تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مادلینگ و زاویه سازی صورت

مادلینگ صورت چیست؟+ ۶ روش زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی


تاریخ انتشار : 15 دی 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۲ شهریور ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.9/5 - (18 امتیاز)

در این مقاله از سایت مهراز به بررسی همه چیز درباره مزایا و معایب مادلینگ صورت می پردازیم. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ظاهری، داشتن چهره‌ای شاداب، جوان و زیبا است. زاویه‌دار کردن چانه و داشتن یک فک خوش تراش تعادل خوبی بین بینی، گردن و گونه‌های شما ایجاد می‌کند. در مقابل یک چانه مربعی شکل، فرورفته کوچک، یا یک فک بزرگ و برآمده می‌تواند شما را فرسنگ‌ها از چهره ایده‌آلتان دور کند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

مادلینگ صورت یا زاویه سازی صورت چیست؟

مادلینگ صورت یا همان زاویه سازی صورت در اصل فرم دهی به صورت است که با روش های مختلفی از جمله جراحی ، تزریق ژل ، تزریق چربی و لیفت با نخ انجام می شود. مادلینگ صورت همچنین یکی از راه های اصلاح زوایای صورت می باشد.

اگر به چهره افراد مشهور و بازیگران معروف هالیوود دقت کرده باشید اکثر آن ها دارای صورتی استخوانی هستند.بدین معنی که صورت دارای برجستگی های مناسب دراجزای مختلف میباشدکه درنگاه کلی به این صورتها صورت زاویه دارگفته میشود.

منظور از مادلینگ صورت همان زاویه سازی و ایجاد تناسب میان اجزای صورت با روشی کاملا غیر تهاجمی است که مناسب زنان و مردان در تمامی سنین می باشد. تناسب میان اجزای صورت در زیبایی بسیار اهمیت دارد. برای مثال ممکن است که بینی و یا چانه شما به تنهایی زیبا باشند اما با فرم کلی صورت متناسب نباشند.

نقاط کلیدی صورت که باعث زاویه دارشدن چهره فرد میشود شامل برجستگی زاویه فکی چانه وگونه ها میباشد. باتزریق ژل هیالورنیک در نواحی مثل زاویه فکی وخطوط فکی و چانه درتناسب باهمدیگر میتوان این نواحی رابرجسته کرد وبه اصطلاح زاویه دار نمود و زیبایی خاصی برای کل صورت ایجاد کرد.

با تزریق مقداری ژل هیالورنیک به گونه ها وبرجسته شدن گونه هم خطوط زاویه دارصورت درقسمت میانی تکمیل میگردد حال نتیجه عمل شامل خط دارشدن استخوان فک وبهتردیده شدن چانه وگونه میشود که این خودباعث کمرنگ شدن یا محوشدن غبغب نیزمیگردد.

البته نحوه تزریق و منطقه تزریق وهمچنین مقدار ژل تزریق شده بسیاردرنتیجه عمل زاویه دارکردن صورت تاثیرگذار است.

مادلینگ صورت

مزایای مادلینگ صورت چیست؟

از مزایا و دلایلی که باعث می‌شود هر روزه بر متقاضیان این روش افزوده شود می‌توان به:

  • زیبایی دو چندان صورت
  • رفع و از بین بردن غبغب
  • از بین بردن خطوط ناهموار چانه
  • رسیدن به ظرافت و لاغری در چهره
  • بدست آوردن اعتماد به نفس از دست رفته

اشاره کرد.

مادلینگ صورت با فیلر چیست؟

یکی از بهترین ژل ها برای تزریق و زاویه سازی صورت هیالورونیک اسید می باشد. هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و باعث حجم دهی به بافت پوستی می شود. این ماده می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند و به همین دلیل توان حجم دهی بالایی دارد.

از این ژل می توان برای تزریق چانه و فک برای زاویه سازی صورت استفاده کرد. این ژل های تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را دارند و پزشک با توجه به نیاز صورت شما برای اصلاح و مادلینگ صورت با کمک سوزن و یا کانولا مقداری ژل به زیر پوست تزریق می کند.

مادلینگ صورت با فیلر مناسب چه افرادی است؟

  • افرادی که گونه های افتاده و یا لاغر دارند
  • افرادی که گونه های عقب رفته و کوچک دارند
  • کسانی که فک مربعی شکل یا پهن دارند
  • افرادی که به دنبال رفع نواقص صورت خود هستند
  • افرادی که صورتشان قرینه نیست

بررسی مناطق تزریق چربی و زاویه سازی صورت

بررسی مناطق تزریق چربی و زاویه سازی صورت:

با تزریق چربی به جهت زاویه سازی صورت، کانتورهای اطراف صورت کشیده شده و چهره به شکل V در می‌آید. در نگاه کلی، نقاط کلیدی صورت که باعث زاویه دار شدن چهره فرد می‌شود شامل برجستگی زاویه فکی، چانه وگونه‌ها است. با توجه به ژنتیک افراد ممکن است در برخی، این خصوصیات به طور ذاتی وجود داشته باشد ولی تعداد زیادی هستند که با توجه به فرم صورت خود، از این فاکتور زیبایی محروم بوده و تمایل به استفاده از روشهای دارند که بتواند در زاویه دار کردن صورت، به آنها کمک کند.

با تزریق چربی در نواحی مثل زاویه یا خطوط فکی و چانه در تناسب با همدیگر می‌توان این نواحی را برجسته کرد و به اصطلاح زاویه دار نمود و زیبایی خاصی برای کل صورت ایجاد کرد .

با تزریق مقداری چربی و برجسته کردن گونه هم خطوط زاویه دار صورت در قسمت میانی کامل شده، چهره زیباتر و جذاب‌تر خواهد شد. حال نتیجه عمل شامل خط‌ دار شدن استخوان فک و بهتر دیده شدن چانه و گونه می‌شود که این خود باعث کم‌رنگ شدن یا محو غبغب نیزمی‌شود.

مادلینگ صورت؛ چهره زاویه دار و جذاب:

در تمام دنیا توجه و اهمیت به داشتن چهره ای زیبا روز به روز در حال افزایش است. از این رو افراد بسیاری به سراغ جراحی های زیبایی متعدد می روند، تا چهره ای خاص و دلفریب به دست آورند. مادلینگ صورت یکی از این روش های درمانی برای دستیابی به چهره ای خاص تر و زیباتر است.

حتما شما هم شاهد خانمها و آقایانی با چهره ای خاص و زاویه دار بوده اید. به گونه ای که چهره آنها بیضی یا بادامی شکل است. بیشتر این خانمها و آقایان برای داشتن صورتی خاص اقدام به فرم دهی صورت خود نموده اند. به طور کلی بیشتر بازیگران و افراد معروف اقدام به مادلینگ صورت خود می نمایند. تا چهره آنها از زاویه زیباتری برخوردار بوده و جذاب تر دیده شوند.

مادلینگ صورت چگونه و به چه صورت انجام می شود؟

انواع روش ها برای مادلینگ صورت:

برای زاویه دار کردن صورت که بر روی فک انجام می شود، از روش های مختلفی استفاده می شود. برخی با کوچک کردن فک خود، برخی دیگر با برجسته نمودن چانه و گونه های خود فرم دهی به چهره را انجام می دهند. برای رسیدن به هر یک از این زیبایی ها می توان از روش هایی همچون تزریق چربی، بوتاکس، تزریق ژل، پروتز، لیفت با نخ و … استفاده نمود.

مادلینگ صورت چگونه و به چه صورت انجام می شود؟

بسیاری از افراد با مراجعه به کلینیک زیبایی تهران، اقدام به زیبا سازی چهره خود با عمل زاویه دار کردن چانه، می نمایند. در این روش درمانی مناطقی که در صورت دارای چربی کمی هستند، افزایش حجم داده می شود. یا اگر شخص متقاضی دارای چهره ای حجیم است، میزان چربی را در این مناطق خاص کاهش می دهد. تا به زاویه ایده آل دست یابد.

به صراحت می توانیم بیان نماییم که عمل مادلینگ صورت تغییرات بسیاری را بر روی چهره به وجود می آورد. با کم کردن حجم چربی های صورت، مناطقی که بافت استخوانی و برجسته ای دارند، بهتر به چشم می آیند. که این مسئله زیبایی خاصی به چهره می بخشد.

از سوی دیگر برخی از افراد که دارای چهره ای استخوانی هستند، با افزایش حجم قسمت های خاص، زاویه سازی و مادلینگ صورت خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

آیا برای درمان زوایای صورت لازم است به یک پزشک جراح مراجعه کنیم؟

قطعا بله- استخوان فک را نمی‌توان هیچگونه با روش‌های خانگی اصلاح نمود. لازم و ضروری است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه و خاص خود تنها به جراحی با استعداد که داراری دو برد معتبر در شاخه (پلاستیک و زیبایی) و (فک و صورت) باشند مراجعه کنید.

زیرا این نوع از جراحی، از جمله عمل‌های زیبایی است که هنر پزشک جراح شما را به چالش می‌کشد و نیازمند تخصص پزشکی در این زمینه است. ظرافت، مهارت و حس زیبا شناختی یک پزشک، چهره‌ای فوق‌العاده و خوش فرمی به شما هدیه خواهد داد. جراحی فک نیز از این قائده مستثنی نیست!

در مقابل مراجعه به افراد نامناسب می‌تواند نه تنها مشکل شما را رفع کند بلکه بر آن نیز بیفزاید. این چنین جراحی، پزشکی با تجربه کافی را نیاز خواهد داشت تا استخوان چانه و فک و همچنین بافت نرم صورت را به خوبی اصلاح کند.

آیا برای درمان زوایای صورت لازم است به یک پزشک جراح مراجعه کنیم؟

انواع روش ها و تکنیک هایی که به منظور زاویه سازی صورت انجام می شود کدامند؟

تکنیک ها و روش های مختلفی برای برجسته کردن گونه ها و چانه های افراد وجود دارد. انواع تکنیک های مورد استفاده پزشکان از این قرارند:

هرکدام از روش های فوق با توجه به شرایط بالینی فرد انجام می شود. در واقع در جلسات مشاوره ابتدایی که بین پزشک و مراجعه کننده انجام می شود هم پزشک در خصوص روش ها، مزایا و نیز محدودیت های هرکدام از روش ها متقاضی را آگاه می کند و هم اینکه شخص انتظارات و خواسته های خود را مطرح می سازد. در نهایت مشخص می گردد که کدام روش بهترین روش برای زاویه سازی صورت برای فرد است.

هرکدام از این روش ها مزایا و محدودیت هایی خاصی دارد و باید قبل از انجام در خصوص تمامی آنها آگاهی های لازم را داشته باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خصوص روش های مادلینگ در نظر بگیرید این است که این روش ها کمترین احتمال خطر و بیشترین شانس نتیجه بخشی را در پایان روند انجام خود دارند. از همین رو توصیه می شود که با کمترین دغدغه و نگرانی ولی بیشترین تحقیق به دنبال بهترین پزشک متخصص در زمینه مادلینگ صورت باشید و درنهایت روند انجام زاویه سازی را به وی بسپارید.

شما می توانید از طریق کلینیک مهراز اقدام به مادلینگ صورت خود کنید.

تزریق چربی :

تزریق چربی یکی از روش های محبوب و کم تهاجم برای فرم دهی به صورت های لاغر می باشد و همچنین برای اصلاح چانه های عقب رفته کاربرد دارد و باعث ایجاد تعادل در چهره می شود و به نقاط مورد نظر تزریق می شود که ماندگاری خوبی دارد.

تزریق ژل (فیلر) :

این روش نیز مانند تزریق چربی به بازسازی بافت تحلیل رفته و فرمدهی صورت بدون ایجاد عوارض و دوران نقاهت کمک میکند و نتیچه طبیعی و ظریف تری نسبت به تزریق چربی دارد.

جراحی زیبایی :

اگر عدم تقارن یا بزرگ و کوچک فک یا چانه بیش از حد باشد ممکن است از روش جراحی برای زاویه سازی صورت استفاده شود. این جراحی تحت بیهوشی کامل انجام می شود و طی آن با برداشتن بافت اضافی یا حتی کاشت پروتز باعث خوش فرمی و ایجاد هارمونی در صورت می شود.

روش استفاده از نخ :

یکی از روش های پرطرفدار دیگر در مادلینگ صورت روش استفاده از نخ می باشد که علاوه بر اصلاح مشکلات صورت ، باعث جوانسازی پوست نیز می گردد. در این روش پزشک متخصص پس از بررسی عیوب صورت با ایجاد سوراخ هایی ریز در سطح پوست اقدام به لیفت صورت می کند.

هزینه زاویه‌سازی صورت چقدر است؟

هزینه زاویه‌سازی صورت چقدر است؟

هزینه درمان برای این عملیات زیباسازی متغییر است. این هزینه به روش انتخابی شما جراحی یا غیر جراحی به نوع مواد مورد استفاده، میزان تغییرات مورد نیاز در صورت شما و عوامل دیگر بستگی خواهد داشت. از آنجایی که این نوع جراحی صرفا جنبه زیبایی و نه درمانی دارد، عموما اداره بیمه هزینه‌ای برای آن در نظر نمی‌گیرد. با این وجود می‌توانید از قبل با کارشناس بیمه خود مشورت کنید.

مزایای زاویه دار کردن صورت از طریق ژل هیالورونیک ‌اسید چیست؟

این روش درد و نارحتی زیادی را به همراه ندارد. از این رو عزیرانی که می خواهند از این روش استفاده کنند می توانند بدون دغدغه به انجام این کار بپردازند. این روش برای زاویه دار کردن صورت کمترین خطری را در پی ندارد. در واقع روشی بسیار مطمئن و ایمن است.
بعد از تزریق ژل افراد می توانند به منزل مراجعت کنند. در واقع نیازی به بستری شدن ندارد. یکی از مهم ترین نتایجی که دارداین است که در مدت زمان کوتاهی بعد از اینکه ژل تزریق شد به راحتی می توان نتیجه کار را مشاهده کرد.

یک نکته ای که وجود دارد در خصوص عارضه احتمالی تزریق ژل است که باید بگوییم هیچ گونه خطری را به همراه ندارد. جز اینکه احتمالا تا دو الی سه روز تورم و کبودی زیر چشم ها نمایان باشد. البته این موضوع موقتی است و به سرعت بهبودی در این نواحی حاصل می شود.

مراقبت های بعد از مادلینگ صورت :

برای ایجاد بهترین نتیجه از این روش زیبایی بهتر است مراقبت های بعد از انجام این عمل را به درستی انجام دهید تا نتیجه مطلوب خود را بگیرید. اصولا برای تسکین درد و کبودی صورت پیشنهاد می شود توصیه های زیر را به صورت کامل انجام دهید:

  • استفاده از کمپرس یخ در محل مورد نظر به مدت دو روز
  • خوابیدن به پشت بدون فشار حداقل تا ۴۸ ساعت
  • عدم فعالیت بدنی شدید به مدت ۲ تا ۳ هفته
  • در صورت بروز درد استفاده از آنتی بیوتیک و مسکن های تجویز شده

قیمت خدمات مادلینگ صورت و زاویه سازی صورت در کلینیک مهراز :

از آنجایی که گزینه های درمانی ذکر شده برای اهداف زیبایی و جوانسازی صورت استفاده می شود شرکت های بیمه آنها را پرداخت نمیکنند. هزینه زاویه سازی صورت بسته به اینکه چه روشی را انتخاب می کنید متفاوت می باشد. قیمت مادلینگ صورت با توجه به ژل یا فیلر انتخابی خود و میزان ژل مصرفی می تواند متغیر باشد و بین ۳ الی ۷ میلیون تومان متغییر است. برای اطلاعات بیشتر هزینه می توانید با کارشناسان ما در کلینیک مهراز تماس بگیرید.

مادلینگ صورت چیست

سئوالات متداول :

مادلینگ صورت یعنی چی؟

مادلینگ صورت مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی با استفاده از تزریق فیلرهای پوستی است که با استفاده از آنها می‌توان بسیاری از مشکلات زیبایی را بر طرف کرد. به خصوص زمانی که از چند نوع تزریق در اندام‌های مختلف استفاده می‌شود، این کار با طراحی زیبایی کلی صورت همراه می‌شود. به این فرایند مادلینگ صورت گفته می‌شود.

درمان مادلینگ صورت موقت است یا همیشگی؟

مجموعه‌ درمان‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند درمان‌های موقتی محسوب می‌شوند. در صورتی که بیمار نیاز به تجدید درمان داشته باشد، می‌تواند هر یک سال یا دو سال یک بار این کار را انجام بدهد. اغلب کسانی که از تزریق فیلر استفاده می‌کنند به همین ترتیب عمل می‌کنند.

کدام روش برای من مناسب‌تر است؟

اینکه کدام راه مناسب‌ترین روش برای شما است، تنها به نیاز‌ها و میزان تغییرات در چهره شما بستگی خواهد داشت. پر کننده‌ها یک روش کم‌خطر هستند که می‌توانید روی آنها به عنوان یک روش آزمایشی و موقت حساب کنید. اگر به دنبال یک تغییر موقت هستید نیازی به جراحی نخواهید داشت.

در مقابل اما اگر به دنبال نتیجه دلخواه همیشگی هستید در روش جراحی نتایج کاملا دائمی بوده و برای همیشه برایتان باقی خواهد ماند. بنابراین انتخاب این دو راه تنها به شما بستگی خواهد داشت.

درمان مادلینگ صورت چقدر طول می‌کشد؟

این روش یکی از سریع‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود. تعداد جلسات درمان بستگی زیادی به وضعیت بیمار دارد. اما به صورت کلی اغلب درمان‌های این گروه ظرف یک جلسه و در مدتی کمتر از 1 ساعت انجام می‌شود. این درمان‌ها غیرتهاجمی بوده و بدون خونریزی و بیهوشی انجام می‌شوند. نتایج آنها بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است. همچنین آنها دوران نقاهت ندارند و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از انجام آنها، به امور روزمره خود مشغول شود.

آیا مادلینگ صورت رده سنی خاصی دارد؟

برای پاسخ گویی به این سوال باید گفت خیر. این روزها زنان و دختران زیادی در گروه های سنی مختلفی دست به چنین اقدامی می زنند و از نتایج مثبت آن بهره مند می شوند.

بهترین روش برای مادلینگ صورت کدام است؟

بهترین روش برای برجسته کردن گونه ها و چانه ها تزریق ژل هیالورونیک‌اسید است. این روش یکی از پرطرفدارترین روش هایی است که تا حد زیادی می تواند در زاویه سازی موفق عمل کند. اما باید بدانید که برای مادلینگ صورت شما ممکن است چند روش نیاز باشد ممکن است ابتدا به لیفت با نخ ، اندولیفت ، هایفوتراپی و .. احتیاج داشته باشید. همچنین اگر غبغب دارید و یا افرادی که سالیان قبل برای صورت تزریق چربی انجام داده اند و صورت های پر و گونه های خیلی پرجسته ای دارند ابتدا باید اندولیفت انجام دهند .

اما اگر صورت شما فقط به حجم دهی و قرینه سازی احتیاج دارد تزریق فیلر به این ناحیه بهترین انتخاب است. این روش کاملا ایمن است و دوران نقاهت زیادی ندارد.

با تزریق این ژل به صورت و نواحی چانه و گونه ها می توان به هدف خود که همان زاویه دار کردن صورت است, رسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما