تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

اثر مزوتراپی پوست برای جوانسازی

تاثیر مزوتراپی صورت بر جوانسازی و رفع لک، روش تزریق ، مزایا، عوارض و قیمت مزوصورت ۱۴۰۲


تاریخ انتشار : 7 شهریور 1401          تاریخ بروزرسانی : ۴ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)

اثر مزوتراپی صورت بر جوانسازی پوست

با توجه به تعداد فزاینده ای از افرادی که برای بهبود سلامت و تندرستی خود به داروهای هومیوپاتی و مبتنی بر عصاره گیاهی طبیعی روی می آورند، منطقی است که زیبایی باید با استفاده از فرمول های گیاهی و ویتامینی افزایش یابد. از همین ابتدا به شما این نکته را بگوییم که مزوتراپی به شما این اطمینان و آرامش را می دهد که تنها یک مایع قوی طبیعی به پوست شما نفوذ می کند تا آن را جوان کند. در این مقاله از کلینیک مهراز به بررسی اثر مزوتراپی صورت در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزوتراپی صورت چیست ؟

مزوتراپی صورت تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت‌ کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی استفاده می‌کند. میشل پیستور، یک پزشک در فرانسه، این تکنیک را در سال 1952 توسعه داد. در ابتدا برای تسکین درد استفاده می شد. در سالهای پس از آن، در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت پیدا کرده است.

مزوتراپی پوست صورت در چه مواردی کاربرد دارد؟

مزوتراپی تکنیکی غیر جراحی است که با تزریق ویتامین ها ، آنزیم ها و هورمون ها باعث جوانسازی و کلاژن سازی و شادابی پوست می شود.

ترکیبات مزوتراپی می تواند مشکلات پوستی را هدف قرار دهد و یک روش درمانی قطعی برای از بین بردن لک و بهبود چین و چروک و از بین رفتن جای آکنه و جوش می باشد.

مزایای مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چه مزایایی دارد؟

اثر مزوتراپی صورت در جوانسازی ، مزوتراپی می تواند فوراً پوست کدر و خسته و چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد، اما همچنین می تواند به بهبود گردش خون کند کمک کند و به بدن برای دفع سموم پیری کمک کند. این درمان همچنین می تواند برای رفع هایپرپیگمانتاسیون، درمان آکنه و درخشش پوست “روشن از درون” استفاده شود.

کوکتل های ویتامین مزوتراپی می تواند سلول های فیبروبلاست پوست را تحریک کند تا کلاژن بیشتری تولید کند تا با علائم پیری مقابله کند. در میان لیستی از ترکیبات گیاهی سازگار با پوست تزریق شده، ویتامین ها، فاکتورهای رشد، اسید هیالورونیک، پپتیدها، آنتی اکسیدان ها و عناصر کمیاب هستند که محیط ایده آلی را برای پوست سالم فراهم می کنند که با روند پیری بهتر مقابله می کند.

یک کوکتل مزوتراپی معمولی ممکن است به طور کلی حاوی بیش از 50 ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوانسازی پوست باشد.

  • پوست را بازسازی می کند.
  • از پوست محافظت می کند.
  • پوست را بازسازی می کند
  • درخشندگی فوری می بخشد
  • آکنه و جای زخم را بهبود می بخشد
  • درخشندگی و آبرسانی پوست را بهبود می بخشد
  • پوست را آبرسانی می کند، جوان و سفت می کند.
  • رفع تیرگی دورچشم
  • کاهش لک های پوستی
  • کلاژن سازی و جوانسازی پوست
  • درمان استریا (ترک های پوستی)
  • درمان خشکی لب و پوست

عوارض احتمالی مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی اگرچه روشی غیر تهاجمی است اما ممکن است در مواردی بسیار نادر مشکلاتی را به وجود آورد :

  • کبودی و تورم
  • عفونت در ناحیه تزریق شده
  • احساس سوزش یا خارش
  • قرمزی و تورم
  • تغییر رنگ پوست

مزوتراپی صورت را می توان برای درمان موارد زیر استفاده کرد

مواد موجود در مزوتراپی چه اثراتی دارند ؟

مواد مزوتراپی از ویتامین های B,C,E تشکیل شده اند که باعث کلاژن سازی پوست می شوند. ویتامین های سی و ای در کاهش آسیب های رادیکال آزاد تاثیر دارد و ویتامین های گروه بی باعث افزایش گردش خون و سفت شدن پوست می شود. همچنین مواد موجود در مزوتراپی خاصیت ضد پیری دارد و عملکردی مشابه بوتاکس انجام می دهد.

مزوتراپی صورت برای چه افرادی مناسب می باشد؟

مزوتراپی صورت نوعی روش جوانسازی می باشد که افراد بالای ۲۵ سال که منع مصرف ندارند می توانند برای جوانسازی و لیفت صورت خود از آن استفاده کنند و به جبران هیالورونیک اسید از دست رفته پوست باشد.

در تزریق مزوتراپی به صورت مقداری از ترکیب اسید هیالورونیک ، ویتامین ها ، آمینواسیدها ، آنتی اکسیدان های ضد پیری و … فعال می شود که باعث درمان انواع مشکلات پوستی صورت و گردن می شود.

مزوتراپی صورت چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی صورت چگونه انجام می شود؟

اثر مزوتراپی صورت در جوانسازی ، مزوتراپی لک صورت فرآیند سریع و آسان‌تری نسبت به سایر روش‌های مشابه دارد و هر زمانی که آمادگی دارید می‌توانید به‌راحتی مزوتراپی را روی پوست صورت خود انجام دهید و اثرات فوق‌العاده آن را در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید مراحل انجام مزوتراپی صورت را مشاهده کنید:

فرآیند مزوتراپی ممکن است کمی سوزش در پوست صورت ایجاد کند، ازاین‌ رو یک ساعت قبل از جلسه مزوتراپی صورت، از کرم‌های بی‌حس‌کننده روی صورت استفاده می‌شود. ابتدا پوست صورت ضدعفونی خواهد شد.

سپس پزشک متخصص با استفاده از تفنگ الکتریکی مخصوص مزوتراپی، مواد موردنظر را به خطوط زیر پوست و نواحی دارای افتادگی و آسیب تزریق می‌کند. مدت‌زمان تکمیل فرآیند مزوتراپی صورت معمولاً 4 جلسه زمان می‌برد و بسته به شرایط و پاسخ درمانی، بین 3 ماه تا 1 سال تجدید می‌شود؛ همچنین مدت‌زمان هر جلسه حدود 45 دقیقه زمان می‌برد.

چه کسانی نمیتوانند مزوتراپی صورت انجام دهند؟

از آنجایی که ابتدای عمل پزشک از مواد بی‌حس‌کننده برای پوست صورتتان استفاده می‌کند، کسانی که نسبت به این مواد حساسیت دارند، ممکن است دچار مشکلاتی شوند. علاوه بر این، انجام مزوتراپی پوست و صورت به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • زنان باردار یا شیرده
  • بیماران قلبی و ریوی
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارانی که تبخال فعال دارند.
  • کسانی که مشکل انعقاد خون دارند و داروهای ضدانعقاد مصرف می‌کنند

سازگاری پوست با مزوتراپی

پروتکل درمان در مزوتراپی چگونه است؟

اثر مزوتراپی صورت در جوانسازی ، برای اینکه بتوانید نتیجه دلخواه خود را مزوتراپی صورت بگیرید، باید دوره درمانی خود را تکمیل کنید. تعداد جلسات مزوتراپی به شرایط پوست شما و پاسخ آن به درمان بستگی دارد. معمولا برنامه زمانی برای مزوتراپی صورت توسط پزشک و بعد از معاینه تعیین می‌شود. اما به‌طور معمول، افراد به ۸ تا ۱۵ جلسه برای درمان نیاز دارند.

فاصله زمانی بین جلسات هم متغیر است. در بیشتر مواقع، جلسات اول با فاصله یک هفته و جلسات بعدی با فاصله دو هفته تعیین می‌شود. با پیش رفتن روند درمان، هر جلسه می‌تواند به‌صورت ماهانه انجام شود.

تزریق مزوتراپی پوست صورت به طور میانگین ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این روش درد ندارد ولی اگر نسبت به درد حساس هستید با پزشک در میان بگذارید تا از پماد ضد درد روی پوست استفاده کند. بعد از تزریق نیز ممکن است کبودی و تروم کم به مدت یک روز داشته باشید.

از همان جلسه اول حس خوبی در پوست خود خواهید داشت ولی بعد از ۳ تا ۴ جلسه تاثیرات را به وضوح مشاهده خواهید کرد. در نهایت بعد از تکمیل دوره بهتر است هر چند وقت یکبار دوباره مزوتراپی پوست انجام دهید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت چیست؟

اثر مزوتراپی صورت در جوانسازی ، بلافاصله بعد از مزوتراپی صورت باید مراقبت‌های لازم را شروع کنید. انجام این اقدامات عوارض احتمالی را کاهش داده و تاثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. متخصصان توصیه می‌کنند بعد از مزوتراپی پوست کارهای زیر را انجام دهید:

  • اگر دچار تورم شدید، هر یک ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از تورم در ناحیه درمان مصرف الکل و نمک را کاهش دهید.
  • برای کاهش درد و ناراحتی از مسکن‌های عمومی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • به مدت ۷۲ ساعت بعد از مزوتراپی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از مزوتراپی صورت از رفتن به حمام، سونا، جکوزی و استخر بپرهیزید.
  • هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و از تماس صورت با بالش یا پتو خودداری کنید.

قیمت مزوتراپی صورت ۱۴۰۲ :

هزینه مزوتراپی صورت به عوامل مختلفی از جمله نوع و کیفیت مواد استفاده شده ، شرایط پوست شما ، دستمزد متخصص ، کلینیک انتخاب شده و … دارد. اما به طور میانگین می توان قیمت مزوتراپی صورت در سال ۱۴۰۲ را از ۲ تا ۵ میلیون توما متغییر دانست. با توجه به تغییر قیمت ها حتما برای اطلاع از قیمت درست با مشاوران مجموعه کلینیک مهراز تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت

سئوالات متداول :

آیا مزوتراپی دردناک است؟

از یک کرم بی حس کننده استفاده می شود و شما یک خراش تزریقی کوچک را روی پوست خود احساس خواهید کرد – درمان حدود 20 دقیقه طول می کشد.

آیا مزوصورت عوارض جانبی دارد؟

مانند هر روش دیگر تزریق زیبایی، عوارض جانبی بسیار نادر ممکن است شامل کبودی، واکنش به کوکتل ویتامین تزریقی، عفونت، التهاب و تورم باشد.

آیا می توانم بلافاصله پس از مزوتراپی به سر کار برگردم؟

بله، هیچ توقفی وجود ندارد. صورت شما تا حدودی قرمز به نظر می‌رسد و احساس می‌کنید، اما زیبایی‌شناسان ما می‌توانند از فونداسیون معدنی برای پوشاندن آن استفاده کنند تا در صورتی که مجبور شوید بلافاصله پس از درمان به محل کار خود بازگردید. قرمزی معمولا در عرض 48 ساعت فروکش می کند.

آیا می توان از مزوتراپی برای ریزش مو استفاده کرد؟

مزوتراپی علاوه بر درمان چین و چروک و از بین بردن چربی های ناخواسته، برای درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی نیز استفاده می شود. این درمان عصاره های گیاهی طبیعی، ویتامین ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل را به سر تزریق می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما