تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

دستگاه لیزر کندلا

آشنایی با کم ‌دردترین دستگاه‌های لیزر حذف موهای زائد


تاریخ انتشار : 3 بهمن 1401          تاریخ بروزرسانی : ۴ بهمن ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (1 امتیاز)

آشنایی با کم ‌دردترین دستگاه‌های لیزر حذف موهای زائد ، امروزه استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بسیار رایج است. لیزر موهای زائد به‌ دلیل ماندگاری بالا و حذف بی‌دردسر موهای ناخواسته، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. البته این روش به عنوان یک روش کم خطر و بدون عارضه نیز شناخته می شود، به شرط آن که کلینیک های مناسبی را برای انجام لیزر خود انتخاب فرمایید.

با این وجود همچنان برخی از افراد از لیزر موهای زائد خود واهمه دارند و می ترسند! این ترس قطعا به ‌دلیل دردی است که هنگام انجام سایر روش‌ها مانند اپیلاسیون تجربه کرده ‌اند. هر فردی تجربه متفاوتی از درمان موهای زائد با لیزر دارد. به دلیل آن که نوع پوست، میزان حجم مو و آستانه تحمل درد در همه افراد یکسان نیست.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی به بازار ارائه شده اند که درد لیزر را به حداقل مقدار خود رسانده اند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی آشنایی با کم‌دردترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما در کلینیک مهراز  همراه باشید.

لیزر بدون درد برای کلیه تایپ‌های پوستی!

به طور قطع تاکنون نام لیزر اندیگ (ND:YAG)را شنیده اید. این لیزر برای همه تایپ های پوستی به خصوص پوست های سبزه  و برنزه مناسب است و به عنوان یکی از لیزرهای بدون درد شناخته می شود. لازم به ذکر است که روش حذف موی زائد با لیزر اندیگ طرفداران بسیاری دارد، به دلیل آن که:

  • این روش از ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • این روش لیزر می تواند باعث کم کردن و از بین‌بردن حجم بالای موها بشود.

اکثر زیباجویان در کلینیک‌های تخصصی، اندیگ را به‌عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد می‌شناسند و به سایر افراد توصیه می‌کنند. اگر درد لیزر موهای زائد یکی از دغدغه‌های ذهنی شما است، با این دستگاه هیچ مشکلی نخواهید داشت. از جمله نکات مهم درباره لیزر اندیگ به شرح زیر خواهد بود:

  • لیزر ND:YAG اشعه‌هایی با طول موج بالا (نزدیک به طول موج مادون قرمز) ایجاد می‌کند و آن‌ها را به لایه‌های عمیق پوست می‌فرستد
  • با این لیزر در یک سطح کنترل‌شده از پوست، تخریب فولیکول موهای زائد اتفاق می‌افتد.
  • هر۶ تایپ پوستی، از برنزه گرفته تا سفید می‌توانند از مزایای این laser مدرن بهره ببرند.
  • از اندیاگ به‌جز حذف موهای زائد برای ازبین‌بردن تتو، قارچ ناخن، کک‌ و مک و لکه ‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.
  • دوره درمان با دستگاه اندیگ بین 6 تا ۱۰ جلسه برای هر زیباجو تخمین زده شده است که این تعداد جلسه باتوجه‌به حجم موی افراد، رنگ پوست، رنگ مو و… متفاوت خواهد بود.

کم درد ترین دستگاه لیزر

حذف بدون درد موهای سراسر بدن!

لیزر دایود (Diode)یکی از انواع لیزر موهای زائد بدن است که می تواند تجربه لیزر بدون درد را در اختیار شما زیباجویان عزیز قرار دهد. می توان اذعان داشت که دستگاه دایود است که نور را با طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر در دامنه مرئی مادون قرمز تولید می‌کند. عده‌ای از مراجعین درباره درد لیزر دایود از اپراتورها سوال کرده و در برخی موارد، سوزش آن را با سایر لیزرهای قدیمی مقایسه می‌کنند. در پاسخ باید بیان کنیم که لیزر دایود، یکی از کم ‌دردترین لیزرهای موهای زائد شناخته می‌شود؛ بنابراین هیچ‌گونه نگرانی درباره درد و سوزش این دستگاه نداشته باشید. از جمله نکات مهمی که درباره لیزر دایود باید بدانید، به شرح زیر خواهد بود:

  • لیزر دایود بهترین و مناسب‌ترین دستگاه برای تایپ پوستی مردم ایران محسوب می‌شود؛ همچنین در کلیه نقاط بدن نیز می‌توان از آن استفاده کرد.
  • حذف موهای زائد سینه، بالای لب، ریش، کمر، زیربغل، بیکینی، دست و پا در زیباجویان آقا و خانم توسط لیزر دایود به راحتی انجام خواهد شد.
  • به‌دلیل بهره‌مندی این دستگاه از سیستم خنک‌کنندگی، درد بسیار کمتری را هنگام درمان تجربه خواهید کرد.
  • تعداد جلسات حذف موهای زائد با این دستگاه، به میزان و ضخامت موهای هر شخص بستگی دارد. اصولا بین ۶ تا ۱۰ جلسه برای گرفتن بهترین نتیجه زمان نیاز دارید.
  • هر جلسه درمانی با لیزر دایود بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان خواهد برد.

 

نکته مهم:

اگر به دنبال حذف موهای زائد خود هستید با کمترین درد و مقرون به صرفه ترین حالت ممکن هستید، به کلینیک ما مراجعه کنید. ما علاوه بر خدمات لیزر خدماتی مانند جوان‌سازی پوست، برداشتن خال و زگیل و رفع اسکارهای پوستی را برای زیباجویان عزیز انجام می دهیم.

 

لیزر الکسانداریت، مشهورترین لیزر در ایران و جهان!

لیزر الکساندرایت که در ایران به نام لیزر الکس نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته برای حذف بدون درد موهای زائد است. این نوع لیزر در دنیا نیز شهرت بسیار بالایی دارد زیرا جزء قوی ترین انواع لیزر به شمار می آید. اما برای همه افراد مناسب نیست و ممکن است با کمی درد و سوزش مواجه شوند! عده‎ی بسیاری از افراد نگران سوزش بعد از استفاده از لیزر الکس هستند! باید بگوییم که این دغدغه با دستگاه های جدید و به روز کاملا بر طرف شده است. زیرا در دستگاه های جدید تمامی این موارد گنجانده شده و افراد می توانند به راحتی لیزری بدون درد را تجربه کنند. از جمله نکات مهمی که درباره این نوع لیزر باید بدانید، به شرح زیر خواهد بود:

  • در لیزر الکساندرایت، از یک کریستال یاقوت به‌عنوان منبع لیزر استفاده می‌شود؛ نور ساطع‌شده از این دستگاه، مادون قرمز با طول موج ۷۵۵ نانومتر است.
  • فولیکول ‌های مو توسط اشعه‌های لیزر الکس از بین می ‌روند؛ این موضوع از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند.
  • برای داشتن یک تجربه بدون درد حذف موهای زائد از صورت تا پا، لیزر الکساندرایت یکی از بهترین گزینه ‌های پیش‌ روی شما است.
  • در این دستگاه نیز مانند سایر لیزرها، ضخامت و حجم موها تعیین‌کننده تعداد جلسات درمان هستند.
  • متخصصین کلینیک‌ ها بین 6 تا ۱۰ جلسه را برای زیبا جویان پیش ‌بینی می ‌کنند.

دستگاه لیزر الکساندرایت کم درد

تکنولوژی IPL؛ جدیدترین فناوری لیزر بدون درد:

یکی دیگر از فناوری ها و دستگاه های لیزر بدون درد، لیزر IPL می باشد. لازم به ذکر است که IPL به ‌معنی سیستم‌های نوری شدید پالسی است و بدون کمترین درد و عوارض، فولیکول موهای زائد را از بین می‌برد. ممکن است بارها و بارها نام این دستگاه لیزر را شنیده باشید اما بدون توجه از کنار گذشته و به سراغ روش های دیگر رفته باشید. لیزر IPL درست مانند انواع دستگاه لیزر کوترا، آی پی ال نیز در سطح جهان بسیار محبوب می باشد به دلیل آن که در آن واحد هم به حذف موهای زائد می ‌پردازد و هم باعث جوان‌ سازی پوست می ‌شود. از جمله نکات مهم درباره دستگاه IPL به شرح زیر خواهد بود:

  • نورهایی از جنس زنون در IPL، طول موج‌های ناپیوسته ایجاد می‌کند و در مناطقی بسیار وسیع، بدون هیچ‌گونه دردی باعث حذف موهای زائد می‌شود.
  • افراد با کلیه تایپ‌های پوستی برای حذف موهای سراسر بدن خود می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.
  • سرعت بالای درمان و اثرگذاری طولانی‌مدت آن از مزایای درمان با IPL است.
  • تعداد جلسات استفاده از آی پی ال را دکتر متخصص با توجه ‌به حجم موهای زیباجویان مشخص می‌کند، اما طول درمان از 6 تا ۱۲ جلسه متغیر است.
  • مدت‌زمان هر جلسه، ۳۰ دقیقه تخمین زده می‌شود؛ همین سرعت بالای درمان، یکی از علت‌های محبوبیت تکنولوژی آی پی ال می باشد.

 

باورهای غلط درباره درد لیزر و میزان اثربخشی آن:

درباره لیزر موهای زائد بدن یک سری باورهای غلط وجود دارد که اگر بر اساس این باورها پوست خود را لیزر کنید، ممکن است با مشکلات متعددی روبه‌رو شوید. برخی از افراد به ‌غلط تصور می‌کنند که کاهش رشد موهای زائد با درد ناشی از لیزر مرتبط است! یعنی هرچقدر که درد لیزر موهای زائد بیشتر باشد، نتیجه خوبی در پایان کار حاصل خواهد شد. در صورتی که این موضوع تحت هیچ شرایطی صحیح نیست.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دستگاه‌های لیزر کم‌درد و با اثربخشی بسیار بالا در بازار وجود دارند. اگر یک دستگاه لیزر موی زائد درد فراوانی را ایجاد می‌کند، به‌دلیل نفوذ به بخش ‌های عمیق ‌تر پوست است که باعث نتیجه معکوس روی سلامتی پوست شما می‌ شود. بنابراین بهتر است که در هر حالتی با پزشک معالج مشورت کنید و به کلینیک های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

کاهش درد لیزر

 

چگونه درد لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را کاهش دهیم؟

یکی از سوال هایی که بسیاری از زیباجویان از اپراتورهای ما می‌پرسند، این است که چگونه درد لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را کاهش دهیم؟ برای پاسخ به این سوال باید اشاره شود که سوزش بعد لیزر در ناحیه بیکینی بسیار رایج و طبیعی می باشد و به جنسیت افراد، نوع پوست و آستانه تحمل هر شخص بستگی دارد. در این مطلب سعی شد تا به بررسی لیزرهای بدون درد بپردازیم.

کلیه لیزرهای معرفی‌ شده در این مقاله، کم‌ترین حد درد را به وجود می آورند اما ممکن است همین میزان از سوزش نیز برای برخی افراد قابل‌ تحمل و یا قابل هضم نباشد. برای از بین بردن درد در ناحیه بیکینی به هنگام لیزر بهتر است که از کرم های بی حس کننده مانند لیدوکائین یا زایلاپی استفاده کنید. پشیو کردن موها پیش از جلسات لیزر نیز باعث کمتر شدن انتقال گرما و درد خواهد شد.

سخن پایانی:

در این مطلب سعی شد تا به بررسی دستگاه های مناسب و بدون درد برای لیزر موهای زائد بپردازیم. شما عزیزان می توانید برای انجام لیزر موهای زائد به کلینیک ما مراجعه کرده و قبل از انجام آن با مشاوران و پزشکان مجموعه ما مشورت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما