تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

عفونت تزریق ژل لب

عفونت لب بعد از تزریق ژل+ دلیل عفونت ، راههای پیشگیری و درمان آن


تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.6/5 - (16 امتیاز)

عفونت لب بعد از تزریق ژل ،  تزریق ژل روشی ایمن، موثر و بدون دردسر برای جوانسازی پوست است. این روش کم‌تهاجمی و مقرون به صرفه، نیازی به بی‌هوشی عمومی نداشته و دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری بسیار آسانی دارد.

از تاثیری که زیبایی و حجیم بودن لب‌ها بر چهره دارند، به هیچ عنوان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و به همین سبب است که امروزه خانم‌ها برای آنکه زیبایی چهره خود را تحت تاثیر قرار دهند، لب‌های خود را با ژل حجیم می‌کنند. متاسفانه یکی از عوارضی که این عمل زیبایی و به نظر ساده دارد، عفونت لب بعد از تزریق ژل است.

از آنجایی که برخی خانم‌ها در این رابطه اطلاعات زیادی ندارند، ما در این متن به بررسی این موضوع بسیار مهم خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما باشید تا در مورد عفونت ایجاد شده در لب بعد تزریق ژل صحبت کنیم.

دلیل عفونت لب بعد از تزریق ژل

گاهی ممکن است افراد دچار عفونت لب بعد از تزریق ژل لب روسی شوند. این عفونت ممکن است بلافاصله بعد از تزریق و یا حد فاصل ۶ روز بعد از تزریق ژل لب ظاهر شود. علت این عفونت‌ها معمولا شامل موارد زیر است:

  • انتخاب یک کلینیک غیر معتبر
  • پزشک کم تجربه در امور مراقبت از زیبایی
  • استفاده از ژل‌های غیر استاندارد و یا منقضی شده
  • استفاده از سوزن‌های مصرف شده یا غیر استریل
  • مراقبت نادرست از محل تزریق
  • استعمال سیگار و قلیان بلافاصله پس از تزریق تا حدود ۳ روز
  • داشتن تبخال فعال در روز‌های قبل و حین تزریق ژل
  • استفاده از رژ لب و لوازم آرایش غیر استاندارد بعد از تزریق ژل
  • لمس سطح یا دست آلوده به لب‌ها

عفونت لب بعد از تزریق ژل ، باکتری‌ها می‌توانند پس از تزریق ژل، بر سطح پوست لب شروع به رشد کنند. به این ترتیب ممکن است دانه‌های سفید روی لب بعد از تزریق ژل به وجود بیایند. این دانه‌ها و برجستگی‌های قرمز اولین نشانه ‌های عفونت لب بعد از تزریق ژل هستند. بنابراین در وهله اول لازم است که زیباجویان یک مرکز خدمات زیبایی که دارای کادر پزشکی خوش سابقه و ماهر است را انتخاب نمایند.

دلیل عفونت لب بعد از تزریق ژل

دانه های سفید روی لب چیست؟

دانه های سفید روی لب ها برجستگی ها یا دانه های کوچکی هستند که می توانند پس از تزریق پرکننده های پوستی به لب ظاهر شوند. این برجستگی ها می توانند سفید یا مایل به زرد باشند و اندازه و شکل آنها متفاوت باشد. آنها ممکن است در لمس احساس خشن کنند و می توانند باعث ناراحتی شوند.

چه مواردی باعث ایجاد دانه های سفید روی لب بعد از تزریق می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ما چند مورد را در زیر بررسی میکنیم:

میلیا :

میلیاها کیست های کوچکی هستند که می توانند روی پسوت از جمله لب ها ایجاد شوند. آنها به دلیل تجمع سلول های مرده پوست و سبوم در فولیکول های مو ایجاد می شوند. اگر سوزن مورد استفاده برای تزریق ژل به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به تشکیل این کیست های کوچک شود میلیا می تواند پس از تزریق ایجاد گردد.

عفونت :

در موارد خیلی نادر و کم تزریق لب می تواند منجر به عفونت شود که می تواند باعث ایجاد دانه های سفید روی لب شود. عفونت لب معمولا همراه با علائم دیگری مانند درد ، قرمزی و تورم همراه می شود.

واکنش آلرژیک :

برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک به پرکننده پوستی مورد استفاده در تزریق داشته باشند که باعث ایجاد دانه های سفید روی لب ها می شود. این واکنش معمولا با علائم دیگری مانند قرمزی ، خارش و تورم همراه است.

درمان دانه های سفید روی لب پس از تزریق ژل لب :

در اینجا چند درمان رایج وجود دارد اما بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص درست مشکل را برطرف سازد.

میلیا :

میلیا را می توان توسط متخصص پوست با استفاده از سوزن استریل یا چاقوی جراحی خارج کرد. این روش سریع و ساده است و می توان آن را در مطب نیز انجام داد.

عفونت :

اگر دانه های سفید ایجاد شده روی لب مربوط به عفونت باشد پزشک ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند. پیروی از دستورات پزشک و مصرف دوره کامل آنتی بیوتیک برای جلوگیری از گسترش عفونت مهم است.

چرا اکثر افراد به سراغ تزریق ژل می‌روند؟

صورت شما از چهار جزء اصلی ساختاری تشکیل شده است: پوست، چربی، عضله و استخوان. با افزایش سن، کاهش حجم در این ساختارها به بروز بسیاری از علائم قابل مشاهده‌ی پیری کمک می‌کند. فیلرهای پوستی یا همان ژل‌ها می‌توانند به صاف کردن خطوط و پر کردن مجدد حجم از دست رفته‌ی صورت کمک کنند و ظاهر جوان‌تری را به شما بازگردانند.

فیلرهای پوستی از تعدادی ماده‌ی طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند. متداول‌ترین و ایمن‌ترین ماده مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک است. این ماده به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و نقش عمده‌ای در آب‌رسانی و حجم دادن به پوست ما ایفا می‌کند. ژل‌های اسید هیالورونیک بسیار عالی هستند زیرا می‌توانند حدود 7 ماه و یا شاید به مدت بیشتر در پوست دوام داشته باشند و به تدریج توسط بدن جذب شوند.

با توجه به اینکه نتایج حاصل از تزریق این نوع ژل دائمی نیستند، اما این ماده بسیار ایمن‌تر از مواد فیلر سیلیکونی برای بدن هستند؛ زیرا اگر نتایج حاصل از تزریق را دوست نداشته باشید، می‌توان مواد ژل را با استفاده از یک محلول خاص حل کرد.

اولین علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل چه چیزهایی هستند؟

اولین علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل چه چیزهایی هستند؟

بی‌توجهی به هر گونه اتفاق و پدیده غیر طبیعی در روزهای بعد از تزریق ژل، می‌تواند مشکل عفونت را تشدید کند. اگر در روزهای بعد از تزریق، دانه‌های قرمزرنگی را بر روی لب مشاهده کردید، شک نکنید که عفونت در این قسمت در حال شکل‌گیری است.

باکتری‌ها در روزهای بعد از تزریق، می‌توانند بر سطح لب رشد کنند و زمینه بروز عفونت را فراهم کنند. اگر تا دو یا سه روز بعد از تزریق، دانه‌هایی قرمز رنگی را بر روی لب مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

موضوعی که می‌تواند باعث پیشگیری از عفونت لب بعد از تزریق ژل شود، مراجعه به متخصصان و کلینیک‌هایی است که برای انجام این عمل زیبایی، مهارت زیادی دارند. این گروه بهترین مواد و بهترین ژل را مورد استفاده قرار می‌‌دهند تا لب‌ فرد در معرض عفونت قرار نگیرد.

از دیگر نشانه های عفونت ژل لب می‌توان به ایجاد شدن توده های چرکی یا تب و قرمزی اشاره کرد.

ایجاد تورم و قرمزی بعد از تزریق ژل لب تا حدی طبیعی است اما در صورتی که نسبت به لمس حساسیت داشته باشید باید به پزشک مراجعه کنید.

دانه های سفید روی لب بعد از تزریق ژل و خارش لب بعد از تزریق ژل نیز تا حد زیادی طبیعی هستند اما اگر این علائم بیش از ۴۸ ساعت به طول بیانجامند و یا خیلی شدید باشند حتما باید با پزشک متخصص خود تماس بگیرید و موضوع را مطرح نمایید.

مهم ترین علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

مهم ترین علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

علائم عفونت تزریق ژل لب شامل موارد زیر است:
⦁ احساس درد در ناحیه لب
⦁ ایجاد کبودی بر روی لب
⦁ ملتهب شدن و ایجاد قرمزی در لب و اطراف دهان
⦁ ایجاد دانه‌های قرمز بر روی لب
⦁ متورم شدن بیش از حد لب‌ها

اگر بعد از تزریق ژل، جوش‌های ریز و یا حتی جوش‌های چرکی در اطراف لب و دهان مشاهده کردید و علاوه بر آن، تب دارید و در ناحیه تزریق شده نیز احساس درد و سوزش می‌کنید، باید به ایجاد عفونت در بدن شک کنید و این عفونت ممکن است به دلیل تزریق ژلی باشد که انجام داده‌اید.

روشهای درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل

  • برای درمان عفونت ژل لب راه هایی وجود دارد که می‌تواند مشکل را برطرف نماید.
  • مصرف انتی بیوتیک یکی از روش های موثر درمان عفونت ژل لب است که در صورتی که بلافاصله بعد از تزریق متوجه عفونت شدید می‌تواند کارساز باشد.
  • مصرف هیالورونیک نیز یکی دیگر از راه های درمان عفونت ژل لب است.
  • هیالورونیک اسید یکی از مواد طبیعی ترمیم کننده در بدن است که البته ممکن است به داروی آن حساسیت داشته باشید، لذا بهتر است حتما پیش از مصرف آن را روی بازوی خود تست کنید.
  • تزریق آنتی بیوتیک به لب یکی دیگر از روش های درمانی عفونت ژل لب است. این مورد در عفونت های سخت تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور معمول، سه بار آنتی بیوتیک تزریق می‌شود که فاصله هر تزریق یک هفته است.

عکس عفونت لب بعد از تزریق ژل

عکس عفونت لب بعد از تزریق ژل

اگر در موتورهای جستجو، به عکس عفونت لب بعد از تزریق ژل نگاه کرده باشید، برخی از علائم بروز عفونت را به خوبی مشاهده خواهید کرد. یکی از نتایجی که با بررسی این عکس‌ها به دست خواهد آمد، ایجاد لکه‌های قرمز و ملتهب بر روی لب است. کسانی که به دلیل تزریق ژل در لب، دچار عفونت در این قسمت شده‌اند، از دو روز تا دو هفته بعد از انجام تزریق ممکن است این لکه‌های قرمز را بر روی لب خود مشاهده کنند.

متاسفانه بروز این لکه، ها نشان دهنده آن است که شما دچار عفونت در این قسمت از صورت خود شده‌اید. اگر تزریق ژل در لب انجام داده و با این علائم مواجه شده‌اید، حتما برای درمان به یک پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری از بروز عفونت لب :

پیشگیری از بروز عفونت بعد از تزریق ژل با هزینه و درد بسیار کمتری همراه می باشد. برخی از راه های پیشگیری از بروز عفونت عبارتند از :

  • یکی از مهم ترین راهکارهایی که برای عدم این مشکل می توان انجام داد مراجعه به کلینیک های معتبر می باشد. اگر تزریق توسط پزشک انجام شود درصد بروز عفونت کاهش می یابد .
  • حرکت ژل در ناحیه تزریق شده نیز از دیگر عواملی است که باعث ایجاد عفونت می شود. در صورت توجه به این موضوع و مراجعه پزشک از بروز عفونت جلوگیری می شود.

راه حل هایی برای پیشگیری از بروز علائم عفونت ژل لب

راه حل هایی برای پیشگیری از بروز علائم عفونت ژل لب

برای در امان بودن از بروز عفونت لب بعد از تزریق ژل، راهکارهایی وجود دارد که رعایت و عمل به این راهکارها برای پیشگیری از بروز عفونت لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

برخی از این راهکارها به شرح زیر هستند:

⦁ یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که برای عدم بروز عفونت می‌توان عنوان کرد، رعایت بهداشت است. رعایت بهداشت، هم باید توسط پزشک و هم باید توسط فرد متقاضی تزریق ژل صورت گیرد. عدم توجه به این مساله است که باعث ایجاد عفونت می‌گردد.

⦁ حرکت ژل در ناحیه تزریق شده نیز از دیگر عواملی است که باعث ایجاد عفونت می‌شود. معمولا زمانی که فرد حس می‌کند ژل داخل لب وی در حال حرکت است، اگر بی‌توجهی کرده و به پزشک مراجعه نکند، به راحتی خود را در معرض بروز عفونت شدید قرار می‌دهد.

⦁ برگزاری یک جلسه مشاوره بین فرد و پزشک از جمله مواردی است که کمک می‌کند فرد در معرض عفونت در قسمتی که ژل تزریق کرده، قرار نگیرد. معمولا در این جلسات، پزشک، اطلاعات کاملی را از بیمار دریافت می‌کند. از جمله اطلاعات دریافت شده می‌توان به مصرف داروهایی که فرد به صورت روزانه استعمال می‌کند اشاره داشت. توجه داشته باشید که برخی داروها ممکن است باعث غلیظ شدن خون گردند. عدم استفاده از این داروها در طی مراحل تزریق می‌تواند باعث جلوگیری از عفونت شود.

پیشگیری از عفونت می‌باشد. تمام وسایل و ابزاری که در این مراکز استفاده می‌شود، استریل و یا بعضا یک بار مصرف بوده و بیمار، در شرایط ابتلا به عفونت قرار نخواهد گرفت.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب :

مصرف آب کافی : هیالورونیک اسید یک ماده قندی است که در بسیاری از بافت های بدن از قبیل غضروف ها و پوست وجود دارد. این ماده بعد از جذب آب حجیم می شود و به حالت ژله ای در می آید. اگر بدن کم آبی داشته باشید این امر در روند عملکردی ژل ها و فیلرهای پوستی تاثیرگذار می باشد.

استفاده از کمپرس یخ : کمپرس یخ اولین مراقبت بعد از تزریق ژل می باشد که باعث کاهش تورم و کبودی می شود.

پرهیز از ورزش کردن : انجام فعالیت های ورزشی با افزایش ضربان قلب و جریان خون در بدن همراه می باشد. این فعالیت ها تا دو هفته بعد از تزریق ژل لب ممنوع است زیرا موجب تشدید کبودی و تورم می شود.

راه حل هایی برای پیشگیری از بروز علائم عفونت ژل لبدرمان عفونت لب ناشی از تزریق ژل

⦁ انجام مراقبت‌های بهداشتی
⦁ مصرف آنتی بیوتیک
⦁ مصرف هیالورونیداز
⦁ عدم استعمال دخانیات

چه مدت طول می کشد تا دانه های سفید روی لب ها از بین بروند؟

مدت زمانی که طول میکشد تا دانه های سفید روی لب ها از بین بروند بستگی به علت زمینه ای دارد. میلیا را می توان به سرعت توسط متخصص پوست برداشت در حالی که سایر موارد چند روز تا چند هفته طول می کشد.

سخن پایانی

لب ها می تواند جز زیباترین قسمت های صورت باشد که طبیعتا پر حجم بودن آن چهره را جذاب تر می کند. در دنیای مدرنیته امروز تزریق قسمت های مختلف صورت برخی از چهره ها را از حالت طبیعی خارج کرده است و مراجعه کنندگان بعد از انجام جراحی های مختلف باز هم به نتیجه مطلوب نمی رسند.

اما تزریق ژل به لب ها به طور استاندارد و اصولی می تواند بخش بزرگی از زیباییی چهره را تضمین نماید بدون اینکه نیاز به تغییر قسمت دیگری از چهره باشد. شاید این همان دلیل اصلی مراجعه کنندگان بی شمار جهت تزریق ژل است و همچنان از محبوبیت خود برخوردار است.

موضوعی که ما در این متن در مورد آن صحبت کردیم، عفونت لب بعد از تزریق ژل بود. استفاده از وسایل آلوده و غیر استریل، تماس دست‌های آلوده با لب، کشیدن سیگار و قلیان، مصرف برخی داروها و غیره می‌تواند باعث ایجاد عفونت در لب شود. بروز این عفونت با علائمی همراه است و بی‌توجهی به این علائم ممکن است زیبایی لب‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر اولین نشانه‌های بروز عفونت را مشاهده کردید، هر چه سریع‌تر به پزشک خود مراجعه کرده و از او راهنمایی بخواهید. با ما در کلینیک مهراز در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما