تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

انجام لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس+ هزینه و خطرات احتمالی آن


تاریخ انتشار : 5 بهمن 1400          تاریخ بروزرسانی : ۶ بهمن ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)

لیفت ابرو بوتاکس نوعی روش است که خطوط اخم بین ابروهای شما را درمان می کند. همچنین با تزریق بوتاکس آرایشی (سم بوتولینوم نوع A) ارتفاع ابروهای شما را افزایش می دهد. در این مقاله از سایت مهراز به بررسی همه چیز درباره لیفت ابرو با تزریق بوتاکس و مزایا و معایب آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

تزریق بوتاکس اضافی را می توان در انتهای ابروها قرار داد تا به شل شدن آن ماهیچه ها نیز کمک کند. این به ماهیچه های پیشانی اجازه می دهد تا آن ناحیه را نیز بالا بکشند. بسته به سن و تن ماهیچه‌هایی که برای بالا کشیدن عضلاتی که اکنون شل شده‌اند فعال مانده‌اند، مقدار لیفتی که انجام می‌دهید متفاوت است.

برای خطوط اخم سرسخت بین ابروها، این روش می تواند به صاف کردن چین و چروک های عمیق بدون جراحی کمک کند. به این نوع چین و چروک ها خطوط اخم گلابلار نیز گفته می شود.

بوتاکس یک روش غیر جراحی است. این با لیفت ابرو سنتی متفاوت است، که نوعی جراحی زیبایی است که شامل برش ها و برداشتن پوست شما می شود.

لیفت ابرو با بوتاکس چقدر ماندگاری دارد

اهمیت زیباسازی ابروها

نقش ابروها در زیبایی چهره و انتقال احساسات معمولاً دست کم گرفته می‌شود. ولی در هنرهای نمایشی و گریم، به بهترین شکل، تاثیرات ابرو را برای انتقال احساسات به کار گرفته می‌شود.

اگر نگاهی به فیلم‌های سینمایی بیندازید، به اهمیت شکل و حرکات ابرو واقف می‌شوید. مثلاً جادوگر شیطانی که شخصیت منفی داستان است، ابروهایی تیز با شیبی تند دارد. در سمت مقابل قهرمان داستان، دختری است با ابروهایی که فاصله‌ی زیادی با چشم‌هایش دارند تا حالت بی‌گناهی و بی‌آلایش بودن او را تداعی کنند.

این حالت‌های ابرو برای فیلم‌های سینمایی بسیار مناسب هستند ولی در دنیای واقعی تلاش ما این است که به کمک روش‌های مختلف مثل تزریق بوتاکس به « ابرو های ایده‌آل » برسیم.

بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس فقط برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر توصیه می شود. هم مردان و هم زنان با خطوط اخم متوسط ​​تا شدید ممکن است از لیفت ابرو با بوتاکس بهره ببرند.

افرادی که به دنبال تزریق بوتاکس برای خطوط اخم هستند، احتمالاً قبلاً درمان‌های بدون نسخه را امتحان کرده‌اند. این نوع لیفت ابرو برای پوست افتادگی قابل توجهی مناسب است که با این نوع لیفت عضلانی قابل اصلاح است. برخی از کاندیداها ممکن است به طور همزمان بلفاروپلاستی را برای حداکثر نتیجه در اطراف ناحیه چشم در نظر بگیرند.

قبل از انجام این روش، ابتدا باید برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید. در این زمان، آنها همچنین هر عامل خطر فردی را ارزیابی خواهند کرد.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس نباشید. سموم استفاده شده در این تزریق ها می تواند به نوزادان و جنین های متولد نشده آسیب برساند.

هزینه بوتاکس و لیفت ابرو چقدر است

هزینه بوتاکس و لیفت ابرو چقدر است؟

تزریق بوتاکس به دو صورت انجام می شود: یا بر اساس تعداد واحدهای استفاده شده یا بر اساس منطقه. برای لیفت ابرو، پزشک ممکن است از تزریقات کمی بیشتر استفاده کند. این با یک روش کوچکتر مقایسه می شود، مانند چین و چروک دور چشم، که به نام پای کلاغی شناخته می شود.

همچنین، به خاطر داشته باشید که بیمه پزشکی شخصی بوتاکس مورد استفاده به دلایل زیبایی را پوشش نمی دهد.

روش لیفت ابرو چگونه است ؟

روش لیفت ابرو از طریق بوتاکس نسبتاً ساده است. در عرض چند دقیقه به مطب پزشک خود وارد و خارج خواهید شد. اما قبل از شروع، ابتدا باید برخی از مراحل مقدماتی را انجام دهید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که داروهای رقیق کننده خون و همچنین داروهایی که باعث خونریزی آسان شما می شوند، مانند آسپرین را قطع کنید.

قبل از تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو، ممکن است پزشک از کرم بی حس کننده برای کاهش درد استفاده کند. ناراحتی در طول تزریق نادر است. به گفته هونولولو مد اسپا، عمل واقعی فقط چند دقیقه طول می کشد.

چه زمانی نتایج را خواهید دید؟

هم نتایج و هم بهبودی از درمان بوتاکس نسبتا سریع است. این فرآیند تنها چند دقیقه طول می کشد و شما می توانید در عرض یک هفته نتایج را مشاهده کنید. با این حال، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که نتایج قابل توجهی تا حدود یک ماه پس از تزریق اولیه مشاهده نشد.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، تزریق بوتاکس به طور متوسط ​​حدود سه تا چهار ماه طول می کشد. برخی از درمان ها می توانند تا نیم سال طول بکشند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد بوتاکس را به جراحی ترجیح می دهند، کوتاه بودن زمان بهبودی است. پس از انجام این عمل، باید بتوانید به برنامه روزانه خود – حتی محل کار یا مدرسه – بازگردید. با این حال، AAD توصیه می کند که حداقل دو ساعت پس از تزریق ورزش نکنید.

لیفت ابرو برای چه کسانی خطرناک است

لیفت ابرو با بوتاکس چه خطراتی دارد؟

به طور کلی، تزریق بوتاکس برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، خطر عوارض جانبی نیز وجود دارد. ممکن است کمی قرمزی، تورم و کبودی در محل تزریق مشاهده کنید. به گفته AAD، چنین علائمی در عرض یک هفته از بین می روند.

عوارض جانبی خفیف بوتاکس لیفت ابرو عبارتند از:

  • سردرد
  • درد
  • بی حسی

عوارض جانبی جدی نادر است. با این حال، اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید:

  • مشکلات تنفسی
  • ابروها یا پلک های افتاده
  • مشکلات خوردن و بلع
  • گفتار تغییر می کند

اگر همزمان با تزریق بوتاکس جراحی لیفت ابرو انجام می دهید، ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی مربوط به جراحی مانند عفونت باشید.

نتایج لیفت ابرو با بوتاکس می تواند در عرض چند روز شروع به اثر کند. با این حال، برای حفظ نتایج خود، باید هر چند ماه یک بار برای تزریق های بیشتر به آن مراجعه کنید. هرچه در طول زمان تزریق بیشتری انجام دهید، این احتمال وجود دارد که عضلات زیرین اطراف ابروها فرسوده شده و نتایج ضد پیری حتی بهتری ایجاد می کند.

پزشک به شما توصیه می کند که چه زمانی باید برای درمان بعدی مراجعه کنید. اگر ببینید که چین و چروک‌هایتان دوباره بین ابروها ظاهر می‌شوند، زمان آن فرا رسیده است.

نکته مهم در حذف خطوط اخم به کمک بوتاکس:

برای حذف خطوط اخم به کمک بوتاکس شناخت آناتومی ناحیه‌ اهمیت زیادی دارد و تزریق اشتباه می‌تواند باعث بی‌روح و بی‌احساس شدن چهره ‌ی شما بشود. حتما برای تزریق بوتاکس در هر ناحیه از صورت، به پزشک مراجعه کنید. چرا که تنها پزشکان از دانش آناتومی و بالینی لازم برخوردار هستند.

شکل و قدرت عضلات چین دهنده، پایین کشنده و هرمی در افراد مختلف متفاوت است. پزشک شما قبل از تزریق بوتاکس باید به دقت عضلات ناحیه را بررسی کند. مثلاً در برخی از بیماران عضله‌ی پایین کشنده‌ی مژگانی نازک و بلند است، به طوری که تا اواسط ابرو امتداد یافته است. برای این بیماران باید دامنه‌ی خارجی تزریقات را عقب‌تر در نظر بگیریم. در سمت مقابل در برخی از بیماران همین عضله مثلثی شکل، قطور و کوچک است و نیازی نیست خیلی به سمت طرفین ابرو منحرف شویم.

عضلاتی که نام بردیم به عنوان «عضلات پایین آورنده‌ی داخلی» هم شناخته می‌شوند. وقتی به این عضلات بوتاکس می‌زنیم، شاهد لیفت و بالا رفتن ابرو نیز هستیم. یعنی در واقع همزمان با از بین بردن خطوط اخم و ناحیه‌ی بین دو ابرو، لیفت ابرو هم برای شما انجام می‌شود. البته این لیفت چندان چشمگیر نیست و اگر بخواهید ابروها کاملا لیفت بشوند، باید رویکرد تزریق بوتاکس به ابرو را کمی تغییر بدهیم.

جمع بندی :

لیفت ابرو با بوتاکس می تواند به درمان چین و چروک های پویا یا چین و چروک هایی که از حرکت ایجاد شده اند، مانند چین و چروک های بین ابروها کمک کند. می تواند ارتفاع ابروها را نیز افزایش دهد. همچنین ممکن است با سایر روش ها مانند بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ترکیب شود.

به خاطر داشته باشید که بوتاکس یک راه حل دائمی برای خطوط اخم نیست. تکنیک های خوب مراقبت از پوست می تواند به حفظ ظاهری جوان تر کمک کند.

هزینه لیفت ابرو با بوتاکس چقدر است

سئوالات متداول :

لیفت ابرو بوتاکس چقدر دوام دارد؟

لیفت ابرو با بوتاکس تا زمانی که نوروتوکسین از بین برود ادامه دارد که معمولاً 3 تا 4 ماه طول می کشد. توجه داشته باشید که بین 7 تا 10 روز طول می کشد تا نتایج اولیه شما با اثرگذاری محصول ظاهر شود.

تزریق بوتاکس برای بلند کردن ابروهاست؟

بوتاکس روشی موثر برای صاف کردن خطوط بدون جراحی است. لیفت ابرو با بوتاکس شامل تزریق بوتاکس به طور مستقیم بین ابروها برای شل شدن عضلات زیرین است. این امر به ماهیچه های فوقانی پیشانی اجازه می دهد تا ابروها را به سمت بالا بکشند و به محل اصلی خود برسانند و به پوست اجازه صاف شدن را می دهند.

لیفت ابرو بوتاکس چقدر دوام دارد؟

این همچنین با فیلرها متفاوت است – لیفت ابرو بوتاکس معمولا بین سه تا چهار ماه دوام می آورد. مانند پرکننده‌های پوستی، تزریق‌های بوتاکس برای نگهداری نیاز به روش‌های ثابتی دارند.

هزینه بوتاکس برای لیفت ابرو چقدر است؟

لیفت ابرو با بوتاکس می تواند 4 تا 6 واحد در قسمت جانبی هر ابرو طول بکشد. معمولاً بیماران در ناحیه گلابلا خط اخم عمودی دارند که نیاز به درمان دارد و معمولاً 20 تا 25 واحد بوتاکس در آنجا مورد نیاز است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما