تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیفت و جوانسازی گردن

لیفت و جوانسازی گردن با چه روش هایی انجام می شود؟


تاریخ انتشار : 11 تیر 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۱ تیر ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

لیفت و جوانسازی گردن یک روش بسیار موثر و کارامد برای کسانی است که دارای پوست اضافی در گردن می باشند. در این مقاله از کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درباره لیفت و جوانسازی گردن می پردازیم. همراه ما باشید.

لیفت گردن یک روش جراحی است که چربی و پوست اضافی گردن شما را از بین می برد. همچنین باعث سفت شدن عضلات افتادگی گردن می شود. این ساختار گردن را بهبود می بخشد تا شما جوان تر و خوش فرم تر به نظر برسید. لیفت گردن معمولاً به عنوان همراهی لیفت صورت انجام می شود و باعث جوانسازی کلی می شود. با این حال، در صورت تمایل می توانید این روش را به تنهایی انجام دهید.

سه تکنیک اصلی وجود دارد که ممکن است به عنوان بخشی از لیفت گردن انجام شود: سرویکوپلاستی، پلاتیسماپلاستی و لیپوساکشن. که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

روش های تهاجمی لیفت گردن

لیفت و جوانسازی گردن با چه روش هایی انجام می شود؟

  • سرویکوپلاستی – Cervicoplasty

یکی از نشانه هایی که نشان می دهد شما کاندیدای مناسبی برای لیفت گردن هستید، افتادگی پوست شل روی گردنتان است. سرویکوپلاستی تکنیکی است که در طول لیفت گردن برای برداشتن این پوست اضافی استفاده می شود. از چاقوی جراحی برای از بین بردن پوست افتادگی اضافی با دقت استفاده می شود و سپس پوست باقی مانده سفت می شود.

  • پلاتیسماپلاستی – Platysmaplasty

ماهیچه های پلاتیسمی عضلاتی هستند که از قفسه سینه تا چانه کشیده می شوند. هنگامی که یک فرد دارای عضلات پلاتیسمی افتاده است، این می تواند بر ظاهر گردن او تأثیر منفی بگذارد و باعث ظاهر بوقلمون شود.

برای رفع این موارد، پلاتیسماپلاستی در حین لیفت گردن انجام می شود. این تکنیک شامل اتصال مجدد و سفت کردن ماهیچه های پلاتیسما با استفاده از بخیه های داخلی است.

روش لیفت گردن با استفاده از جراحی

  • لیپوساکشن – Liposuction

رسوب چربی اضافی در امتداد خط فک و گردن می تواند منجر به ظاهر چانه دوتایی شود. در طول جراحی لیفت گردن، می توان از لیپوساکشن برای حذف این رسوبات چربی سرسخت استفاده کرد.

لیپوساکشن شامل استفاده از یک لوله کوچک به نام کانولا است. هنگامی که کانولا در یک برش قرار می‌گیرد، می‌تواند سلول‌های چربی را از بافت‌های اطراف شل کند و سپس با مکش پزشکی آنها را از بدن خارج کند.

در صورتی که چربی اضافه ای در ناحیه گردن انباشته شده باشد ابتدا باید آن را از گردن خارج نمود. برای این کار اصولا پزشکان از روش هایی مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک استفاده می کنند. با تخلیه چربی ، پوست ناهنجاری های گردن خود را بروز می دهند و پزشک به کمک دو روش دیگر برای رفع آنها تلاش می کند.

جوانسازی گردن چیست؟

جوانسازی پوست گردن مجموعه‎ از روش‌های جراحی یا غیر جراحی برای جوانسازی و از بین بردن علائم پیری پوست است که در طول زمان یا بر اثر عوامل ژنتیکی پدید می‌آیند. مثلا غبغب ممکن است در اثر وراثت یا افتادگی پوست اتفاق بیافتد و ظاهر خوشایندی نداشته باشد. در این میان روش‌های مختلف جوانسازی و لیفت گردن به درمان غبغب کمک می‌کنند.

روش‌هایی که برای لیفت گردن یا جوانسازی پوست گردن وجود دارند به تنهایی هم انجام می‌شوند. اما توجه داشته باشید که جوانسازی پوست صورت و لیفت گردن بهتر است با هم انجام شود تا ظاهری هماهنگ ایجاد کند.

علائم پیرشدن پوست گردن

علائم پیر شدن پوست گردن

  1. ایجاد نوارهای عمودی

این نوارهای عمیق عمودی در طول زمان زیادی رو گردن به وجود می‌آیند. این در حالی است که با مراقبت و انجام ورزش‌های مختلف می‌توان عضلات گردن را تقویت کرد تا با پیر شدن پوست این خطوط نمایان نشوند. همچنین عوامل ژنتیکی و تابش مستقیم خورشید هم در به وجود آمدن آن مؤثر است.

  1. ایجاد خطوط عرضی

خطوط عرضی روی گردن در اصل از ابتدای جوانی همراه ما بوده‌اند و فقط با افزایش سن، بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. این خطوط که اغلب مثل یک گردنبند هستند به دلیل کاهش کلاژن سازی پوست، از بین رفتن رطوبت و خاصیت کشسانی پوست پدید می‌آیند.

  1. شل شدن و افتادگی پوست

اولین نشانه‌های پیری پوست که روی صورت و حتی دست به خوبی قابل مشاهده است شل شدن و افتادگی پوست می‌باشد. پوست ما روی ساختاری از استخوان، ماهیچه و چربی قرار گرفته است. با افزایش سن کم‌کم بافت‌های چربی و ماهیچه‌ای تحلیل می‌روند و پوست دچار افتادگی می‌شود.

  1. به وجود آمدن ضایعات روی گردن

برخی افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی با افتادگی پوست گردن مواجه نشوند؛ اما در اثر تابش نور خورشید لکه‌های تیره رنگی روی گردن و دکلته به وجود بیایند که با روش‌های مختلف جوانسازی پوست گردن و دکلته دوباره پوستی زیبا و جوان خواهند داشت.

مراقبت های بعد از لیفت گردن

مراقبت های قبل و بعد از عمل زیبایی لیفت گردن

بهترین روش های جوانسازی و لیفت گردن  نیز مانند دیگر عمل های زیبایی معایب و محاسنی دارد که فرد قبل از رفتن به زیر تیغ جراحی باید از آنها مطلع باشد.کاندید عمل زیبایی باید بداند در ازای زیبایی که به دست می آورد چه خطراتی او را تهدید می کند و برای کاهش خطرات چه راهکاری پیش رویش وجود دارد.

بعد از انجام عمل زیبایی لیفت گردن شما تا مدت ها گردنی کشیده با پوستی صاف خواهید داشت. چربی های انباشته شده در آن حذف شده است و یا پوست افتاده گردن شما به صورت کامل برداشته می شود. اولین پیشنهاد قبل از انجام عمل زیبایی لیفت گردن انتخاب پزشک مجرب و ماهر است.

انتخاب پزشک اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که پزشک به کار خود آشنایی کامل نداشته باشد عوارض جبران ناپذیری همچون آسیب رسیدن به اعصاب ، باقی ماند جای زخم ، خونریزی و کبودی بیش از اندازه ، مرگ پوست و عدم تقارن را تجربه کنید.

روش های لیفت گردن بدون جراحی

روش های لیفت گردن بدون جراحی

  1. بوتاکس

درمان تزریقی گردن با بوتاکس که از طریق تزریق سم بوتولینوم به گردن است،  می‌تواند به کاهش چین و چروک گردن کمک به سزایی کند. بوتاکس با بی‌حسی انجام می‌شود و بدون درد است. ماندگاری کوتاه مدت بوده و نیاز است هر ۳ الی ۴ ماه تمدید شود.

  1. تزریق فیلر‌ها

تزریق پرکننده‌هایی مانند ژل و چربی محبوبیت زیادی در بین سایر روش‌ها داشته‌ و به دلیل طبیعی بودن و کم‌خطر بودن این دو فیلر همواره توسط متخصصان پلاسیک و زیبایی پیشنهاد می‌شود. این روش در زمان کوتاهی پوست شلی که افتادگی کمی دارد را درمان کرده و در برخی موارد ماندگاری از ۶ ماه تا ۲ سال را به همراه خواهند داشت.

  1. لیزر

درمان با لیزر نیز با بی‌حسی و بدون درد بوده و نتایج ماندگار‌تری به نسبت تزریق فیلر‌ها و بوتاکس خواهد داشت. لیزرهایی مانند لیزرهای اربیوم یا دی‌اکسید‌کربن می‌توانند با آسیب حرارتی به دو لایه اولیه پوست منجر به بهبود بافت گردن، انقباض پوست و رشد مجدد کلاژن شوند. این مورد نیز زمانی نتیجه خواهد داد که میزان افتادگی و چربی کمی در گردن موجود باشد.

  1. هایفوتراپی

این روش با دستگاه هایفوتراپی و با کمک امواج فراصوت پوست تا تحریک به ساخت کلاژن که یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های طبیعی موجود در پوست است، می‌کند. حضور مجدد این پروتئین در پوست سبب می‌شود پوست در دراز مدت سفت شده و حالت ارتجاعی خود را بازیابد.

هزینه لیفت گردن:

همانند تمامی جراحی‌های زیبایی، جراحی لیفت گردن نیز جنبه درمانی ندارد. لذا مسئولین بیمه هزینه‌ای برای آن در نظر نخواهند گرفت و بیمار لازم است تمامی هزینه‌های مربوط به عمل را برعهده بگیرد.

هزینه‌های جراحی می‌تواند با توجه به آناتومی و شرایط بیمار، بیمارستان یا مرکز جراحی انتخاب شده، میزان تجربه و مهارت جراح فوق تخصص، لوازم و تجهیزات مربوط به درمان، تعداد آزمایش‌های لازم و … برای هر بیمار متغییر باشد.

روش های بدون جراحی لیفت و جوانسازی گردن

جمع بندی

صورت و گردن قسمت‌های مهمی از بدن هستند که نشان می‌دهند چقدر به فکر زیبایی پوستتان و جوانی ظاهرتان هستید. بسیاری معتقدند که پیر شدن پوست یک روند طبیعی است اما می‌توان با سبک زندگی سالم و استفاده از علم پزشکی ظاهر روزهای جوانی را باز گرداند.

به همین علت هم بسیاری از آقایان و خانم‌ها سعی می‌کنند با تغذیه مناسب، ورزش و استفاده از ماسک‌های مختلف روند پیری پوست را کاهش دهند. اما توجه داشته باشید که این روش‌ها اگرچه لازم هستند اما کافی نیستند و گاهی لازم است برای پیشگیری و درمان به روش‌های جدید جوانسازی پوست گردن و دکلته روی آورد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما