تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه های لیزر

اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه‌های لیزر موهای زائد


تاریخ انتشار : 19 دی 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۰ دی ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (8 امتیاز)

اهمیت کولینگ دستگاه لیزر ، لیزر موهای زائد یکی از راه های مناسب برای رفع موهای زائد به صورت تضمینی است. رشد موهای زائد برای بانوان و آقایان دغدغه بسیار مهمی محسوب می شود و بسیاری از افراد علاقه دارند تا از این موها خلاص گردند.

باید اشاره شود که لیزر موهای زائد می تواند علاوه بر رفع و از بین بردن موها، پوستی صاف و زیبا را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد. بسیاری از افراد شنیده اند که لیزر موهای زائد همراه با درد است.

در واقع بله! لیزر موهای زائد با درد همراه است اما این موضوع به نوع دستگاه و کولینگ آن بستگی دارد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه‌های لیزر موهای زائد بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما در کلینیک مهراز همراه باشید. شما می توانید برای انجام انواع خدمات لیزر ، زیبایی شامل فیلر لب و ژل لب و … با ما با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس حاصل فرمایید.

دستگاه لیزر موهای زائد:

اهمیت کولینگ دستگاه لیزر ، امروزه استفاده از دستگاه لیزر بدون درد برای از بین بردن موهای زائد بدن به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. کاربران زیادی از این دستگاه‌ها برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده می‌کنند. با این حال نکته مهم در این دستگاه‌ها فرایند خنک‌سازی است .در صورتی که سیستم کولینگ دستگاه لیزر به خوبی عمل نکند باعث سوختن پوست کاربر و همچنین کاهش طول عمر لیزربار بار در دستگاه های لیزر دایود می شود.

سیستم کولینگ دستگاه لیزر چیست

کولینگ لیزر چیست؟

کولینگ در لغت به معنای خنک کننده می باشد و وجود آن برای دستگاه های لیزر یک الزام اساسی به شمار می آید. در واقع باید اشاره داشت که کولینگ دستگاه لیزر باعث فعال شدن واحد های خنک کننده دستگاه و در نهایت خنک شدن دستگاه می شود. در واقع مکانیسم اصلی دستگاه لیزر از بین بردن ریشه‌های موهای زائد بدن با استفاده از حرارت است. حال همین حرارت می‌تواند در سطح دستگاه لیزر که روی پوست قرار می‌گیرد نیز تابیده شود. در نتیجه این سطح به شدت داغ شده و باعث سوختن پوست بدن شود.

انواع کولینگ لیزر کدام است؟

سیستم کولینگ لیزر مانند دستگاه های آن در دو نوع کلی تقسیم بندی می شود که در زیر به بررسی و شرح هر کدام یک از آن ها می پردازیم.

کانتنت کولینگ :

اولین نوع کولینگ لیزر موهای زائد، کانتنت کولینگ می باشد. از جمله نکات مهمی که درباره کانتنت کولینگ باید بدانید، به صورت زیر است:

  • کانتنت کولینگ در لیزر های ipl و shr، برخی از لیزرهای دایود و الکس و یگ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در این کولینگ استفاده از ژل الزامی است و عدم استفاده از آن می تواند سوختگی به دنبال داشته باشد.
  • این نوع کولینگ ارزان ترین و متداول ترین نوع کولینگ است.

ایر کولینگ :

دومین نوع کولینگ دستگاه های لیزر موهای زائد، ایر کولینگ می باشد. نحوه عملکرد ایر کولینگ به این صورت است که این نوع کولینگ با کمک دستگاهی به نام کرایوکولینگ، هوای خنک را مثل یک کولر گازی بر روی پوست میدمد. در این صورت سوختگی پوست کم شده و به حداقل مقدار خود خواهد رسید. بیشتر لیزر های الکس از این سیستم استفاده می کنند. شما می توانید برای انجام لیزر در غرب به کلینیک مهراز مراجعه نمایید.

مزایای کولینگ در دستگاه های لیزر

چیلر لیزر چیست؟

اهمیت کولینگ دستگاه لیزر ، بسیاری از افراد ممکن است گمان کنند که چیلر لیزر همان کولینگ دستگاه است. در صورتی که چیلر با کولینگ تفاوت دارد. در واقع می توان اذعان داشت که چیلر لیزر، یک وسیله کنترل برای دمای دستگاه است که با استفاده از آب کار می کند و وظیفه آن  خنک نگه داشتن دستگاه برای تیوب لیزر است. منظور از دمای متعادل حدود ۲٠ درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است که تیوب لیزر بدون چیلر لیزر تنها یک دقیقا سالم می ماند و بعد از آن ترک می خورد.

نحوه کارکرد چیلرز لیزر به چه صورت است؟

در چیلرز لیزر، هوای گرم با کمک چرخ ها گرمای لیزر دریافت می شود و در سمت دیگر چرخه دفع می شود. استفاده از چیلر لیزر در انواع دستگاه های لیزر از دستگاه لیزر پزشکی گرفته تا دستگاه های حکاکی الزامی است.

تاثیر کولینگ در دستگاه لیزر :

کولینگ لیزر سبب می شود تا افراد به هنگام لیزر موهای زائد درد کمتری را احساس کنند. بنابراین وجود این سیستم در دستگاه های لیزر الزامی است زیرا معمولا افرادی که به مطب ها مراجعه می کنند، به دنبال درمان های بدون درد هستند. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا وجود کولینگ در قیمت دستگاه لیزر تاثیر دارد؟ تاثیر کولینگ در قیمت دستگاه لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

برای پاسخ به این سوال، باید ساختار سیستم skin cooling مورد بررسی قرار گیرد. در واقع دستگاه لیزر بدون درد که برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌شود، از یک فرآیند ساده برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کند. این فرایند ایجاد حرارت به صورت لحظه‌ای برای سوزاندن ریشه مو است. در نتیجه در اثر استفاده مداوم داغ شده و بخشی از آن که با بدن در تماس است تاثیر حرارت بالا قرار می‌گیرد. این حرارت بالا علاوه بر سوختگی درد لیزر را نیز به شدت بالا می برد. بنابراین سیستم کولینگ و خنک‌کننده حرفه‌ای برای خنک کردن این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از سیستم کولینگ

استفاده از سیستم کولینگ:

همان گونه که اشاره کرده ایم، سیستم کولینگ در دستگاه های لیزر سبب می‌شود که دستگاه‌ های لیزر در صورت تماس با پوست بدن داغ نشده و مانع سوختن پوست بدن شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که دستگاه لیزر به صورت طبیعی داغ شده و باعث کمی سوختن پوست می‌شود! اگر تکنسین یا اپراتور لیزر از تجربه کافی برخوردار نباشد، ممکن است باعث سوختگی پوست شما بشود.

بنا به عبارتی دیگر استفاده از کولینگ در دستگاه های لیزر باعث می شود که فرآیند سوختن کمتر از حد معمول بوده و به مقدار خیلی کمی وجود داشته باشد. همچنین درد ناشی از این سوختن نیز بسیار ناچیز و در حدی بسیار کمی بوده که به راحتی قابل تحمل است. برای انجام لیزر کل بدن می توانید با ما تماس بگیرید.

نکات مهم درباره کولینگ:

  • استفاده از سیستم خنک‌کننده در دستگاه لیزر مو سبب می گردد که قرمزی و التهاب و سوختگی پوست کمتر از حد معمول شود. در نتیجه کاربر خیلی کمتر متوجه سوزش سوختگی می‌شود.
  • سیستم خنک‌کننده در دستگاه لیزر مو باعث می‌شود که این حرارت از روی سطح دستگاه‌ها برداشته شده و به بخش‌های دیگر منتقل شود.
  • تاثیر کولینگ بر طول عمر دستگاه لیزر بسیار زیاد است. استفاده از کولینگ باعث می‌شود که دستگاه شما بهتر کار کرده و عملکرد بهتری داشته باشد. در نتیجه عمر دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • کولینگ دستگاه لیزر باعث می شود که مشتریان شما نیز دچار سوختگی نشده و رضایت آن‌ها به خوبی جلب می‌شود.

در دستگاه لیزر مو چیلر اکسترنال بهتر است یا داخلی؟

در دستگاه لیزر مو چیلر اکسترنال بهتر است یا داخلی؟

برای پاسخ به این سوال، باید مدل دستگاه خود و فرآیند کار کردن با آن را به خوبی بدانید. فرآیند کارکرد چیلر اکسترنال به این صورت که گرمای محیط و دستگاه‌ها را گرفته و با تهویه هوا، هوای خنک را جایگزین آن می نماید. اما اگر این چیلر در داخل دستگاه باشد، باعث می‌شود که بدنه دستگاه بزرگ‌تر از قبل شده و بر وزن دستگاه اضافه شود. به طبع هرچقدر بر وزن دستگاه اضافه شود، کار کردن با آن نیز برا یاپراتورها سخت تر خواهد شد.

علاوه بر این در دستگاه هایی که از کولینگ داخلی دارند خنک کاری با استفاد از سیستم رادیاتوری و فن انجام شده که دمای سر هندپیس هم به وسیله قطعه ای بنام TEC پایین می آید ولی لیزر هایی که چیلر خارجی را بکار می گیرند با استفاده از یک کمپرسور و گاز مایع تا حد زیادی دمای آبی که وارد لیزربار و هندپیس دستگاه شده پایین می اید.

پس می توان نتیجه گرفت که در چیلر های اکسترنال وابستگی به دمای هوای محیط تا حد زیادی از بین می رود ولی در کولینگ های داخلی عمدتا وابستگی به دمای هوای محیط ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

سخن پایانی:

در این مطلب به بررسی اهمیت کولینگ در دستگاه های لیزر موهای زائد پرداخته ایم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه ها به وب سایت ما مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما