تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق ژل بینی و اصلاح فرم بینی

تزریق ژل بینی+ اصلاح فرم بینی با تزریق ژل


تاریخ انتشار : 3 بهمن 1400          تاریخ بروزرسانی : ۳ بهمن ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (10 امتیاز)

تزریق ژل بینی ، اگر شما هم جزو کسانی هستید که بینی تان بزرگ است یا انحنا دارد و از ظاهر بینی خود ناراضی هستید, می توانید با تزریق ژل بینی , به اندازه دلخواه خود برسید. در این مقاله از سایت مهراز به همه چیز درباره تزریق ژل بینی می پردازیم. تزریق ژل بینی , بسیار دقیق تر و بهتر از عمل جراحی عمل میکند و خطرات و عوارض عمل بینی را ندارد. عنپمراه ما باشید.

تزریق ژل بینی از جمله روش هایی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا بدون استفاده از عمل جراحی بینی خود را به شکل دلخواهتان در آورید. تزریق ژل بینی بسیار آسان می باشد و در کمترین زمانی انجام می شود . به وسیله پمادهای بی‌حسی یا بعضی تزریق ها مانند لیدوکایین می توان بینی را بی حس کرد و بعد تزریق ژل را در بینی انجام داد.

تزریق ژل بینی

منظور از تزریق ژل بینی چیست؟

در فرایند تزریق ژل یک پرکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این پرکننده می‌تواند انواع مختلفی از ژل باشد. اما به طور معمول از هیالورونیک اسید برای این کار استفاده می‌شود. تزریق انواع پرکننده‌ها به بینی می‌تواند در موارد بسیاری جایگزین جراحی‌های غیر ضروری شده و شما را به نتیجه دلخواه برساند.

برای انجام این کار ابتدا بینی با استفاده از برخی پمادهای بی‌حسی یا تزریق داروهایی مانند لیدوکایین بی‌حس خواهد شد. سپس مقدار مناسبی از پرکننده با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به زیر پوست بینی تزریق خواهد شد.

این فیلرها معمولا اسید هیالورونیک هستند. عملیات تزریق زیر پوستی در یک مرحله انجام نمی‌شود؛ بلکه پزشک یا متخصص تزریق ژل به بینی باید قسمت‌های مورد نیاز را شناسایی کرده و چندین بار تزریق را به داخل و خارج بافت انجام دهد. پس از تکمیل شدن این فرایند، پزشک برای رسیدن به شکل طبیعی، بینی را ماساژ می‌دهد تا ظاهر خوبی پیدا کند.

هدف از اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

روش غیر جراحی اصلاح فرم و زیبایی بینی با تزریق فیلر برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است. دلیل این امر آن است که نتیجه فیلر بینی به سرعت مشخص می شود، ارزان ‌تر و کم تهاجمی تر از جراحی زیبایی بینی است و برخلاف آن هیچ گونه درد و خونریزی و بخیه ای را به همراه ندارد.

میزان استفاده از فیلرها جهت اصلاح فرم بینی برای بیماران از شخصی به شخص دیگر متفاوت می ‌باشد زیرا هر فردی دارای بینی متفاوت و خواستار نتایج متفاوتی هستند.

هدف از تزریق فیلر بینی آن است که هر بیمار به بهترین و طبیعی ‌ترین نتایج ممکن در این فرآیند دست یابد. این بدان معناست که برای برخی از بیماران بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نظر آن ها انجام عمل جراحی بینی است.

بهتر است قبل از انجام این پروسه درمانی حتما با یک متخصص پوست خوب مشورت نمایید تا تعیین شود که کدام گزینه برای شما مناسب‌ تر است.

هدف از اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

کاربرد های تزریق ژل بینی

  • از بین بردن انحراف بینی
  • افتادگی بینی بصورت خفیف تا متوسط سر بینی
  • بینی های کوچک که نیاز به تجدید ساختار دارند.
  • بینی هایی که قوز بینی متوسط بر روی پل بینی وجود دارد.
  • بینی هایی که قوز بینی متوسط بر روی پل بینی وجود دارد.
  • بینی هایی که سر انها بالاست یا نوک بینی نیاز به اصلاح دارد.
  • وجود یک بینی که نیاز به اصلاح پس از عمل جراحی رینوپلاستی دارد.
  • بینی های شبیه قلاب که نیاز به اصلاح ظاهر و صاف کردن آنها وجود دارد.

روش سنتی تزریق ژل بینی:

به طور سنتی تزریق فیلر بینی که دارای هزینه مختلفی است،روشی است که باعث تغییر شکل بینی می شود که به دلیل کبودی و ورم به بیهوشی و زمان بهبودی زیادی احتیاج دارد ، اما نتایج حاصل از آن دائمی هستند. از طرف دیگر از این روش ( رینوپلاستی غیرجراحی ) از سوزن های کوچک برای این روش و پرکننده استفاده می کند تا شکل بینی گوشتی را بدون هیچگونه جراحی تهاجمی تغییر دهد.

در نتیجه ، اثرات لیفت بینی با ژل موقتی هستند. که برای رفع قوز بینی داده میشود و قیمت مختلفی نیز دارد.

بیشتر پرکننده هایی که در تزریق فیلر استفاده می شود موقتی بوده و قبل از حل شدن آهسته فیلر بینی و جذب توسط بدن و نوع آن بسته به نوع انتخابی و هزینه شما، از سه ماه تا دو سال ادامه دارد.  مورد استفاده در روش فیلر بینی موقتی هستند و به دلیل عوارض بسیار زیاد این نوع  ها ، استفاده از روش های دائمی ممنوع است.

اگرچه پرکننده قابل برگشت هستند اما در صورتی که از نتایج خوشتان نیاید، می توانید آن را تخلیه کرده یا تا زمان جذب آن صبر کنید و سپس روش لیفت بینی با ژل معکوس کنید.

به همین دلیل  بیشتر از پرکننده اسید هیالورونیک استفاده می شود تا در صورت بروز مشکل با وارد کردن هیالورونید بتوان آن را حل کرد. تزریق ژل به بینی نیز جزو بهترین روش های زیبایی قوز بینی میباشد.

تزریق ژل برای بینی گوشتی یا استخوانی

چه افرادی باید از انجام تزریق فیلر بینی اجتناب کنند؟

  • دارای عفونت فعال در ناحیه سینوس هستند
  • افرادی که حساسیت بالایی به لیدوکائین دارند
  • بیماران حساس به محصولات هیالورونیک اسید
  • سابقه بیماری در بافت همبند یا اختلالات خونی
  • افرادی که در دوران بارداری و شیردهی هستند
  • سابقه سینوزیت (حتما با متخصص خود مشورت کنید)
  • افرادی که آسپیرین و یا درمان آنتی بیوتیکی مصرف می‌ کنند
  • افراد با حساسیت شناخته شده به پروتئین باکتری‌ های گرم مثبت
  • افرادی که عفونت در ناحیه ی لثه و یا دندان دارند بهتر است قبل از تزریق حتما نسبت به درمان دندانپزشکی اقدام نمایند
  • ممکن است تزریق فیلر ایمنی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد، از جمله التهاب فعال، عفونت، ضایعات سرطانی یا پیش سرطانی

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل بینی

بیشتر فیلرهایی که در تزریق ژل به بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ موقتی هستند. به عبارت بهتر توصیه بسیاری از پزشکان و متخصصان این است که هرگز نباید از گزینه‌های دائمی استفاده کنید؛ زیرا این روش‌ها عوارض زیادی را در پی خواهند داشت.

پرکننده‌های بینی به مرور زمان توسط بدن جذب شده یا اینکه حل می‌شوند؛ به همین دلیل ماندگاری نتایج به دست آمده از تزریق ژل بینی از حدود ۳ ماه تا ۲ سال متفاوت است.

البته اگر از نتیجه این تزریق رضایت نداشتید؛ می‌توانید ژل را از بینی خارج کرده و از روش لیفت بینی با ژل معکوس استفاده نمایید.

میزان ماندگاری ژل بینی چقدر است

مزایای تزریق ژل بینی

  • غیر تهاجمی بودن

فکر کردن به عمل جراحی یا قرار گرفتن تحت بی هوشی عمومی به حدی برای بعضی افراد نگران کننده است که از انجام عمل جراحی زیبایی بینی خودداری می کنند.

این موضوع در حالی است که با تقبل هزینه عمل بینی بدون جراحی با تزریق ژل ۱۰۰% بدون نیاز به عمل جراحی و غیر تهاجمی انجام می شود و در این حالت فقط چند سوزن به بینی شما وارد می شود.

  • دستیابی به نتایج نیمه ماندگار

در صورتی که یک بیمار درباره استفاده از روش جراحی بینی تردید دارد، زیبایی بینی بدون جراحی با تزریق ژل می تواند نتایج مشابه جراحی بینی سنتی را برای فرد به همراه داشته باشد،

اما این نتایج برای همیشه ماندگاری و دوام ندارد. البته از جراحی بینی برای موارد دیگری همچون درمان پولیپ بینی نیز بهره گرفته می شود.

  • عدم نیاز به دوره ریکاوری

با استفاده از روش زیبایی بینی بدون عمل جراحی با تزریق ژل نیازی به استراحت پس از تزریق ژل نیست و دیگر شما با ظاهر کبود یا همراه با پانسمان برای چند روز پس از جراحی مشاهده نخواهید شد.

در این حالت فقط کمی احساس درد و مقدار کمی ورم در روز انجام تزریق وجود خواهد داشت. همچنین امکان از سر گیری تمام فعالیت های عادی در روز پس از تزریق برای بیمار وجود دارد.

  • هزینه زیبایی بینی کمتر

عمل جراحی بینی یکی از گران ترین عمل های زیبایی است و اغلب افراد به دلیل عدم توانایی مالی قادر به پرداخت هزینه این عمل نیستند. اما تزریق ژل به بینی به مراتب کم هزینه تر بوده که این امر از جمله مزیت های استفاده از این روش نسبت به عمل جراحی به شمار می آید.

نحوه انجام تزریق ژل به بینی به چه صورت است؟

تزریق ژل به بینی برای رفع ایرادات بینی گوشتی و اصلاح نواقص آن یک روش غیر تهاجمی زیبایی است که در کلینیک های زیبایی و مراکز درمانی به صورت سرپایی انجام می شود. همانند راهکاری که در تزریق ژل زیر چشم به کار گرفنه می شود، برای کاهش درد و ناراحتی در هنگام آن از پمادهای بی حسی یا وارد کردن داروی بی حسی در ناحیه آن استفاده می شود.

علاوه بر این و همانطور که گفتیم قبل از وارد کردن داروی بی حسی نیز به مدت 10 الی 15 دقیقه از کمپرس یخ برای بی حسی بیشتر روی آن استفاده می شود. پس از بی حسی کامل پزشک آن را در نواحی مشخص شده با استفاه از یک سرنگ با سوزن بسیار ریز در بافت زیر پوست آن می کند.

هزینه تزریق ژل لب چقدر است

خطرات و عوارض احتمالی تزریق ژل بینی

  • بروز عفونت
  • حساس شدن بینی
  • آسیب‌دیدگی پوست بینی
  • قرمزی بینی که بعد از چند روز به‌خودی‌خود برطرف می‌شود.
  • ایجاد حالت نامتقارن یا ناهموار بر روی بینی و یا نتایجی که باعث نارضایتی شما شود.
  • ورم و خون‌مردگی در ناحیه بینی که به‌تدریج برطرف می‌شود و شما می‌توانید نتایج عمل را ببینید.

مراقبت های پس از تزریق ژل بینی

توصیه می شود که به مدت 72 ساعت بعد از تزریق ژل بینی از کپسول سفالکسین استفاده شود. بعد از اینکه ژل بینی تزریق شد به مدت یک هفته باید به صورت روزانه 10 لیوان آب استفاده کرد. بعد از تزریق ژل بینی بهتر است خانم ها از آرایش کردن اجتناب کنند.

بهتر است که فرد بعد از تزریق از بخور داغ، سونا و جکوزی، حمام داغ و یا هر نوع فشار به بینی به مدت هفت روز خودداری کنند. به مدت 7 روز از خوابیدن به شکم یا پهلو پرهیز شود.

جمع بندی :

 

در این مقاله از سایت مهراز به بررسی همه چیز درباره تزریق ژل بینی پرداختیم. شما می توانید هم اکنون سئوالات خود را بپرسید . کارشناسان ما در مهراز در اسرع وقت به شما کمک خواهند کرد.

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

سوالات متداول:

آیا ممکن است فیلر بینی جا به جا شود؟

تغییر پوزیشن و یا مکان فیلر تزریقی، به این معنی که ماده تزریقی به مناطق دیگر بینی یا ناحیه زیر چشم شما مهاجرت می‌ کند و ظاهری “موج دار” یا “پر از آب” ایجاد می‌ کند، یکی از عوارض نادر تزریق فیلر بینی است.

تزریق فیلر بینی برای بینی های استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

نمی توان گفت که تزریق فیلر بینی برای کدام یک از انواع بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی، چرا که باید بینی شما مورد معاینه و بررسی قرار بگیرد تا بتوان گفت که این اقدام برایتان مناسب است یا خیر. به طور کلی تزریق فیلر هم برای بینی های استخوانی و هم بینی های گوشتی دارای نتایج مورد قبولی است.

هزینه تزریق فیلر به بینی در سال 1400 چقدر است؟

هزینه تزریق فیلر بینی یکی از متداول ترین سوالاتی است که در این باره پرسیده می شود. نمی توانیم به طور کلی هزینه ای واحد را برای تزریق فیلر به بینی مشخص کنیم چرا که بر اساس میزان فیلر مورد نیاز برای اصلاح بینی و شدت مشکلات ظاهری آن، هزینه تزریق ژل به دماغ متفاوت خواهد بود

اصلاح فرم بینی با فیلر چه عوارضی دارد؟

برای اکثر افراد، تنها عارضه جانبی رینوپلاستی (اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر)، قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق در روز یا دو روز بعد از انجام این متد می‌ باشد. کبودی در محل تزریق اصلاح فرم بینی، تورم و حالت تهوع از عوارض شایع این اقدام هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما