تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

کرم بی حسی موضعی برای لیزر

بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر: پماد بی حس کننده لیدوکائین (زایلاپی) بهتر است یا اپی واید؟


تاریخ انتشار : 23 اسفند 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

2.9/5 - (26 امتیاز)
آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

استفاده از لیدوکائین و زایلاپی برای کاهش درد لیزر:

بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر ، بسیاری از بانوان و هم چنین برخی از آقایان از رشد بی اندازه موهای زائد خود شکایت دارند و به دنبال راهکاری مناسب برای از بین بردن موهای زائد خود هستند. یکی از بهترین راه ها و روش ها برای این کار استفاده از لیزر موهای زائد می باشد. همان گونه که می دانید، مدت زیادی است که لیزر موهای زائد به عنوان یکی از روش ‌های درمانی زیبایی متداول برای زنان و مردان معرفی شده است و البته تاثیرات فوق العاده ای داشته است.

با این وجود بسیاری از افراد به هنگام لیزر موهای زائد درد احساس می کنند و از این موضوع ناراحت و ناراضی هستند. هرچند دستگاه هایی مانند کندلا الکساندرایت ۲۰۱۹ به علت استفاده از سیستم های خنک کننده پیشرفته شامل اسپری کریوژن و دمیدن هوای خنک چند ثانیه قبل و بعد از هر پالس لیزر، درد و ناراحتی بیمار را نسبت به دستگاه های لیزر قدیمی تر مانند لیزر دایود به طور قابل توجهی کاهش می دهد اما به هر حال جلسات لیزر، بدون درد و ناراحتی برای بیمار به پایان نمی رسد. به همین دلیل است که آن ها به استفاده از پمادهای بی حسی از خود علاقه نشان می دهند.

اما خیالتان بابت لیزر موهای زائد راحت باشد، درد آن قابل تحمل است، اما اگر استرس و اضطراب داشته باشید، ممکن است درد بیشتری را حس کنید. حال به موضوع اصلی اشاره می‌کنیم؛ جهت لیزر موهای زائد، باید قبل از انجام این کار، از کرم بی حسی لیزر موهای زائد استفاده کنید تا هم درد کمتری حس کنید، هم پوستتان دچار مشکل نشود. لازم به ذکر است، انجام لیزر مو، در جلسات متعدد و در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد صورت می‌پذیرد و اگر قرار باشد در هرجلسه درد بکشید، برایتان ناخوشایند خواهد بود. پس باید در هرجلسه، قبل از انجام لیزر، از کرم بی حسی لیزر موهای زائد استفاده کنید.

در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر کل بدن پردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای این مطلب با مهراز کلینیک همراه باشید.

لیزر موهای زائد و درد آن:

استفاده از لیدوکائین (زایلاپی) در طول لیزر موی زائد:

لیدوکائین (کرم زایلاپی ) یک راه حل موضعی برای جلوگیری از انتقال سیگنال های درد از انتهای اعصاب پوستی به مغز می باشد. از لیدوکائین برای مقابله با درد های ناشی از زونا و واکسن و یا حتی زمان لیزر مو استفاده می شود. لیدوکائین فرم های مختلف دارد و به شیوه های مختلفی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

برای استفاده روی پوست فرم کرم ، لوسیون ، اسپری حتی به شکل ژل موضعی نیز موجود می باشد که در مواردی برای بی حسی در دهان و لثه نیز کاربرد دارد. استفاده از لیدوکائین برای بی حسی در زمان لیزر مو مورد تایید FDA می باشد.

چند مورد در ارتباط با مصرف لیدوکائین :

  • از دکتر یا تکنسین لیزر بپرسید که برای بی حسی از کدام فرم لیدوکائین استفاده می کنند.
  • جهت فهمیدن دستور استفاده می توانید نوشته های روی لیدوکائین را دنبال کنید.
  • ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا لیدوکائین تاثیر خود را نشان دهد و بعد از آن لیزر را شروع کنید.
  • مهم است که بدانید استفاده بیش از حد از لیدوکائین می تواند عوارض و مشکلات جدی در سلامتی شما ایجاد کند.

لیزر موهای زائد و درد آن:

لیزر مو با متمرکز کردن اشعه نور روی پیگمنت های موجود در فولیکول مو ریشه های مو را می سوزاند تا از رشد مجدد آن در پوست جلوگیری نماید. به صورت معمول پوست ناحیه لیزر شده تحت تاثیر قرار نمی گیرد به دلیل آن که رنگ آن کاملاً در تضاد با رنگ موی بیمار می باشد.

به همین علت است که به بیماران توصیه می ‌شود حداقل ۶ هفته قبل از شروع جلسات لیزر از برنزه کردن پوست خود خودداری کنند. در صورتی که پوست، برنزه شده باشد ممکن است نور لیزر روی رنگدانه ‌های موجود در پوست نیز اثر بگذارد و موجب سوزش بیشتر و حتی سوختگی پوست گردد به صورتی که پمادهای بی حس کننده نیز در کاهش درد و سوزش آن موثر نخواهند بود.

چرا لیزر مو‌های زائد همراه با درد است؟

در لیزر مو‌های زائد، اشعه لیزر به فولیکول‌های مو تابیده می‌شود و با هدف قرار دادن رنگدانه، گرمای زیادی به آن می‌دهد که این گرمای شدید باعث می شود که فولیکول مو غیر فعال شده و دیگر مویی رشد نکند. اشعه لیزر با تابش همراه است و حالت ضربه‌ای دارد. برای همین مراجعه کنندگان در زمان لیزر درمانی حسی مانند ضربه یک کش را روی پوست حس می‌کنند و عده‌ای درد آن را مانند یک سوزش نقطه‌ای و سریع توصیف می‌کنند.

بهرحال شاید همه مراجعه کنندگان با این حرف موافق باشند که درد لیزر از درد اپیلاسیون با موم و بند، بیشتر نیست. به هر حال به این شکل است که در طی لیزر درمانی، مراجعه کنندگان حس درد را تجربه می‌کنند.

از جمله ناحیه هایی که برای لیزر، بسیار پر طرفدار هستند می‌توان به صورت، زیر بغل و بیکینی اشاره کرد، لیزر مو های زائد در نواحی دیگر بدن هم انجام می‌شود ولی اغلب در همان سه ناحیه است که درد بیشتری هنگام لیزر درمانی حس می‌شود چون پیاز مو در این ناحیه‌ها قوی‌تر و مو‌های زائد ضخیم تر و پر رنگ‌تر هستند.

اگر تعداد مو‌های زائد در این ناحیه ها زیاد باشد، شاید لازم شود که مدت زمان لیزر درمانی، کمی بیشتر از حد معمول ادامه پیدا کند و درد در مراجعه کننده باعث شود که تکنسین و یا پزشک، نتوانند کار را دقیق انجام دهند، برای همین بعضی از پزشکان استفاده از کرم‌های موضعی برای بی حس کردن را پیشنهاد می‌کنند.

کرم ها و پمادهای بی حسی قوی ( پماد بی حسی برای لیزر ):

همان گونه که می دانید، آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت می باشد. این نکته دلیل مهمی برای تصمیم گیری و اقدام به انجام خدمات درمانی و یا زیبایی خواهد بود و ممکن است برخی از افراد به دلیل واهمه ای که از درد دارند، برخی از کارهای زیبایی را انجام ندهند. اگر که فرد احساس ناراحتی و اضطراب داشته باشد دوره درمانی و جلسات تکمیلی را به اتمام نمی رساند و نتیجه دلخواه خود را نمی گیرد، در نهایت این فرایند نارضایتی او را به همراه دارد.

بسیاری از بیمارانی که  قصد دارند از دستگاههای لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند باید یک کرم بی حس کننده  و سر کننده قوی پیش از لیزر بر روی نواحی که قصد لیزر را دارند، استفاده کرده تا پوست بدن بی حس شده و فرایند لیزر مو تا حد امکان بدون درد انجام شود و آن ها احساس نارضایتی در این زمینه نکنند.

پمادهای بی حس کننده و کرم ‌های بی حس کننده موضعی مختلفی در بازار وجود دارد که می توان قبل از لیزر موهای زائد از آن ها بهره برد.  البته کرم بی حسی که برای وکس و اپیلاسیون مورد استفاده قرار می گیرد؛ تفاوت چندانی با پماد سر کننده موضعی لیزر مو ندارد و حتی ممکن است پزشک مورد نظر همان کرم مخصوص اپیلاسیون را به شما عزیزان پیشنهاد دهد. بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر موهای زائد کرم های حاوی لیدوکائین هستند که در اغلب داروخانه ها پیدا می شوند.

پماد بی حسی زایلا

پماد بی حس کننده زایلاپی بهتر است یا اپی واید؟

گاهی و در مواردی مانند استفاده از پماد بی حسی و اثر بخشی لیزر موهای زائد اطلاعات اشتباهی در اختیار عزیزان قرار داده می شود. لازم به ذکر می باشد که اگر از پمادهای بی حس کننده به درستی استفاده نمایید نه تنها تداخلی با نتیجه لیزر ندارد و آن را کاهش نمی دهد بلکه حس تجربه لیزر موهای زائد را آرامش بخش می کند. دو نوع کرم اصلی که به عنوان بی حس کننده موضعی در داروخانه ها یافت می شوند؛ دو نوع کرم می تواند برای بی حسی موضعی و کاهش سوزش، علائم سوختگی و از بین رفتن زخم ‌های کوچک بسیار موثر واقع شود. از جمله کرم هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پمادهای حاوی لیدوکایین
  • پمادهای دارای بنزوکایین

باید اشاره شود که بر اساس تحقیقات انجام شده، پمادهای حاوی لیدوکایین تاثیر بیشتری در کاهش درد خواهند داشت.

از جمله برندهای بسیار معروف برای پمادهای بی حسی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • پمادهای زایلاپی (Xyla P)
  • املا (Emla)
  • الاندینا (Elandina)
  • ژل زایلوژل (Xylo Gel)

در قسمت بعد به بررسی هر یک از کرم های بی حسی ذکر شده در بالا خواهیم پرداخت.

پمادهای حاوی لیدوکائین

پمادهای بی حس کننده حاوی لیدوکائین چه نوع کرم هایی هستند؟!

استفاده از پماد لیدوکائین برای لیزر بسیار مرسوم می باشد. قویترین پماد بی حسی همین لیدوکائین ها هستند. کرم های بی حس کننده حاوی لیدوکائین حین جلسات لیزر موهای زائد ناحیه تحت درمان را سریع تر از کرم های قابل حل در آب منطقه مورد نظر را بی حس می کنند و اثر آن نیز از پماد بی حسی موضعی بنزوکائین بیشتر می باشد. به همین علت پمادهای حاوی لیدوکائین به عنوان بهترین پماد بی حسی موضعی لیزر شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این پماد که می تواند انتهای رشته های عصبی را از کار بیندازند و تحساس درد کمتری را به افراد منتقل نماید. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره این نوع کرم های موضعی بی حسی باید بدانید، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پماد زایلاپی که برای لیزر موهای زائد بسیار متداول شده است؛ بر پایه لیدوکائین می باشد.
  • هر ۳۰ گرم پماد بی حس کننده زایلاپی (Xyla P)حاوی ۵ گرم لیدوکائین و ۵ گرم پریلوکائین است که برای کاهش درد و ناراحتی پیش از لیزر موهای زائد کفایت می کند.
  • کرم بی حس کننده دیگری که برپایه لیدوکائین می باشد؛ کرم بی حس کننده املا است که حاوی ۵ درصد لیدوکائین و پریلوکائین می باشد که کاربرد آن تفاوت چندانی با زایلاپی نخواهد داشت.

بی حسی موضعی پماد زایلایی

طرز استفاده از پماد زایلاپی برای لیزر چگونه می باشد؟!

طریقه مصرف کرم مذکور در کاهش درد بسیار مهم است، به همین دلیل در زیر به بررسی روش مصرف آن پرداخته ایم.

  • در ابتدا و قبل از انجام لیزر باید از ۲۴ ساعت قبل شیو کرده و موهای منطقه مورد نظر خود را بتراشید.
  • یک ساعت یا نیم ساعت قبل از لیزر ابتدا ناحیه مورد نظر را به دقت با آب بشویید تا هرگونه پوست مرده و باکتری تمیز گردد.
  • سپس ناحیه مورد نظر را خشک کرده و یک لایه از پماد زایلاپی روی پوست خود قرار دهید و آن را پخش نمایید.
  • پمادهای حاوی لیدوکایین به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارند تا روی پوست اثر کرده و آن را بی حس نمایند.
  • با استفاده از کیسه فریزر یا هر کیسه نایلونی ناحیه را بپوشانید که در معرض هوای آزاد نباشد.
  • نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که مدت زمان باقی ماندن اثر بی حس کنندگی پماد زایلاپی در حدود یک ساعت می باشد. بنابراین بهتر است بین زمان مالیدن پماد و شروع جلسه لیزر حداکثر تا نیم ساعت فاصله باشد.
  • پس از آن که کرم را به اندازه کافی روی ناحیه مورد نظر قرار دادید؛ به آرامی بر روی پوست خود پخش کنید تا به طور کامل جذب آن گردد.
  • شما هم چنین می توانید ۲ تا ۳ لایه دیگر از کرم را نیز روی همان ناحیه مجدداً بمالید و ماساژ دهید تا جذب پوست شود.
  • بهتر است لایه آخر را روی سطح پوست نمالید و دست نخورده باقی بگذارید.
  • زمانی که متخصص بخواهد لیزر مو را شروع کند این لایه از کرم بی حس کننده را از روی پوست شما پاک خواهد کرد. بهتر است که پس از 40 الی 45 دقیقه ناحیه را با دقت توسط شامپو بچه و آب بشویید. این کار باید دقیقا لحظه قبل از مراجعه به کلینیک انجام شود.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید است که برخی از متخصصین توصیه می کنند که روی کرم را با چسب پانسمان یا کیسه تمیز در منزل یا مطب پزشک بپوشانید و بعد از بیست دقیقه از روی ناحیه مورد نظر بردارید تا لیزر موهای زائد بدون درد و ناراحتی انجام شود.

نحوه استفاده از کرم املا و پماد بی حسی موضعی زایلو ژل:‌

نحوه استفاده از کرم املا و پماد بی حسی موضعی زایلو ژل:‌

بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر ، حال که در قسمت بالا درباره کرم زایلاپی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده ایم، بهتر است که در این قسمت نیز درباره کرم ها یا پمادهای املا و زایلو ژل نیز نکاتی را خدمات شما بیان کرده و نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم.

لازم به ذکر می باشد که نحوه استفاده از کرم املا تا حدودی شبیه پماد بی حس کننده زایلاپی می باشد اما توصیه می شود که از کرم املا فقط به اندازه ای که جذب پوست شما می شود؛ استفاده نمایید چون مصرف بیش از حد کرم املا، عوارض جانبی مانند موارد زیر را در بر خواهد داشت:

  • اختلال در تنفس
  • افزایش ضربان قلب
  • تشنج
  • بیهوشی

برخلاف کرم زایلاپی بعد از ماساژ دادن کرم بی حسی املا از پوشاندن آن با کیسه پلاستیکی یا باند خودداری کنید.

حال باید اشاره شود که  زایلو ژل پماد نیست بلکه نوعی ژل است که هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۲ گرم لیدوکائین می باشد. ژل بی حسی موضعی زایلوژل به اندازه زایلاپی و املا در مهار کردن انتهای رشته های عصبی موثر نخواهند بود بلکه با کاهش جریان یون از میان غشای عصبی به کاهش درد و ناراحتی بیمار حین لیزر موهای زائد کمک می کند. بیشترین کاربرد زایلو ژل در معاینات مجاری ادرار است و به ندرت قبل از لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. پماد بی حسی موضعی زایلو ژل را نیز باید به طور مستقیم در موضع مورد نظر بمالید و حدود ۲۵ دقیقه تا نیم ساعت منتظر باشید تا اثر بی حسی آن ایجاد گردد.

علائم واکنش آلرژیک به لیدوکائین و پریلوکائین

علائم واکنش آلرژیک به لیدوکائین و پریلوکائین

واکنش های آلرژیک به کرم های بی حس کننده ممکن است برای برخی از افراد رخ بدهد. به همین دلیل قبل از استفاده از پماد بی حس کننده در ناحیه وسیع مقدار کمی از آن را بر روی پوست خود امتحان کنید تا از عدم بروز واکنش آلرژیک اطمینان داشته باشید.

در صورتی که سابقه بیماری کبدی یا واکنش آلرژیک به هر نوع ماده شیمیایی دارید یا در خانواده‌تان سابقه ابتلا به بیماری متیموگلوبینیمیا (Methemoglobinemia) وجود دارد بهتر است پیش از استفاده از پمادهای بی‌حسی موضعی حاوی لیدوکایین با پزشک متخصص مشورت کنید در غیر این صورت ممکن است علائم آلرژی زیر در بدن شما مشاهده شود:

  • کاهش ضربان قلب و فشار خون
  • افزایش تحریک پذیری عصبی
  • احساس خواب آلودگی
  • اختلال در بینایی و شنوایی
  • تهوع و سرگیجه و بی حالی
  • احساس گرما یا سرمای شدید
  • اختلال در سیستم عصبی و گردش خون

در صورت بروز هر کدام از این عوارض و علائم واکنش آلرژیک باید به سرعت پزشک متخصص مراجعه کنید.

پماد بی حسی موضعی بنزوکایین (Benzocaine) چه نوع پمادی است؟

بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر کدام است؟ کرم بنزوکائین به عنوان یک مانع شیمیایی روی پوست عمل می نماید و هم چنین و از ایجاد سیگنال های الکتریکی در رشته های عصبی جلوگیری به عمل می آورد. در نتیجه رشته ‌های عصبی سیگنال های درد را به مغز نمی‌فرستند و احساس درد و ناراحتی وجود نخواهد داشت. بنابراین ممکن است برخی از افراد از این پماد برای کاهش درد و ناراحتی به هنگام لیزر استفاده نمایند.

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که اگر هر دو پماد حاوی لیدوکائین و بنزوکایین به یک دیگر شبیه هستند چرا از هر دو ماده در یک پماد استفاده نمی شود؟

بریا پاسخ به این سوال می توان اذعان داشت که ماده لیدوکائین و بنزوکائین به صورت معمول با بدن انسان سازگار خواهد بود و اما برخی از افراد نسبت به یک یا هر دو آلرژی دارند. بنابراین بهتر است در ابتدا مقدار کمی از هر کرم را روی ناحیه کوچکی از بدن خود امتحان کنید و در صورتی که به محتویات آن آلرژی نداشتید اقدام به مالیدن کرم به نواحی وسیع‌تر بدن خود نمایید. پماد بی حسی برای لیزر مورد استفاده قرار میگیرد.

نکته بسیار مهم:

قویترین ژل بی حس کننده ، ژل بی حسی موضعی اولترادنت UltraDent و ژل بی حسی موضعی مستردنت Master Dent  حاوی ۲۰ درصد بنزوکائین  از پمادهای بی حسی موضعی متداول مورد استفاده پیش از لیزر موهای زائد است.

آیا پمادهای بی حس کننده گیاهی برای کاهش درد لیزر اثر دارند؟!

آیا پمادهای بی حس کننده گیاهی برای کاهش درد لیزر اثر دارند؟!

بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر باید اشاره شود که اگر بیماران به پماد حاوی ماده‌ شیمیایی آلرژی و حساسیت داشته باشند؛ از کرم های بی حس کننده موضعی گیاهی قبل از لیزر موهای زائد استفاده می نمایند. برخی از این کرم ها مانند کرم بی حس کننده موضعی اپی واید تقریباً اثر بخشی مشابهی با کرم های شیمیایی زایلاپی و املا دارند. قویترین ژل بی حس کننده ای که می توانید استفاده کنید همان کرم لیدوکائین و یا زایلاپی می باشد.

لیزر مو با متمرکز کردن اشعه نور روی پیگمنت های موجود در فولیکول مو ریشه های مو را میسوزاند تا از رشد مجدد آن در پوست جلوگیری کند. معمولاً پوست ناحیه لیزر شده تحت تاثیر قرار نمی گیرد چون رنگ آن کاملاً در تضاد با رنگ موی بیمار می باشد. به همین علت است که به بیماران توصیه می‌شود حداقل ۶ هفته قبل از شروع جلسات لیزر از برنزه کردن پوست خود خودداری کنند.
در صورتی که پوست، برنزه شده باشد ممکن است نور لیزر روی رنگدانه‌های موجود در پوست نیز اثر بگذارد و موجب سوزش بیشتر و حتی سوختگی پوست شود به طوریکه پمادهای بی حس کننده نیز در کاهش درد و سوزش آن موثر نخواهند بود.
کرم بی حس کننده لیزر حاوی لیدوکائین مانند پماد زایلاپی و همچنین کرم های بر پایه بنزوکایین در کاهش درد لیزر مو تا حدودی موثر هستند. چون زمانی که اشعه لیزر جذب رنگدانه مو می شود؛ حرارت زیادی ایجاد می‌کند تا بتواند ریشه مو را بسوزاند در نتیجه پوست دچار التهاب، سوزش و تورم خواهد شد. استفاده از کرم بی حسی موضعی می تواند در کاهش درد، سوزش و التهاب حین لیزر موهای زائد موثر باشد.
در صورتی که از کرم بی حس کننده موضعی استفاده نکنید ممکن است درد و ناراحتی زیادی حین جلسات لیزر مو به خصوص در نواحی حساس پوست مانند ناحیه بیکینی داشته باشید.

بنابراین در صورتی که پوست بسیار حساسی دارید می‌توانید از پمادهای بی‌حسی موضعی گیاهی برای لیزر موهای زائد بهره ببرید. طرز استفاده از کرم بی حس کننده Epiwide با کرم سر کننده زایلاپی تقریبا مشابه است و می توان به همان روش که توضیح داده شد از پماد اپی واید  بر روی پوست استفاده کرد.

قیمت پماد بی حس کننده زایلاپی بهتر است یا اپی واید؟

بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر همیشه بحث قیمت برای خرید محصولات از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این موضوع نیز در خرید انواع کرم ها قیمت کرم بی حس کننده برای لیزر به حجم هر تیوب پماد و نوع ماده بی حس کننده به کار رفته در آن بستگی دارد و کرم های خارجی نسبت به کرم های ایرانی گران تر هستند.

در حال حاضر قیمت پماد زایلاپی برای لیزر نسبت به قیمت کرم بی حس کننده اپی واید کمی بیشتر است اما باز هم می‌توان با قیمت های بسیار مقرون به صرفه، کرم های بی حس کننده قبل از لیزر موهای زائد را از داروخانه ها خریداری نمود. عملکرد پماد ها تقریبا با یکدیگر مشابه است به همین علت قیمت پماد زایلاپی و قیمت کرم بی حس کننده اپی واید تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند.

برخی از آرایشگاه ها و کلینیک ها برای به دست آوردن سود بیشتر پمادهای غیر استاندارد را تحت عنوان کرم های گیاهی بدون عوارض جانبی با قیمت های بسیار بالا به عنوان کرم های سر کننده قبل از لیزر موهای زائد به بیمار پیشنهاد می دهند.

بهتر است نسبت به خرید این گونه کرم ها احتیاط کنید و فقط صرف اینکه قیمت پماد زایلاپی بسیار کمتر از پمادهای توصیه شده توسط آرایشگاه است نسبت به خرید آن شک نکنید. مطمئن باشید پمادهایی که توسط سازمان استاندارد دارویی تایید شده اند و در داروخانه ها به فروش می رسند؛ موثرترین و بهترین کرم بی حسی موضعی لیزر در غرب خواهند بود.

آیا استفاده از کرم بی حسی موضعی واقعاً در کاهش درد لیزر موثر می باشد؟!

آیا استفاده از کرم بی حسی موضعی واقعاً در کاهش درد لیزر موثر می باشد؟!

بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر کدام است ؟ این سوالی است که بسیاری از زیبا جویان مهراز کلینیک، از اپراتورها و پزشکان این مجموعه می پرسند. کرم بی حس کننده لیزر حاوی لیدوکائین مانند پماد زایلاپی و همچنین کرم های بر پایه بنزوکایین در کاهش درد لیزر مو تا حدودی موثر هستند.

به دلیل آن که زمانی که اشعه لیزر جذب رنگدانه مو می شود؛ حرارت زیادی ایجاد می‌کند تا بتواند ریشه مو را بسوزاند در نتیجه پوست دچار التهاب، سوزش و تورم خواهد شد. استفاده از کرم بی حسی موضعی می تواند در کاهش درد، سوزش و التهاب حین لیزر موهای زائد موثر باشد. در صورتی که از کرم بی حس کننده موضعی استفاده نکنید ممکن است درد و ناراحتی زیادی حین جلسات لیزر مو به خصوص در نواحی حساس پوست مانند ناحیه بیکینی داشته باشید.

آیا لازم است قبل از لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت از کرم بی حسی موضعی استفاده کرد؟!

لازم به ذکر می باشد که در دستگاه های لیزر کندلا از دو سیستم خنک کننده دینامیک و با کیفیت شامل اسپری کریوژن یا DCD و خنک کننده هوا با تنظیم دستی یا ACC استفاده شده است. این دو سیستم خنک کننده با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی شده اند تا درد و ناراحتی بیمار را حین لیزر موهای زائد به حداقل برسانند. اسپری کریوژن که دمای آن کمتر از منفی ۲۰ درجه سانتی گراد است به محض برخورد با پوست، دمای آن را به زیر صفر درجه سانتی ‌گراد می ‌رساند و در نتیجه احساس سوزش بیمار کاهش خواهد یافت و تا حدی پوست بیمار نیز بی حس می گردد.

دمیدن هوای خنک نیز موجب سرد شدن سطح پوست بیمار شده و در نتیجه احساس سوزش و درد، بعد از هر پالس لیزر را روی سطح پوست کاهش می دهد. اکثر بیمارانی که با دستگاه کندلا الکساندرایت اقدام به حذف موهای زائد خود نموده اند؛ نیازی به استفاده از کرم بی حسی موضعی نداشته‌اند چون دستگاه های لیزر کندلا با طراحی سیستم خنک کننده پیشرفته تا حد قابل توجهی در کاهش درد بیمار موثر واقع شده اند.

البته معمولاً به بیمارانی که پوست حساسی داشته باشند و یا برای اولین بار جلسه لیزر موهای زائد خود را آغاز کرده اند؛ توصیه می شود که از کرم بی حسی موضعی استفاده کنند تا تجربه رضایت بخشی از لیزر مو داشته باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید و با کارشناسان در این باره مشورت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما