تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیفت شقیقه چیست

لیفت شقیقه چیست؟+ بهترین روش لیفت شقیقه ، مزایا و هزینه آن


تاریخ انتشار : 5 تیر 1401          تاریخ بروزرسانی : ۶ تیر ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

امروزه انجام عمل های زیبایی در میان افراد بسیار رایج است به صورتی که بانوان و آقایان برای زیباتر شدن صورت خود از روش های بسیار متنوعی استفاده می کنند. در واقع داشتن صورتی صاف و کشیده و بدون چروک آرزوی همه افراد است، به همین دلیل متخصصان و پزشکان از روش های متنوعی برای برآورده کردن این خواسته افراد استفاده می کنند. یکی از عمل های زیبایی که امروزه از طرفداران بسیاری برخوردار است، لیفت شقیقه می باشد. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی لیفت شقیقه و بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه نوعی جراحی خاص می باشد که از آن به منظور موارد زیر استفاده می شود:

  • از بین بردن افتادگی
  • از بین بردن و جلوگیری از شل شدن پوست
  • از بین بردن چین و چروک در ناحیه چشم ابرو و شقیقه (بخصوص در سنین بالا)

به صورت کلی لیفت شقیقه تاثیر بسیاری در زیبایی فرد دارد. البته برخی مراجعه‌کنندگان نیز جوان هستند ولی از ظاهر افتاده چشم و ابروی خود راضی نبوده و دوست دارند این جراحی نه برای جوانسازی بلکه برای زیبایی انجام دهند. بنابراین پزشکان حاذق با توجه به چهره فرد و سن و سال آن ها جراحی لیفت شقیقه را برای آن ها انجام خواهد داد. در هر صورت پزشک بعد از معاینه در صورتی که صلاح ببیند جراحی را انجام می‌دهد. خوشبختانه لیفت با نخ یک جراحی غیر تهاجمی با بی حسی موضعی است و زیبا جو بعد از عمل هیچ علائمی در ظاهر خود نخواهد داشت و به راحتی می‌تواند به روال عادی زندگی خود برگردد.

لیفت شقیقه چیست

مزایا و معایب لیفت شقیقه کدام است؟

تمامی روش هایی که برای زیباتر شدن افراد مورد استفاده قرار می گیرد، مزایای خاص خود را دارا می باشد. لازم به ذکر است که لیفت شقیقه در سنین بالا می تواند باعث از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و ابرو و شقیقه، از بین بردن افتادگی و شلی پوست و تغییر حالت در چشم و ابرو باعث زیبایی و جوان تر دیده شدن فرد گردد. لازم به ذکر است که این روش دائمی بوده و برخلاف بوتاکس و سایر روش‌ ها نیاز به تمدید ندارد و صورت زیباجو حالات طبیعی خود را از دست نخواهد داد. از جمله مزایای استفاده از لیفت شقیقه به شرح زیر است:

  • صاف کردن چین و چروک های شقیقه
  • خط ابرو را در امتداد برآمدگی طبیعی ابرو بلند کرده و تغییر موقعیت دهید
  • بازگرداندن قوس جوانی به ابروها
  • تاثیر اندک در کاهش افتادگی پلک بالا
  • بهبود ظاهر چین و چروک های “پنجه کلاغی” در گوشه چشم

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که همه روش های زیبایی با عوارض و معایب این عمل تا حد زیادی به مهارت، تخصص و تجربه پزشک بستگی دارد. به همین دلیل اگر پزشک خوبی انتخاب کنید جای نگرانی وجود ندارد. با این حال از جمله عوارض عمل نادرست لیفت شقیقه  به شرح زیر است:

  • عدم تقارن ابروها
  • آسیب به عصب‌ های حسی
  • فرو رفتگی در ناحیه ابرو
  • احساس خستگی
  • تاری دید

ماندگاری لیفت شقیقه چقدر است؟

به طور کلی ماندگاری این عمل بالاست، اما نمی ‌توان ماندگاری دقیقی را بیان نمود به دلیل آن که ماندگاری در افراد مختلف متفاوت می باشد. به علاوه با ادامه روند پیری به مرور شاهد کاهش نتایج عمل خواهید بود. با این حال به طور کلی ماندگاری جراحی لیفت شقیقه بسیار بالاست به طوری که در دسته جراحی‌هایی با ماندگاری دائمی قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب لیفت شقیقه کدام است

لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان به وجود بیاید، برای پاسخ به این سوال باید بیان کرد که قطعا پزشک بررسی می نماید و بهترین روش را برای از بین بردن عیوب صورت انتخاب خواهد کرد. با این حال کسانی که در گروه‌ های زیر قرار می‌ گیرند می توانند لیفت شقیقه را انجام دهند:

  • کسانی که سن مناسبی دارند و با افزایش سن دچار افتادگی پوست شده‌اند البته نکته بسیار مهم این است که محدودیت سنی خاصی وجود نداد ولی افراد زیر ۲۳ سال نمی ‌توانند این عمل را انجام دهند به دلیل آن که ممکن است نتایج عمل ماندگار نباشد.
  • کسانی که به صورت ارثی در ناحیه چشم، ابرو و شقیقه دچار افتادگی و شلی پوست می باشند.
  • کسانی که نمی‌خواهند چین و چروک پیشانی خود را از بین ببرند یا برای از بین بردن چروک پیشانی از روش ‌های دیگری استفاده می نمایند.
  • کسانی که انتظار لیفت کامل ابرو ندارند به دلیل آن که در لیفت شقیقه تنها دم ابرو به سمت بالا کشیده می ‌شود.
  • افرادی که دچار بیماری خاصی نیستند و می‌توانند عمل جراحی انجام دهند. یا بعد از عمل نتایج در آنها ماندگار است.

محدودیت سنی در عمل لیفت شقیقه:

به صورت کلی برای انجام هر عمل زیبایی محدودیت های بسیار خاصی وجود دارد و در این راستا پزشکان و دانشمندان با توجه به سلامت افراد این محدودیت ها را انتخاب کرده اند. به صورت کلی لیفت شقیقه برای کسانی انجام می ‌شود که روند پیری پوست در آن ها آغاز شده و به دلیل افزایش سن دچار شل شدن پوست، گودی و افتادگی چشم و ابرو شده ‌اند. با این حال برخی جوانان نیز به دلایل ژنتیکی یا فقط به دلیل زیبایی و کشیده و درشت تر دیده شدن چشم ‌ها و لیفت دم ابرو به جراحی شقیقه علاقه بسیاری از خود نشان می دهند.  در واقع می توان اذعان داشت که این عمل تنها برای افراد بالای ۲۳ سال قابل انجام است. افرادی که کمتر از ۲۳ سال دارند به دلیل آن که روند تکامل پوست شان کامل نشده است در صورت جراحی نتیجه خوب و دائمی نخواهند گرفت.

از بین بردن عیوب صورت با لیفت شقیقه:

از بین بردن عیوب صورت با لیفت شقیقه:

همان گونه که می دانید با استفاده از لیفت شقیقه می توانید بسیاری از عیوب صورت خود را از بین ببرید. در واقع لیفت شقیقه می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی شما داشته باشد. از جمله عیوبی که با استفاده از لیفت شقیقه از بین می رود، شامل موارد زیر است:

  • افتادگی ابرو

کسانی که ابروهای افتاده دارند می‌توانند با لیفت شقیقه به صورت دائمی افتادگی ابروهای خود را از بین ببرند. همان گونه که می دانید، افتادگی ابرو ظاهری نامناسب به افراد می دهد و نه تنها سن فرد را بالاتر نشان داده بلکه در زیبایی تاثیر بسیاری می‌ گذارد. قطعا ابروهای افتاده با لیفت به حالت استاندارد و طبیعی رسیده و بر جذابیت و زیبایی صورت فرد می ‌افزاید.

  • افتادگی و بی حالت بودن چشم ها و ابرو ها

چشم های بی حالت می تواند ظاهر شما را بسیار پیر نشان دهد. در واقع برخی افراد چشم ‌هایی افتاده و بی حالت دارند. البته با آرایش می ‌توان این مشکل را حل کرد. اما زمانی که سن فرد بالا برود با شل شدن پوست این افتادگی تشدید شده و دیگر نمی‌توان با آرایش به چشم‌ ها حالت داد. در این زمان یک روش دائمی لیفت شقیقه خواهد بود. با انجام لیفت شقیقه می توانید همیشه از چشمانی زیبا و گیرا برخوردار باشید.

  • جوان سازی و از بین بردن چین و چروک شقیقه و اطراف چشم

یکی دیگر از کاربردهای لیفت شقیقه از بین بردن چین و چروک دور چشک است. در واقع این مورد فقط برای کسانی است که دچار چروک در اطراف چشم و شقیقه خود هستند و قصد دارند این چروک ها از بین برود. . در این صورت با عمل جراحی لیفت شقیقه نه تنها به چشم و ابروی خود حالت خواهید داد بلکه تمامی چروک‌های درشت شقیقه و اطراف چشم از بین می ‌رود. در این صورت فرد علاوه بر افزایش زیبایی صورت بسیار جوانتر به نظر خواهد رسید.

روش های انجام لیفت شقیقه:

روش های انجام لیفت شقیقه:

برای انجام لیفت شقیقه روش ها و راهکارهای بسیار متنوعی وجود دارد که پزشک معالج با توجه به سن و پوست شما و همچنین دیگر آیتم ها، از این روش ها استفاده می کند. از جمله روش ها برای انجام لیفت شقیقه به شرح زیر است:

  • لیفت شقیقه به وسیله اندوسکوپ

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که اندسکوپ چیست؟! باید اشاره شود که اندوسکوپ یک وسیله جراحی است. به کمک اندوسکوپ برش ‌های ریزی در میان موهای سر در قسمت شقیقه ایجاد شده و پزشک می‌ تواند به ماهیچه یا پوست نواحی ابرو دسترسی داشته باشد و به کمک چند لوله، فیبر نوری و دوربین بسیار ریز عمل جراحی را انجام دهد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که:

  • در این روش جراح در صورت لزوم بخش‌هایی از پوست را از ماهیچه جدا کرده و حتی ممکن است بافت‌های اضافی را بردارد.
  • این روش با بی حسی انجام می‌شود و نتایج آن اکثرا رضایت بخش است. نیازی به برش‌های بزرگ یا کوتاه کردن موهای فرد نیز در این روش وجود ندارد.
  • لیفت با عمل جراحی

یکی دیگر از روش ها برای انجام لیفت شقیقه استفاده از جراحی است. در عمل جراحی فرد باید بیهوش شده و عمل جراحی روی او انجام شود. البته این روش بیشتر برای لیفت پیشانی کاربرد دارد و در لیفت شقیقه بیشتر از روش آندوسکوپ استفاده می ‌شود.

  • لیفت شقیقه با نخ

به طور قطع تا کنون نام لیفت با نخ به گوشتان خورده است. در این روش از نخ برای لیفت استفاده می‌ شود. این نخ ها مثل نخ بخیه های جذبی می باشند و بعد از ۲ تا ۳ سال جذب بدن خواهند شد. همان گونه که در مقالات گذشته بیان کرده ایم، محبوب ترین نوع نخ برای لیفت شقیقه نخ PDO می باشد. در این روش بعد از مشاوره محل ورود و خروج نخ مشخص می گردد. سپس از پماد بی حسی استفاده شده و نخ ها به کمک سوزن مخصوص وارد پوست شده و کشیده میشوند و از محل مشخص شده برای خروج خارج می‌ شوند. از جمله نکات مهمی که در این خصوص باید بدانید، به صورت زیر است:

  • پس از انجام لیفت زخم هایی روی صورت ایجاد می شود که چند روز بعد از بین می روند.
  • بهتر است بعد از لیفت شقیقه با نخ چند روز استراحت کنید ولی اجباری برای استراحت وجود ندارد.
  • لیفت شقیقه با پلکسر

در این روش به کمک یک دستگاه به نام پلاسما جت پوست سوزانده و از جامد به گاز تبدیل می ‌شود. ممکن است سوال کنید آیا انجام این روش با درد همراه است؟! در واقع این فرآیند آنقدر هم که فکر می ‌کنید سوزاننده نخواهد بود و درد ندارد. جای سوختگی نیز شدید نیست و در واقع لایه ‌ای پایین تر از لایه رویی پوست سوزانده می‌ شود. در نهایت پوست بالا رفته و چروک ‌ها نیز از بین خواهد رفت و شقیقه به سمت بالا لیفت می‌ شود. این روش در چندین جلسه انجام شده ولی نتیجه یک هفته بعد از جلسه اول مشخص خواهد شد.

  • لیفت شقیقه با ژل

در این روش  ژل یا فیلر توسط سرنگ کانولا از سمت شیقیه به پوست تزریق می ‌شود. این روش ساده و بی درد است ولی ممکن است میزان زیادی ژل برای لیفت و رسیدن به نتیجه مورد نظر نیاز باشد یا پوست ناهموار شود. بهترین نوع فیلر برای این روش هیالورونیک اسید است.

روش های لیفت شقیقه

روش های لیفت شقیقه از نظر نوع خراش کدام است؟!

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی معرفی روش های لیفت شقیقه از نظر نوع خراش بپردازیم. لازم به ذکر است که با توجه به به میزان چین و چروک و نتیجه دلخواه زیبا جو خراش ‌های عمل شقیقه می‌تواند متفاوت باشد. برای کسانی که افتادگی زیادی ندارند لیفت پوست شقیقه به تنهایی کافی است. از جمله روش های لیفت شقیقه از نظر نوع خراش به صورت زیر است:

SMAS

  • اگر میزان افتادگی و چین و چروک پوست متوسط باشد از این روش برش یعنی برش در لایه میانی پوست استفاده می ‌شود.
  • این برش نتیجه عمل ماندگارتر خواهد بود به دلیل آن که سطحی ‌ترین لایه عضله زیر پوست کشیده می ‌شود.

MACS

  • اگر چین و چروک و افتادگی پوست شدید باشد از برش در لایه عمیق پوست استفاده می‌ شود که بهترین نتیجه و ماندگاری را خواهد داشت.

مراحل عمل لیفت شقیقه:

لیفت شقیقه نیز مانند هر عمل زیبایی، مراحل بسیار متنوعی دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • ابتدا شما باید جلسات مشاوره را در کلینیک بگذرانید و با پزشک مشاوره داشته باشید و خواسته‌ های خود را با او مطرح کنید.
  • ارائه سوابق پزشکی، داروهایی که مصرف می‌ کنید و … می ‌تواند در عمل تاثیر گذار باشد پس بهتر است همه چیز را با پزشک در میان بگذارید.
  • در صورت نیاز باید آزمایشاتی را قبل از عمل انجام دهید.
  • روز عمل وضعیت جسمی شما مثل فشار خون، ضربان قلب و … بررسی می ‌شود. بهتر است ۱۲ ساعت قبل از عمل ناشتا باشید.
  • با تزریق داروی بی حسی عمل شروع می‌ شود. سپس پزشک برش ‌های بسیار ریز لابه لای موهای شما ایجاد کرده و عمل را انجام می ‌دهد.
  • ممکن است عمل حدود ۲ ساعت طول بکشد.
  • بعد از عمل اگر خودتان رانندگی نمی ‌کنید بدون نیاز به همراه نیز می‌توانید به منزل بازگردید به دلیل آن که در صورت شما هیچ اثری از عمل دیده نمی ‌شود.

مراقبت های بعد از عمل لیفت شقیقه:

لیفت شقیقه مانند عمل های سنگین جراحی نیست و بعد از عمل لیفت شقیقه دوران نقاهت کوتاهی خواهید داشت. در واقع به سرعت می ‌توانید به کارهای روزمره خود برسید و این موضوع یکی از مزایای بسیار مهم لیفت شقیقه به شمار می آید. فقط ورزشکاران تا مدتی اجازه ورزش ندارند. با این حال بهتر است مراقبت‌ها را مدتی بعد از عمل ادامه دهید تا از هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری کنید. از جمله مراقبت های بعد از عمل لیفت شقیقه به شرح زیر می باشد:

  • بعد از عمل داروهایی که پزشک تجویز کرده را به دقت مصرف کنید. برخی از این داروها ضد درد بوده و برای جلوگیری از دردهای احتمالی است.
  • مصرف آنتی بیوتیک نیز برای جلوگیری از عفونت در زخم‌های درون موها ضروری است. داروها را تا زمانی که پزشک صلاح دیده است به موقع مصرف کنید.
  • بعد از عمل تعویض پانسمان برای جلوگیری از عفونت و بهبود سریع تر می ‌تواند بسیار خوب و کمک کننده باشد.
  • بعد از ۴۸ ساعت نیز امکان حمام رفتن وجود دارد. فقط باید از شامپوی مناسب مثل شامپو بچه استفاده کنید.
  • فعالیت فیزیکی شدید و ورزش ممنوع است.
  • بلند شدن‌های ناگهانی نیز می ‌تواند مضر باشد.
  • کارهای سبک و روزانه موردی ندارد.
  • با اینکه زخم‌ها لا به لای موهاست و حتی بعد از عمل نیز در صورت عوارضی از عمل دیده نمی ‌شود. ممکن است پس از چند روز شاهد کبودی و ورم در صورت خود باشید. برای جلوگیری از این اتفاق بهترین کار استفاده از کمپرس سرد است.
  • تابش مستقیم نور خورشید می‌توانید برای زخم‌ها مضر باشد. البته زخم‌ لابه‌لای موها بوده و خانم‌ها نیز در ایران شال یا روسری سر می ‌کنند.
  • در این دوره پیشنهاد می‌شود آقایان کلاه مناسب و آزادی برای تابش نور خورشید استفاده کنند.
  • دقت کنید کلاه یا شال خود را مرتب بشویید تا از هرگونه عفونت جلوگیری کنید.
  • در دو هفته اول پس از انجام لیفت شقیقه بهتر است به خواب خود توجه داشته باشید.
  • سعی کنید به پشت بخواید و روی پهلوهای خود نخوابید.
  • هنگام خواب سر کمی بالاتر از بدن قرار بگیرد.
  • روی بالشت و ملحفه را نیز مرتب بشویید تا در محل بخیه عفونت ایجاد نشود.

هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

نمی ‌توان هزینه ‌ای به صورت ثابت برای این عمل جراحی فوق العاده تعیین کرد به دلیل آن که عمل لیفت شقیقه در هر فرد متفاوت با دیگری است. از آن جایی که این روش نوعی عمل جراحی است و به مهارت و دقت بسیاری نیاز دارد قطعا نسبت به روش ‌های موقت مثل بوتاکس و … هزینه بیشتری را شامل خواهد شد. پزشکان با توجه به پوست و سن و سال شما، هزینه لیفت شقیقه را تعیین خواهند کرد. این عمل تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. هزینه‌های بی‌حسی و بیهوشی و … نیز در بالا رفتن قیمت تاثیرگذار است. میزان تخصص پزشک نیز می‌تواند عامل موثری در هزینه لیفت شقیقه باشد.

جراحی لیفت شقیقه چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

همان گونه که می دانید، هر جراحی خطراتی را به دنبال خواهد داشت. عوارض احتمالی که ممکن است با لیفت شقیقه رخ دهد عبارتند از:

  • تشکیل اسکار. در موارد نادر، ممکن است اسکار قابل مشاهده تری داشته باشید.
  • مشکلات حرکتی ابرو . در این خصوص اعصابی که حرکت ابرو را کنترل می کنند ممکن است آسیب ببینند.
  • ممکن است نتوانید ابروهای خود را بالا ببرید یا پیشانی خود را چروک کنید. ممکن است برای رفع این مشکل به جراحی نیاز باشد.
  • ریزش مو. ممکن است روی جای زخم یا فقط اطراف جای زخم ریزش مو داشته باشید.
  • از دست دادن احساس در اطراف برش معمول است. این عارضه بیشتر با لیفت کلاسیک اتفاق می افتد. اغلب کوتاه مدت است، اما می تواند دائمی نیز باشد.
  • احساس درد و سوزش یا قرمزی در ناحیه سر
  • سردرد سرگیجه و حالت تهوع بخصوص اگر جراحی با بیهوشی انجام شود.
  • امکان عفونت
  • البته عدم تقارن ابروها و نارضایتی از نتیجه نیز می ‌تواند از عوارض عمل باشد در صورتی که پزشک خوبی انتخاب نکرده باشید.

سخن آخر:

شما عزیزان باید برای انجام هر گونه عمل زیبایی به پزشکان حاذق مراجعه کنید تا به نتیجه مطلوب برسید و عوارض آن را به حداقل برسانید. به صورت کلی شرط اول برای انجام عمل های زیبایی یافتن مکان ها و کلینیک های با تجربه در این خصوص است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما