تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

هیدروفیشیال چیست و چه کاربردی دارد

هیدروفیشیال چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟


تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (4 امتیاز)

هیدروفیشیال چیست که به دلیل فرآیند سه مرحله ای خود شناخته شده است، برای تمیز کردن عمیق، لایه برداری و آبرسانی پوست شما کار می کند. این روش حرفه ای ممکن است به درمان انواع بیماری های پوستی از جمله آکنه، خشکی و چین و چروک کمک کند. هیدروفیشیال برای ارائه بهترین پوست زندگی شما ایجاد شده است. تکنولوژی مورد استفاده آن منحصر به فرد است. و همینطور نتایج شگفت انگیزی که به دست می آورد. در این مقاله از کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درمورد هیدروفیشیال و کاربردهای آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

درمان هسته هیدروفیشیال چیست شامل یک فرآیند سه مرحله ای است که حدود 30 دقیقه طول می کشد و برای افرادی که سبک زندگی پرمشغله ای دارند مناسب است. این پوست را سم زدایی می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد، هر گونه مواد زائد را استخراج می کند و هیدراتاسیون طولانی مدت و حمایت از مواد مغذی ضروری را برای محافظت و بازسازی سطوح کلاژن فراهم می کند.

برای کسانی از شما که کمی زمان بیشتری دارید، درمان طولانی مدت HydraFacial Skin Health for Life بسیار پرطرفدار است و 2 مرحله دیگر اضافه می کند که با مراحل سم زدایی و جوانسازی HydraFacial شما را بالا می برد و به شما یک چهره طبیعی و درخشان می دهد که به همان اندازه خوب به نظر می رسد.

همه ما در طول زندگی به دنبال زیبایی هستیم. در واقع میل طبیعی انسان به زیبا بودن او را به سمت استفاده از روش‌های طبیعی یا عمل‌های زیبایی سوق میدهد. اغلب خانم‌ها تمایل به داشتن پوستی سالم و نرم و شفاف دارند. برخی افراد برای داشتن چنین پوست رویایی از محصولات مراقبت پوستی یا سایر روش های دیگر مانند هیدروفیشیال چیست استفاده میکنند. این روش برای پاکسازی پوست و جوانسازی آن به کار میرود.

هیدروفیشیال چیست؟

هیدرودرم صورت نوعی روش احیا و جوانسازی پوست مانند میکرونیدلینگ محسوب شده که پس از آن پوست صورت شفاف و بسیار نرم میشود. برای انجام این روش درمانی نوعی دستگاه به اسم قلم هیدرودرم طی چهار مرحله عملیات درمانی را آغاز میکند.

اولین مرحله شامل پاکسازی پوست و مرحله بعد نوبت لایه برداری آن است. در مرحله سوم سلول های مرده از پوست خارج شده و در آخر نیز آبرسانی پوست انجام میشود. در ضمن هیدروفشیال چیست مانند هایفوتراپی غیر تهاجی بوده و بسیار کارآمد و ایمن است.

هیدروفیشیال پوست چیست |‌هیدروفیشیال چیست

مراحل انجام HydraFacial

قلم هیدرودرم با داشتن چند قطعه مختلف که بر روی سر آن نصب میشود، عملیات مختلف و خاصی را روی صورت پیاده سازی میکند. برای انجام هیدرودرم ابتدا باید صورت پاکسازی شود؛ سپس قلم هیدرودرم با سایش آهسته و خیلی ملایم لایه برداری پوست را شروع میکند.

پس از از اینکه لایه سلولهای مرده پوست صورت برداشته شد؛ آلودگی و چربی اضافه پوست و جوشهای سرسیاه از منافذ عمیق روی پوست صورت توسط خاصیت مکش قلم هیدرودرم بیرون آورده میشوند. این خاصیت مکندگی به صورت ملایم، روی پوست همانند ماساژ عمل میکند و باعث افزایش گردش خون در آن ناحیه از از صورت میشود. در نهایت نیز نوبت به تزریق سرم و لوسیون ها میرسد.

این مواد باعث نفوذ به عمق منافذ پوست شده و مواد مغذی و ضد چروک را به پوست می رساند. خوبی این روش این است که به دلیل نفوذ عمیق این مواد به به پوست، به سرعت توسط خون جذب شده و تاثیر سریعتری روی پوست می گذارند. به طور کلی تمامی این مراحل هیدرودرم صورت برای به ارمغان آوردن زیبایی و جوانی به پوست انسان طراحی شده‌اند. این روش مانند روش میکرودرم ابریژن برای انواع رنگ پوست ایمن و کاربردی است.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا پوست من مناسب این روش درمانی است هست یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این روش هیدرودرم صورت برای انواع پوست مناسب بوده و افرادی که دارای پوست حساسی هستند نیز این امکان را دارند که از این روش استفاده کنند. در واقع هیدرودرم صورت باعث کاهش چربی پوست از بین رفتن آکنه رفع بزرگی منافذ پوست صورت و درمان لکه‌های پوستی و خال میشود.

مراحل انجام هیدروفیشیال چیست

کاربرد های هیدروفیشیال

در قسمت قبل مراحل انجام هیدرودرم صورت را برشمردیم. اکنون نوبت به آن رسیده تا با کاربردهای HydraFacial آشنا شویم. این روش به صورت کلی چند کاربرد و فایده برای پوست صورت به همراه دارد که عبارت هستند از:

  • لایه برداری کامل پوست:

در طول روز پوست انسان در مجاورت با آلودگی هوا و یا تحت تاثیر فشارهای عصبی و عوامل استرس زای محیطی قرار می گیرد. از آن جایی که پوست صورت دارای منافذ است، این آلودگی ها به همراه سلول های مرده ای که توسط چربی پوست محبوس شده اند به دام افتاده و باعث بسته شدن منافذ پوست میشوند.

این اتفاق ناگوار باعث بروز انواع جوش های سرسفید و سرسیاه و یا در مراحل حاد باعث ایجاد آکنه میشود. اینجاست که هیدرودرم صورت با استفاده از لایه برداری سلول‌های مرده پوست، این آلودگی ها را از داخل منافذ بیرون میکشد. به این صورت که پس از اتمام پاکسازی و لایه برداری پوست، درخشندگی و شفافیت قابل توجهی به آن برمیگردد.

  • تغذیه پوست با رساندن مواد مغذی به آن:

با این روش مواد مغذی ضروری که شامل آبرسان ها و انواع آنتی اکسیدان ها میشوند، به منافذ پوست تزریق میشود. نوع موادی که در طول روش HydraFacial استفاده میشود به درخواست مشتری بستگی دارد. به عنوان مثال موادی که برای از بین بردن آکنه مورد استفاده قرار می گیرند با مواد مخصوص برای رفع چین و چروک متفاوت هستند. نتیجه این کار این است که عملیات احیا و تغذیه پوست به خوبی انجام میشود.

  • شفاف و روشن کردن پوست:

وقتی سلول های مرده و چربی اضافی که روی پوست صورت وجود دارند توسط لایه برداری از بین بروند؛ کدری و ناهمواری پوست دیگر قابل مشاهده نخواهد بود و شفافیت و درخشندگی با بهبود بافت پوست صورت به آن برمیگردد. این تغییر ات به نحوی صورت میگیرند که شما بلافاصله پس از انجام هیدرودرم متوجه آن میشوید.

  • تسهیل سم زدایی غدد لنفاوی:

تا اینجا متوجه شدیم که HydraFacial با قابلیت مکندگی قلم هیدرودرم باعث از بین رفتن آلودگیها و پاکسازی منافذ پوست میشود. در واقع این دستگاه با حرکت و یک فشار بسیار آرام و ملایم بر روی پوست دقیقاً مثل یک ماساژور عمل میکند که این ماساژ به صورت آهسته باعث افزایش گردش خون شده و غدد لنفاوی را تحریک میکند. در نهایت سموم موجود در پوست توسط خون و غدد لنفاوی از بین میرود.

از مزایای فوق العاده هیدروفیشیال چیست میتوان به این موضوع اشاره کرد که این روش بلافاصله نتیجه داده و نیازی به گذراندن دوره نقاهت ندارد. به همین علت شما میتوانید برای روتین مراقبت پوستی خود بدون نیاز به اینکه مجبور باشید از کار یا برنامه‌های خود غافل شوید هیدرودرم صورت را انجام دهید.

کاربرد های هیدروفیشیال چیست

هیدروفیشیال ضرر دارد؟

حتماً این سوال برای شما پیش آمده که آیا HydraFacial ممکن است برای پوست من ضرر نیز داشته باشد یا نه؟ پرسش شما کاملا منطقی است؛ زیرا تمام روشهای درمانی برای جوانسازی پوست در کنار مزایای بسیاری که برای سلامتی انسان دارند ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشند. اما به جرات می‌توان گفت که هیدرودرم پوست هیچگونه عوارض جانبی ندارد. اما این احتمال وجود دارد که پس از انجام این روش درمانی بر روی پوست صورت خود کمی قرمزی مشاهده کنید یا اینکه احساس کنید که پوست شما کمی حساس شده باشد.

ولی اصلا نگران نباشید! چرا که این علائم موقتی هستند و بعد از زمان کوتاهی از بین میروند. نکته مهمی که در طی این روش باید به آن توجه کنید این است که ممکن است لوسیون‌ها و موادی که در طول جلسات هیدرودرم مورد استفاده قرار میگیرند، برای برخی افراد ایجاد حساسیت کنند.

به طور کلی، هیدروفیشیال چیست هیچگونه عوارض جانبی جدی به همراه ندارد. با این وجود، ممکن است بعد از انجام این روش درمانی کمی قرمزی روی صورت خود مشاهده کنید یا احساس کنید پوستتان حساس شده است. مواردی از این دست کاملاً موقتی بوده و بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.

علاوه بر آن، سرم‌ها و لوسیون‌هایی که در طی جلسات هیدرودرم پوست استفاده می‌شوند ممکن است برای شما تحریک‌کننده یا حساسیت‌زا باشند. از این رو، بهتر است ابتدا مواد موجود در سرم‌ها و لوسیون‌ها را بررسی کرده و سپس به سراغ انجام این روش بروید.

چه کسانی برای هیدرودرم مناسب هستند

مراقبت های بعد از هیدروفیشیال چیست ؟

بلافاصله پس از انجام هیدرودرم صورت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. دلیل این امر این است که ناحیه تحت درمان ممکن است مستعد آسیب آفتاب باشد. برای پوشاندن ناحیه هیدرودرم ‌شده می‌توانید از ضد آفتاب‌های حاوی SPF بالا (حداقل ۴۰) و وسایل محافظتی مانند چتر و کلاه های لبه‌دار استفاده نمایید.

پس از انجام هیدروفیشیال چیست از برداشتن موهای زائد صورت با وکس خودداری کنید. بعد از گذشت دو روز می‌توانید این کار را انجام دهید. حداقل تا دو هفته پس از هیدرودرم صورت، از لایه برداری پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوستی حاوی انواع اسیدها پرهیز نمایید.

حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از انجام این روش از مصرف هرگونه کرم استروئیدی خودداری کنید. تا چند روز پس از هیدرودرم پوست از مصرف محصولات حاوی رتینول اجتناب نمایید.

هیدروفیشیال برای چه اشخاصی مناسب است؟

HydraFacial برای تمامی افراد با انواع پوست مناسب است؛ اما به طور کلی افراد زیر نیاز بیشتری به این روش درمانی پیدا خواهند کرد. این افراد عبارت هستند از:

  • افرادی که دارای پوست بی طراوت و کدر هستند.
  • افرادی که بسیار با جوش و آکنه صورت درگیر میشوند.
  • افرادی که علاقه مند به داشتن پوست سالم و جوان هستند.
  • افرادی که چین و چروک و خطوط ریز روی پوست صورتشان دارند.
  • هیدرودرم صورت این توانایی را دارد که پوست صورت این افراد را نرم کرده و باعث شفافیت و درخشندگی آن شود.
  • هیدرودرم با پاکسازی آلودگی‌ها از منافذ عمیق پوست، به جلوگیری از بروز جوش‌های سرسیاه و سرسفید و آکنه کمک میکند.
  • HydraFacial با استفاده از مواد ضد چروک پوست را تغذیه و آبرسانی میکند. به همین علت نقش به سزایی در تقلیل چین و چروک‌های صورت ایفا میکند.

هیدرودرم صورت با انجام مراحل مخصوصی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوست شده و در نتیجه آن را محکم میکند. سفت شدن پوست صورت به دلیل کوچک شدن اندازه منافذ باز رخ میدهد که باعث میشود پوست صورت جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

نکته مهم دیگر این است که قبل از اقدام به انجام روش هیدرودرم صورت باید از سلامت پوست خود کاملا مطمئن باشید؛ زیرا افرادی که دچار زخم های باز و بثورات پوستی هستند نمیتوانند از این روش استفاده کنند. در ضمن HydraFacial برای خانم‌های باردار نیز توصیه نمیشود.

جمع بندی

با توجه به مواردی که در این مقاله بررسی کردیم ممکن است ترغیب شده باشید که روش هیدروفیشیال چیست را امتحان کنید. تنها توصیه ما به شما این است که فقط در صورت نداشتن مشکلات و بیماریهای پوستی خاص و حاد و حتما زیر نظر متخصصین مربوطه این روش را به کار بگیرید.

 از کجا بدانیم هیدرودرم برای ما مناسب است

سئوالات متداول:

از کجا بدانیم پوستمان کاندید مناسبی برای هیدروفشیال است؟

هیدروفیشیال برای تمامی انواع پوست از جمله پوست نازک و پیر، پوست خشک یا پوست چرب مناسب است. حتی حساس ترین انواع پوست هم به راحتی هیدروفیشیال پوست را تحمل می کنند. سایر بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما نیز می توانند از این روش درمانی بهره مند شوند.

هر جلسه هیدروفیشیال چقدر زمان می برد؟

هر جلسه هیدروفیشیال معمولا بین 45 الی 60 دقیقه طول می کشد.

آیا هیدروفیشیال درد دارد یا دوران نقاهت خاصی دارد؟

خیر. هیچ دردی در طول انجام هیدروفیشیال وجود ندارد. در واقع مانند یک قلم سرد است که به آرامی روی صورت شما حرکت می کند و پوسستتان را غلغلک می دهد. پوست بعد از درمان کمی صورتی می شود اما یک ساعت بعد کاملا محو می شود. صبح روز بعد نیز می توانید آرایش خود را انجام دهید زیرا هیچ دوران نقاهتی در این عمل وجود ندارد و می توانید به فعالیت های عادی روزمره خود بازگردید. اما شما باید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و تا چند روز پس از عمل از تابش مستقیم نور آفتاب خودداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما