تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مینی لیفت صورت چیست

مینی لیفت صورت چیست؟ + هزینه ، مزایا و مراقبت های پس از مینی لیفت


تاریخ انتشار : 8 تیر 1401          تاریخ بروزرسانی : ۹ تیر ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

لیفت صورت یک عمل جراحی زیبایی است که پوست افتاده روی صورت و گردن را لیفت و سفت می کند تا ظاهری صاف و جوان تر ایجاد کند. مینی‌فیس لیفت نسخه اصلاح ‌شده این روش با برش کوچک‌تر و برش کمتر بافت زیرین است. در این مقاله از سایت کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درمورد مینی لیفت صورت می پردازیم. با ما همراه باشید و همچنین می توانید سئوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

همینطور که گفتیم , مینی فیس لیفت یک نسخه اصلاح شده از لیفت صورت سنتی است. در نسخه “مینی”، یک جراح پلاستیک از برش های کوچکی در اطراف خط موی شما استفاده می کند تا به بالا بردن نیمه پایینی صورت شما کمک کند تا به اصلاح افتادگی پوست کمک کند. مینی لیفت صورت یک عمل زیبایی اصلاحی است که افتادگی پوست را هدف قرار می دهد و با تمرکز بر نیمه پایینی صورت، هدف کلی این روش کمک به اصلاح افتادگی پوست اطراف گردن و خط فک است.

مینی لیفت صورت چیست؟

مینی فیس لیفت یک نسخه کمی اصلاح شده از لیفت صورت سنتی است. هر دو روش‌های زیبایی تهاجمی هستند که شامل استفاده از برش‌ها برای کمک به برداشتن و کشیدن پوست افتاده است. علیرغم نامش، مینی لیفت صورت هنوز یک عمل زیبایی مهم است. قبل از انجام هر نوع جراحی زیبایی، مهم است که همه مزایا را در مقابل هزینه ها و خطرات آن سنجید.

در رابطه با روش مینی لیفت صورت ( Mini face lift) می توان عنوان نمود که این روش زیباسازی پوست ، زیر شاخه ای از جراحی پلاستیک صورت به شمار می رود که به کمک آن می توان چین و چروک ناشی از گذر زمان در صورت را به طور موثری از بین برد و همچنین ظاهری طبیعی ایجاد کرد در مینی لیفت صورت (Mini face lift) لیفت یا بالا کشیدن صورت به روش راحت و کم تهاجمی انجام می شود.

مینی لیفت صورت به طور کلی روی بیمارانی انجام می شود که نگرانی نسبتاً جزئی در ناحیه دو سوم پایینی صورت بخصوص فک و گونه هایشان و همچنین چین های بینی (خطوط بین بینی و دهان). دارند ، در بسیاری از موارد ، مینی لیفت برای تازه کردن چهره ای که قبلا لیفت کامل شده ، انجام می شود. برش های مینی لیفت ریز و غیر قابل مشاهده است.

کاندیداهای ایده آل برای مینی لیفت افرادی هستند که فقط نیاز به کمی تقویت یا بالا بردن پایین صورت و در اطراف گونه ها و فک دارند. روی پیشانی یا چشم تأثیر نمی گذارد. بهترین زمان ۴۵-۵۵ سال است.

مینی لیفت صورت 

هزینه مینی لیفت چقدر است؟

برای مینی لیفت نمی توان هزینه ثابتی تعیین کرد زیرا به عوامل گوناگونی بستگی دارد . اگر فرد بخواهد حین انجام مینی لیفت صورت کاملا بی هوش باشد قطعا هزینه انجام آن بیشتر خواهد شد . علاوه بر بیهوشی اگر در حین انجام مینی فیس لیفت نیاز به استفاده از درمان های مکمل مانند لیپوساکشن غبغب ، تزریق چربی ، جراحی پلک یا لیزر باشد هزینه درمان بیشتر خواهد شد .

مینی لیفت صورت چگونه کار می کند؟

مینی لیفت صورت یک جراحی ضد پیری است که بر روی افتادگی پوست تمرکز دارد. جراحان زیبایی این مشکل را با “بالا کشیدن” پوست شما از طریق برش های کوچک به سمت بالا برطرف می کنند.آنها همچنین پوست اضافی را در طول فرآیند از بین می برند، که به نوبه خود می تواند به سفت شدن پوست شما و کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

گاهی اوقات لیفت چشم یا لیفت ابرو نیز همراه با لیفت صورت کوچک انجام می شود تا به حداکثر رساندن نتایج شما کمک کند. این به این دلیل است که لیفت صورت فقط نیمه پایینی صورت شما – عمدتاً خط فک و گونه ها را هدف قرار می دهد.

مراحل انچام مینی لیفت و ماندگاری آن

مراحل انجام مینی لیفت صورت

به عنوان یک جراحی تهاجمی، مینی لیفت صورت نیاز به بیهوشی عمومی یا موضعی دارد. هنگامی که تحت بیهوشی قرار می گیرید، جراح برش های کوچکی در اطراف گوش ها و خط مو ایجاد می کند.آنها بافت های زیرین پوست شما را با بلند کردن و سپس کشیدن آنها به سمت بالا دستکاری می کنند، در حالی که بافت اضافی را نیز از بین می برند.پس از اتمام جراحی، جراح شما از بخیه برای بستن تمام برش ها استفاده می کند.

مناطق مورد نظر برای لیفت صورت کوچک

برخلاف لیفت صورت سنتی، مینی لیفت از طریق برش های کوچکتر انجام می شود. اینها معمولاً در امتداد خط مو یا بالای هر یک از گوش‌های شما ساخته می‌شوند. سپس جراح بافت های پوست شما را از طریق گونه ها به سمت بالا می کشد تا به اصلاح افتادگی پوست کمک کند.

برش‌های کوچک ‌تر مورد استفاده در لیفت صورت می‌تواند به ویژه در صورتی که مستعد ایجاد جای زخم هستید مفید باشد.

در مینی لیفت صورت آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

شایع ترین عوارض جانبی درد، تورم و کبودی بلافاصله پس از جراحی است. این علائم پس از چند روز فروکش می کند.در صورت مشاهده علائم عفونت یا خونریزی بیش از حد باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. این عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد شدید
  • تب و لرز
  • افزایش تورم
  • تراوش و خونریزی از بخیه های شما
  • از دست دادن احساس ناشی از آسیب عصبی

پس از انجام مینی لیفت صورت چه انتظاری داریم

بعد از مینی لیفت صورت چه انتظاری داریم؟

پس از جراحی، با پانسمان روی بخیه ها و همچنین تخلیه های احتمالی به خانه فرستاده می شوید. این بخیه‌ها باید تا 10 روز باقی بمانند. پس از این مرحله، برای یک قرار از قبل برنامه ریزی شده نزد جراح خود می روید تا آنها را خارج کند.

ممکن است پس از کشیدن بخیه‌ها توسط جراح، همچنان مقداری کبودی و تورم را تجربه کنید. پزشک شما ممکن است از انجام برخی فعالیت‌ها مانند تمرینات با شدت بالا جلوگیری کند، زیرا این موارد می‌توانند علائم شما را بدتر کنند.

به طور کلی، چند هفته طول می کشد تا به طور کامل پس از لیفت صورت بهبود پیدا کنید. پس از این مرحله، شما نباید به هیچ گونه جراحی بعدی نیاز داشته باشید، مگر اینکه در طول بهبودی شما عوارضی ایجاد شود.در حالی که نتایج دائمی در نظر گرفته می‌شوند، می‌توانید با جراح خود در مورد گزینه‌های ضد پیری غیرتهاجمی آینده مانند پرکننده‌های پوستی صحبت کنید که می‌تواند به حداکثر رساندن نتایج شما کمک کند.

مراقبت بعد از جراحی مینی لیفت:

  • تا دو هفته از لوازم آرایشی بهداشتی استفاده نکنید .
  • در هنگام خواب سرخود را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • تا ۴۸ ساعت استراحت کامل داشته باشید و وسایل سنگین بلند نکنید .
  • برای کاهش تورم و تجمع مایعات زیر پوست می توانید از گن مخصوص استفاده کنید .
  • استحمام حداقل بعد از ۴۸ ساعت با آب ولرم توصیه می شود که این زمان به منظور بسته شدن محل بخیه ها می باشد.
  • تا چند روز بعد از درمان از مسکن هایی مانند آسپرین ، ایندومتاسین، پروفن استفاده نکنید. هم چنین از مصرف نوشیدنی های الکلی نیز پرهیز کنید زیرا موجب رقیق شدن خون و تورم بیشتر می شوند .
  • تا چهار هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید .در صورت لزوم از کرم اکسید دو زنک و یا کرم های ضد آفتاب با SPF 50 و بدون رنگ استفاده کنید.مخصوصا در فصل تابستان هر ۲ ساعت یک بار باید حتما از کرم استفاده کنید.
  • در دو روز اول از کمپرس سرد استفاده کنید تا میزان ورم کاهش یابد .البته توجه به این نکته ضروری است که تماس مستقیم یخ با پوست به مدت طولانی موجب کاهش شدید خون رسانی به پوست و آسیب پوستی می شود بنابراین  بهتر است یک حوله تمیز بین کمپرس سرد و پوست قرار گیرد .علاوه بر آن کمپرس سرد در نقاط مختلف جابه جا شود و بیشتر از ۳۰ ثانیه در یک موضع قرار نگیرد.

هزینه مینی لیفت صورت چقدر است

جمع بندی

در نهایت مینی لیفت سریعترین دوره نقاهت را دارد چرا که در ناحیه محدودتری قرار دارد ، و به طور معمول افراد می توانند در همان روز به بیشتر کارهای عادی برگردند ولى در طی یک هفته پس از انجام لیفت کامل تورم یا کبودی برطرف می شود. “

سئوالات متداول :

مینی لیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

معمولاً افرادی که پوست افتاده‌ای دارند و یا در سطح پوست شان چین و چروک دیده می شود به عمل‌های زیبایی روی می‌آورند در صورتی که این افتادگی ها بسیار زیاد نباشند می توان از عمل لیفت صورت برای درمان آنها استفاده کرد.

مینی لیفت صورت برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟

همان طور که اشاره شد مینی لیفت صورت برای عوارض پوستی خفیف مناسب است و افراد سن بالایی که در ناحیه گونه و گردن دچار شل شدگی و افتادگی شدید پوست هستند باید از لیفت کامل صورت استفاده کنند . به عبارت دیگر می توان گفت مینی لیفت صورت برای افرادی تجویز می شود که پوست صورتشان افتادگی یا شل شدگی قابل ملاحظه ای نداشته باشد و تنها برای جلوگیری از تأثیرات افزایش سن روی پوست اقدام به این عمل کرده اند . مینی لیفتینگ صورت غالبا به منظور تجدید کردن لیفت پیشین و جوان سازی صورت بر روی بیماران انجام می شود .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما