تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا جوانسازی با لیزر عوارض دارد

آیا جوانسازی پوست با لیزر عوارض دارد؟


تاریخ انتشار : 22 دی 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۴ دی ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (1 امتیاز)

آیا جوانسازی با لیزر عوارض دارد ، افتادگی پوست ، ایجاد خطوط ریز و چین و چروک های ریز و درشت روی صورت از جمله تغییراتی است که با گذر زمان به شدت متوجه آن می شوید. هر چند تمام این تغییرات منوط به سختی های روزگار و تجربه می باشد اما برای بسیاری خوشایند نیست . از همین جهت بسیاری از افراد رو به کلینیک های زیبایی می آورند تا برای رفع آنها اقداماتی انجام دهند.

البته هستند افرادی که به دلیل ترس از عوارض جوانسازی پوست با لیزر خود را از این کار محروم کرده اند. حال این سوال پیش می آید آیا واقعا جوانسازی با لیزر عوارض دارد؟. برای فهمیدن این موضوع ما را تا انتها دنبال کنید. ما در کلینیک مهراز به شما بهترین خدمات را ارائه می کنیم.

جوانسازی با بهترین دستگاه لیزر عوارض ندارد خیالتان راحت !

لیزر از جدید ترین فناوری هایی است که در علوم پزشکی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از کاربردهای لیزر جوانسازی پوست می باشد اما بسیاری از افراد ممکن است نسبت به عوارض جوانسازی پوست بد بین باشند و یا حتی از آن بترسند.

آیا جوانسازی با لیزر عوارض دارد ، پیشرفت های پزشکی و ترکیب آن با فناوری در سال های اخیر باعث شده است که روش های جوان سازی با ایمنی بیشتری نسبت به گذشته انجام شود. در بسیاری از منابع صحبت از قرمزی و التهاب بعد از استفاده از لیزر فرکشنال یا سایر فناوری ها به عنوان عوارض یاد می شود که هیچ کدام از آنها جزو عوارض محسوب نمی شود و بعد از لیزر چنین واکنش هایی بسیار طبیعی است.

عوارض جوانسازی پوست با لیزر زمانی مطرح می شود که از بهترین لیزر استفاده نکنید و یا مراقبت های بعد از لیزر را به خوبی انجام ندهید. بعد از لیزر جوانسازی ، پوست ممکن است واکنش های زیر را از خود نشان دهد:

عوارض جوانسازی با لیزر

التهاب و قرمزی : یک واکنش زودگذز و طبیعی است

جوانسازی پوست دست با لیزر ممکن است با قرمزی ، التهاب و گاهی تورم بسیار خفیف همراه باشد. لیزرها به از بین بردن بافت های ناسالم پوست و درمان جوانسازی آن کمک می کنند. بنابراین وجود قرمزی خفیف و زودگذر بعد از لیزر دور از انتظار نیست.

خارش پوست ناشی از خشک شدن پوست :

خارش پوست یکی از واکنش های طبیعی پوست نسبت به ایجاد هر تغییری در آب و هوا و سایر شرایط زندگی است که بر اثر خشک شدن به وجود می آید. بعد از انجام لیزر جوانسازی پوست باید حتما از پمادها و مرطوب کننده های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید تا پوستتان دچار خارش نشود.

تغییر رنگ پوست :

از دیگر عوارض جوانسازی پوست با لیزر که بیشتر در لیزرهای فرسایشی اتفاق می‌افتد، تغییر رنگ پوست است. در این روش‌ها ممکن است پوست درمان‌شده تیره‌تر یا روشن‌تر از قبل شود. این تغییر رنگ بعد از چند هفته از انجام لیزر بروز پیدا می‌کنند. البته تغییرات دائمی رنگ پوست در افرادی که پوست تیره‌تری دارند، شایع‌تر است.

سوختگی :

همان‌طور که گفتیم، اشعه لیزر با ایجاد گرما در زیر پوست، مشکلات و آسیب‌های پوستی را از بین می‌برد. در صورتی که پزشک تجربه کافی نداشته باشد و انرژی و عمق نفوذ اشعه‌ها را به‌درستی تنظیم نکند، ممکن است پوست شما دچار سوختگی شود.

بروز حساسیت :

پوست ناحیه تحت‌درمان بعد از لیزر بسیار حساس است. به همین خاطر احتمال دارد واکنش‌های آلرژیک از خود نشان دهد. در واقع پوستی که تازه بازسازی شده، محافظ خود را از دست داده و به‌طور موقت در مقابل کوچک‌ترین محرک‌ها بسیار آسیب‌پذیر است. انجام مراقبت‌های لازم می‌تواند حساسیت‌های پوستی بعد از لیزر را تا حد زیادی کاهش دهد یا از بین ببرد.

جوانسازی پوست با لیزر چگونه انجام می شود؟

جوانسازی پوست با لیزر یک روش جدید برای زیبایی و درمان پوستی است که طی آن از اشعه و انرژی لیزر برای بهبود ظاهر پوست یا درمان مشکلات پوستی صورت و بدن استفاده می شود. در حالت کلی جوانسازی پوست با لیزر به دو دسته لیزر فرسایشی و لیزر غیر فرسایشی تقسیم می شود. در هر دوی این روش ها اشعه و امواج انرژی به سمت سلول های آسیب دیده هدایت می شوند و با تولید گرما مشکلات را بهبود می دهند.

در لیزر فرسایشی سلول های لایه خارجی نازک پوست در اثر گرما تبخیر شده و لایه زیرین پوست گرم می شود. در نتیجه این اتفاق ، تولید و رشد کلاژن در پوست تحریک می شود. با تحریک و تولید کلاژن بهبود ناحیه تحت درمان شروع می شود و پس از گذشت چند روز پوست این ناحیه صاف تر و سالم تر به نظر می رسد.

فواید جوانسازی پوست با لیزر چیست؟

فواید جوانسازی پوست با لیزر چیست؟

آیا جوانسازی با لیزر عوارض دارد ، باید بگوییم جوانسازی با لیزر یکی از بهترین و کم خطرترین انتخاب برای رفع مشکلات پوستی می باشد. لایه برداری با لیزر می تواند خطوط ریز و چین و چروک های پوست صورت ، گردن ، دست ها و سینه را کاهش می دهد. همچنین با از بین بردن زخم ها ، لکه ها و آسیب های ناشی از نور خورشید و افزایش سن ، ظاهر پوست را صاف و یکنواخت می کند.

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم گرمای ایجاد شده توسط لیزر باعث وارد شدن آسیب های جزئی به لایه های پوستی می شود که بازسازی کلاژن را افزایش می دهد که به همین دلیل پس از مدتی شاهد برگشتن زیبایی و جوانی خواهیم بود.

چه کسانی نباید جوانسازی پوست با لیزر را انجام دهند؟

این نکته را بدانید در علم پزشکی قطعیت برای یک روش درمانی برای همه افراد وجود ندارد. جوانسازی پوست با لیزر می تواند آسیب های پوستی در اثر نور خورشید ، خطوط دور چشم و اطراف دهان ، جای زخم و جوش ها و آثار پیری را از صورت حذف کند اما اگر می خواهید افتادگی های عضلات صورت خود را درمان کنید درمان با لیزر برای شما گزینه مناسبی نیست.

همچنین افرادی که دارای ویژگی های زیر هستند باید از انجام آن بپرهیزند چون عوارض جوانسازی پوست با لیزر برای این افراد می تواند بسیار خطرناک باشد:

  • آکنه و جوش فعال
  • ابتلا به تب‌خال
  • پوست بسیار تیره
  • چین‌وچروک‌های عمیق
  • افتادگی بیش از حد پوستی
  • بیماری‌های خودایمنی
  • بارداری یا شیردهی

اهمیت مراقبت های قبل و بعد از لیزر جوانسازی

اهمیت مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی با لیزر :

آیا جوانسازی با لیزر عوارض دارد ، جوانسازی پوست با لیزر به‌عنوان یک روش ایمن و موثر در جهان شناخته شده و از محبوبیت خاصی برخوردار است. عوارض جوانسازی پوست با لیزر که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، در بسیاری از موارد بسیار خفیف هستند و با انجام مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر هیچ مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی‌کنند.

  • قبل از جوانسازی پوست با لیزر حتما با پزشک مشورت کنید تا ببیند کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر.
  • در صورت ابتلا به تب‌خال یا داشتن سابقه تب‌خال حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر مستعد ابتلا به تب‌خال هستید، داروهای آنتی‌بیوتیک تجویزشده توسط پزشک را به‌طور منظم مصرف کنید.
  • ۱۰ روز قبل از لیزر از مصرف داروها یا مکمل‌هایی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین E که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، خودداری کنید.
  • دو هفته قبل از درمان سیگار کشیدن را ترک کنید.

جوانسازی پوست با لیزر معمولا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و ناحیه تحت‌درمان از قبل با استفاده از کرم‌های موضعی، بی‌حس شده است. پس از اتمام لیزر، پزشک ممکن است محل درمان را پانسمان کرده و برای جلوگیری از عوارض جوانسازی پوست با لیزر، نکات زیر را به شما توصیه کند:

بعد از انجام کار جوانسازی با استفاده از دستگاه لیزر بهتر است مراقبت هایی صورت گیرد تا بهترین نتیجه را فرد ببیند:

  • پس از ۲۴ ساعت، روزی چهار تا پنج بار نواحی تحت‌درمان را تمیز کرده و از وازلین استفاده کنید.
  • در همه شرایط بعد از لیزر جوان‌سازی پوست، از کرم ضدآفتاب  بی‌رنگ با SPF بالای ۳۰ استفاده کرده و هر دو ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید.
  • بعد از جوان‌سازی صورت با لیزر، هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از پمادها و کرم‌های تجویزشده توسط پزشک بطور مرتب استفاده کنید.
  • روزانه آب کافی بنوشید تا بدن و پوستتان مرطوب بماند.

استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب بعد از لیزر جوان‌سازی باعث ایجاد لک‌های پوستی خواهد شد؛ بنابراین بعد از لیزر جوان‌سازی توجه به نکات بالا را فراموش نکنید.

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی عوارض جوانسازی پوست با لیزر پرداختیم و سعی کردیم با بیان توصیه‌های مراقبتی قبل و بعد از لیزر، به شما در این راه کمک کنیم. البته توجه کنید که اگر جوانسازی پوست با لیزر در یک کلینیک معتبر و توسط یک پزشک متخصص باتجربه انجام شود، هیچ مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی‌کند.

کلینیک مهراز با سابقه درخشان و طولانی در امر زیبایی توانسته است رضایت مراجعه کنندگان را به خود جلب کند. شما می توانید برای انجام تمام خدمات زیبایی اعم از فیلر لب ، ژل لب روسی ، لیزر کل بدن ، جوانسازی و … به کلینیک مهراز مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما