تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تفاوت لیزر توتال و لیزر فول بادی

تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی در چه می باشد؟!


تاریخ انتشار : 3 خرداد 1401          تاریخ بروزرسانی : ۹ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.2/5 - (14 امتیاز)

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، به طور قطع کلمه فول بادی تا کنون به گوشتان خورده است. باید اشاره شود که فول بادی یک عبارت انگلیسی بوده و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، عبارت فول بادی را باید با توجه به کاربرد آن معنا کرد. رایج ترین مواردی که عبارت فول بادی در آنها استفاده می شود عبارتند از: ورزش فول بادی، ماساژ فول بادی، اپیلاسیون فول بادی و لیزر فول بادی.

مدت ها است که لیزر موهای زائد یکی از راهکارهای مناسب برای از بین بردن و لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از بهترین روش ها شناخته می شود. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی لیزر فول بادی بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای این مطلب با مهراز کلینیک همراه باشید.

فول بادی چیست؟

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، همان گونه که اشاره کرده ایم فول بادی یک اصطلاح انگلیسی است که به معنای تمام بدن می باشد و از آن برای امور مختلف مانند لیزر فول بادی و ورزش و … استفاده می شود. بنابراین فول بادی به معنای تمام یا کل بدن خواهد بود. لیزر کل بدن یا به اصطلاح لیزر فول بادی می تواند کل موهای زائد شما را از بین ببرد و رشد آن ها را متوقف کند. بنابراین این لیزر در میان خانم ها و آقایان بسیار پر طرفدار است. در ادامه به بررسی هر کدام از معانی فول بادی می پردازیم.

لیزر فول بادی چیست

تمرینات فول بادی چیست؟

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، می تواند اذعان داشت که ورزش فول بادی نیاز به تمرینات خاصی دارد که بتواند تمام عضلات بدن را درگیر خود نماید و به نوعی سبب چربی سوزی و عضله سازی شود. به طور کلی، مجموعه تمریناتی که در آن تمام عضلات بدن تمرین داده شود، به تمرینات فول بادی نامیده مشهور است که بسیاری از مربیان به استفاده از آن توصیه دارند. باید ذکر شود که تمرینات ورزشی ممکن است تنها مختص به بالاتنه، پایین تنه و یا هسته بدن باشد. اگر تمرینات به شکلی جمع بندی شوند که هر سه بخش از بدن را شامل شود، آنگاه به تمرینات فول بادی تبدیل می شوند.

ماساژ فول بادی چیست؟

فول بادی برای انواع ماساژ نیز کاربرد دارد. لازم به ذکر است که معنای عبارت ماساژ فول بادی با توجه به ساختار آن تا حد بسیاری قابل درک خواهد بود. در واقع ماساژ فول بادی نوعی از ماساژ است که در آن تمام نقاط بدن در یک جلسه تحت ماساژ درمانی قرار می گیرد. بدیهی است که ماساژ فول بادی توسط فردی آموزش داده و متبحر قابل انجام است. نقاطی از بدن که در ماساژ فول بادی تحت ماساژ قرار می گیرند شامل موارد زیر است:

  • بالا تنه

این ماساژ شامل سر، گردن، شانه ها، بازوها، دست ها، انگشتان دست ها می باشد.

  • هسته بدن

این ماساژ شامل کمر و قسمت بالا و پایین آن می باشد.

  • پایین تنه

این ماساژ شامل باسن، ران، زانوها، ساق پا، پاها، انگشتان پاها می باشد.

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال | عملکرد لیزر فول بادی و توتال

اپیلاسیون فول بادی چیست؟

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، فول بادی برای اپیلاسیون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اپیلاسیون فرایندی است که در آن موهای زائد بدن توسط موم گیاهی از ریشه کنده می شود و مزایا و مضراتی برای بدن خواهد داشت. اپیلاسیون می تواند برای نقاط خاص از بدن و یا برای تمام بدن مورد استفاده قرار بگیرد و پوستی صاف را به شما هدیه بدهد اما در این خصوص نیز معایبی وجود دارد. زمانی که در یک جلسه از اپیلاسیون موهای زائد تمام بدن زدوده شود، اپیلاسیون از نوع فول بادی خواهد بود.

لیزر فول بادی و توتال چه فرقی بایکدیگر دارند

لیزر فول بادی چیست؟

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، باید اشاره شود که لیزر فول بادی  و لیزر کل بدن فرایندی است که در آن موهای زائد تمام نقاط بدن با استفاده از لیزر از بین می روند. این فرآیند می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد و 80 الی 90 درصد موهای زائد شما را از بین ببرد.

به همین دلیل در میان بانوان و آقایان بسیار رایج خواهد بود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در طی لیزر فول بادی، از ابتدای سر تا نوک انگشتان پا تحت لیزر قرار خواهد گرفت. لیزر فول بادی به طور میانگین در حدود 8 الی 10 جلسه انجام می گیرد. از بین بردن موهای زائد با لیزر راهکاری دائمی محسوب می شود؛ چراکه در آن ریشه مو آسیب دیده و رشد موها متوقف می شود.

گفتنی است که تا تکمیل شدن فرایند لیزر فول بادی، تنها راه از بین بردن موقت موهای زائد شیو کردن است و در غیر این صورت لیزر موهای زائد تاثیر خود را نخواهد داشت. هرگونه روشی که موها را از ریشه بکند، در لیزر فول بادی اختلال ایجاد کرده و تاثیر منفی به همراه خواهد داشت.

از جمله انواع لیزر فول بادی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • لیزر فول بادی کاربردی
  • لیزر فول بادی توتال

در زیر به بررسی هر یک از لیزرهای ذکر شده در بالا می پردازیم.

لیزر فول بادی چه کاربردی دارد | تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال

لیزر فول بادی کاربردی چیست؟

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، می توان اذعان داشت که فول بادی کاربردی یکی از انواع لیزر موهای زائد است که در آن نقاط مشخصی از بدن تحت لیزر قرار می گیرد. به عنوان مثال مجموعه دست ها، پاها، لیزر زیر بغل و بیکینی یک مجموعه لیزر فول بادی کاربردی به حساب می آید. در فول بادی کاربردی معمولا نقاطی برای لیزر موهای زائد انتخاب می شوند که مستعد رشد موهای حجیم تر و ضخیم تر هستند. مجموعه فول بادی کاربردی معمولا مجموعه هایی هستند که توسط مرکز لیزر موهای زائد، به مراجعه کنندگان پیشنهاد می شود.

لیزر فول بادی توتال چیست؟

ممکن است تا کنون نام لیزر فول بادی توتال به گوشتان خورده باشد. می توان اذعان داشت که لیزر فول بادی توتال نوعی لیزر است که در آن نقاط محدودی از بدن تحت لیزر قرار خواهد گرفت. در این نوع لیزر موهای زائد، هر مراجعه کننده به انتخاب خود مایل به اجرای لیزر روی نقاط خاص از بدن خود است.

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال | لیزر فول بادی توتال چیست

تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی در چه می باشد؟!

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، در قسمت فوق تعریفی از لیزر فول بادی و توتال بادی ارائه داده ایم. می توان اذعان داشت که با توجه به تعاریفی که برای لیزر فول بادی و لیزر توتال بادی ارائه شد، می توانید تفاوت میان این دو شکل از لیزر را به خوبی حدس بزنید. لیزر فول بادی شامل لیزر کل نقاط بدن و لیزر توتال بادی شامل نقاط انتخابی بدن است.

لیزر فول بادی برای بانوان:

همان پونه که می دانید، لیزر فول بادی هم برای بانوان و هم برای آقایان قابل استفاده می باشد. در کل اگر می خواهید از شر موهای زائد خود خلاص شوید، لیزر فول بادی یک انتخاب مناسب است با این وجود، لیزر فول بادی بانوان و آقایان در رابطه با نقاطی از بدن که تحت لیزر قرار می گیرند دارای تفاوت است. نواحی لیزر فول بادی بانوان به شرح زیر می باشد:

  • کل صورت
  • زیر بغل
  • بازوها
  • کل دست ها
  • دور سینه
  • روی شکم و دور ناف
  • کل باسن
  • لیزر بیکینی
  • واژن
  • ران ها
  • ساق پاها
  • پاها

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال | عوارض لیزر فول بادی چیست؟

عوارض لیزر فول بادی چیست؟

تفاوت لیزر فول بادی و لیزر توتال ، لیزر فول بادی یک انتخاب مناسب برای از بین بردن موهای زائد به حساب می آید. با این وجود، این روش از حذف موهای زائد ممکن است دارای معایبی نیز باشد. از جمله عوارض خاص لیزر فول بادی به شرح زیر می باشد:

  • بروز عوارضی مانند التهاب و قرمزی، از معایب لیزر فول بادی محسوب می شود. اما خوشبختانه اینگونه عوارض کاملا موقت و گذرا می باشند.
  • مقرون به صرفه نبودن یکی دیگر از معایب لیزر موهای زائد است. البته با توجه به دائمی بودن ماندگاری لیزر موهای زائد، صرف این هزینه ها بیهوده نخواهد بود.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که میزان هزینه فول بادی در شهرها و در کلینیک های مختلف و همچنین بر اساس شرایط موهای زائد، متفاوت است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیزر فول بادی و هزینه های آن به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما