تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق ژل لب یا تزریق چربی

تزریق ژل لب بهتر است یا تزریق چربی


تاریخ انتشار : 9 بهمن 1400          تاریخ بروزرسانی : ۵ فروردین ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (13 امتیاز)

تزریق ژل لب بهتر است یا تزریق چربی ؟ یکی از زیبایی های صورت داشتن لب هایی برجسته است که چهره را جذاب می‌کند. عوامل مختلفی چون گرانش زمین، نور آفتاب و همچنین سیگار در روند سریع پیری صورت موثر بوده و همچنین بافت لب‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

علاوه بر این موارد برخی از افراد نیز دارای لب های نازک و بدون فرم هستند، در چنین مواردی بر جسته نمودن و حجیم شدن لب ها یکی از روش های زیباتر کردن چهره به حساب می‌آید که از طریق مواد پر کننده ای که به بافت لب تزریق می‌شوند لب ها حجیم و زیبا می‌شوند.

تزریق ژل لب بهتر است یا تزریق چربی

تزریق ژل لب بهتر است یا تزریق چربی ؟ با گذشت زمان و افزایش سن به تدریج حجم لایه های زیر پوست کاهش می یابد. این باعث می شود که پوست کهنه به نظر برسد. تزریق چربی روشی موثر و کاربردی برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت و جوانسازی صورت و ظاهر شماست.

به این ترتیب ابتدا چربی از سایر قسمت های بدن که چربی اضافی دارند مانند شکم برداشته شده و سپس به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. تزریق چربی برای افزایش حجم لب ها، گونه ها، دست ها، سینه ها و باسن استفاده می شود.

در این مقاله از سایت مهراز همراه ما باشید تا به بررسی همه چیز درباره تفاوت های تزریق چربی و ژل بپردازیم. از همراهی شما ممنونیم.

انواع مواد قابل تزریق جهت افزایش حجم لب

برجسته سازی و افزایش حجم لب ها یک عمل زیبایی محسوب می شود که می تواند لب های پر و زیباتری را به شما بدهد.  به طور کلی انواع مختلفی از مواد پرکننده وجود دارند که می توانند در بافت لب شما تزریق شوند که در ادامه به سه مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • تزریق کلاژن: در گذشته کلاژن یکی از رایج ترین موادی بود که به عنوان پر کننده در افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه استفاده از کلاژن به مراتب بسیار کمتر شده است.
  • تزریق چربی : چربی نیز گاها به عنوان یک گزینه جهت افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تزریق ژل : متداول ترین ماده پرکننده ای که امروزه بیش از سایر روش ها مورد توجه متخصصین پوست قرار گرفته است، موادی مشابه اسید هیالورونیک ( که به اصطلاح ژل نیز نامیده می شود) می باشد.

مقایسه بین تزریق چربی و ژل لب

چه چیزی را می توان با تزریق چربی اصلاح کرد؟

  • حجم های از دست رفته صورت مانند گونه ها را بازیابی کنید
  • اصلاح چین و چروک دور چشم، صورت و خطوط اخم ابرو
  • بهبود فرم های بدن، بهبود ظاهر زخم ها و جوان سازی صورت و بدن
  • اگر به دنبال اصلاحی بادوام تر از فیلرها هستید، تزریق چربی یک راه حل طولانی مدت است.

اگرچه نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی باقی می ماند، اما دائمی نیست. با افزایش سن، ممکن است دوباره حجم خود را از دست بدهیم و نیاز به تکرار فرآیند تزریق چربی داشته باشیم. کیفیت و نتیجه تزریق چربی نیز به مهارت پزشک بستگی دارد، بنابراین انتخاب پزشک مناسب مهم است.

برای افرادی که به تزریق مواد دیگر حساس هستند، تزریق چربی راه خوبی برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی است.

تزریق ژل (پرکننده) چیست ؟

تزریق ژل لب بهتر است یا تزریق چربی؟ با افزایش سن، حجم چربی زیر پوست به تدریج کاهش می یابد و ماهیچه های صورت کمتر به سطح پوست دسترسی پیدا می کنند. این امر باعث افزایش چین و چروک و ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و اطراف دهان می شود.

تزریق ژل یا فیلر لب روسی روشی موثر برای بازیابی حجم های از دست رفته و اصلاح چین و چروک های صورت و جوان سازی صورت و صورت است. پرکننده ها با مواد شیمیایی مختلف در بازار موجود است. فیلر مناسب بر اساس ناحیه ای که باید تزریق شود تعیین می شود.

به عنوان مثال، پرکننده های نرم تری برای لب ها استفاده می شود، در حالی که از فرم های قوی تر برای تقویت فرم گونه ها استفاده می شود. دوام تزریق فیلر به نوع و ناحیه مورد استفاده نیز بستگی دارد. این اثر می تواند از چند ماه تا یک سال ادامه داشته باشد.

پرکننده های قوی تر معمولا ماندگاری بیشتری دارند. برای حفظ اثر می توان تزریق ژل را تکرار کرد.

به خاطر داشته باشید که فیلر با بوتاکس متفاوت است. اگرچه هر دو روش تزریقی هستند، اما بوتاکس برای شل کردن ماهیچه های صورت برای کاهش چین و چروک صورت و دور چشم استفاده می شود.

مزایا و معایب ژل لب و میزان ماندگاری آن

مزایای تزریق چربی :

  1.  نتایج حاصل از تزریق چربی ماندگاری طولانی تری نسبت به تزریق فیلر دارد.
  2. چربی ها نسبت به سایر فیلرها (مواد پر کننده) انعطاف پذیرتر می باشند و می توانند به طور ایمن در هر جایی از صورت تزریق شوند. آنها حتی می توانند به عنوان جایگزینی مناسب برای مواد قابل تزریق همچون بوتاکس باشند تا ظاهر خطوط و چروک ها در اطراف پیشانی و چشمان شما را بهبود بخشند. البته گاهی به صلاحدید پزشک از تزریق چربی و بوتاکس با هم استفاده می شود.
  3. چربی، منبعی غنی از سلولهای بنیادی می باشد که می تواند به جوانه زدن پوست زیرین در ناحیه ی درمان در طول روند انتقال، کمک کند.

نکات منفی تزریق چربی :

  • به دلیل اینکه برخی از چربی انتقال داده شده می تواند دوباره به بدن جذب شود، بیش از یک معالجه برای دستیابی به نتایج طولانی مدت دلخواه، مورد نیاز است. گرچه، با یک جراحی ماهرانه، معالجه های آینده معمول نمی باشند و ممکن است تا چندین سال نیازی به این کار نباشد.
  • پیوند چربی نسبت به فیلرهای ترکیبی صورت بسیار گران قیمت تر می باشند، چرا که رویکرد پیچیده تری دارد. با این حال، این روش (پیوند چربی) با گذر زمان مقرون به صرفه تر خواهد بود، چرا که نتایج طولانی مدت تری دارد.
  • پیوند چربی بلافاصله نتایج قابل توجهی را ایجاد می کند ولی اثرات کامل به مدت چندین هفته تا زمان ته نشینی تورم، قابل مشاهده نخواهند بود.

چه چیزی را می توان با تزریق ژل اصلاح کرد ؟

  • اصلاح ظاهر زخم ها
  • تقویت و تقویت فرم صورت
  • افزایش حجم و برجسته کردن لب ها
  • تقارن را در اشکال صورت تقویت کنید
  • حجم از دست رفته گونه ها را بازیابی کنید
  • خطوط عمودی روی لب ها را از بین ببرید
  • اصلاح چین و چروک صورت به خصوص اطراف دهان و چشم

اگر از ظاهر لبخند خود راضی نیستید، اگر به دنبال لب های جذاب و زیباتر هستید و اگر به دنبال روشی بدون نیاز به چین و چروک صورت و بازگرداندن جوانی و شادابی ظاهر خود هستید، تزریق ژل راه حل ایمن و موثر هستند. تزریق ژل بعد از آن نیاز به مراقبت خاصی ندارد و می توانید بدون احساس درد یا ناراحتی فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

تزریق چربی به لب چگونه است؟

در این روش از بافت چربی موجود در ناحیه ران یا باسن فرد به روش ساکشن، چربی برداشته می شود و به بافت لب تزریق می شود.

مزایای تزیق چربی

از آنجایی که چربی از بدن خود شما برداشته می شود، لذا با بدن میزبان سازگار است و منجر به ایجاد واکنش های ایمنی نخواهد شد. به طور کلی ماندگاری این روش بسته به نوع برداشت و تزریق انجام شده، طولانی مدت محسوب می شود و تنها به یک بار تزریق نیاز دارد.

معایب تزریق چربی

به دلیل ویسکوزیته بالای بافت چربی، احتمال عدم تقارن در لب، احتمال ایجاد عفونت، خون ریزی، تورم طولانی مدت، نکروز بافت چربی، کلسیفیکاسیون بافت چربی، این روش کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. نسبت به سایر روش ها، دوره نقاهت طولانی تر و دردناک تری دارد.

برداشت بافت چربی نیاز به روش های پیچیده تری است که ممکن است بر زیبایی لب فرد نیز اثر نامطلوبی ایجاد کند.

تزریق ژل به لب چگونه است؟

تزریق ژل لب بهتر است یا تزریق چربی ؟ اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن ما نیز یافت می شود و تزریق آن به بافت لب ها نتایج مطلوبی را بر افزایش حجم لب سبب می شود. اسید هیالورونیک به عنوان ژل تزریقی نیز شناخته می شود. پر کننده های اسید هیالورونیک انواع متعددی چون Restylane، Juvederm، Belotero Balance، HylaForm، Elevess و Prevelle Silk ، نورامیس و آلیاکسین دارند.

همه این محصولات به طور یکسان تزریق می شوند و نتایج مشابهی را به شما می دهند. برخی نیز حاوی لیدوکائین (نوعی بی حس کننده موضعی) می باشند. امروزه تزریق ژل هیالورونیک اسید به طور گسترده ای رایج تر از سایر روش های دیگر است.

 

مزایای تزریق ژل

پس از تزریق ژل لب، بافت لب ها به خوبی شکل مورد انتظار را خواهند گرفت.

  • کنترل حجم لب: مقدار ژل تزریقی به راحتی قابل کنترل است، بنابراین پزشک تسلط بهتری روی میزان تزریق و اندازه حجم لب دارد. تزریق ژل را می توان به تدریج طی چند جلسه مختلف انجام داد تا زمانی که نتایج مطلوب حاصل شود.

برجستگی هایی که ممکن است گاهی اوقات مطلوب نباشد، در این روش به راحتی حل می شوند. هرگونه توده و برجستگی ایجاد شده در اثر حرکت لب ها می تواند به راحتی برطرف شود. در مقایسه با سایر پرکننده های لب ممکن است کبودی و تورم کمتری وجود داشته باشد. شما می توانید برای تزریق ژل لب از ژل نورامیس استفاده کنید.

  • واکنش آلرژیک بسیار نادر است: از آنجایی که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی شبیه به آنچه در بدن انسان وجود دارد ساخته شده است، بعید است که باعث واکنش آلرژیک شوند. اما اگر فردی به لیدوکائین حساسیت داشته باشد، حتما توصیه می شود که قبل از شروع پروسه تزریق، پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهد.

معایب تزریق ژل

این سوال ممکن است برای شما پیش بیاید که آیا تزریق ژل می تواند عوارض جانبی داشته باشد یا خیر؟

طبیعتا هیچ عمل زیبایی ای بدون عارضه جانبی نخواهد بود، اما عوارض جانبی تزریق ژل هیاالورونیک اسید موقتی است و پس از تنها چند روز برطرف خواهند شد. مهمترین عامل در کاهش عوارض، انتخاب پزشک متخصصی است که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد.

همچنین نوع و برندی که پزشک جهت تزریق استفاده می کند، نقش کلیدی در نتیجه تزریق شما ایفا میکند. از این رو ما در کلینیک مهراز از بهترین متخصصین پوست و مو ایران بهره مند هستیم و با نظارت دقیق از بهترین مواد و برندها ژل موجود در ایران استفاده میکنیم. به طور کلی از عوارض احتمالی تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی در محل های تزریق – تورم، کبودی و قرمزی، حساسیت در محل تزریق

تزریق ژل لب بهتر است یا تزریق چربی ، نتایج حاصل از این روش به طور متوسطی ماندگار است، اما نتایج دائمی نبوده و ممکن است هر چند ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

مزایا و معایب تزریق ژل لب

نحوه تزریق ژل

قبل از پاسخ به اینکه تزریق ژل بهتر است یا چربی توصیه می‌کنیم با هر دو این روش‌ها آشنا شوید. در تزریق ژل پزشک متخصص حجم مورد نیاز از ژل را به کمک سرنگ‌های ظریف در نواحی لازم تزریق می‌کند. در نتیجه شخص از شر خطوط ایجاد شده در صورت در نتیجه گذر سن و عدم تقارن در گونه‌ها رهایی یافته و همچنین می‌تواند سیاهی‌ها و گودی اطراف چشم خود را برطرف سازد. تزریق ژل کمک می‌کند تا نواحی مورد نیاز از صورت و بدن برجسته‌تر گردند.

نحوه تزریق ژل به این صورت است که ابتدا ناحیه تزریق بی‌حس و استریل شده و سپس پزشک براساس تخصص و دانش خود اقدام به تزریق در زوایای مورد نیاز می‌کند. پروسه انجام تزریق ژل بسیار ساده بوده و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. نتایج مثبت حاصل از این تکنیک زیبایی بلافاصله بعد از درمان قابل مشاهده بوده و دوره نقاهت طولانی و سختی ندارد.

 

نحوه تزریق چربی

تزریق چربی از دیگر تکنیک‌های پرطرفدار در دسته اقدامات زیبایی است. این روش علاوه بر زیبایی و جوان‌سازی پوست سبب می‌شود تا کاندیدهای انجام آن از شر چربی‌های اضافی بدن خود نیز خلاص شده و به اندامی زیباتر برسند چرا که در این روش چربی‌های اضافی انباشته شده در قسمت‌هایی مانند ران، شکم و پهلوها برداشته شده و به بخش‌های مورد نیاز تزریق می‌شوند. نحوه انجام انتقال چربی به این صورت است که جلسه تزریق چربی با آماده‌سازی فرد شروع می‌شود.

منظور از آماده‌سازی، اعمال بی‌حسی موضعی و استریلیزاسیون در نواحی برداشت چربی است. سپس به کمک روش مناسب، چربی‌های اضافی بدن خارج می‌گردند. پس از آن نوبت به آماده‌سازی چربی‌های برداشته شده می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها خالص‌سازی شده و آماده تزریق می‌گردند. سپس چربی‌ها به سرنگ‌های مخصوصی انتقال داده شده و توسط پزشک در نواحی از صورت و بدن به صورت تزریق می‌شوند.

 

سئوالات متداول :

زمان ماندگاری تزریق ژل و تزریق چربی به لب چقدر است؟

از جمله تفاوت‌های اصلی بین تزریق چربی و تزریق ژل می‌توان به ماندگاری آن‌ها اشاره کرد به نحوی که تزریق ژل معمولا به مدت زمان چند ماه الی یک سال پایدار است در حالی که تزریق چربی می‌تواند تا چند سال دوام داشته باشد. میزان ماندگاری تزریق ژل و یا تزریق چربی به میزان زیادی به مراقبت‌های پس از انجام این تکنیک‌های زیبایی بستگی دارد.

در صورتی که فرد پس از تزریق ژل به توصیه‌های پزشک معالج عمل کرده و از وارد کردن فشار و ضربه به لب‌ها خودداری کند در واقع تزریق ژل با مشکلی مواجه نشده و در نهایت میزان ماندگاری ژل تزریق شده افزایش خواهد یافت.

در تزریق چربی نیز لازم است که فرد رژیم غذایی خود را با مشورت با پزشک خود تنظیم کرده و در نتیجه از کاهش وزن شدید اجتناب کند چرا که در صورت کاهش وزن اولین سلول‌هایی که از بین ‌می‌روند سلول‌های چربی بوده و در نهایت تزریق چربی با مشکل مواجه خواهد شد.

کدام روش تزریق به لب ها موثرتر است ؟

به طور کلی لب های زیبا و برجسته یکی از مواردی است که می تواند جذابیت چهره هر فردی را افزایش دهد. عوامل متعددی از جمله اثر نیروی گرانش زمین، قرار گرفتن در معرض  نور آفتاب و نیز استعمال دخانیات می تواند به تسریع روند پیری و پیدایش علائم آن بر صورت و به خصوص بافت لب منجر شود.

عمل افزایش حجم لب، برای چه افرادی مناسب است؟

در زمان مراجعه به کلینیک و پیش از شروع روند تزریق، حتما پزشک خود را در جریان مسائل مربوط به سلامتی خود قرار دهید. به طور مثال، اگر تبخال دهانی، دیابت، لوپوس، مشکلات مربوط به انعقاد خون، سرما خوردگی مواردی هستند که پزشک حتما از ان ها مطلع باشد.

اگر سرما خورده اید، اگر حساسیت شناخته شده ای دارید یا به لیدوکائین حساسیت دارید، باید قبل از انجام عمل به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین پزشک خود را در جریان هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی، قرار دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما