تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق ژل لب

هر آنچه در مورد تزریق ژل نمیدانید


تاریخ انتشار : 22 دی 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۲ دی ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.9/5 - (12 امتیاز)

آنچه در مورد تزریق ژل نمیدانید ، تزریق ژل یکی از روش های جوانسازی و تقویت یا برجسته کردن قسمتی از پوست می باشد. تزریق ژل برای تسکین و بهبود درد ها و بیماری هایی مثل آرترز نیز مفید می باشد. در این مقاله از سایت مهراز به بررسی هر آنچه درمورد تزریق ژل نمیدانید می پردازیم. با ما همراه باشید.

ژل‌های مورد استفاده برای تزریق دارای انواع مختلفی هستند؛ که همگی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) هستند. اما محبوب‌ترین ژل تزریقی به صورت اسید اسید هیالورونیک است. بدن شما اسید هیالورونیک می سازد. این اسید از مایع است که به روانکاری و نرم کردن مفاصل شما کمک می کند.

هنگامی که شما آرتروز (OA) دارید، اسید هیالورونیک در مفصل آسیب دیده نازک می شود. تزریق اسید هیالورونیک به منابع طبیعی بدن شما می افزاید. ممکن است بشنوید که پزشک از این تزریق ها به عنوان “viscosupplementation” یاد می کند، که به معنای واقعی کلمه به مایع موجود در مفاصل شما کمک می کند.

تزریق ژل لب چگونه است

تزریق ژل چیست؟

فیلرها، پرکننده‌ها یا حجم‌دهنده‌های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. از تزریق فیلرهای پوستی در زیر پوست می‌توان برای جبران حجم از دسته رفته، رفع چین و چروک‌ها، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد.

به دلیل هزینه‌های مناسب و عوارض بسیار کم، سالانه بیش از ۱ میلیون خانم و آقا از این روش درمانی برای جوانسازی پوست خود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که تزریق فیلرهای پوستی، بعد از تزریق بوتاکس، فراگیرترین روش جوانسازی پوست در جهان است.

تزریق ژل اسید هیالورونیک نه تنها هیچگونه عوارضی ندارد؛ بلکه علاوه بر بهبود ظاهری سریع، کیفیت باطنی پوست صورت شما را نیز به تدریج افزایش می‌دهد.

علائم قابل رویت پیری در طی زمان به علت اشعه خورشید، وراثت و روش زندگی ایجاد می‌شود و یکی از علائم زودرس آن ایجاد چین و چروک و کاهش حجم پوست است با تزریق فیلر‌ها به صورت غیر جراحی، می‌توان کاهش حجم را جبران کرده و این خطوط را از بین برد.

اگر تمایل دارید که ظاهر شما جوان‌تر شود و خطوط چین و چروک‌ها از بین رود این تزریقات برای شما مناسب است.

مراحل تزریق ژل  چیست ؟

قبل از انجام تزریق ژل باید در جلسات مشاوره حضور پیدا کنید. شرایط بدنی شما مورد بررسی قرار گیرد. در این جلسه پزشک سن ، بافت پوستی،  شرایط بدنی  و میزان تزریق ژل را مورد بررسی قرار می دهد.

همه مراحل تزریق تحت بی حسی موضعی انجام خواهد شد و ژل با رنگ های بسیار ظریف بر محل‌ مورد نظر تزریق می شوند.  پس از تزریق‌ پزشک برای پخش کردن یکنواخت ژل در زیر پوست و نتایج مطلوب ماساژ های مورد نیاز را انجام می دهد.

کاربرد تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل کاربرد‌های زیادی در علوم مختلف پزشکی دارد که عبارتند از:

  • برجسته کردن لب (پروتز لب)
  • بزرگ کردن چانه (پروتز چانه)
  • برجسته کردن گونه (پروتز گونه)
  • افزایش حجم اجزای صورت با تزریق ژل

کاربرد تزریق ژل لب

ژل‌های تزریقی برای چه مناطقی مفید است؟

با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست باز می گردد و چین‌هایی مانند خطوط لبخند و چین‌هایی که از کناره‌های تحتانی بینی در دوطرف شروع شده و تا گوشه‌های دهان ادامه پیدا می‌کنند، از بین می‌رود. ضمنا با برخی انواع آن می‌توان گود افتادگی‌های زیرچشم یا فرورفتگی‌های برخی قسمت‌های پوست را کاهش داد.

علاوه بر این‌ها برای افزایش حجم لب، گونه و برای رفع خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی‌شود هم از آن استفاده می‌کنند.

کاربرد های تایید نشده سازمان غذا و دارو

آنچه در مورد تزریق ژل نمیدانید ، علت تایید نکردن روش های زیبایی توسط سازمان ، پر خطر بودن یا نامناسب نبودن این روش نیست و طبق قوانین سازمان باید از دستورالعمل‌ های این سازمان  به کار برود.  که گاهی مواقع سبب عدم تایید آن ها می  شود.  در هر حال باید این قوانین برای همه متخصصان در سرتاسر جهان اعمال شود این روش ها شامل:

  • حجم به باسن
  • حجم دهی به سینه ها
  • تزریق ژل به استخوان ، رباط ها، عضلات و تاندون ها

کاربرد های مورد تایید سازمان غذا و دارو:

استفاده از ژل برای حجم دهی و  فرم دهی و افزایش حجم لب،  گونه و چانه مورد استفاده قرار می گیرد.  افراد زیادی این عمل را به نام پروتز می‌ شناسند.

بر طرف کردن چین و چروک ها , تزریق ژل در جهت از بین بردن چین و چروک ها در ناحیه پیشانی،  اطراف چشم ، اطراف دهان و بینی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

افزایش حجم صورت یکی از نشانه های پیری و  کاهش حجم صورت می باشد که معمولاً این نشانه ها در گونه ها،  لب ها و پلک ها بیشتر مشاهده می شود.  استفاده از ژل های تزریقی بهترین روش برای حجم دهی به این قسمت ها می باشد. همچنین این عمل در جهت برطرف کردن سیاهی و گودی زیر چشم،  بالا کشیدن ابرو و رفع افتادگی پوست صورت و گردن بسیار موثر خواهد بود.

جوانسازی دست ها , علاوه بر جوان سازی صورت از  ژل های پوستی برای جوانسازی اجزاء مختلف بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  یکی از کاربردهای رایج عمل جوان سازی و حجم دهی پشت دست ها می باشد که قابل تایید سازمان غذا و دارو می باشد.

اصلاح فرم بینی یکی از روش هایی که می توان برای برطرف کردن مشکلات بینی  از قبیل افتادگی نوک بینی،  برطرف کردن قوز و انحراف بینی با تزریق ژل امکان پذیر می باشد و جزوه روش های غیرجراحی و پرطرفدار می باشد.

کاربرد های مورد تایید سازمان غذا و دارو

فیلرهای پوستی از چه ساخته‌ شده‌اند؟

آنچه در مورد تزریق ژل نمیدانید ، فیلرهای مورد تایید FDA کمترین عوارض جانبی را داشته و طی مطالعات وسیع و بلند مدت، خطراتشان بررسی شده‌اند. حتماً پیش از تزریق ژل از تاییدیه FDA آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که فیلرهای مورد تایید FDA تنها توسط پزشکان متخصص پوست یا جراحان پلاستیک قابل خریداری هستند.

دو دسته بندی کلی برای فیلرهای پوستی وجود دارد. یکی براساس ماندگاری و دیگری براساس اجزای تشکیل دهنده‌ی آن‌ها. گروه‌بندی که در ادامه خواهید خواند، تلفیقی از هردو دسته‌بندی اصلی فیلرهای پوستی است.

مزایای تزریق ژل چیست؟

روش‌های زیبایی هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند، همین ویژگی‌ها و نیز وضعیت بیمار و خواسته او، مواردی هستند که پزشک را در انتخاب روش درمان، کمک می‌کنند.

در این زمینه مزایای روش تزریق ژل به قرار زیر است:

  • کسب نتایج کاملا طبیعی
  • عدم نیاز به دارو‌های آرام بخش و بیهوشی
  • غیر تهاجمی بودن روش و عدم نیاز به جراحی
  • قابل اجرا در طول یک جلسه حدودا ۲۰ دقیقه‌ای
  • نداشتن دوره نقاهت و استراحت پس از پایان تزریق
  • به دست آمدن نتایج مثبت بلافاصله بعد از پایان تزریق
  • درصد بالای رضایت افراد از نتایج حاصل از این روش
  • دارای تاییدیه ایمنی و سلامت از سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)
  • قابلیت برگشت و اصلاح نتیجه حاصل از تزریق در صورت عدم رضایت
  • بی تاثیر بودن بر توانایی فرد در نشان دادن حالات صورت مثل لبخند و اخم و…

چه کسانی نباید ژل تزریق کنند؟

چه کسانی نباید ژل تزریق کنند؟

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی با سابقه سکته قلبی
  • افراد با سابقه سکته مغزی
  • سابقه خون لخته شده و ترومبوز ورید‌های عمقی
  • افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می‌کنند
  • افرادی که از داروی آسپیرین یا وارفارین استفاده می‌کنند
  • افرادی که سابقه بیماری‌های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند
  • افرادی که به خاطر بیماری قلبی از دارو‌های مختلف استفاده می‌کنند
  • افراد دارای بیماری‌های خود ایمنی شدید مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک

بهترین ماده و برند برای تزریق ژل کدام است ؟

آنچه در مورد تزریق ژل نمیدانید ، به عنوان متقاضی تزریق ژل، وظیفه‌ی انتخاب ژل از نظر میزان ماندگاری ژل برعهده‌ی شماست و باید انتخاب برند و جنس مناسب ژل را به عهده‌ی پزشک معالج بگذارید؛ چرا که این کار بسیار تخصصی و دشوار بوده و تنها از پس پزشک بر می‌آید.

در حال حاضر تزریق ژل موقت از جنس هیالورونیک اسید پرطرفدارترین شیوه‌ی تزریق ژل در میان مراجعین و پزشکان است. به خاطر این که تزریق این ژل‌ها آسان‌تر بوده و عوارض بسیار کمی دارند. به علاوه درمان عوارض و حساسیت‌های ناشی از هیالورونیک اسید بسیار ساده است. اگر بدن شما واکنش بدی به این ماده بدهد، با تزریق یک آنزیم به نام هیالورونیداز به درون محل تحت درمان، می‌توان تمام هیالورونیک اسید تزریق شده را از بین برد.

آنچه در مورد تزریق ژل نمیدانید

سئوالات متداول :

آیا تزریق ژل عوارضی هم دارد؟

عوارض ناشی از ژل‌های تزریقی کاملا بستگی به نوع ژل دارد، ژل‌هایی خوب هستند که نخست بدن به آن‌ها واکنش ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهند.

به طور مثال؛ ژل‌هایی وجود دارند که بعد از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند، ولی بعد از چند سال گلوله گلوله می‌شوند و در این صورت تخلیه آن‌ها از پوست هم بسیار مشکل است لذا مراجعه کننده باید از پزشک خود نوع و مارک ژل را بپرسد.

البته مواردی از عارضه هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به علت تکنیک غلط تزریق است، مثلا اگر موضع خوب ضد عفونی نشود و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می‌توان با درمان مناسب ضد میکروبی مشکل را حل کرد.

آیا تزریق ژل بهتر از کورتیزون است؟

مطالعات متعدد نشان داده است که تزریق ژل مفیدتر از تزریق کورتیزون نیست. با این حال، آنها مانند کورتیزون به سطح مفصلی آسیب نمی رسانند. بر خلاف کورتیزون، 10 تا 20 درصد از بیماران ممکن است واکنش نامطلوب به تزریق داشته باشند و در عرض 72 ساعت پس از تزریق، درد و تورم شدید را تجربه کنند.

مدت تاثیر ژل‌های تزریقی چقدر است؟

اینکه دوام ژل‌های تزریقی چقدر باشد بستگی به نوع ژل دارد، ممکن است دوام یک ژل در یک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد.

تکنیک تزریق هم تا حدود زیادی در دوام ژل تزریق شده تاثیر دارد، مثلا ژلی به نام کلاژن یا هیالورونیک است که باید در لایه میانی پوست یا درم تزریق شود.

به طور خلاصه مدت زمان اثر انواع ژل‌های تزریقی با مارک‌های معتبر ساخته شده در دنیا از ۶ ماه تا ۲ سال متغیر است.

البته زمانی که گفته می‌شود تاثیر فلان ژل تزریق شده یک سال است به این معنی نیست که اثر پرکنندگی آن در طول یک سال کامل است بلکه معمولا در شش ماه اول تزریق پرکنندگی آن خوب و مثل ماه اول است، ولی از ماه ششم و هفتم و به بعد تاثیر آن کمتر می‌شود و تا پایان یک سال کاملا اثر آن از بین می‌رود.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

هزینه انواع ژل ها و فیلر ها متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه ها در این روش بر حسب میزان تزریق ژل برند و مارک ژل نوع ژل،  ناحیه تزریق،  میزان تخصص و مهارت پزشک،  دارو ها و تجهیزات مورد استفاده ، مدت زمان انجام عمل و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود.  برای آگاهی از هزینه ها در کلینیک زیبایی مهراز با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما