تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مزایای لیزر الکساندرایت چیست؟

مزایای لیزر الکساندرایت کندلا چیست؟ (ویژگی ها ، معرفی و بررسی کامل)


تاریخ انتشار : 12 دی 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۷ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)
آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

بررسی ویژگی ها ، مزایا و معایب لیزر الکساندرایت کندلا

لیزر الکساندرایت یکی از بهترین و موثرترین لیزر موهای زائد در سراسر جهان است. این فناوری اثرات قابل توجهی بر زیبایی و سلامتی با عوارض جانبی کوتاه مدت دارد. در این مقاله با مزایای لیزر الکساندرایت که در ایران با نام لیزر الکس نیز شناخته می شود آشنا می شوید. با ما در سایت مهراز با لیزر در غرب همراه باشید .

لیزر الکساندرایت (الکس) چیست؟

اصطلاح لیزر مخفف “تقویت نور با انتشار تحریک شده تابش” است. طول موج لیزر بر حسب نانومتر اندازه گیری می شود. لیزر با ارسال تابش به قسمت ها و بافت های پوست از رشد موهای زائد جلوگیری می کند.

لیزر الکساندرایت یا الکس از همین فناوری استفاده می کند و پرتوهای خاصی را از یک کریستال می فرستد تا موهای زائد را به طور دائم از بین ببرد.

امروزه لیزر الکساندرایت کندلا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است زیرا عملکرد مناسبی دارد و در مقایسه با سایر روش های موجود با خطرات کمتری همراه است. لیزر الکساندرایت محبوبیت زیادی در از بین بردن موهای زائد دارد و یک لیزر نور قرمز می باشد.

لیزر الکساندرایت کندلا چیست؟

 لیزر الکساندرایت چگونه کار می کند؟

در لیزر الکساندرایت از کریستالی به نام الکساندریت به عنوان منبع لیزر استفاده می شود. الکساندریت نام یک کریستال یاقوت مانند است که در ابتدا فقط در جواهرات استفاده می شد، اما امروزه عمدتاً به عنوان منبع لیزر استفاده می شود.

طول موج این لیزر در محدوده مادون قرمز با طول موج 755 نانومتر می باشد که کاربردهای متفاوتی از جمله رفع موهای زائد، ضایعات عروقی و رفع خالکوبی دارد. لیزر الکساندرایت بسته به کاربرد می تواند انرژی پالسی یا پیوسته تولید کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا این لیزر را برای رفع موهای زائد در سال 1997 تایید کرد. مکانیسم حذف موهای زائد توسط لیزر الکساندریت به این صورت است که طول موج ساطع شده به گرما تبدیل می شود و این گرما مراکز ژرمینال فولیکول های مو را از بین می برد.

لیزر الکساندرایت در طول فرآیند فتوترمولیز عمل می کند. به عبارت دیگر با استفاده از نور و با گرم کردن ناحیه مورد نظر فولیکول های مو را از بین می برد. پالس های نور فولیکول های مو را هدف قرار می دهند و باعث ریزش مو و به حداقل رساندن رشد مجدد مو می شوند.

در فرآیند فتوترمولیز، با تبدیل نور به گرما، فولیکول های مو را از بین می برد. طول موج لیزر الکس 755 نانومتر است. این طول موج به طور دقیق ناحیه وسیعی از بافت هدف را هدف قرار می دهد و موهای زائد را بدون آسیب رساندن به سایر نواحی اطراف از بین می برد.

کاربرد لیزر الکساندرایت چیست

مزایای لیزر موی زائد با دستگاه الکساندرایت چیست؟

لیزر موهای زائد فواید زیادی دارد. نه تنها با این کار می‌توانید از شر موهای زائد، اپیلاسیون و یا بریدگی‌های ناشی از تراشیدن موهای زائد خلاص خواهید شد بلکه می‌توانید اطمینان داشته باشید که پس از اتمام دوره‌ی درمانی با لیزر بصورت باورنکردنی در هدر دادن زمان برای خلاص شدن از موهای زائد بدن صرفه جویی کنید.

افرادی که از رشد موهای به درون روییده (زیرپوستی) و یا تغییر رنگ پوست ناشی از موهای زمخت رنج می‌برند نیز خوشحال خواهند شد که بدانند یکی از موثرترین راه‌های رهایی از شر این نگرانی‌ها  استفاده از لیزر الکساندرایت است.

بهترین مزیت لیزر الکساندرایت تاثیر زیاد آن در زمان کوتاه است. از دیگر مزایای لیزر الکساندرایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان نقاهت کوتاه پس از لیزر درمانی
  • مناسب برای تمام نواحی پوست از صورت تا پا
  • مناسب برای انواع درجه پوست 1 تا 3
  • تاثیر بالا در مدت زمان کوتاه
  • درد بسیار کم و قابل تحمل
  • دارای نرخ نفوذ به پوست بالا
  • عوارض جانبی کم
  • این لیزر به تعداد جلسات کمی نیاز دارد
  • بازگشت پذیری کم
  • مناسب برای موهای معمولی و ضخیم

معایب لیزر الکساندرایت کندلا چیست؟

  • تکنولوژی بسیار گران قیمت
  • بازگشت سرمایه ضعیف و بلند مدت
  • قیمت بالای مصرفی های دستگاه
  • تعمیر و نگهداری بسیار سخت
  • عدم جوابدهی مناسب برای موهای بور و کرکی
  • دردناک بودن برای پوست های گندمی و ایجاد التهاب و سوختگی برای پوست های برنزه

کاربردهای لیزر الکساندرایت کدام اند؟

لیزر الکساندرایت برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. اما حذف موهای زائد تنها کاربرد این فناوری پیشرفته نیست. بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی را می توان با لیزر الکساندرایت درمان کرد. از مهمترین مزایای لیزر الکساندرایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان لکه های مرتبط با افزایش سن
  • حذف خال تولد
  • حذف موهای زائد
  • جوانسازی پوست
  • پاکسازی پوست
  • تغییر رنگ پوست

قبل از انجام لیزر الکساندرایت چه باید کرد؟

قبل از لیزر الکساندرایت از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم و شدید خورشید خودداری کنید. پزشکان با مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر، بسته به نوع درمان توصیه های موثری را برای شما ارائه می دهند که توصیه می کنیم آن ها را رعایت کنید.

قبل از انجام لیزر الکساندرایت چه باید کرد؟

پس از انجام لیزر درمانی الکساندرایت چه باید کرد؟

لیزر الکساندرایت عوارض کمی دارد. اما بهتر است پس از استفاده از لیزر الکساندرایت تا چند روز در فضای باز و زیر نور خورشید قرار نگیرید و از ناحیه لیزر شده مراقبت ویژه ای داشته باشید. توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از لیزر نیز به درمان موثرتر و طولانی تر کمک می کند.

چند جلسه لیزر درمانی الکساندرایت مورد نیاز است؟

بسته به ضخامت و نوع پوست، معمولاً 3 تا 10 جلسه برای از بین بردن موهای زائد توصیه می شود. در سایر موارد درمانی تعداد جلسات بستگی به نظر متخصص دارد.

عوارض استفاده از لیزر الکساندرایت:

مزایای لیزر الکساندرایت مانند سایر لیزرها ممکن است باعث ایجاد حساسیت های کوتاه مدت شود. تغییر رنگ پوست یکی از شایع ترین عوارض درمان با این لیزر است که در عرض چند ساعت تا چند روز کاملاً تسکین می یابد. سایر عوارض مانند درد خفیف یا قرمزی محل لیزر نیز به راحتی در مدت زمان کوتاهی از بین می روند.

محدودیت های لیزر الکساندرایت کندلا کدام اند؟

لیزر های الکسانداریت لیزرهای مطمئنی هستند. لیزرهای الکسانداریت را می توان تنها در انواع پوست روشن استفاده کرد. پوست های تیره ممکن است در اثر نور این لیزر دچار سوختگی و لک شوند. همچنین از این دستگاه ها برای پوست های برنز نیز نمی توان استفاده کرد زیرا در این نوع پوست ها فعالیت ملانین افزایش می یابد.

چرا لیزر الکس کندلا برای افراد با پوست تیره مناسب نیست؟

در افرادی که پوست تیره دارند ، این احتمال وجود دارد که به عارضه هایپرپیگمنتیشن دچار شوند. همانطور که پیشتر بیان شد لیزر الکس گزینه مناسبی برای افراد با پوست تیره نمی باشد. حتی این احتمال وجود دارد که رنگدانه پوست هایی با رنگ روشن تر هم در اثر استفاده از لیزر آسیب دیده و نابود شوند.

مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد شامل چه مواردی است؟

مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد شامل چه مواردی است؟

  • پس از اتمام درمان باید از کمپرس سرد استفاده کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید تا خنک شود و از میزان درد و تورم کاسته شود. استفاده از کمپرس شیمیایی سرد توصیه نمی‌شود زیرا دمای آنها زیر ۴ درجه سانتی ‌گراد است. بهتر است از بانداژی که یخ زده است استفاده کنید و آن را با آب خیس نمایید سپس درون یک کیسه پلاستیکی بگذارید و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.
  • باید به مدت ۴ تا ۵ روز پس از درمان از پوست خود مراقبت کنید تا دچار آسیب دیدگی نشود و از دوش آب داغ، ماساژ درمانی، ورزش ایروبیک یا مواردی از این قبیل خودداری نمایید.
  • باید حداقل تا یک ماه پس از درمان هنگامی ‌که قصد دارید از منزل خارج شوید و در مقابل نور آفتاب قرار بگیرید از کرم ضد آفتاب مناسب با عیار حفاظتی ۳۰ تا ۵۰ استفاده کنید. برنزه کردن پوست پس از درمان با لیزر باعث تولید رنگدانه‌های موجود درون پوست و تغییر رنگ آن خواهد شد.
  • اکثر بیماران می‌‌توانند پس از درمان از لوازم آرایش استفاده کنند با این حال پزشک به آنها توصیه می‌کند در صورت بروز حساسیت پوستی از آرایش کردن خودداری کنند. در طول درمان با لیزر پوست بسیار حساس می‌‌شود و پاک کردن آرایش باعث آسیب رساندن به پوست خواهد شد و ریسک بروز عفونت را مطرح خواهد کرد.
  • پزشک به بیمار خود توصیه می‌کند که از همه نکات مربوط به رعایت بهداشت ناحیه مورد نظر پیروی کند و تا چند روز پس از درمان از انجام دادن فعالیت‌های ورزشی سنگین که باعث تعریق می‌شود خودداری کند تا پوست به حالت عادی برگردد.

آیا رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت عوارض جانبی دارد؟

مزایای لیزر الکساندرایت ، عوارض جانبی ناشی از لیزر آلکساندرایت معمولاً جزئی است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد در طول درمان (البته می‌توان به کمک دستگاه کولینگ و همچنین در صورت لزوم استفاده از بی‌حسی موضعی این درد را کاهش داد) قرمزی، تورم و خارش بلافاصله بعد از عمل که ممکن است تا چند روز پس از درمان نیز طول بکشد.

در موارد نادر ممکن است که رنگدانه‌های پوست انرژی زیادی از نور را جذب کرده و باعث ایجاد تاول شود. البته جای نگرانی نیست و این مورد به خودی خود برطرف می‌شود.

لیزر الکساندرایت ممکن است باعث تغییراتی در رنگدانه‌های پوست شده و سلولهای رنگدانه (ملانوسیت) آسیب ببینند و پوست فرد تیره‌ (هایپرپیگمانتاسیون) شود یا لکه‌های پوستی کمرنگ (هیپوپگمانتاسیون) ایجاد شود. به طور کلی، لیزرهای زیبایی روی افرادی که دارای پوست‌های روشن هستند بهتر از افراد دارای پوست‌های تیره کار می‌کند و کیفیت بهتری دارد.

۱۰ درصد از افراد دچار کبودی می‌شوند که معمولاً این کبودی پس از مدتی به خودی خود محو می‌شود.

عفونت باکتریایی: بدین منظور ممکن است که پزشک مصرف آنتی بیوتیک‌ها را تجویز کند تا از ابتلا به عفونت ناشی از زخم پیشگیری شود.

مزایای لیزر الکساندرایت چیست

سئوالات متداول :

تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد چقدر است؟

در اکثر موارد شما به ۶ تا ۱۲ جلسه درمان نیاز دارید که حدود ۴ تا ۸ هفته فاصله زمانی بین جلسات درمان قرار دارد. از آنجایی که همه موهای بدن به طور همزمان وارد فاز فعال رشد نمی‌شوند امکان هدف قرار دادن آنها در یک جلسه درمان وجود ندارد به همین دلیل شما به چند جلسه درمان نیاز دارید.

آیا رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت درد دارد؟

از نظر برخی از افراد رفع موهای زائد با لیزر ناخوشایند و دردنام است اما از نظر بیشتر افراد شدت درد آن در مقایسه با اپیلاسیون کمتر و قابل تحمل است. درد آن به لرزش باند الاستیک روی پوست تشبیه شده است که به سرعت از بین می‌رود. تقریباً ۱۰ درصد از بیماران به هنگام لیزر درمانی موهای زائد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرند. مراقب کلینیک‌هایی باشید که تبلیغ درمان بدون درد می‌کنند. تکنولوژی لیزر و IPL هر دو با آسیب رساندن به فولیکول مو کار می‌کنند. اگر شدت آن خیلی کم باشد نتایج بهینه را برابر با درمان‌های بیشتر (= هزینه بیشتر) حاصل نمی‌شود.

هزینه لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت چقدر است؟

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت بر اساس وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود و تعداد جلسات مورد نیاز مشخص خواهد شد. هرچه ناحیه تحت درمان بزرگتر باشد زمان بیشتری برای لیزر آن لازم است و متعاقبا هزینه حاصل از آن افزایش خواهد یافت. زمان لازم برای درمان در تعیین هزینه حاصل از لیزر نقش دارد.

آیا می‌توان در دوران بارداری از لیزر الکساندرایت برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کرد؟

پزشکان توصیه می‌کنند که زنانی باردار هستند و یا نوزاد شیرخوار دارند و یا قصد باردار شدن در آینده نزدیک را دارند به سراغ لیزر کردن موهای زائد نروند.

از چه سنی می‌توان به لیزر موهای زائد پرداخت؟

به طور کلی بازی زمانی خاصی برای شروع لیزر موهای زائد وجود ندارد اما توصیه می‌شود که لیزر پس از اتمام دوران بلوغ آغاز گردد. زنان نباید تا زمانی که پریود نشده ‌اند موهای زائد خود را لیزر کنند. به طور کلی ۱۴ سالگی زودترین زمان ممکن برای شروع لیزر موهای زائد است.

لیزر الکساندرایت برای چه رنگ مو و پوستی مناسب‌تر است؟

معمولا لیزر الکساندرایت بر روی موهای تیره بهتر تاثیر می‌گذارد ولی قدرت نفوذ و اثربخشی آن بر روی موهای قرمز، بلوند و خاکستری اندکی کمتر است. در طول مشاوره اولیه برای اطمینان از کسب نتایج مطلوب و صاف و رضایت‌بخش، پزشک نوع پوست، رنگ مو و حساسیت پوست بیمار را ارزیابی می‌کند و سپس بر مبنای آن یک برنامه درمانی دقیق تنظیم می‌کند.

آیا همه افراد می‌توانند متقاضی درمان با لیزر باشند؟

همه افرادی که قصد دارند موهای زائد خود را از بین ببرند (صرف نظر از رنگ پوست یا نوع موهای آنها) می‌توانند متقاضی مناسبی برای لیزر باشند. با این حال افرادی که رنگ پوست آنها روشن و موهای تیره ای دارند نتایج بهتری را به دست می‌‌آورند و دوره درمان آنها به سرعت طی می‌شود. همه زنان و مردان می‌توانند از مزایای لیزر بهره ‌مند شود اما لیزر موهای زائد در زنان باردار ممنوع است زیرا هنوز اطلاعات چندانی در ارتباط با تاثیرات لیزر بر جنین ارائه نشده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما