تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه


تاریخ انتشار : 5 اسفند 1400          تاریخ بروزرسانی : ۷ اسفند ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (4 امتیاز)

تزریق ژل چانه ممکن است به اندازه تزریق لب یا گونه هیجان انگیز به نظر نرسد، اما به گفته متخصصان، افراد بیشتری درخواست این عمل را دارند. تزریق ژل یکی از بهترین روشهای افزایش حجم و فرم دهی محسوب می‌شود که پس از بوتاکس، پرکاربردترین اقدام در کلینیک‌های پوست و زیبایی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال تزریق ژل به چانه خود هستند; این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله از سایت مهراز به بررسی همه چیز درباره مزایا و مهایب و ویژگی های تزریق ژل چانه می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید .

مراحل تزریق ژل به چانه چیست؟

تزریق چانه به ‌صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود. پزشک متخصص ابتدا برای جلوگیری از عفونت و سایر بیماری‌های پوستی، ناحیه تزریق را ضدعفونی می‌کند.

بسیاری از افراد برای اینکه حداقل درد و ناراحتی در طول تزریق داشته باشند، ترجیح می‌دهند از بی‌حس کننده موضعی (مانند لیدوکائین) استفاده کنند. در بعضی موارد حتی لیدوکائین داخل سرنگ تزریق مخلوط می‌شود. بسته به هدف و انتظارات شما تزریق ژل به چانه ممکن است چند بار انجام شود.

پس از انجام تزریق شما می‌توانید بنشینید، اما باید بی‌حرکت بمانید. کل مراحل تزریق ژل به چانه ازجمله زمان آماده‌سازی، معمولا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

مراحل تزرق ژل به چانه کدام اند

تزریق ژل چانه

اگر مایل به تزریق چانه هستید، طی مراحل زیر را در پیش خواهد داشت:

  • معاینه و بررسی چانه و نقاط ضعف و قوت این عضو توسط پزشک
  • استریل کردن محل تزریق
  • استفاده از بی حس کننده‌های موضعی برای آنکه دردی احساس نکنید
  • تزریق میزان مشخصی از ژل یا فیلر به منظور رفع عیوب چانه شما و برجسته و زیبا نمودن این عضو

حجم ژل مورد نیاز برای تزریق به چانه

بسته به میزان نقص چانه، میزان فیلر تزریقی مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد ولی معمولاً برای یک تزریق چانه حداقل حدود یک سی‌سی ژل و در اغلب موارد ۲ سی‌سی مورد نیاز است.

برای نواقص زیاد گاهی ۳ تا ۵ سی‌سی نیز می‌شود که برای حصول نتیجه بهتر می‌توان تزریق را در دو مرحله و به فاصله یک ماه انجام داد.

ویژگی های تزریق ژل چانه کدام اند

کاربردهای تزریق ژل به چانه در زیبایی چیست؟

با گذشت زمان جمجمه تغییر حالت می‌دهد و چانه به عقب حرکت می‌کند. این ممکن است ظاهر صورت را به هم بریزد و حتی سن را بالاتر نشان دهد. تزریق چانه یا هر نقطه دیگری از صورت این مشکلات را برطرف کرده و باعث زیبا و جوان‌تر شدن چهره می‌شود. تزریق چانه معمولا با دو هدف زیر انجام می‌شود:

  1. تزریق برای رفع نواقص صورت

بعضی از افراد از ابتدای تولد نواقصی روی صورت خود دارند که ممکن است اعتماد به‌نفسشان را کم کرده باشد. آسیب ‌های فیزیکی، بیماری‌های مختلف، لاغری‌های بیش از حد و غیره از دیگر دلایلی است که فرد را به سمت تزریق ژل ترغیب می‌کند.

وجود تقارن و تعادل در ساختار کلی صورت جذابیت آن را بیشتر می‌کند. عقب بودن چانه می‌تواند این تعادل را به هم می‌ریزد و باعث شود فرد نسبت به چهره خود حس خوشایندی نداشته باشد.

یکی از اهداف تزریق ژل به چانه برطرف کردن این نقص‌ها و برجسته سازی چانه است. این عمل ساختار صورت را متعادل کرده و جذابیت و زیبایی را دوچندان می‌کند.

  1. تزریق برای زاویه سازی صورت

بسیاری از افراد، چه مرد و چه زن، دوست دارند صورتی V شکل داشته باشند. تزریق ژل به چانه یکی از بهترین  کم ‌تهاجمی‌ ترین روش‌ها برای زاویه سازی صورت است.

تزریق ژل به داخل بافت نرم چانه ظاهر آن و مرز بین صورت و گردن را بهبود می‌بخشد. برجسته سازی چانه به‌گونه‌ای انجام می‌شود که قسمت پایین صورت با زاویه دلخواه شما به نظر برسد.

تزریق ژل به چانه چه مزیت هایی دارد

مزایای تزریق فیلر چانه

  • عوارض این روش بسیار ناچیز و محدود است
  • این عمل طی زمان کوتاهی در مطب قابل انجام است
  • بلافاصله پس از تزریق می‌توانید تغییرات را مشاهده کنید
  • پس از انجام این روش به سرعت می‌توانید به کار و زندگی روزمره بازگردید
  • در صورتی که از ژل‌های هیالورونیک اسید برای اینکار استفاده شده باشد، امکان بازگشت به قبل از تزریق وجود دارد

خطرات و عوارض تزریق چانه :

تزریق ژل جزو اعمال غیر جراحی محسوب می‌شود؛ با این حال احتمال بروز خطرات و عوارض جانبی در پی آن وجود دارد که البته به واسطه مهارت و تجربه پزشک در تزریق، بسیار سطحی و زودگذر خواهد بود. رایج ترین عوارض جانبی تزریق ژل چانه عبارتند از:

قرمزی، تورم و گاهأ کبودی در محل تزریق؛ که تورم و قرمزی، با گذشت چند ساعت و کبودی هم پس از چند روز مرتفع می‌گردد.

ولی اگر تزریق چانه توسط افراد غیر پزشک و با استفاده از فیلرهای نامرغوب انجام شود، توده هایی در زیر پوست به وجود خواهد آمد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به چانه

مراقبت های بعد از تزریق ژل به چانه

اگرچه بعد از تزریق چانه می توانید فورا به روال عادی زندگی خود بازگردید اما نیاز است برخی از موارد را تا مدت ها رعایت کنید که جزو مراقبت بعد از این نوع تغییرات میباشد. بنابراین بهتر است هنگام خروج از منزل برای محافظت پوست از تابش مستقیم نور خورشید حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.

علاوه بر این از انجام فعالیت های ورزشی شدید و بدنی سنگین به مدت 24 الی 48 ساعت خودداری کنید زیرا باعث افزایش گردش خون و ایجاد کبودی بیشتر در این ناحیه خواهید شد.

برای کاهش درد و ناراحتی در محل های آن از کمپرس یخ یا تیلنول استفاده کنید، همچنین آن را لمس نکنید و حتما پوست خود را در قسمت درمان تمیز نگه دارید.

مراقبت در هنگام خواب

علاوه بر این در هنگام  خواب بهتر است سر شما کمی بالاتر از بالا تنه قرار بگیرد که در فیلم این روش موجود میباشد، برای این کار می توانید از دو بالش به طور همزمان در زیر سر خود بهره ببرید. اگر در محل آن احساس درد زیادی داشتید حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع داده و با تجویز وی اقدام به مصرف مسکن نمایید.

هزینه تزریق ژل به چانه

سئوالات متداول :

مدت زمان تزریق ژل چانه چقدر است؟

حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه که بخش عمده آن صرف بی‌حسی می‌گردد مگر اینکه از بی‌حسی عصبی استفاده کنیم. با این نوع بی‌حسی، درد تزریق تقریباً صفر خواهد بود و مدت زمان مورد نیاز برای تزریق به شدت کاهش خواهد یافت.

ماندگاری تزریق ژل به چانه چقدر است؟

بیشتر فیلرهای پوستی بین یک تا دو سال در بدن باقی می‌مانند، سپس به‌طور طبیعی توسط بدن جذب می‌شوند. ژل‌ها بسته به اینکه چه برندی باشند و از چه موادی ساخته شده باشند، میزان ماندگاری آن‌ها هم متفاوت است.

بااین‌حال، به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که نتیجه تزریق ژل به چانه تا چه اندازه ماندگار است. اما تجربه نشان می‌دهد نتیجه این روش تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

آیا تزریق ژل به چانه درد دارد؟

بسته به نوع بی‌حسی می‌تواند بدون درد و یا با درد مختصر باشد اما توجه داشته باشید که در صورت عدم مهارت پزشک در به کار گیری بی‌حسی مناسب می‌تواند دردناک و گاهی غیر قابل تحمل باشد.

چه کسانی میتوانند تزریق ژل چانه را انجام دهند؟

افراد بالای 21 سال که دوست دارند خط فک خود را اصلاح کرده و چانه خود را تقویت کنند یا چین و چروک یا خطوط اطراف ژل چانه را پر کنند ممکن است کاندیداهای خوبی برای تزریق چانه باشند که در فیلم این روش مشاهده میشود.

همچنین آنها باید از نظر سلامتی کاملا سالم و خوب بوده و هیچگونه سابقه آلرژی یا بیماری خاص نداشته باشند. علاوه بر این نباید سیگار بکشند زیرا سیگار روند درمان را کند کرده و احتمال شکست در تزریق را بالا می برد.

جدا از تمام موارد بالا باید بتوانند پس از آن از پوست خود مراقبت کرده و تمامی دستورالعمل های پزشک را رعایت کنند. که این افراد باید آموزش های لازمه را دیده باشند که هزینه ای در بر ندارد.

قبل از انجام تزریق ژل به چانه چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

قبل از اقدام به تزریق حتما باید یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا او از اهداف و انتظارات شما مطلع شود. اگر دارویی مصرف می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید. چند روز قبل از تزریق چانه از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و مکمل‌هایی مانند ویتامین E و حتی مصرف الکل خودداری کنید. در طول این مدت موهای صورت خود را اصلاح نکنید. قبل از انجام تزریق حتما صبحانه مفصلی بخورید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما