تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

قرص هیرتامین کمک به ریزش مو و تقویت مو

تقویت و کمک به رشد موها با قرص هیرتامین


تاریخ انتشار : 16 فروردین 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (7 امتیاز)

معرفی قرص هیرتامین ، امروزه بسیاری از بانوان و آقایان علاقه دارند تا از موهایی زیبا و سالم برخوردار باشند از همین رو به دنبال خوراکی ها و قرص ها و حتی روش های خاصی هستند که بتواند در سلامت موها نقش مهمی داشته باشد. همان گونه که می دانید، ریزش مو یکی از مشکلاتی است که کم و بیش اکثر افراد را با خود درگیر کرده است و می تواند اعتماد به نفس افراد را تحت الشعاع قرار دهد. وقتی موها به هر دلیلی شروع به ریزش می‌کنند، افراد به دنبال راهکارهایی می‌روند تا به هر ترتیبی که می‌توانند به کند شدن و یا متوقف کردن این روند کمک کنند.

اما قبل از هر چیز بهتر است که دلیل آن کاملا مشخص شود. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی تقویت و کمک به رشد موها با قرص هیرتامین بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای این مقاله با مهراز کلینیک همراه باشید.

دلایل ریزش مو:

همان گونه که اشاره کرده ایم، ریزش مو یکی از موضوعات مهمی است که می تواند اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد. لازم به ذکر می باشد که دلایل مختلفی می تواند سبب ریزش موها شود؛ این دلایل به صورت زیر می باشد:‌

  • استرس
  • بارداری
  • بیماری ‌های خاص
  • مصرف برخی از داروها
  • عوامل ارثی و …

بسیاری از افراد برای درمان ریزش مو به دنبال روش های خاص هستند، اما باید بدانید برای این کار بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده تا ایشان مشکل اصلی و دلیل ریزش مو را بیابند. گاهی با برطرف شدن مشکل اولیه ریزش مو هم خود به خود کند شده و از بین می ‌رود؛ به عنوان مثال موی خانم ‌ها بعد از طی شدن دوران بارداری و شیردهی به حالت عادی خود باز می گردد.

ولی در بیشتر موارد نه تنها این روند کند نخواهد شد بلکه گاهی سریع‌ تر نیز می گردد و در نهایت ممکن است سبب طاسی سر نیز بشود؛ ریزش موی ارثی یکی از این موارد می باشد. در حال حاضر درمان ‌های زیادی برای این ریزش مو و تقویت موها وجود دارد که برخی از آن ‌ها به کمک جراحی و بعضی دیگر بدون نیاز به جراحی می ‌توانند این مشکل را حل کنند. به عنوان مثال استفاده از داروهای حاوی ویتامین می تواند ریزش مو در افراد را کنترل نماید.

قرص هیرتامین

نگاهی کلی به قرص هیرتامین:

قرص هیرتامین (HAIRtamin) برای محافظت از موها در برابر عوامل بیرونی و درونی آسیب زننده به آن ‌ها طراحی و ساخته شده است. مصرف این دارو به شما کمک می نماید که از ریزش مو خلاص شده و موهای بلند و ضخیم داشته باشید. استفاده از داروهای حاوی ویتامین های مختلف مانند هیرتامین، به دلیل دارا بودن املاح معدنی نیز می تواند سیستم دفاعی بدن شما را نیز تقویت نماید. ترکیبات هیرتامین به صورت معمول طبیعی بوده و از هیچ ‌گونه ماده شیمیایی در ترکیبات آن استفاده نشده است. لازم به ذکر است که این دارو مفید حاوی ویتامین ‌های B، A، C  و D می باشد. فسفر، کلسیم، سیلیسیوم، منیزیم، زینک و آهن نیز از دیگر ترکیبات مهم این دارو به شمار می آیند.

هرکدام از این ویتامین ‌ها زمانی که در کنار دیگر عناصر قرار بگیرند می ‌توانند یک بستر مناسب برای رشد و تقویت موهای شما را به وجود بیاورند. در واقع این ترکیبات فولیکول ‌های مو را تقویت خواهد کرد و مانع از نازک شدن یا ریزش آن ‌ها خواهد شد. این محصول ساخت کشور آمریکا بوده و دارای تاییدیه سازمان بهداشت آمریکا می باشد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که باید این قرص را به صورت روزانه یک عدد قرص بعد از صرف غذا ترجیحا صبحانه مصرف نمایید.

متاسفانه انواع تقلبی این دارو در بازار فراوان است و باید حتما از مراکز مجاز تهیه شود؛ نمونه ‌های تقلبی آن نه تنها در مورد موهای شما کار کردی ندارند بلکه گاهی باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری هم می ‌شوند. این دارو هم خانم‌ها و هم آقایان کاملا مناسب است؛ تنها اگر می‌خ واهید به نتیجه دلخواه خود برسید بهتر است که به مدت ۲ ماه و روزانه ۱ قرص مصرف کنید.

قطع ریزش موی سر و رشد مجدد موها

قرص هیرتامین برای چه افرادی مناسب است؟

می توان اذعان داشت که همه افراد می ‌توانند از قرص هیرتامین استفاده کنند؛ تنها موارد منع مصرف این قرص برای بانوان باردار و افراد زیر ۱۸ سال می باشد. با توجه به ساختار طبیعی، این دارو به راحتی می‌ تواند با بدن سازگاری پیدا کند. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره قرص هیرتامین باید بدانید، به شرح زیر می باشد:

  • در ترکیبات این قرص از هیچ ‌گونه ماده شیمیایی استفاده نشده است
  • این قرص از قدرت جذب بالایی برخوردار است.
  • مناسب برای رشد ناخن ها
  • کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن
  • کمک به جلوگیری از ریز مو
  • کمک به رشد مجدد موها
  • کمک به ضخیم شدن موها و …

لازم به ذکر است که این دارو به دلیل داشتن انواع ویتامین و قدرت جذب بالا نه تنها می‌تواند بر رشد و تقویت موهای شما اثرگذار باشد، بلکه بر روی سلامت پوست و رشد و تقویت ناخن‌ها هم تأثیرات مثبتی می ‌گذارد.

ترکیبات موجود در قرص هیرتامین

ترکیبات موجود در قرص هیرتامین:

همان گونه که در قسمت های گذشته بیان کردیم، در ترکیبات قرص هیرتامین از مواد کاملا طبیعی استفاده شده است؛ به همین دلیل هم هست که اکثر افراد در هر سن و سالی می ‌توانند از آن بهره ببرند. از جمله اصلی ‌ترین ترکیبات هیرتامین و خواص هر کدام از آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ویتامین C :

این ویتامین تولید کلاژن در پوست را افزایش می ‌دهد؛ همان گونه که می دانید کلاژن یکی از مهم‌ ترین ویتامین ها برای تقویت و رشد موها به شمار می آید. در واقع افزایش تولید کلاژن باعث بهبود کیفیت پوست سر شده که این موضوع بر روی تقویت ساقه موها و جلوگیری از شکنندگی و ریزش آن ‌ها تاثیر بسیاری دارد. این ویتامین محلول در آب می ‌تواند رطوبت کافی برای موها را فراهم آورد تا ریزش آن ‌ها کمتر شود و البته رشد موها نیز سریع‌تر انجام شود. ویتامین سی نیز برای داشتن پوستی شاداب و دور از لک و ککو مک بسیار مهم است. بنابراین این ویتامین علاوه بر موهای داشتن موهای زیبا می تواند به سلامت پوست شما نیز کمک شایانی نماید.

  • سلنیوم :

این عنصر باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌ شود و کمک می نماید که عوامل بیرونی کمترین تاثیر را بر روی بدن داشته باشند. سلنیوم مانند یک دیوار دفاعی در برابر عوامل بیرونی عمل می ‌کند و مانع از آسیب دیدن مو در اثر عوامل محیطی مانند نور خورشید، آلودگی هوا، گرد و غبار و… می ‌شود. با توجه به این موضوع مصرف قرص هیرتامین به افرادی که در محیط ‌های آلوده صنعتی یا در معرض نور مستقیم خورشید کار می‌ کنند توصیه می ‌شود.

  • ویتامین : A

ویتامین به نوعی غذای سلول‌های کل بدن است؛ ریشه موها برای تقویت و رشد بهتر به این ویتامین احتیاج دارند. ترکیب ویتامین A و C در محصولات مراقبتی از مو چیزی شبیه به معجزه می باشد؛ هر دوی این ویتامین ‌ها می ‌توانند ساقه مو را تقویت کرده و به علاوه سبب ضخیم‌ تر شدن آن شوند. هم چنین این ویتامین به دلیل ساختار خاص خود از خشکی مو و بروز موخوره نیز جلوگیری خواهند کرد.

  • آلوئه ورا :

می توان اشاره داشت که آلوئه ورا رطوبت موهای سر را حفظ می‌کند و از جمع شدن چربی در روی پوست سر جلوگیری به عمل می آورد. حفظ رطوبت موها احتمال ایجاد آسیب ‌های ناشی از خشکی مو مانند موخوره، شکنندگی ساقه مو و نازک شدن آن را از بین می ‌برد. آلوئه ورا برای حفظ سلامت پوست نیز بسیار مفید است و با تقویت پوست کف سر به رشد بهتر و سریع‌تر موها کمک می کند.

  • ویتامین D :

این ویتامین علاوه بر بهبود سیستم ایمنی بدن، در تقویت فولیکول‌های مو تاثیر بسزایی دارد. اگر این ویتامین به موها برسد، حتی فولیکول‌ های بسیار ضعیف نیز می ‌توانند دوباره به عرصه برگشته و شاهد رشد مجدد آن ها باشید. تولید فولیکول جدید باعث رشد و تقویت مو می ‌شود و موهایی پر پشت‌ تر و جذاب ‌تر به شما هدیه می ‌دهد.

  • زینک :

نکته مهمی که باید بدانید، این است که زینک یا روی یکی از ضروری ‌ترین مواد معدنی برای بدن است. این ماده بسیار موثر نه‌تنها برای رشد بهتر موها و تقویت پوست موثر است، بلکه در رفع مشکلات هورمونی و جذب بهتر ویتامین ‌ها و هم چنین تقویت سیستم ایمنی بدن هم بسیار موثر است.

  • ویتامین B:

این ویتامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای تغذیه موها و پوست است. ویتامین‌ های گروه B با جذب رادیکال ‌های آزاد و از بین بردن آن ‌ها می تواند پوست زیبا و شاداب را برای شما به ارمغان بیاورد. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره ویتامین های گروه B باید بدانید، به شرح زیر می باشد:‌

  1. آنتی ‌اکسیدان ‌های موجود در ویتامین B3 مثل یک دیوار دفاعی در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید عمل خواهد کرد و آسیب ‌های احتمالی به پوست سر و موها را تا حد زیادی کاهش خواهند داد.
  2. ویتامین B5 یک ماده موثر در تقویت ریشه و ساقه موها است. این ویتامین وقتی در کنار سایر ویتامین‌ها مانند A و C قرار می‌گیرد موهایی براق و محکم را به شما هدیه می‌دهد.
  3. ویتامین B7 از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. هم چنین باعث افزایش سوخت و ساز چربی ‌ها و پروتئین ‌ها در بدن می ‌شود و با تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن در تقویت موها بیشترین اثر را خواهد گذاشت.
  4. ویتامین B12 نیز یک خون‌ساز حرفه‌ای است. این ویتامین با کمک به گلبول‌های قرمز خون باعث رسیدن اکسیژن به فولیکول‌های مو می‌شود. وقتی اکسیژن‌ رسانی به‌خوبی انجام شود، رشد موها هم متقابلا بهتر خواهد شد.
  • عصاره فلفل :

فلفل به دلیل تند بودن و نوع ساختار خود باعث ایجاد گرمی و حرارت در بدن می ‌شود. گرم شدن بدن گردش خون را تسریع می نماید تا مواد مغذی کافی به همه قسمت‌ های بدن برسد. تقویت گردش خون بر روی رشد و تقویت موها تاثیر می‌ گذارد و سبب جلوگیری از ریزش مو نیز خواهد شد.

  • گزنه :

این گیاه حاوی ویتامین ‌های زیادی از جمله B، A، K و D است. آهن، پتاسیم، سیلیسیوم، فسفر و چربی از دیگر ترکیبات این گیاه هستند. گزنه سرشار از مواد مغذی باعث تقویت ریشه مو و در نتیجه عدم ریزش و رشد بهتر آن می ‌شود.

  • رزماری :

رزماری حاوی مقادیر زیادی آنتی ‌اکسیدان می باشد که با تقویت ریشه و ساقه مو باعث رشد بهتر آن می ‌شوند. آنتی ‌اکسیدان ‌های موجود در رز ماری از التهاب و خارش پوست سر هم جلوگیری خواهد کرد و هم چنین و شوره یا پوسته ‌های آن را از بین می ‌برند.

  • زردچوبه :

این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد و می ‌تواند باعث تقویت پوست و موی سر بشود. آنتی ‌اکسیدان ‌های موجود در زردچوبه به زیبایی و درخشندگی موها کمک شایانی خواهد کرد. زردچوبه یک درمان مطمئن برای از بین بردن آسیب ‌های فعلی مو مانند موخوره یا شوره و پوسته خواهد بود و می ‌تواند شما را برای همیشه از شر این مشکل خلاص کند.

نقش ویتامین های موجود در هیرتامین

نقش ویتامین های B موجود در هیرتامین برای سلامتی موهای شما:‌

  • این قرص حاوی تیامین می باشد که نقش مهمی در رشد و تغذیه رسانی به موها دارد.
  • ریبوفلاوین موجود در آن می تواند از رادیکال های آزاد که موجب تخریب پوست سر می شوند را از بین ببرد. در واقع کمبود ریبوفلاوین یکی از علت های اصلی ریزش مو به شمار می آید.
  • این قرص حاوی نیاسین یا ویتامین B3 نیز می باشد که التهاب پوست را کاهش می دهد و از پوست و مو در برابر آسیب های محیطی و اشعه ماورای بنفش مراقبت می کند.
  • ویتامین B5 در بازسازی ساقه مو نقش موثری دارد. مصرف این ویتامین به کمک سایر مواد مغذی موجود در این محصول، منجر به ایجاد موهایی مقاوم، براق و سالم می گردد.
  • ویتامینB6 با نام علمی پیریدوکسین HCI برای درمان آلوپسی کاربرد دارد.
  • بیوتین موجود در گروه ویتامین های B منجر به افزایش سوخت و ساز چربی ها، کربوهیدرات و پروتئین هایی در بدن می شود که برای رشد موها نیاز است. بیوتین از موها در برابر خشکی و شکنندگی محافظت می کند.
  • ویتامین B9 سبب تغذیه رسانی به سلول های سالم مو می شود.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما