تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا لیزر بیکینی باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟


تاریخ انتشار : 18 مرداد 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ امروزه استفاده از روش های مختلف برای از بین بردن موهای زائد بسیار رایج است. بسیاری از بانوان و آقایان از موهای زائد خود ناراضی هستند و به دنبال روش هایی خاص برای از بین بردن آن ها می باشند. یکی از روش های خاصی که در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و البته طرفداران بسیاری دارد، لیزر موهای زائد است. لازم به ذکر می باشد که از بین بردن موهای زائد با لیزر مخصوصا موهای زائد نواحی تناسلی به یکی از رایج ترین و معمولی ترین اقدامات زیبایی در جهان تبدیل شده است که موها را برای مدتی طولانی از بین می برد و آن ها را بسیار کم خواهد کرد.

پزشکان توصیه می کنند که تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی و از بین بردن موهای زائد آن یکی از ساده ترین کارها برای پیشگیری از عفونت و از بین بردن بیماری های جنسی و تناسلی می باشد. در میان برخی از افراد گمان می کنند برخی از بیماری های مقاربتی مانند زیگیل تناسلی با استفاده از لیزر موهای زائد، قابل انتقال است. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی سوال مهم آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با مهراز کلینیک همراه باشید.

زگیل تناسلی چیست و مهم ترین راه انتقال آن چیست؟

زگیل تناسلی (Genital Warts) از رایج ترین بیماری های جنسی می باشد که در مردان و زنان دیده می شود و از بین بردن آنها به یکی از دغدغه های افراد مبتلا تبدیل شده است. این بیماری برای زنان بسیار خطرناک تر از مردان است اما پزشکان معتقدند که زگیل تناسلی برای مردان نیز عاری از خطر نیست و می تواند مشکلات بیشماری را برای آن ها به وجود بیاورد.

لازم به ذکر می باشد که بیماری زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که عامل اصلی به وجود آورنده ی آن نوعی ویروس DNA دار با نام HPV یا پاپیلومای انسانی می‌باشد. این زگیل ها بافت نرم و برجسته ای دارند و بر روی نواحی تناسلی و از طریق رابطه جنسی ظاهر می شوند که با درد و ناراحتی و خارش همراه هستند.

هم چنین باید اشاره داشت که این زگیل ها از طریق رابطه دهانی نیز قابل انتقال است و مهم ترین راه انتقال آن رابطه جنسی محافظت نشده و به دور از بهداشت است! این زگیل در برخی موارد بسیار خطرناک اند و می توانند سرطان دهانه رحم و واژن هم برای بانوان ایجاد کنند به همین دلیل پیشگیری از ابتلا به آن بسیار مهم است.

زگیل‌های تناسلی درمان‏های مختلفی دارند. در بعضی از مواقع، یک عمل جراحی کوچک و بدون بیهوشی می‎تواند به شما کمک کند تا در زمان کوتاهی زگیل روی پوستتان را بردارید. لیزر هم یکی از عوامل موثر بر زگیل‌های تناسلی است. اشعه‌های نور لیزر، بافت لیزر شده را می‌سوزانند و از بین می‏‎برند و زگیل خود به خود از سطح پوست جدا می‌شود. آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟

لیزر بیکینی و زگیل تناسلی

نکات مهم در رابطه با زگیل تناسلی:

  • زگیل های تناسلی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند زیرا ممکن است بسیار کوچک و هم رنگ پوست یا کمی تیره تر باشند. اما در برخی از موارد نیز کاملا قابل رویت می باشند.
  • این زائده های ایجاد شده شبیه گل کلم، صاف یا کمی زیر و حساس و یا ممکن است به شکل خوشه ای زگیل یا فقط یک زگیل تنها باشد.
  • این زگیل از راه های مختلفی می تواند انتقال بیابد اما مهم ترین راه انتقال آن، رابطه جنسی محافظت نشده می باشد.

زگیل تناسلی مردانه:

این زگیل می تواند در نواحی زیر مشاهده شود:

  • آلت تناسلی
  • اسکروتوم (کیسه بیضه)
  • کشاله ران
  • در داخل یا اطراف حنجره

زگیل تناسلی زنانه:

این زگیل می تواند در نواحی زیر ظاهر شود:

  • داخل مهبل (واژن)
  • مقعد
  • خارج از مهبل (واژن)
  • بر روی پوست واژن

راه های انتقال زگیل تناسلی

راه های انتقال زگیل تناسلی:

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط پزشکان، زگیل تناسلی مانند ایدز یک بیماری مقاربتی می باشد که از طریق مایعات بدن انتقال داده نخواهد شد بلکه به راحتی می تواند از طریق تماس پوستی با ناحیه آلوده انتقال بیابد. از جمله رایج ترین شیوه های انتقال این ویروس به صورت زیر می باشد:

  • رابطه جنسی واژینالی
  • رابطه جنسی مقعدی یا دهانی
  • استفاده از وسایل شخصی فرد آلوده مثل حوله و لباس زیر و ژیلت

بجز موارد ذکر شده در بالا باید به یاد داشته باشید که تماس با هر وسیله آلوده در کلینیک های لیزر و مراکز اپیلاسیون و … نیز می تواند افراد را به این ویروس مبتلا نماید.

راه های انتقال زگیل تناسلی

آیا لیزر موهای زائد باعث زگیل تناسلی میشود؟

لیزر موهای زائد یکی از امور بهداشتی و نظافت فردی است که باعث زیبایی و تمیزی پوست بدن خانم ها و آقایان می شود. بسیاری از پزشکان برای از بین رفتن موهای زائد، این روش را به سایر افراد توصیه می کنند. لازم به ذکر می باشد که روند حذف موهای اضافی در هر قسمتی از بدن توسط لیزر ممکن است در یک یا چند جلسه توسط دستگاهی مخصوص و تکنسین های متخصص انجام می شود.

این روش امروزه بسیار رایج شده است و محبوبیت زیادی پیدا کرده است اما افراد نگران این هستند که آیا لیزر موهای زائد باعث انتقال بیماری های پوستی یا جنسی میشود؟

اگر جایی مطالعه کرده اید یا شنیده اید که بیماری هایی مانند زگیل و تبخال تناسلی یا بیماری های دیگر تحت هیچ شرایطی از طریق لیزر منتقل نمیشوند اصلا باور نکنید زیرا این موضوع به بهداشت کلینیکی که در آن این کار را انجام می دهید، بستگی دارد. اگر مراجعین و متقاضیان قبل از شما به این بیماری ها مبتلا باشند و موارد و نکات بهداشتی در محل مورد نظر رعایت نشده باشد این بیماری به راحتی انتقال پیدا می کند. بنابراین بسیار مهم است که کلینیک مورد نظر شما به خوبی بهداشت را رعایت نماید.

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی می شود؟

یکی دیگر از سوالات بسیار رایج شما عزیزان است که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی می شود؟ برای پاسخ به این سوال می توان اذعان داشت که بیکینی از نواحی حساس بدن به شمار می اید که ممکن است سریع تر از سایر قسمت های بدن آلوده شود و باعث انتقال بیماری و عفونت شود، به همین علت باید بهداشت کامل را در این نواحی رعایت فرمایید در غیر این صورت می توانید به بیماری های متعددی دچار شوید.

لیزر بیکینی از خدمات بهداشتی و زیبایی می باشد که درخواست های زیادی دارد اما زنان متعددی این نگرانی را دارند که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی می شود؟

در این مورد هم باید گفت که اگر از این خدمات در کلینیک ها و مراکز لیزر مطمئن و شناخته شده استفاده کنید که هم دستگاه ها را زود به زود ضدعفونی می کنند و هم از سلفون های مخصوص روی دستگاه ها استفاده میکنند دیگر این نگرانی ها را نخواهید داشت. از طرف دیگر تعویض رو انداز بر روی تشک نیز بسیار مهم است. کلینیک ها باید تشک مورد استفاده را با یک الکل به خوبی تمیز نمایند (پس از استفاده هر فرد) و حتما از رو انداز های یک باز مصرف استفاده کنند.

جلوگیری از بیماری زگیل تناسلی از طریق لیزر

جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی از طریق دستگاه لیزر:

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ همانطور که گفته شد متاسفانه زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد به خاطر تماس دستگاه با فرد بیمار منتقل می شود اما میتوان با رعایت نکات زیر این انتقال را به حداقل مقدار خود رساند:

  • استفاده از لیزر های غیر تماسی :

بعضی از دستگاه های لیزر موهای زائد سر غیر تماسی دارند و بدون تماس با پوست موها را از بین میبرند و با این دستگاه ها احتمال انتقال زگیل به صفر خواهد رسید.

  • استفاده از سلفون روی لیزر :

وقتی شما به کلینیک های معتبر در زمینه لیزر موهای زائد مراجعه می نماییدف حتما روی سر تمامی دستگاه ها سلفون مخصوص را مشاهده می کنید که این سلفون ها از انتقال هرگونه بیماری جلوگیری میکنند.

  • خودداری از لیزر پوست در آرایشگاه ها:

بهتر است از لیزر موهای اضافی در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها و … خودداری کنید و به مراکز معتبر مراجعه کنید زیرا مکان های متفرقه اطلاعات کافی ندارند و بهداشت را جدی نمی گیرند.

نکات مهم انجام لیزر بیکینی

نکات مهم درباره انتقال بیماری از طریق دستگاه لیزر:

برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی در لیزر بیکینی نکات بسیار مهمی وجود دارد که در زیر به شرح و بررسی آن ها پرداخته ایم:

  • ضد عفونی کردن سر تماسی لیزر با الکل نمی تواند در مدت زمان کوتاهی ویروس hpv را از بین ببرد. پس اگر به جای سلفون شخصی از الکل برای ضدعفونی لیزرهای تماسی استفاده می شود، احتمال انتقال زگیل تناسلی هست.
  • دستگاه ها و هندپیس های درمان باید پس از هر بار درمان به درستی تمیز شوند.
  • اگر زگیل تناسلی فعال دارید که درمان نشده، نباید برای لیزر موهای زائد بیکینی اقدام کنید. زیرا سبب بیشتر شدن زگیل خودتان شده و هم باعث انتقال HPV از شما به مراجعین بعدی می شود.
  • استفاده از لیزرهای تماسی برای رفع موهای زائد صورت، لیزر زیر بغل و نواحی به جز بیکینی نمی تواند باعث انتقال زگیل تناسلی به شما شود. به دلیل آن که زگیل تناسلی فقط در ناحیه بیکینی، واژن و کشاله ران ایجاد می شود.
  • سعی کنید برای انجام لیزر موهای زائد خود، به کلینیک های معتبر در این زمینه مراجعه نمایید.

سخن پایانی:

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ ، بهداشت یکی از مهم ترین راه ها برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی و عفونی می باشد. کلینیک مهراز با رعایت اصول و نکات بهداشتی در زمینه انجام لیزر موهای زائد، سابقه درخشانی دارد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه کرده و با کارشناسان در این زمینه مشورت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما