تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

برجسته کردن لب به روش طبیعی

برجسته کردن لب به روش طبیعی + 15 روش بزرگ کردن لب برای همیشه در خانه و بدون جراحی


تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4/5 - (27 امتیاز)

برجسته کردن لب به روش طبیعی ، مسلماً در افراد، لب‌ها جذاب‌ترین بخش صورت محسوب می‌شود. در نگاه اول لب‌ها می‌توانند افراد را به‌صورت عمیق و سریع تحت تأثیر قرار دهند، به‌طورکلی لب‌ها در افزایش زیبایی افراد نقش کلیدی ایفا می‌کنند. با گذشت زمان، به‌طور طبیعی حجم لب‌ها و بافت‌های اطراف آن کاهش می‌یابد. این کاهش حجم در اثر کاهش حجم چربی و بافت‌ها ایجاد می‌شود که در پی آن ظاهر لب‌ها خشک، چروک‌خورده و چرخیده به سمت داخل به نظر می‌رسد. حجمی که به ‌مرورزمان ازدست‌رفته و باعث ایجاد عدم تناسب در چهره گردیده است، می‌تواند بازسازی شود.

برجسته کردن لب یک عمل زیبایی است که می‌تواند لب‌هایی بزرگتر و حجیم‌تر به شما هدیه دهد! اگرچه امروزه بیشتر از جراحی یا تزریق ژل برای برجسته کردن لب‌ها استفاده می‌شود اما با برخی روش‌های ساده می‌توانید بدون تزریق و جراحی لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید! می‌خواهید بدانید چگونه؟ با ما در ادامه از این مقاله از مهراز کلینیک همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

مزیت های برجسته کردن لب

برجسته کردن لب به روش طبیعی ، برجسته کردن لب به روش طبیعی ، برای زنانی که لب‌های کوچکی دارند ترفندهایی برای بزرگتر نشان دادن لب با بالاتر کشیدن خط لب، می‌تواند برای ایجاد ظاهر لب‌های بزرگتر استفاده شود.برای اینکار می توانید از ژل لب روسی کمک بگیرید. اما بسیاری از افراد به طور طبیعی لب‌های بسیار باریکی دارند و آرایش تنها می‌تواند تا حدی آن را جبران کند.

به جای تلاش برای آرایش کردن لب‌ها به طوری که آن‌ها را برجسته و بزرگتر نشان دهد، که معمولا ظاهری غیر طبیعی به آن‌ها می‌بخشد؛ و ممکن است ظاهر آن‌ها ناخوشایند به نظر برسد- برجسته کردن لب می‌تواند به شما کمک کند تا فرم لب مورد نظر خود را برای مدت طولانی‌تری، داشته باشید.

در اینجا چند مورد از مزایای برجسته سازی لب‌ها با فیلر لب ذکر می شود:

  • به‌واسطه افزایش حجم لب‌ها ظاهر آن‌ها با جلوه‌ای طبیعی، نرم و برجسته می‌گردد، بدون آنکه نیاز به بستری شدن باشد.
  • می‌توان حالت کمانی لب‌ها را برجسته‌تر کرد که این امر زیبایی لب‌ها را افزایش می‌دهد.
  • درمانی بی‌خطر است و در صورت نیاز کل درمان به‌طور کامل قابل ‌برگشت است.
  • می‌تواند خطوط دور لب‌هارا کاهش داد.
  • در صورت افتادگی گوشه‌های دهان که ظاهری غمگین به افراد می‌دهد، می‌توان آن را اصلاح کرد.
  • خطوط خنده که از گوشه لب‌ها پایین می‌آید، به‌واسطه حداقل ساختن فرورفتگی و سایه‌های ایجاد شده، کاهش خواهند یافت.

برجسته کردن لب به روش طبیعی |‌مزیت های برجسته کردن لب

چندین روش تاثیر گذار برای برجسته کردن لب بدون عمل جراحی و تزریق ژل ( چگونه لب هایمان را بزرگ کنیم؟ )

با این روش با استفاده از چند لوازم‌آرایشی ساده، می‌توانید لب‌هایی برجسته و بزرگتر داشته باشید. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

برای اینکه لب‌هایتان بزرگتر دیده شوند باید کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود، خط لب بکشید.

شاید اولین و احتمالاً ساده‌ترین راه برای برجسته کردن لب‌ها استفاده از آرایش باشد اما با استفاده از دستورالعمل‌های خانگی و یوگای صورت نیز می‌توانید لب‌هایتان را برجسته کنید! می توانید برای تزریق ژل لب از ژل نورامیس و یا ژل آلیاکسین استفاده کنید.

۱. لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید

همان‌طوری که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از اسکراب صورت استفاده می‌شود، برای لب‌ها نیز همین‌طور است! بنابراین اگر می‌خواهید لب‌هایی حجیم و بزرگتر داشته باشید با لایه‌برداری لب شروع کنید.

می‌توانید از یکی از اسکراب­های صورتتان استفاده کنید یا معجونی از روغن زیتون و شکر قهوه‌ای تهیه‌کرده و لب‌هایتان را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با آن ماساژ دهید تا پوسته‌های خشک روی لب‌ها از بین رفته و لب‌هایتان نرم و لطیف شود.

۲. لب‌هایتان را آبرسانی کنید

لب‌هایی که به‌خوبی آبرسانی شده باشد به‌طور طبیعی حجیم و بزرگتر به نظر می‌رسد. هر زمانی از روز روی لب‌هایتان احساس خشکی کردید از بالم لب‌های مغذی استفاده کنید. جدا از این نوشیدن آب به‌اندازه کافی، برای هیدراته نگه‌داشتن بدن فراموش نشود. زمانی که بدن کم آب باشد لب‌ها خشک می‌شوند.

۳.خط لب بکشید

برای اینکه لب‌هایتان بزرگتر دیده شوند باید کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود، خط لب بکشید. برای شروع یک کانسیلر بردارید و روی لب‌هایتان بمالید. سپس یک خط لب خارج از خط طبیعی لب خود بکشید و درنهایت رژ لب بزنید.

رنگ رژلبتان نیز تأثیر زیادی در بزرگتر دیده شدن لب‌هایتان دارد، رنگ‌های تیره مثل بنفش یا قهوه‌ای لب‌هایتان را نازک‌تر می‌کنند در عوض رژهایی با رنگ‌های روشن لب‌ها را بزرگتر نشان می‌دهند.

برجسته کردن لب به روش طبیعی

۴. برق لب بزنید

این مرحله کوچک دوثانیه‌ای برای برجسته کردن لب ضروری است بنابراین آن را از دست ندهید. یک برق لب شفاف یا برق لبی همرنگ رژتان بردارید  آن را به مرکز، بالا و پایین لب‌هایتان بمالید. این محصول سبب انعکاس نور روی لب‌ها شده و کمک می‌کند تا لب‌ها برجسته به نظر برسند. اگر لب‌هایتان به‌طور طبیعی بزرگ و برجسته نیست ناراحت نباشید حجیم کردن لب آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست.

۵. مقداری هایلایتر بزنید

یک ترفند دیگر برای برجسته کردن لب، استفاده از هایلایتر روی خمیدگی‌ لب‌هاست. همچنین می‌توانید کمی برنزر مات را زیر لب پایین، دقیقاً بالای چانه بزنید تا لب‌ها بزرگتر به نظر برسند.

۶. از رژهای حجیم­ کننده لب استفاده کنید

برخی از خانم‌ها روی این محصولات برای برجسته کردن لب قسم می‌خورند! این محصولات دارای موادی هستند که باعث می‌شوند لب‌هایتان برای مدتی متورم شوند و این کار را با افزایش گردش خون در لب‌ها انجام می‌دهند.

۷. به لب‌هایتان حجم بدهید

این ترفند، آخرین اما کوتاهترین ترفند آرایشی برای برجسته کردن لب‌هاست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که سایه‌ای روشن‌تر از تناژ رنگی رژتان انتخاب کنید و آن را به وسط لب‌ها بزنید. این کار باعث می‌شود تا در عرض چند ثانیه لب‌هایتان حجیم و برجسته شود.

6 روش طبیعی برای برجسته کردن لب در خانه

برجسته کردن لب به روش طبیعی ، اگر لب‌هایتان به‌طور طبیعی بزرگ و برجسته نیست ناراحت نباشید حجیم کردن لب آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. با یکی از دستورالعمل‌های ساده زیر می‌توانید به‌طور طبیعی و بدون عمل جراحی و تزریق، لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید:

۱.استفاده از روغن نعنا

این روغن نه‌تنها اثر تسکین‌دهندگی روی پوست دارد بلکه به‌عنوان یک حجم­ دهنده طبیعی برای لب عمل می‌کند زیرا به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند. زمانی که روغن نعنا را به لب‌ها می‌مالید گردش خون در لب افزایش یافته و کمی تورم را مشاهده می‌کنید.

اگر لب‌هایتان به دلیل استفاده از نعنا فلفلی، گلگون رنگ شد نگران نباشید این روغن طبیعی هیچ ضرری ندارد بلکه اثر خنک‌کنندگی بسیار خوبی روی لب‌ها دارد که ممکن است بیش از یک ساعت طول نکشد. می‌توانید مستقیماً این روغن را روی لب بمالید یا آن را با بالم لب موردعلاقه خود مخلوط کنید.

۲. استفاده از عسل

عسل نیز مانند نعنا فلفلی یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز برای برجسته کردن لب است علاوه بر این سبب صورتی شدن رنگ لب‌ها می‌شود. اگر لب نرم، براق و برجسته می‌خواهید عسل می‌تواند به شما کمک کند. فقط یک قطره عسل برای مرطوب شدن لب‌ها کافی است؛ آبرسانی برای برجسته دیده شدن لب‌ها بسیار ضروری است.

عسل نیز مانند نعنا فلفلی یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز برای برجسته کردن لب است علاوه بر این سبب صورتی شدن رنگ لب‌ها می‌شود.

شما هم اگر می خواهید به روش طبیعی لب هایی برجسته داشته باشید و به روش های برجسته کردن لب در خانه ایمان دارید روش هایی که در این مقاله به شما گفته شده است را عمل کنید.برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیزر کل بدن با ما در تماس باشید.

برجسته کردن لب ها با دارچین | برجسته کردن لب به روش طبیعی و در خانه

۳. استفاده از دارچین

از دیگر مواد طبیعی‌ای که می‌توانید برای برجسته کردن لب در خانه استفاده کنید، روغن دارچین است. روغن دارچین به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند و باع می‌شود که لب‌هایتان بزرگتر و برجسته‌تر دیده شود. کافی است یک یا دو قطره روغن دارچین را با بالم لب خود مخلوط کنید و آن را به لب‌ها بمالید.

اگر روغن دارچین در دسترس ندارید می‌توانید از مخلوط پودر دارچین با مقدار کمی روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. این مخلوط را روی لب‌ها بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس لب‌هایتان را بشویید.

ممکن است ابتدا کمی احساس سوزش یا خارش کنید که بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. دارچین یک ماده تحریک‌کننده طبیعی است که کمک می‌کند تا لب‌هایتان لطیف، نرم و برجسته شود.

فواید دارچین برای برجسته کردن لبها

روغن های ضروری که از برجسته ترین آنها : سینامالدئید، کومینالدئید، فنول، اوژنول و هیدروکربن بی رنگ می باشند. این روغن ها مسئول عطر و طعم دارچین هستند.

همچنین دارای اسیدهای چرب، مانند آسکوربیک و پالمیتیک هستند.

mucilage : یک نوع فیبر محلول است که دارای خواص عالی برای گوارش و هضم می باشد.

موادمعدنی : کلسیم، روی، مس، فسفر، آهن و منگنز، پتاسیم و نیکل.

ویتامین ها، به طور عمده دارای ویتامین c، نیاسین و تیامین است.

۴.استفاده از روغن فلفل کاین

این روغن در برجسته کردن لب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند و مشابه روغن‌های اساسی دیگر با تحریک مویرگ‌ها و درنتیجه افزایش گردش خون کار می‌کند. برای بهره‌مندی از این محصول، حدود دو قطره از این روغن را به بالم لب خود اضافه کنید و از آن به‌عنوان براق‌کننده لب استفاده کنید.

حتی می‌توانید کمی آب به این روغن اضافه کنید و هرزمانی که می‌خواهید لب‌هایتان برجسته‌تر دیده شود، آن را به لب‌هایتان بمالید. روش سوم استفاده از این روغن، ترکیب آن با روغن نارگیل خام و کره کاکائو است. می‌توانید مقداری روغن نارگیل خام و کره کاکائو را با دو قطره روغن فلفل مخلوط کنید و از آن به‌عنوان حجم­دهنده طبیعی لب استفاده کنید.

5- پروتز لب با استفاده از قالب یخ

این یکی از روش های بسیار فوق العاده برای بزرگ کردن لب هاست چراکه علاوه بر این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده و افزایش جریان خون در پوست لب میشود. همچنین لبهای خشک شده را تسکین میبخشد و باعث میشود لب ها قرمز رنگ به نظر برسد.

برای انجام این کار هر روز به مدت 2 دقیقه لب ها را با یخ ماساژ دهید تا لبهای قرمز رنگ و برجسته داشته باشید. به مرور متوجه میشوید که لب های شما بزرگتر و زیباتر به نظر میرسد.

پروتز لب با استفاده از یخ |‌برجسته کردن لب به روش طبیعی

6- پروتز لب با انجام دادن تمرین های ورزشی

لب های خود را محکم به هم فشار دهید و تا جایی که میتوانید آنرا به سمت راست هدایت کنید و بعد همین کار را برای سمت چپ انجام دهید. این تمرین را 15 بار انجام دهید.

برای اینکه لب های شما بزرگ و حجیم به نظر برسد به مدت 3 تا 5 دقیقه لب های خود را در حالت سوت زدن قرار دهید.

لب های خود را به حالت بوسه زدن به جلو بکشید و بعد به آرامی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و این کار را تا 10 بار تکرار کنید.

لب های خود را در حالت بسته نگهدارید و تا جایی که میتوانید لبخند بزنید و به مدت 5 ثانیه لبخند خود را نگهداریدبعد از اینکار لب های خود را جمع کنید و به سمت جلو فشار دهید . این تمرین را 20 بار انجام دهید.

برجسته کردن لب با یوگای صورت

یک روش ساده دیگر برای برجسته کردن لب‌ها، ورزش است! با یوگای صورت به‌سادگی و بدون جراحی و تزریق می‌توانید لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید. این تمرینات سادۀ صورت نتایج طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهند. همچنین باعث بهبود عضلات صورت و درنتیجه کاهش علائم پیری می‌شوند. می‌توانید در هرزمانی از روز آن را انجام دهید.

برجسته کردن لب با یوگا و ورزش | برجسته کردن لب به روش طبیعی

سوت بزنید

بله درست خوانده‌اید، اولین ورزش برای برجسته کردن لب‌ها به‌سادگی سوت زدن است! عمل سوت زدن باعث تقویت عضلات صورت و لب می‌شود. انجام منظم این حرکت در طول روز باعث افزایش حجم لب و برجسته شدن آن می‌شود. در حین سوت زدن باید کمی احساس کشش در اطراف دهان داشته باشید؛ درواقع احساس کشش نشان می‌دهد که شما این حرکت را به‌درستی انجام می‌دهید.

این روغن در برجسته کردن لب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند و مشابه روغن‌های اساسی دیگر با تحریک مویرگ‌ها و درنتیجه افزایش گردش خون کار می‌کند.

لب‌هایتان را غنچه کنید

بوسیدن راه دیگری برای برجسته کردن لب‌هاست. خب ما از شما نمی‌خواهیم کسی را ببوسید بلکه می‌خواهیم لب‌هایتان را مانند زمانی که می‌خواهید کسی را ببوسید غنچه کنید! برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه لب‌ها را در این وضعیت نگه دارید و سپس رها کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید این حرکت را ۳ بار در روز و هر بار ۱۰  مرتبه تکرار کنید.

یک روش دیگر برای برجسته کردن لب، ماساژ دادن لب‌هاست. همان‌طوری که ماساژ پوست به کاهش استرس و درخشش پوستتان کمک می‌کند، ماساژ لب نیز می‌تواند در برجسته دیده شدن آن مؤثر باشد!

بنابراین اگر لب‌های برجسته می‌خواهید یا می‌خواهید لب‌های ترک‌خورده خود را درمان کنید مقداری روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام روی لب‌ها بمالید و به‌آرامی آن را برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس‌ازآن اجازه دهید روغن روی لب‌هایتان بماند تا جذب شود. ماساژ دادن نه‌تنها به برجسته کردن لب کمک می‌کند بلکه سبب نرمی و براق شدن لب‌ها می‌شود.

رژ لب روشن برای برجستگی لب‌ها

به‌طور کلی برای برجسته کردن لب به روش طبیعی  رنگ‌های تیره لب‌ها را جمع و کوچک‌تر نشان می‌دهند. بنابراین سعی کنید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. البته زیاده‌روی در این زمینه نیز توصیه نمی‌شود؛ رنگ‌های خیلی روشن باعث ایجاد حالتی مصنوعی و برجستگی و بزرگی اغراق‌آمیز در لب‌های شما خواهند شد.

رنگ‌هایی مانند صورتی آبنباتی، قرمز، تمشکی، رزی و رژ لب‌هایی با رنگ مشابه پوست بدن از جمله مواردی هستند که برای برجسته و بزرگ نشان دادن لب‌ها توصیه می‌شوند. در این بین رژ لب‌هایی با رنگ طبیعی پوست از سوی خانم‌ها به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند. احتمالا این موضوع به علت جذابیت‌ لب‌های کیم کارداشیان است که به بهترین شکل باعث تبلیغ این نوع از رژ لب‌ها شده است. بسته به نوع لب های شما، افزایش حجم لب و بزرگ کردن لب احتمالا محسوس خواهد بود.

برجسته کردن لب به روش طبیعی

برای برجسته کردن لب چه کنیم؟

بنابراین اگر لب‌های برجسته می‌خواهید یا می‌خواهید لب‌های ترک‌خورده خود را درمان کنید مقداری روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام روی لب‌ها بمالید و به‌آرامی آن را برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس‌ازآن اجازه دهید روغن روی لب‌هایتان بماند تا جذب شود. ماساژ دادن نه‌تنها به برجسته کردن لب کمک می‌کند بلکه سبب نرمی و براق شدن لب‌ها می‌شود.

آیا روغن نعنا حجم دهنده طبیعی است؟

این روغن نه‌تنها اثر تسکین‌دهندگی روی پوست دارد بلکه به‌عنوان یک حجم ­دهنده طبیعی برای لب عمل می‌کند زیرا به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند. زمانی که روغن نعنا را به لب‌ها می‌مالید گردش خون در لب افزایش یافته و کمی تورم را مشاهده می‌کنید.

آیا آبرسانی کردن لب ها در حجیم شدن آن موثر است؟

لب‌هایی که به‌خوبی آبرسانی شده باشد به‌طور طبیعی حجیم و بزرگتر به نظر می‌رسد. هر زمانی از روز روی لب‌هایتان احساس خشکی کردید از بالم لب‌های مغذی استفاده کنید. جدا از این نوشیدن آب به‌اندازه کافی، برای هیدراته نگه‌داشتن بدن فراموش نشود. زمانی که بدن کم آب باشد لب‌ها خشک می‌شوند.

آیا روغن خراطین باعث بزرگ شدن حجم لب می شود؟

شایعات زیادی در مورد روغن خراطین شنیده ایم و از قدیم نیز افراد از این روغن برای حجم دادن نقاط مختلف بدن استفاده می کردند. این روغن از کرم خاطی به نام ایزینیا فتیدا ساخته شده است. تاثیری که این روغن برای بزرگ کردن لب ها و حتی سینه دارد هنوز قطعی نیست اما این روغن نیز مانند سایر روغن های گیاهی می تواند برای پروتز لب در خانه موثر باشد.

کلام آخر

کلام آخر اینکه اگر می‌خواهید بدون تزریق و فیلر لب روسی و جراحی لب‌هایی برجسته و حجیم داشته باشید و به بزرگ شدن لب برای همیشه فکر مکنید. می‌توانید از محصولات آرایشی، دستورالعمل‌های خانگی و چند تمرین ساده یوگای صورت کمک بگیرید.


۹ پاسخ به “برجسته کردن لب به روش طبیعی + 15 روش بزرگ کردن لب برای همیشه در خانه و بدون جراحی”

  1. دنیا گفت:

    من فلفل زدم به لبم و واقعا حجم گرفت 🙂

  2. 68 گفت:

    سلام روغن خراطین حجم میده ؟

  3. بهاره ایمانی گفت:

    مکش لب در بطری باعث حجم دهی لب میشود ؟

  4. ronak heshmati گفت:

    حجم دهی لب با دارچین ماندگاری داره ؟

  5. ناهید ک گفت:

    سلام حجم دهی طبیعی با روغن خراطین به اندازه تزریق ژل ماندگاره ؟

  6. ستاره گفت:

    سلام خسته نباشید.عذرمیخوام شنیدم با یخ دائمی لب بزرگ میشه راسته یا نه.الان چند روزه دارم استفاده می‌کنم اما همون چند دقیقه اول کمی تورم داره بعد سریع می‌خوابه آیا میشه دائمی حجم لب رو تغییر بده؟! ممنون میشم جواب بدین 🙏

    • تیم پزشکان مهراز گفت:

      سلام عزیزم
      تورم لب بعد از استفاده از یخ به دلیل بالا رفتن گردش خون در اون ناحیه هست و موقتیه و از بین میره .. اگر میخواید لبهاتون فرم بگیره میتونید از فیلر لب یا ژل لب ها استفاده کنید نمونه کارهامونو می تونید توی پیج اینستاگلراممون ببینید mehrazclinic.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما