تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد

بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد + تعداد جلسات و شارژ لیزر چند وقت یکبار+دوره شارژ لیزر


تاریخ انتشار : 28 دی 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۰ شهریور ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (4 امتیاز)

بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد ، آیا از موهای زائد خود خسته شده اید؟! آیا به دنبال آن هستید که پوستی صاف و درخشان و بدون مو داشته باشید؟ آیا می خواهید از شیو کردن هر روزه خلاص شوید؟ بهترین راه استفاده از لیزر موهای زائد است. در واقع استفاده کردن از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد، در سال‌های اخیر با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد سایر روش‌های حذف موهای زائد را کنار گذاشته و از انواع دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کنند.

بهترین زمان شارژ لیزر ، این روش کاربردی یکی از بهترین روش های موجود برای از بین بردن موهای زائد است زیرا پس از انجام آن 80 الی 90 درصد موهای خود را از دست خواهید داد. در واقع بعد از لیزر کردن موها، تا مدت‌ها می‌توانید از داشتن بدنی بدون مو لذت ببرید؛ ولی برای جلوگیری از رشد مجدد موها، هر چند وقت یکبار باید جلسات یادآور لیزر را انجام داد.

شارژ لیزر موهای زائد، رشد فولیکول‌هایی که از لیزر جان سالم به در برده‌اند را متوقف می‌کند؛ بنابراین لازم است بعد از پایان درمان، به‌صورت منظم جلسات شارژ لیزر را پشت سر بگذارید. در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد برای از بین رفتن کامل موهای بدن بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

این سوالی است که برای بسیاری از شما عزیزان به وجود می آید. برای پاسخ به این سوال می توان اشاره داشت که در از بین بردن موهای زائد بدن به کمک انواع دستگاه لیزر، مواردی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • نور یا اشعه لیزر با پالس بالا به سمت منطقه موردنظر برای حذف موها تابیده می‌شود.
  • سپس فولیکول‌های مو که مسئول رشد موها هستند، این اشعه‌ها را به خود جذب می‌کنند.
  • بر اثر حرارت ایجاد شده به واسطه جذب اشعه لیزر، فولیکول‌های مو تخریب شده و از بین می‌روند.
  • با از بین رفتن فولیکول‌ها، موهای زائد دیگر توانایی رشد ندارند و به همین ترتیب، لیزر باعث از بین رفتن موهای زائد می‌شود

نکته بسیار مهمی که باید درباره بهترین زمان شارژ لیزر به آن توجه کنید، این است که که فقط با یک جلسه، همه فولیکول‌ها از بین نمی‌روند؛ برخی از فولیکول‌ها از اشعه لیزر جان سالم به در می‌برند و برخی نیز پس از تخریب، ترمیم می‌شوند. به همین دلیل به جلسات شارژ لیزر نیاز خواهید داشت. به صورت کلی جلسات لیزر از 8 تا 10 الی 12 جلسه می باشد. پس از آن که این دوره را به اتمام رساندید، باید وارد مرحله شارژ لیزر شوید. برای اطلاع از قیمت لیزر کل بدن به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای از بین رفتن فولیکول‌های مو:

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای از بین رفتن فولیکول‌های مو به میزان مو و ریشه آن ها و هم چنین فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد بستگی دارد. فاصله بین جلسات بهتر است که متناسب با الگوی رشد و ناحیه تحت درمان انجام شود. در واقع پیش از شروع درمان، پزشک درباره این موضوع به شما مشاوره می‌دهد. به‌طورکلی، فاصله بین جلسات لیزر به شکل زیر در نظر گرفته می‌شود

  • حدود ۵ تا ۶ هفته فاصله بین جلسه اول و دوم
  • حدود ۶ هفته فاصله بین جلسه دوم و سوم
  • حدود ۲ ماه فاصله بین سایر جلسات

البته باید بدانید که این فواصل کاملا تقریبی است و به پوست بدن هر فرد و نوع دستگاه بستگی دارد. بهترین فواصل لیزر معمولا یک ماه است اما این موضوع با توجه به موارد مختلفی تغییر می کند.. در نواحی خاصی از بدن که رشد موها به عوامل هورمونی بستگی دارد، ممکن است فواصل زمانی کمتری بین جلسات در نظر گرفته شود. تعداد جلسات لیزر لازم برای هر فرد متفاوت است و عوامل مختلفی بر تعداد جلسات تأثیر می‌گذارند، مانند مواردی که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  • سن
  • رنگ پوست و مو
  • ناحیه تحت درمان
  • رعایت نکات ضروری بعد از لیزر

یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر که برای انواع رنگ پوست و مو، کاربرد دارد، لیزر الکساندرایت است. کلینیک ما با در نظر گرفتن بهترین دستگاه های لیزر، پوستی صاف و زیبا و بدون مو را برای شما به ارمغان می آورد. برای آگاهی از لیزر کندلا در غرب تهران می توانید با ما در تماس باشید.

زمان شارژ لیزر موهای زائد چه زمان شروع می شود

زمان شارژ لیزر موهای زائد از چه موقع شروع می‌شود؟

بهترین زمان شارژ لیزر ، درمان با لیزر یک درمان دوره ای است! بعد از پایان دوره اول درمان زمان شارژ لیزر موهای زائد شروع می‌شود. همان گونه که می دانید، تعداد جلسات لیزر برای هر فرد متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بنابراین هر فرد بعد از اتمام جلسه‌های ضروری لیزر، برای اطلاع از زمان شارژ لیزر موهای زائد باید با پزشک مورد نظر خود در این خصوص مشورت نماید. به‌طورکلی، تعداد جلسات درمانی لیزر برای افراد مختلف برای نواحی مختلف بدن ببین 8 الی 10 جلسه برای خانم‌ها و بین10 الی 12 جلسه برای آقایان به طول می‌انجامد. این مقدار به‌صورت میانگین در نظر گرفته شده و برای افراد مختلف و نواحی مختلف بدن متفاوت خواهد بود.

بعد از اتمام جلسات لیزر به منظور از بین بردن موهای زائد و از بین رفتن بخش عظیمی از موهای بدن، با مشورت پزشک خود می‌توانید برای زمان دوره شارژ لیزر تصمیم بگیرید. معمولاً به‌صورت میانگین، افراد هر ۳ تا ۱۲ ماه بسته به چرخه رشد موهای زائد و نتیجه درمان لیزر، باید جلسات تمدید لیزر موهای زائد را انجام دهند.

چرا این تاخیر و مدت زمان لیزر موها انجام می شود؟

همه موها به طور همزمان رشد نمی کنند و شما در واقع فقط بخشی از موهای خود را می بینید و بخش دیگر آن در مرحله استراحت می باشد که در چرخه مو سه مرحله وجود دارد :

  • فاز آناژن: در این مرحله از رشد مو (2 تا 6 سال برای هر مو) است که لیزر موهای زائد بیشترین تاثیر را دارد. زیرا در این مرحله است که ریشه با ملانین بارگیری می شود که به لیزر اجازه می دهد گرما را به درستی به موها برساند.
  • فاز تلوژن: در این قسمت از چرخه، لیزر موهای زائد کاملا غیر ضروری است. مو مرده است و مدتی در جای خود باقی می ماند یا می ریزد. این مرحله استراحت می تواند چندین ماه یا حتی بیش از 1 سال طول بکشد.

بنابراین جلسه لیزر فقط روی موهای مرئی که در مرحله رشد هستند مؤثر است. برای از بین بردن دائمی موها لازم است چندین بار در یک دوره تقریبا یک ساله (یا بیشتر) درمان شود تا زمانی که تمام موهای ناحیه مورد اپیلاسیون درمان شوند.

اهمیت شارژ مجدد لیزر موهای زائد

اهمیت شارژ لیزر موهای زائد؛ چرخه رشد موهای بدن:

بهترین زمان شارژ لیزر ، تکمیل دوره های درمانی لیزر از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر شما دوره های خود را کامل کنید، می توانید نتایج اثر بخش لیزر را ببینید در غیر این صورت نتیجه ان بر روی شما کمتر خواهد شد. برای درک بهتر اهمیت پشت سر گذاشتن جلسات تمدید لیزر موهای زائد، باید با چرخه رویش موهای بدن آشنا شوید. به‌طورکلی، رشد موهای بدن در ۳ فاز اتفاق می‌افتد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

1)فاز رشد

  • در فاز رشد، فولیکول‌های مو در حال فعالیت و رشد هستند.
  • حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از موهای بدن چند روز در هر ماه در این حالت قرار دارند.
  • موهایی که در فاز آناژن قرار دارند، همان موهایی هستند که تحت تاثیر اشعه لیزر قرار گرفته و از بین می‌روند.

2)فاز انتقال

  • در فاز کاتاژن رشد موها متوقف می‌شود، موها از حالت فعال به حالت منفعل تغییر شرایط می‌دهند.
  • این حالت فقط ۲ تا ۳ هفته به طول می‌انجامد.
  • حدود ۵ درصد از موهای بدن همیشه در این حالت قرار دارند.
  • در این وضعیت، فولیکول‌های مو کوچک‎تر می‌شوند و موهای نازک‌تری رشد می‌کنند.

فاز استراحت:

  • فاز نهایی رشد موهای بدن فاز تلوژن است.
  • در این زمان موهای زائد بدن شروع به ریختن کرده و فولیکول‌‌های مو برای شروع یک چرخه جدید تحریک می‌شوند.
  • طول مرحله استراحت برای موهای سر حدود ۱۰۰ روز و برای سایر قسمت‌های بدن کاملاً متفاوت است.
  • حدود ۱۰ درصد از فولیکول‌های مو در هر زمان در فاز تلوژن قرار دارند.

بنابراین در هر حالتی بهتر است که دوره درمانی لیزر خود شارژی های آن را به موقع انجام دهید تا با رشد و رویش مجدد موها مواجه نشوید.

نکات مهم در چرخه رشد موهای بدن:

  • لیزر موهای زائد با انواع دستگاه‌ها، مانند دستگاه لیزر دایود، فقط در دوره آناژن تاثیرگذار خواهد بود.
  • در یک جلسه یا تعداد کمی از جلسات لیزر، همه موها از بین نمی‌روند و باید شارژ لیزر را جدی گرفت.
  • با تکرار جلسات، موهای جدیدی که روی نواحی مختلف بدن ظاهر می‌شوند نیز از بین می‌روند و شما می‌توانید برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید.

چرخه ی رشد موهای زائد برا بهترین زمان لیزر

دوره و زمان شارژ لیزر موهای زائد بعد از چند جلسه است؟

یک درمان به طور کلی بسته به نواحی بدن بین ۵ تا ۹ جلسه برای زنان و ۷ تا ۱۰ جلسه برای مردان طول می کشد. درمان موهای ریز و روشن دشوارتر است و هر جلسه باید یک نتیجه قابل مشاهده به همراه داشته باشد تا بتوانید زمان دوره شارژ لیزر بعد از جلسات را ارزیابی کنید.

چند بار باید لیزر موهای زائد را تمدید کرد؟

بهترین زمان شارژ لیزر ، این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شما زیباجویان عزیز به وجود بیاید. می توان اذعان داشت که تعداد دقیق جلسات شارژ لیزر، به موارد زیر بستگی دارد:

  • نتیجه ‌ای که از دوره درمان اولیه گرفته‎اید
  • ناحیه تحت درمان
  • رنگ پوست و مو

به‌طورکلی، برای گرفتن بهترین نتیجه، پس از تکمیل دوره اولیه درمان، هر ۳ تا ۱۲ ماه یکبار، باید جلسات شارژ لیزر را تکرار کنید. فاصله زمانی بین جلسات شارژ لیزر، بر اساس نظر پزشک معالج شما انجام خواهد شد. یک نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که برای این که تجربه ناخوشایندی از لیزر موهای زائد خود نداشته باشید، باید کم دردترین دستگاه لیزر را انتخاب فرمایید. از انواع دستگاه‌های لیزر که کمترین میزان درد را هنگام درمان ایجاد می‌کنند، به لیزر دایود، الکساندرایت کندلا و اندیگ می‌توان اشاره کرد.

هم چنین نوع دستگاهی که برای لیزر موهای زائد انتخاب می‌کنید، تاثیر بسیاری در نتیجه گیری و روند درمان و تعداد جلسات شارژ لیزر خواهد داشت. استفاده از دستگاه‌‌های به‌روز و پیشرفته، روند درمان و نتیجه‌گیری از لیزر موهای زائد را تسریع می بخشد و تعداد جلسات تمدید لیزر را کاهش خواهد داد.

چندبار باید لیزر را تمدید کرد

سخن پایانی:

در این مقاله درباره جلسات شارژ لیزر موهای زائد و اهمیت آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. با توجه‌ به این که رشد موها در دوره‌های متفاوتی رخ می‌دهد، لازم است که جلسات لیزر را به‌صورت منظم انجام دهید.

با این کار، موهایی که در فاز انتقال یا استراحت هستند و پس از مدتی به فاز رشد می‌رسند نیز با انجام جلسات لیزر در فواصل زمانی متفاوت، از بین خواهند رفت. هر چقدر شما برای لیزر موهای زائد خود وسواس داشته باشید و زمان آن را به موقع انجام داده و همچنین به توصیه های پزشک خود گوش فرا دهید، قطعا نتیجه و اثر بهتری خواهید گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما