تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

دستگاه لیزر خانگی

همه چیز درباره دستگاه لیزر خانگی به همراه مزایا و معایب آن


تاریخ انتشار : 24 بهمن 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (2 امتیاز)

لیزر موهای زائد نتایج طولانی مدت دارد. دستگاه لیزر خانگی نسبت به دستگاه‌هایی که کلینیک‌ها استفاده می‌کنند، قدرت کمتری دارند، اما اگر فردی در طول زمان به طور مکرر از آنها استفاده کند، همچنان می‌توانند مؤثر باشند. لیزرهای هدفمند از حرارت بالا برای از بین بردن تک تک موها و جلوگیری از کارکرد فولیکول های مو استفاده می کنند. این بدان معناست که با گذشت زمان، موها ریزتر به نظر می رسند و زمان بیشتری طول می کشد تا فولیکول های مو موهای جدید تولید کنند.

این می تواند منجر به کاهش تدریجی مو در طول هفته ها و ماه ها شود. در این مقاله از کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درباره لیزر خانگی و مزایا و معایب آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ارزان تر و راحت تر از انجام درمان در کلینیک است. با این حال، خطر بیشتری را به همراه دارد و نتایج آن احتمالاً کندتر خواهد بود. همچنین، اکثر دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی روی موهای روشن تر یا رنگ پوست تیره تر کار نمی کنند.

هر آنچه باید در مورد لیزر موهای زائد خانگی بدانید:

یک فرد باید به دقت در نظر بگیرد که از کدام دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کند زیرا همه آنها به روش های مختلفی کار می کنند. هنگام انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد مناسب، توجه به موارد زیر ضروری است:

  • رنگ پوست و مو
  • دستگاه برای چند پالس دوام می آورد
  • عمر باتری یا قابلیت اتصال دستگاه به برق
  • استفاده از لیزرهای دایود یا فناوری نور پالسی شدید (IPL).

دستگاه های لیزر موهای زائد با استفاده از پالس های شدید نور کار می کنند. هنگامی که یک دستگاه تعداد مشخصی پالس را ارائه می کند دیگر کار نمی کند، بنابراین مهم است که به دنبال رتبه بندی پالس نسبتاً بالا باشید.

دستگاه های لیزر موهای زائد یا از لیزر دایود یا فناوری IPL استفاده می کنند. هر دو رنگ مو را در فولیکول هدف قرار می دهند و برای جلوگیری از رشد مجدد به آن آسیب می زنند. لیزرهای دایود هدفمندتر هستند، در حالی که فناوری IPL از امواج نور استفاده می کند و قدرت کمتری دارد. با این حال، فناوری IPL به طور کلی مقرون به صرفه تر است.

اکثر دستگاه ها پالس کافی برای دوام چند ماهه یا چند ساله دارند. به عنوان یک راهنمای تقریبی، تعداد تقریبی پالس های لازم برای درمان نواحی زیر بدن عبارتند از:

  • لب بالا: 25 نبض
  • زیر بغل: 100 نبض
  • خط بیکینی: 200 پالس
  • ساق بالایی: 600 پالس
  • ساق پا: 600 نبض

دستگاه های لیزر موهای زائد نتایج طولانی مدت دارند، اما دائمی نیستند. درمان ها برای بهترین نتیجه نیاز به تکرار در طول زمان دارند. برخی از دستگاه‌ها روی نواحی بزرگ‌تر بدن مانند پاها مؤثر هستند، در حالی که برخی دیگر روی نواحی کوچک‌تر مانند زیر بغل بهترین کار را دارند.

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی:

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی:

انتخاب های زیر بر اساس نظرات مشتریان هستند و دارای مجوز FDA هستند. دستگاه‌های زیر روی نواحی بزرگ ‌تری از بدن بهترین عملکرد را دارند:

  1. لیزر موهای زائد Tria 4X

دستگاه های لیزر موهای زائد تریا از لیزر دایود استفاده می کنند. این همان فناوری است که بسیاری از کلینیک ها از آن استفاده می کنند. این امر آن را به یکی از موثرترین دستگاه های موجود در بازار تبدیل می کند. صفحه نمایش LED به درمان کمک می کند و عمر باتری باقی مانده را نشان می دهد.

لیزر موهای زائد Tria 4X پوست و رنگ مو را اسکن می‌کند و تنها در صورت امن بودن استفاده از آن قفل را باز می‌کند. همچنین برای هر فردی یک محیط امن انتخاب می کند. تنظیمات بالاتر دردناک تر و موثرتر هستند، اما برای هر رنگ پوستی مناسب نیستند.

  1. دستگاه رفع موهای زائد Silk’n Infinity

دستگاه رفع موهای زائد Silk’n Infinity کوچک، قابل حمل و نگهداری و استفاده آسان است. با این حال، سر پهن آن ممکن است تاثیر آن را روی نواحی منحنی بدن، مانند زیر بغل، کمتر کند.

دستگاه حذف موهای زائد Silk’n Infinity با یک برنامه رایگان ارائه می شود. این به کاربر کمک می‌کند تا درمان‌هایی را برای موثرترین رفع موهای زائد درازمدت برنامه‌ریزی کند. از فناوری IPL استفاده می کند، که می تواند به این معنی باشد که دیدن نتایج بیشتر طول می کشد.

  1. دستگاه لیزر موهای زائد Mismon

این دستگاه لیزر موهای زائد گزینه ای مقرون به صرفه و سبک است. این یکی از معدود مدل هایی است که با عینک ایمنی برای محافظت از چشم ها در برابر نور درخشان همراه با فناوری IPL ارائه می شود. دستگاه لیزر موهای زائد Mismon برای قضاوت در مورد تنظیمات مناسب برای رنگ مو و پوست بر روی کاربر متکی است. این ممکن است خطر سوختگی یا آسیب پوست را افزایش دهد.

بسیاری از دستگاه های دیگر به طور خودکار رنگ پوست و مو را تشخیص می دهند و ایمن ترین تنظیمات را برای کاربر انتخاب می کنند.

  1. Braun Silk-expert Pro 5

Braun Silk-expert Pro 5 دارای طیف گسترده ای از تنظیمات شدت است و کاربر به راحتی می تواند آن را متناسب با آستانه درد فردی خود تنظیم کند. از فناوری IPL استفاده می کند و برای ایمنی به طور خودکار با رنگ پوست افراد سازگار می شود.

این یکی از سریع ترین دستگاه های موجود در بازار است. این بدان معناست که استفاده از آن باید زمان کمتری داشته باشد و نتایج سریع ارائه کند. با این حال، ممکن است ردیابی درمان کمتر آسان باشد، زیرا دستگاه نمایشگر LED ندارد.

نتایج و معایب و مزایا استفاده از لیزر خانگی

  1. لیزر موهای زائد Tria Precision

دومین محصول Tria در این لیست نیز از لیزر دایود استفاده می کند، اما نواحی کوچک تری از بدن را هدف قرار می دهد. طراحی آن برای صورت، زیر بغل و خط بیکینی مناسب است.

عمر باتری 15 دقیقه ای آن به این معنی است که دستگاه بین شارژ دوام زیادی ندارد، اما قسمت های کوچکتر بدن باید زمان کمتری برای درمان نیاز داشته باشد.

نتایج و معایب و مزایا استفاده از لیزر خانگی

فرد باید با احتیاط از دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی استفاده کند. همیشه دفترچه راهنما را بخوانید و نکات مراقبت پس از آن را رعایت کنید. همچنین از استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد بر روی پوست های خالکوبی، آسیب دیده یا برنزه شده خودداری کنید.

لیزرها با تشخیص تفاوت بین رنگ پوست و رنگ مو کار می کنند. اگر دستگاهی نتواند تفاوت را تشخیص دهد، ممکن است به جای مو، پوست را هدف گرفته و آن را بسوزاند. این بدان معنی است که دستگاه های لیزر موهای زائد ممکن است برای استفاده با تمام رنگ های پوست یا مو ایمن نباشند.

برای بهترین نتیجه، پوست را از قبل اصلاح، تمیز و خشک کنید. از بالاترین تنظیمات ایمن برای بهترین نتایج استفاده کنید. به طور کلی، هر چه رنگ پوست فرد تیره‌تر باشد، تنظیمی که برای استفاده بی‌خطر است، پایین‌تر است. تنظیمات بالاتر می تواند دردناک تر باشد، بنابراین مطمئن شوید که تنظیماتی را انتخاب کنید که راحت باشد.

برخی از تولید کنندگان توصیه می کنند قبل از استفاده از کرم بی حس کننده پوست استفاده کنید. با این حال از این محصولات با احتیاط استفاده کنید. پوست بی‌حس نمی‌تواند درد را احساس کند، که باعث می‌شود به راحتی به آن آسیب وارد شود.

همه دستگاه های لیزر موهای زائد برای استفاده در تمام نواحی بدن طراحی نشده اند. از مصرف آن در ناحیه تناسلی و نزدیک چشم خودداری شود. برای هدف قرار دادن موهای روی صورت، از دستگاه هایی استفاده کنید که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند.

انواع دستگاه لیزر خانگی کدام اند

برخی از عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد خانگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سوزش
  • تاول
  • ورم
  • درد
  • تغییر رنگ پوست
  • جای زخم

کاربران پس از استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد باید از نور خورشید یا برنزه شدن اجتناب کنند. همچنین، بهتر است بعد از برداشتن موها مرطوب کنید، از ضد آفتاب استفاده کنید و لباس هایی بپوشید که پوست را بپوشانند.

جمع بندی:

انجام لیزر موهای زائد در خانه نسبت به درمان حرفه ای مقرون به صرفه تر است، اما دستگاه ها هنوز نسبتاً گران هستند. با پیشرفت تکنولوژی، لیزر موهای زائد در خانه احتمالا مقرون به صرفه تر و موثرتر می شود.

فرد باید دستگاهی را بر اساس ناحیه بدنی که می خواهد هدف قرار دهد انتخاب کند. توجه داشته باشید که کاربران ممکن است نتوانند تنظیمات را کنترل کنند، زیرا برخی از دستگاه ها دارای ویژگی های ایمنی داخلی هستند.

لیزر موهای زائد دائمی نیست، اما با استفاده صحیح، این دستگاه ها می توانند موهای بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. یک فرد باید تمام دستورالعمل ها را به دقت دنبال کند و صبور باشد، زیرا نتایج خوب زمان می برد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما