تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

هفت باور غلط درباره لیزر موهای زائد

هفت باور غلط درباره‌ی لیزر موهای زائد کدام اند؟


تاریخ انتشار : 14 فروردین 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

هفت باور غلط درباره‌ی لیزر موهای زائد ، در سابقه ی بشر در زمان های خیلی دور ، همیشه در لحظه ای که پدیده ی جدیدی مشاهده می‌شد ، انسان ها در مقابل آن مقاومت نشان می‌دادند ، که این مسئله از حقیقتی عمیق سرچشمه می‌گرفت .  و آن هم این بود که ما انسان ها طبیعتا از چیزهایی که نمی‌شناسیم و برای ما آشنا نیستن ، می‌ترسیم . به همین دلیل در تاریخ گذشته ی بشر ، همواره در برابر پدیده های ناشناخته و جدید ، قضاوت های نادرستی می‌کردند.

لیزر موهای زائد هم یک پدیده ی جدید ، یا بهتر است بگوییم ، یک تکنولوژی جدید در حوزه ی لوازم بهداشتی پزشکی می‌باشد.

لازم به ذکر است که در جامعه ی امروز ما شایعات و اظهار نظرات بسیار زیادی برای ترساندن مردم عوام وجود دارد.

این امر در مورد فناوری نوینی مثل لیزر مو های زائد نیز صادق است. در این مقاله سعی داریم هفت باور غلط در مورد لیزر موهای زائد با شما عزیزان در میان بگذاریم . با ما در کلینیک مهراز همراه باشید.

هفت باور غلط درمورد لیزر

هفت باور غلط درباره‌ی لیزر موهای زائد !

  1. کسانی که پوست تیره دارند نمی‌توانند لیزر موهای زائد انجام بدهند.

هر وسیله ای که ساخته میشه ، بدون ایراد نیست . لیزر موهای زائد هم به مرور زمان در حال پیشرفت بوده و روز به روز کامل تر می‌شود . در گذشته کسانی که رنگ پوست تیره تری داشتند ، زمانی که لیزر موهای زائد را انجام می‌دادند ، رنگدانه های پوست شان از بین می‌رفت و در بین افراد ، کسانی که رنگ پوست تیره تری داشتند ، بیشتر احتمال این آسیب در مورد آن ها وجود داشت.

اما این آسیب ها برای گذشته بود . چرا که امروزه شرایط بسیار متفاوت تر و نحوه ی استفاده از این دستگاه فرق کرده است . و مهم تر از آن ، دستگاه لیزر موهای زائد از نظر فنی و تکنولوژی ، بسیار منعطف تر و با ویژگی های قوی تر از گذشته شده است. در روزهای کنونی ما ، در کلینیک های رفع موهای زائد ، دستگاه های لیزر بسیار جدید به کار می‌رود که درجه های مختلفی از سطح برداشت موهای زائد ، منتشر می‌کنند که به همراه تکنسین های متخصص در این حوزه انجام می‌شود .

  1. سال ها زمان می‌برد تا لیزر بر روی موهای زائد موثر واقع شود.

این مورد نیز یکی از دروغ های رایج درباره لیزر موهای زائد می‌باشد . در واقعیت اصلا اینطور نیست . اگر طبق توصیه ی کارشناسان و متخصصین این حوزه ، به صورت مرتب ماهی یک بار برای ادامه ی مراحل ترمیم مراجعه کنید و اگر این کار طی حدودا چهار یا پنج جلسه انجام شود ، کمتر از یک سال مراحل ترمیم به اتمام می‌رسد و شما به آنچه که در مورد بدنتان انتظار دارید ، خواهید رسید .

توجه داشته باشید به این نکته مهم که اگر به صورت مرتب و به موقع مراحل ترمیم را دنبال نکنید ممکن است این زمان طولانی تر شود .

لیزر موهای زائد آیا سرطان زاست

  1. لیزر موهای زائد یکی از عوامل سرطان است!

در خصوص بحث هفت باور غلط درباره‌ی لیزر موهای زائد بهتر است ابتدا بگوییم لیزر موهای زائد چیست و چگونه کار می‌کند؟

لیزر موهای زائد دستگاهی است که عمل تولید پرتوی نور و انتشار آن را انجام می‌دهد . نور لیزر در واقع همان پرتو های نور متمرکز شده می‌باشد. تابش این نور ها باعث ایجاد گرما می‌شوند و همچنین می‌توانند به سطوح پایین تری از پوست ، نفوذ کنند و بر موهای زائد بدن ، آسیب وارد کنند.بنا به گفته های متخصصین دلیل رشد مو ، فولیکول می‌باشد. پس در نتیجه آسیب رساندن به فولیکول مو به تنهایی می‌تواند باعث کاهش رشد مو به تدریج ، و در نهایت موجب توقف کامل رشد مو های زائد شود.

در این عملیات ، که لیزر در غرب روی پوست ما انجام می‌دهد ، فقط و فقط بر فولیکول مو تاثیر می‌گذارد و به مرور موهای زائد را نازک تر و ضعیف تر می‌کند و هیچ عوارض جانبی دیگری مثل سرطان ندارد.

  1. لیزر درمانی درد بسیار زیادی دارد!

همانطور که خدمت شما عزیزان در مورد نحوه ی عملکرد دستگاه لیزر توضیح دادیم ، باید این راهم اضافه کنیم که این هم یک اغراق از سر ناآگاهی است . این موضوع هم مثل سایر مسائل دیگر در دانش پزشکی و بهداشتی ، راه حل دارد .

ابتدا باید بگوییم که هر کسی ، میزانی خاص آستانه ی صبر در تحمل درد دارد . مخصوصا در دنیای امروز با تکنیک های بی حسی که در کلینیک ها وجود دارد ، نه تنها برای لیزر موهای زائد بلکه برای سخت ترین عمل های جراحی نیز چیزی تحت عنوان درد ، به هیچ عنوان سخت و ترسناک نیست.

راه حل های رفع درد به قدری ساده شده ، که حتی در داروخانه ها به راحتی ، کرم های مخصوص بی حسی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و قابل تهیه است. همچنین می‌توان به دستگاه خنک کننده که در کلینیک ها به کار می‌رود ، اشاره کرد. که به اصطلاح کرایوژنیک نام دارد. برای کاهش و از بین رفتن درد ، به وسیله ی این دستگاه ناحیه ی لیزر شده را خنک می‌کنند. پس در نتیجه جای نگرانی برای درد وجود ندارد.

مو های زائد پس از بارداری رشد می‌کند!

  1. مو های زائد پس از بارداری رشد می‌کند!

این یک موضوع انکار ناپذیر است. اما نه به معنای اینکه تمامی مو های زائد بازخواهند گشت. در بالا توضیح دادیم که فولیکول در موها مسئله ی اصلی می‌باشد و لیزر درمانی در واقع به معنای تاثیر گذاشتن بر روی این ماده در مو ها و ضعیف تر کردن آن می‌باشد. از طرفی دیگر، در پی تغییرات هورمونی که به دلیل بارداری در بدن اتفاق می افتد ، برخی از این فولیکول ها دوباره تقویت می‌شوند و دوباره امکان تولید و رشد مو را فراهم می‌کنند. اما فقط به اندازه دو یا چند تا مو هستن که چندان قابل توجه نیست.

کارشناسان توصیه کرده اند که بانوان، در صورت بارداری و پایان دوره ی نقاهت پس از بارداری ، به هیچ عنوان مجددا  اقدام به لیزر درمانی نکنند.

  1. لیزر کردن فقط مخصوص خانم ها می‌باشد!

هفت باور غلط درباره‌ی لیزر موهای زائد ، لیزر مو های زائد تنها مخصوص خانم ها نیست . دلیل اینکه در بعضی از افراد این باور غلط دیده میشود ، این است که ، چون خانم ها در طبیعت بدنشان اینگونه است که موهای ظریف تر و کم ضخامت تر رشد می‎کنند و از طرفی ، موهای زائد در بدن آن ها کمتر است ، لیزر موهای زائد فقط برای بدن بانوان می‌تواند عمل کند و تاثیر گذار باشد. اما امروزه این یک امر طبیعی و همگانی شده که آقایان هم می‌توانند به راحتی در کلینیک ها پذیرش شوند و از آنجا که تکنولوژی لیزر مو های زائد آنقدر پیشرفته شده ، که حتی برای ضخیم ترین مو ها هم موثر می‌باشد.

در نتیجه امروزه آقایان نیز ، برای موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن ، به لیزر کردن روی آوردند. از جمله برای ناحیه‌ی سینه ، بازو ها ، کمر و لیزر پاها از لیزر درمانی استفاده می‌کنند. و تا حدی این روش توسعه یافته شده که به تازگی ، حتی برای تنظیم خط ریش و طرح دادن به ریش آقایان ، از این روش استفاده می‌شود.

آیا لیزر موها درد بسیاری دارد؟

  1. برای لیزر کردن موهای زائد به سالن های آرایشی می‌توان مراجعه کرد!

اگر لازم باشد در مورد خطرات لیزر موهای زائد صحبت کنیم ، این یکی از مهم ترین باور های غلط و خطرناک می‌باشد . یا بهتره بگوییم ، این طرز فکر که لیزر موهای زائد را همه می‌توانند انجام دهند ، یه اشتباه بزرگ است . استفاده نادرست از این دستگاه توسط افراد غیر متخصص ، قطعا عوارض جانبی برای مراجعه کنندگان دارد. جالب است بدانید که بخش عمده ای از این باور های غلط از همین جا سرچشمه می‌گیرد .

چراکه اخباری که از انجام لیزر به دست افراد غیر متخصص به گوش مردم می‌رسد ، موجب شده که بخشی از افراد از انجام لیزر درمانی هراس داشته باشند . در حالی که لیزر موهای زائد تا به امروز یکی از سریع ترین روش های رفع مو های زائد می‌باشد.

از عوارض جانبی می‌توان به تغییر رنگ پوست ، عفونت ، سوختگی و اسکار های دائمی اشاره کرد. نکته ی مهم اینجاست که برای این کار بایستی به افراد مجرب و مراکزی تحت نظر دکتر متخصص پوست در سطح شهر مراجعه کنید که هم بتوانید سلامتی بدن خود را به دستان افراد متخصص بسپارید که البته دستگاه های استاندارد و بدون ایراد داشته باشند.

سخن پایانی

در این قسمت از مقاله هفت باور غلط درباره‌ی لیزر موهای زائد سعی بر این داشتیم که نگرانی شما عزیزان را برطرف کنیم . توصیه ی ما به شما این است که در صورت نیاز حتما ، ابتدا از افراد متخصص پوست دارای پروانه از سازمان نظام پزشکی کشور مشاوره بگیرید . و همچنین در نظر داشته باشید که به کلینیک‌های معتبر در این حوزه مراجعه کنید .

لازم است این را هم یادآوری بکنیم که به هیچ عنوان به شایعات و اطلاعات پراکنده توجه نفرمایید . چرا که این حرف های بی اساس باعث ترس بدون دلیل در ذهن شما می‌شوند.

از شما سپاس گذار هستیم که در این مقاله با ما همراه بودید . امیدواریم که اطلاعاتی که از این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم ، مفید و موثر بوده باشد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما