تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

بهترین روتین مراقبت از پوست در شب

بهترین روتین مراقبت از پوست در شب برای انواع پوست


تاریخ انتشار : 4 خرداد 1401          تاریخ بروزرسانی : ۴ خرداد ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (8 امتیاز)

بهترین روتین مراقبت از پوست در شب  ، در طول شب، پوست شما در واقع مواد مغذی موجود در محصولات شما را بهتر از روز جذب می کند. علاوه بر این، در هنگام خواب عوامل استرس زای محیطی (مانند آلودگی محیطی و آسیب خورشید) در هنگام خواب وجود ندارد؛ محصولات مراقبت از پوست در شب می توانند بهتر از روز به پوست نفوذ کنند. روتین مراقبت از پوست در شب شما بسیار مهم است.

و در حالی که یک روال یکسان برای همه وجود ندارد، یک رژیم اساسی وجود دارد که همه باید آن را داشته باشند. ما به سراغ متخصصان رفتیم تا ببینیم آنها برای یک روتین مراقبت از پوست در شب چه توصیه ای می کنند. در این مقاله از سایت مهراز به بررسی همه چیز درباره بهترین روتین مراقبت از پوست در شب برای انواع پوست می پردازیم. با ما همراه باشید.

مراحل پاکسازی صورت قبل از خواب

بسیاری از افراد، در راستای مراقبت از پوست راهکارهایی را برای روتین شبانه و قبل از خواب دارند، از استفاده از محلول شستشوی صورت تا تونر، کرم شب، کرم دور چشم، مرطوب کننده و… . اما بهتر است که استفاده از هر محصول را درست و با اصول مناسب پیش ببریم.

ابتدا شستشوی صورت

پیش از استفاده از هرگونه محصول مراقبت از پوست این نکته را باید یادآوری کرد که مهمترین مرحله روتین مراقبت از پوست در شب را فراموش نکنید و آن هم چیزی نیست جز پاک کردن آرایش و شستن صورت!

شستشوی صورت

پاک کردن آرایش

ماندن آرایش روی صورت باعث مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد لک، جوش و همچنین پیری زودرس پوست می‌شود. گفتنی است حتی اگر آرایش ندارید نیز شستشوی صورت را به منظور زدودن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه پوست جدی بگیرید.

به این منظور بهتر است از یک ژل یا محلول شستشوی صورت متناسب با نوع پوست استفاده کنید. در همین راستا اگر آرایش دارید، ابتدا از محلول آرایش پاک کن و سپس از محلول شستشوی صورت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند و ژل یا محلول شستشوی صورت برای پاک کردن انواع آلودگی، عرق و ناخالصی‌های روی صورت کاربرد دارد.

 تونر

تونر یک محصول بهداشتی است که بعد از شستشوی صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تونر به تغذیه پوستتان کمک می‌کند و در عین حال pH، رطوبت و چربی پوست را متعادل نگه می‌دارد.

یک تونر مناسب، به تغذیه، احیا و تسکین پوستتان کمک کرده و باعث تقویت و بهبود ظاهر پوستتان می‌شود. تونر در اصل باعث پاک شدن باقی مانده آلودگی‌ها و مواد آرایشی از سطح پوست، مرطوب کردن، شادابی و تنظیم pH سطح پوست می‌شود. به یاد داشته باشید بهترین زمان استفاده از تونر، شب‌ها پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت است.

استفاده از کرم شب

کرم شب

کرم شب از آن دسته محصولاتی است که بسیاری از خانم‌ها پیش از خواب از آن استفاده می‌کنند. کرم شب بهترین وسیله برای مرطوب‌ نگه داشتن پوست و حفظ سلامت آن در طول خواب شبانه است.

یادتان باشد که در طول روز، پوست یک لایه از مواد آرایشی یا حتی آلودگی روی خود دارد، پس شب‌ها و روی پوستی تمیز، بهترین فرصت جذب مواد مغذی است که همین موضوع استفاده از کرم شب را برای پوست الزامی می‌کند.

برای استفاده از کرم شب بهتر است ویژگی‌های پوستتان را در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید بر روی آبرسانی کرم دقت کنید. اما همانطور که گفته شد کرم شب که معمولاً چربی زیادی هم دارد در گام اول پوست را مرطوب نگه می‌دارد و پس از آن نیز با خاصیت ضد چین و چروک بودن، به جوان ماندن پوست کمک بسیار زیادی می کند.

کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم صرفاً برای از بین بردن چین و چروک ساخته نشده اند! پوست اطراف چشم، حساس‌ترین و نازک‌ترین بخش از پوست روی صورت است، پس مراقبت از آن بسیار جدی و ضروری است. پوست دور چشم به دلیل بافت متفاوتش با پوست دیگر بخش‌های صورت، به کرم مخصوص احتیاج دارد.

استفاده از کرم دور چشم در همین راستا از سنین جوانی توصیه می‌شود و این برخلاف نظریه اشتباهی است که آن را مختص سن بالا می‌دانند. با استفاده از کرم دور چشم مناسب از سنین پایین، شما از ایجاد چین و چروک، آسیب دیدگی و ایجاد لکه روی پوست اطراف چشمتان جلوگیری می‌کنید چرا که این کرم رطوبت و آبرسانی کافی را برای این بخش از پوست انجام می‌دهد.

در مجموع می‌توان گفت، استفاده دائم از کرم دور چشم باعث کاهش چین و چروک‌، کاهش سیاهی دور چشم، افزایش رطوبت، بهبود بافت پوستی، محافظت در برابر هرگونه آسیب و افزایش نرمی و درخشندگی پوست ناحیه اطراف چشم خواهد شد. پس مصرف آن را جدی بگیرید و این یکی از موارد بهترین روتین مراقبت از پوست در شب می باشد.

استفاده از کرم دور چشم

نکات عمومی برای مراقبت از پوست در شب

هیچ تفاوتی نمی‌کند که شما چه نوع پوستی دارید. برای آنکه پوست شما در طول شب برای کلاژن سازی آماده باشد، لازم است تا به نکات زیر توجه کنید:

  • از مواد شوینده استفاده کنید

امروزه شوینده‌های متفاوتی مانند صابون، فوم، ژل و … در بازار وجود دارند که به کمک آن‌ها می توانید پوست خود را به خوبی شستشو داده و از آلودگی‌های روزانه پاک کنید. اگر پوست شما خشک باشد، پیشنهاد می‌شود از شوینده‌هایی استفاده کنید که فاقد مواد صابونی هستند. در زمان خریداری شوینده مناسب حتما توجه داشته باشید که متناسب با نوع پوست شما باشد.

  • حتما آرایش خود را پاک کنید

مرحله دوم مراقبت از پوست در شب، پاک کردن آرایش قبل از خواب است. بسیاری از شوینده‌ها نمی‌توانند پوست را از مواد آرایشی پاک کنند. بنابراین لازم است حتما از وسایلی همچون شیرپاک کن یا تونر برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

باقی ماندن آرایش بر روی صورت باعث می‌شود مواد آرایشی به مرور به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کنند و باعث خشکی و ایجاد چین و چروک در دراز مدت شوند.

  • از کرم شب استفاده کنید

استفاده از کرم های مخصوص برای مراقبت از پوست در شب بسیار مفید است. این کرم ها می‌توانند پوست شما را نرم و لطیف کنند و باعث شادابی و جوانسازی پوست شوند. باید در نظر داشت که کرم‌های شب می‌توانند سلول‌های پوست را تحریک کرده و آن‌ها را مجبور به کلاژن سازی کنند. از سوی دیگر استفاده منظم از این کرم‌ها باعث سفت شدن پوست خواهد شد و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند.

نکات تخصصی مراقبت های شبانه برای انواع پوست

نکات تخصصی مراقبت های شبانه برای انواع پوست

بهترین روتین مراقبت از پوست در شب ، تا به اینجا مواردی که ذکر شد برای تمام انواع پوست یکسان بوده و انجام آن‌ها برای تمام افراد ضروری است. اما باید در نظر داشت که با توجه به نوع پوست خود، لازم است مراقبت‌های ویژه‌ای را برای پوست خود در نظر بگیرید:

  • مراقبت از پوست های معمولی

برای مراقبت از پوست در شب برای انواع پوست‌های معمولی، روش های روتین مراقبتی می‌توانند پاسخگو باشند. شستن صورت، پاک کردن هرگونه آرایش از روی صورت، استفاده از کرم دور چشم و ضدچروک و همچنین نوشیدن چند لیوان آب قبل از خواب می‌تواند تمام نیازهای پوست شما را برطرف کند.

  • مراقبت از پوست های خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند، عموما پس از شستن صورت در ناحیه گردن و دور لب خود احساس کشیدگی می‌کنند. برای مراقبت از پوست خشک در شب لازم است صورت خود را با مواد شوینده فاقد صابون تمیز کنید. سپس در مرحله بعد می‌توانند از تونر برای نرم شدن پوست و آبرسانی به آن استفاده کنند. تونر می‌تواند به راحتی چربی و رطوبت پوست را تامین کند.

  • مراقبت از پوست های چرب

اگر پوست شما چرب است، برای شستشوی پوست خود حتما از شوینده‌هایی استفاده کنید که ضد آکنه باشند. توجه داشته باشید که برای شستن صورت خود به هیچ وجه نیازی به ساییدن پوست نیست. پوست چرب دارای منافذ بزرگ است که این امر باعث ورود آلودگی‌ها به لایه های زیرین پوست می‌شود. بنابراین تمیز نگه داشتن پوست نکته بسیار مهمی در مراقبت از این نوع پوست محسوب می‌شود.

همچنین توصیه می‌شود قبل از خواب، از ماسک‌های تنظیم کننده چربی و رطوبت استفاده کنید. این ماسک‌ها ضمن از بین بردن چربی های اضافی پوست می توانند میکروب ها و لایه های مرده سطح پوست را نیز جدا کنند.

نکات مراقبتی پوست های مختلف

حرف آخر

به صورت کلی بهترین روتین مراقبت از پوست در شب همانند روز، اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه به این مورد نیز مهم است که در طول شب مواد مراقبتی پوست بهتر جذب می‌شوند و به همین دلیل بهترین زمان استفاده از آنان  قبل از خواب می‌باشد. لذا کرم های ویتامینه، روغن های گیاهی و محصولات مرطوب کننده می توانند پوست شما را احیا کرده و از پیری و چین و چروک جلوگیری کنند. همچنین شما می توانید از خدمات فیشیال صورت کلینیک مهراز نیز استفاده نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما