می شود، باید تمیز و شسته شده باشد. در غیر این صورت ممکن است شخص پس از انجام لیزر موهای زائد بر روی بدن خود برخی عوارض خاص را مشاهده کند. بهداشت فردی و بهداشت کلینیک لیزر درمانی هر دو به میزان قابل توجهی حائز اهمیت هستند.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر

5)قبل از انجام لیزر موهای زائد، از محصولات شیمیایی و عطر دار بر روی پوست خود استفاده نکنید:

می توانید پیش از اقدام به لیزر درمانی پوست محل مورد نظر را با استفاده از پاک کننده های ملایم تمیز کنید. البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از محصولات شیمیایی و عطردار برای تمیز کردن محل مورد نظر مناسب نیست.

زیرا می تواند بر روی پی اچ پوست تاثیر گذاشته و عوارض لیزر موهای زائد برای مردان را تشدید کند. تنها استفاده از آب و محلول های ملایم پاک کننده کافی خواهد بود.

آیا لیزر باعث عقیم شدن مردان می شود؟ عوارض لیزر ناحیه تناسلی مردان چیست؟

لیزر موهای زائد بر باروری و عملکرد نعوظ در مردان تاثیر نمی گذارد. تنها ناحیه ای که تحت تاثیر لیزر می باشد سطح پوست و رنگدانه ها و فولیکول های مو است. لیزر به اندام های داخلی شما نفوذ نمی کند به همین دلیل مطمئن باشید که لیزر هیچ تاثیری بر روی باروری شما نخواهد داشت و محدودیت سنی ندارد.

سخن پایانی:

شما آقایان می توانید برای انجام لیزر موهای زائد صورت  به کلینیک مهراز مراجعه کرده و قبل از درمان با مشاوران و پزشکان ما درباره تمامی امور زیبایی خود مشورت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما