تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

همه چیز درباره بوتاکس دیسپورت و مصپورت

همه چیز درباره بوتاکس مصپورت و دیسپورت


تاریخ انتشار : 10 دی 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.8/5 - (12 امتیاز)

امروزه بسیاری از افرادی که کهولت سن باعث ایجاد چین و چروک و انقباض عضلانی قسمت‌هایی از صورتشان می‌شود، ممکن است به فکر درمان این موضوع باشند و یا برخی از افراد به دلیل مسائل شغلی و جغرافیایی دچار شکسته شدن قسمت‌هایی از پوست صورت شوند و برخی از افراد نیز علاقه زیادی به زاویه دار شدن چهره شان با برجسته سازی گونه و لب هایشان دارند. تمامی این افراد می‌توانند با در نظر گرفتن تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت دست به انتخاب کرده و این مشکلات را برای کوتاه مدت از بین ببرند.

همه چیز درباره بوتاکس مصپورت و دیسپورت ، بوتاکس مصپورت دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند. در دوزهای کم، می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد و به درمان برخی از بیماری ها کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم ساخته شده است که باکتری کلستریدیوم بوتولینوم آن را تولید می کند. این همان سمی است که باعث بوتولیسم می شود. در این مقاله از سایت مهراز به بررسی همه چیز درباره بوتاکس مصپورت و دیسپورت می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

بوتاکس چیست؟

بوتاکس از باکتری C. botulinum مشتق می شود که در بسیاری از محیط های طبیعی از جمله خاک، دریاچه ها، جنگل ها و مجرای روده پستانداران و ماهی ها وجود دارد. باکتری ها و هاگ های C. botulinum که به طور طبیعی وجود دارند عموماً بی ضرر هستند. مشکلات تنها زمانی ایجاد می شوند که هاگ ها تبدیل شوند و جمعیت سلولی افزایش یابد. در یک نقطه خاص، باکتری ها شروع به تولید سم بوتولینوم، سم عصبی مرگبار مسئول بوتولیسم می کنند.

سم بوتولینوم بسیار خطرناک است. برخی از دانشمندان تخمین زده اند که 1 گرم منبع قابل اعتماد شکل کریستالی این سم می تواند 1 میلیون نفر را بکشد و چند کیلوگرم می تواند هر انسان روی این سیاره را بکشد.

با این حال، زمانی که بوتاکس به طور مناسب در یک زمینه درمانی استفاده می شود، بی خطر است و عوارض جانبی کمی دارد، طبق گزارش کالج آمریکایی استئوپاتیک پوست تولیدکنندگان تزریق بوتاکس را با دوزهای بسیار کمی از سم بوتولینوم انجام می دهند. این دارو می تواند به طور موقت عضلات را فلج کند، که می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات مختلف عضلانی یا عصبی مفید باشد.

بوتاکس برای موارد مختلفی کاربرد دارد که از جمله­ ی آن­ ها می ­توان به از بین بردن خط اخم، بوتاکس برای درمان چروک دور چشم، از بین بردن چین­ های پیشانی و لیفت ابرو اشاره کرد.

تزریق بوتاکس همچنین کاربردهای درمانی نیز دارد و علاوه بر استفاده در جهت زیبایی، برای موارد درمانی هم مورد استفاده قرار می­ گیرد. کمک به درمان سردردهای مزمن و کاهش میزان تعریق برای افرادی که تعریق بیش از حد در برخی نواحی بدن دارند را می­توان از جمله کاربردهای درمانی بوتاکس در نظر گرفت.

 

کاربرد بوتاکس در زیبایی

اغلب افراد گمان می‌کنند که بوتاکس صرفاً برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که در ۵۰ سال پیش برای درمان مورد استفاده قرار گرفت و سپس به اثرات بوتاکس برای زیبایی نیز پی برده شد. بوتاکس در زیبایی کاربرد‌های بسیار گسترده‌ای دارد که در ذیل به برخی از مهم‌ترین‌ها اشاره می‌شود:

  • تزریق بوتاکس برای استرابیسم

استرابیسم نام دیگر انحراف چشم یا لوچی است که زیبایی افراد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. با تزریق بوتاکس می‌توان انحراف چشم را درمان کرد و فرد را از شر دوبینی نیز نجات داد. برای درمان انحراف چشم، بوتاکس به داخل عضلات چشم تزریق می‌شود. در نتیجه این ماده بر عضلات تأثیر گذاشته و باعث شل شدن عضلات قوی و نیرومندتر شدن عضلات ضعیف می‌شود و با ایجاد تعادل در حرکت ماهیچه‌ها، انحراف چشم را درمان می‌کند زیرا علت اصلی انحراف چشم، عدم وجود تعادل در حرکت بین ماهیچه‌های اطراف چشم است.

  • بالا بردن نوک بینی، لب و ابرو

به مرور زمان نوک بینی، گوشه لب و ابرو‌های افراد دچار افتادگی می‌شوند. در نتیجه شادابی صورت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. برای بالا بردن گوشه لب، ابرو و نوک بینی و داشتن چهره‌ای شاداب‌تر می‌توان از تزریق بوتاکس به عضلات کمک گرفت.

  • شل‌شدگی پوست گردن

با افزایش سن، پوست و ماهیچه‌های گردن افراد دچار شل‌شدگی شده و چهره فرد سالخورده‌تر نشان داده می‌شود. کسانی که به زیبایی و جوانی خود اهمیت می‌دهند می‌توانند با تزریق بوتاکس در ماهیچه‌های گردن این مشکل را برطرف کنند.

 

 

بوتاکس چیست و چه کاری انجام میدهد

بوتاکس دیسپورت چیست؟

بوتاکس دیسپورت یکی از معروف‌ترین مارک‌های بوتاکس خارجی است که استفاده از آن در کشور ما بسیار رایج است. این بوتاکس ازنظر شرایط نگهداری و ترکیبات کمی با دیگر انواع بوتاکس متفاوت است.

به‌ عنوان‌ مثال دمای نگهداری آن بین ۲ تا ۸ درجه بوده و به شکل پودری عرضه می‌شود. همچنین این نوع بوتاکس حاوی لاکتوز است. بنابراین استفاده از آن برای افرادی که به شیر آلرژی دارند ممنوع است.

با توجه به اینکه این نوع بوتاکس از کشورهای خارجی وارد می‌شود، قیمت بالایی دارد اما نسبت به دیگر نمونه‌های خارجی نظیر آلرگان قیمت آن مناسب‌تر است.

بوتاکس مسپورت (مصپورت) چیست؟

بوتاکس مصپورت از تولیدات ایرانی و یکی از بهترین مارک بوتاکس در ایران می باشد. شرکت‌های مختلفی بوتاکس را تولید می‌کنند و برندهای متعددی از بوتاکس از کشور های مختلف وجود دارد که می توان بوتاکس مصپورت تولید داخل را از نظر کمی و کیفی برابر با آنها دانست.

بوتاکس مصپورت با کارایی مشابه بوتاکس دیسپورت بهترین نوع بوتاکس است که ماندگاری طولانی در فلج عضلات و رفع چین و چروک ها  دارد.

فرق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چیست ؟

همه چیز درباره بوتاکس مصپورت و دیسپورت ، تزریق سم بوتولینوم که با از بین بردن چین و چروک‌های صورت موجب جوانسازی پوست می‌شود، در حال حاضر پرطرفدارترین درمان زیبایی در سراسر جهان بشمار می‌رود.

شرکت‌های مختلفی بوتاکس را تولید می‌کنند و برندهای متعددی از بوتاکس وجود دارد. سم بوتولینوم از هر نوعی که باشد در عضله‌های مسئول چین و چروک تزریق می‌شود تا انتقال تکانه‌های عصبی را برای مدتی مسدود و از انقباض‌های عضلانی جلوگیری کند. امروزه بوتاکس در انواع مختلف و با نام‌های تجاری گوناگون در بازار وجود دارد که تمامی آنها برای درمان‌های زیبایی کاربرد دارند.

از برندهای معتبر بوتاکس می توان دیسپورت و مصپورت را نام برد که در این مطلب آموزشی به شرح ماهیت، ساختار و تفاوت های این دو ماده پرداخته می‌شود.

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت

تفاوت های ساختاری و ظاهری در بوتاکس مصپورت و دیسپورت :

  • تفاوت در ساختار مولکولی ماده

تفاوت اصلی بوتاکس و دیسپورت به اندازه مولکول‌های سرم و عمق تزریق مربوط می‌شود. مولکول‌های فعال بوتاکس و دیسپورت یکسان و نوعی نوروتوکسین است که در صورت استفاده در مقادیر زیاد منجر به بوتولیسم می‌شود.

تفاوت این دو به میزان پروتئین‌های غیرسمی مربوط می‌شود که مولکول فعال را دربر می‌گیرند. از آنجایی‌که در دیسپورت پروتئین‌های کمتری مولکول فعال را احاطه می‌کنند، نتیجه تزریق دیسپورت سریع‌تر مشاهده می‌شود.

به علاوه چون مولکول‌ها کوچک‌تراند، تفاوت بین ناحیه درمان شده و دیگر ناحیه‌ها بسیار ظریف و جزیی خواهد بود. به این ترتیب نتیجه تزریق دیسپورت طبیعی‌تر از بوتاکس است.

  • تفاوت در عمق تزریق

دیگر تمایز شاخص بوتاکس و دیسپورت تفاوت در عمق تزریق این دو ماده است. تزریق دیسپورت عمقی‌تر از تزریق بوتاکس است و دیسپورت بیشتر زیر پوست پخش می‌شود.

دیسپورت معمولاً دو سانتی‌متر بیشتر از بوتاکس پخش می‌شود و به این ترتیب نتیجه فراگیرتری را به دست می‌دهد. شاید دو سانتی‌متر به نظرتان مقدار ناچیزی برسد، اما اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید که پوشش دیسپورت دو برابر بیشتر از بوتاکس است، بهتر متوجه اهمیت این تفاوت خواهید شد.

  • تفاوت در زمان اثرگذاری

نتایج تزریق دیسپورت ظرف یک روز مشخص می‌شود. اکثر بیماران نتایج را در مدت یک تا هفت روز پس از درمان مشاهده می‌کنند. در صورتی که اولین نتایج تزریق مصپورت پس از 3 الی چهار روز دیده می‌شود و تا تکمیل اثرات تزریق این ماده حدوداً 14 روز زمان نیاز است.

با این وجود نواحی مورد تزریق ، نحوه تزریق و دوز آن هم در نتایج تزریق همه بوتاکس ها موثر هستند.

  • تفاوت در ماندگاری

اگر ماندگاری تزریق مصپورت و دیسپورت را در نظر بگیریم، کفه ترازو کمی به نفع مسپورت سنگین می‌شود؛ در هر حال ماندگاری نتایج اکثر تزریق‌ها ۴ تا ۶ ماه است، اگر چه برخی بیماران ماندگاری بیشتر یا کمتری را نیز گزارش کرده‌اند. مدت ماندگاری تزریق انواع بوتاکس، بستگی به بدن افراد نیز دارد.

  • تفاوت در عوارض جانبی

عوارض جانبی دیسپورت انگلیسی به نسبت مصپورت کمی خفیف تر است و به تناسب محل تزریق و خود بیمار تغییر می‌کند.

سردرد شایع‌ترین عارضه پس از تزریق است. افتادگی چشم نیز یکی از عوارض نادر تزریق انواع بوتاکس است که معمولاً به مرور زمان اصلاح می‌شود.

بهترین کاندیدای استفاده از بوتاکس مصپورت چه کسی است؟

بهترین کاندیدای استفاده از بوتاکس مصپورت چه کسی است؟

همه چیز درباره بوتاکس مصپورت و دیسپورت ، تزریق بوتاکس یکی از روش های ایده آل رفع چین و چروک های صورت است که تقریبا هر فردی با هر سنی می تواند از آن استفاده کند. با توجه به اینکه بوتاکس مصپورت از جمله بوتاکس های قوی می باشد بهتر است پیش از شروع درمان با یک متخصص زیبایی مشورت های لازم را به عمل بیاورید.

به طور کلی بوتاکس برای افرادی که دارای چین و چروک های عمیق در اطراف چشم، اطراف لب، افتادگی پلک یا ابرو هستند  روش درمانی مناسبی است. همچنین بهتر است فرد متقاضی بوتاکس باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

ماندگاری تزریقات بوتاکس چقدر است؟

احتمالا راجع به ماندگاری بوتاکس سوالاتی دارید. اکثر افراد اثرات بوتاکس را به مدت سه تا چهار ماه مشاهده می کنند، اما عوامل متعددی می توانند این دوره را کوتاه تر یا طولانی تر کنند:

  • سن شما

افراد مسن که میزان عضلاتشان کاهش یافته است، ممکن است مدت زمان اثر بوتاکس را کم کنند. ماندگاری بوتاکس برای افراد جوانتر با حجم عضله بیشتر و عضلات قوی تر بیشتر است. بدون شک فردی که پا به سنین میان‌سالی و پیری گذاشته است، باید در فاصله‌های کوتاه‌تری تمدید بوتاکس را انجام دهد.

چراکه افزایش سن باعث کاهش خاصیت انعطاف‌پذیری و ضعف عضلات می‌شود. همچنین با افزایش سن چین و چروک‌ها به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کنند و بنابراین اثرات بوتاکس در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

  • نوع پوست

بسته به اینکه پوست شما چرب یا خشک است، استعداد ایجاد چین و چروک در آن متفاوت است. افرادی که پوست خیلی خشک یا خیلی چرب دارند، در صورتیکه برای به تعادل رساندن سطح رطوبت و چربی پوستشان کاری نکنند، باید در فاصله‌های کوتاه‌تری تزریق بوتاکس را انجام دهند.

  • سبک زندگی

رژیم غذایی و ورزش تاثیر زیادی در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک در آن دارد. درصورتی‌که مدام در خال مصرف غذاهای چرب و فست فودی هستید یا به طور مرتب ورزش نمی‌کنید، میزان ماندگاری بوتاکس در شما کاهش خواهد یافت و خیلی زودتر از دوستان ورزشکارتان باید مجددا به کلینیک تزریق بوتاکس مراجعه کنید.

  • ژنتیک یا بیماری

درصورتی‌که به صورت ژنتیکی مستعد چین و چروک باشید، تعداد دفعات بیشتر باید برای تمدید بوتاکس مراجعه کنید. چراکه بوتاکس نمی‌تواند با ویژگی‌های طبیعی بدن شما مبارزه کند. همچنین اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، داروهای مورد استفاده یا نوع بیماری می‌تواند باعث کاهش ماندگاری بوتاکس برای شما شود.

  • ساختار صورت و حالات چهره فرد.

اینکه صورت شما چقدر استخوانی و چقدر گوشتی است می‌تواند بر ماندگاری بوتاکس اثرگذار باشد. به طور معمول چین و چروک در افراد با صورت‌های چاق‌تر بیش از افراد با چهره‌های استخوانی ایجاد خواهد شد. بنابراین زمان ماندگاری بوتاکس نیز در این افراد کوتاه‌تر خواهد بود.

میزان ماندگاری بوتاکس بستگی زیادی به حالت‌های چهره شما دارد. اگر زیاد اخم می‌کنید یا می‌خندید، باید زودتر از دیگر افراد اقدام به تمدید بوتاکس خط اخم یا لبخند بکنید. همچنین افرادی که با چهره خود خیلی باز می‌کنند و پیش از بروز احساسات از زبانشان می‌توان آن را در چهره‌شان خواند، خطوط عمیق‌تری در چهره داشته و بنابراین زودتر به تمدید بوتاکس نیاز پیدا می‌کنند.

ماندگاری تزریقات بوتاکس چقدر است؟ 

  • سیگاری بودن

نیکوتین موجود در سیگار و قلیان می‌تواند به عضلات شما آسیب رسانده و آن‌ها را ضعیف کند. بنابراین اگر سیگاری هستید و پس از تزریق بوتاکس هم آن را ترک نکرده‌اید، نباید انتظار زیادی از ماندگاری بوتاکس داشته باشید.

 

  • رژیم غذایی

 

  • مراقبت های پوستی؛ استفاده از فیشال، میکروابریژن یا دیگر روش های بازسازی پوست.

اگر از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، روش‌های موجود برای تقویت سیستم ایمنی پوست را امتحان نکرده‌اید و آن‌چنان که باید به پوست خود اهمیت نمی‌دهید، باید فواصل تمدید بوتاکس را کوتاه‌تر کنید. چراکه ساعات طولانی قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از کرم‌های نامرغوب و توجه نکردن به سلامت پوست می‌تواند آسیب زیادی به عضله‌های چهره وارد کرده و چین و چروک را بیشتر کند.

  • چه میزان در مقابل اشعه خورشید قرار دارید و از قبل چه میزان آسیب پوستی ناشی از اشعه خورشید داشته اید.

بوتاکس ایرانی مصپورت نسبت به برندهای خارجی بسیار بهتر است

 بوتاکس مصپورت یک محصول تازه تولید شده است. این نوع بوتاکس نیز مانند هر محصول تازه تولید شده ی دیگری نیز در ابتدا توسط انجمن های پزشکی مورد انتقاد قرار گرفت و پیش بینی می شد که بوتاکس مصپورت هم مانند بوتاکس های چینی عوارض ناخواسته ای به دنبال دارد. اما با گذشت زمان و مقایسه عملکرد مثبت بوتاکس ایرانی مصپورت با برندهای تقلبی خارجی، این محصول توانست کیفیت خود را اثبات نماید و اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند به طوری که هم اکنون در بازار ایرانی و جهانی مصپورت جایگاه ویژه ای دارد و سم  بوتولینوم  به گونه ای عضلات را فلج می کند که در این محصول مانند محصولات کشورهای دیگر به کار رفته است.
قابل ذکر است که مصپورت دارای تاییدیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. از دلایل ساخت و تولید بوتاکس ایرانی این است که تولید این دارو در کشور به صرفه تر بوده و دارای اثر گذاری بهتر نیز می باشد، یک بوتاکس نسبتا ارزان و در عین حال کارایی خوبی دارد و نسبت به بوتاکس های چینی (کانادایی) موثرتر و احتمالاً عوارض بسیار کمتری داشته است، علاوه بر آن در صرف هزینه های بوتاکس نیز صرفه جویی خواهد شد.

نحوه تزریق بوتاکس مصپورت:

پس از پرکردن فرم تقاضا و معاینه جراح متخصص، فرد متقاضی توسط کادر درمانی برای تزریق آماده می شود.

ابتدا صورت بیمار با مواد شوینده پاکسازی می شود و پس از آن متخصص زیبایی اقدام به تزریق بوتاکس با سوزن های ریز می کند. در زمان تزریق از بیمار خواسته می شود تا حالات صورت مانند اخم، خنده و بالا دادن ابرو ها را انجام دهد. در زمانی که بیمار هر یک از حالات را انجام می دهد، جراح متخصص زیبایی قسمت های ویژه ای را علامت گذاری می کند.

پس از علامت گذاری، جراح متخصص زیبایی بوتاکس را در سوزن های مخصوص آماده  و در نواحی علامت گذاری شده به میزان لازم تزریق می کند.

ممکن است هنگام ورود سوزن به پوست، بیمار تا حدی احساس درد و ناراحتی کند که در این صورت با صلاحدید جراح متخصص زیبایی از مواد بی حسی روی پوست استفاده می شود. تمامی پروسه تزریق بوتاکس مصپورت 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

نحوه عملکرد بوتاکس مصپورت:

همه چیز درباره بوتاکس مصپورت و دیسپورت ، بوتاکس مصپورت در واقع نوعی سم به نام بوتولینوم توکسین تیپ A است. این سم نوعی پروتئین است که از باکتری کلستریدیوم بوتولونیم استخراج می شود.

بوتاکس به عضلات فعال صورت که باعث ایجاد حالت صورت مانند اخم کردن و خندیدن هستند تزریق می شود سم بوتولینم عصب های موجود در این عضلات را مسدود می کند و این انسداد باعث از کار افتادن عضلات و فلج شدن آن ها می شود. با فلج شدن و از کار افتادن عضلات خطوط و چین و چروک هایی که در پوست ایجاد شده اند به تدریج از بین می روند.

نحوه تزریق بوتاکس مصپورت و دیسپورت

بوتاکس مصپورت ساخت کجاست؟

همانطور که اشاره شد بوتاکس مصپورت در ایران و توسط شرکت دارویی مصون دارو تولید و عرضه می شود. مصون دارو با جذاب متخصصان از سال 1386 تولید داروهای بیوتکنولوژیک، واکسن های انسانی و محصولات این چنینی را آغاز نمود. در سال های اخیر این شرکت دارویی ساخت بوتاکس در ویال 500 واحدی با نام مصپورت را به خط تولید خود اضافه کرد.

 

سئوالات متداول :

 بوتاکس مصپورت ساخت کجاست؟

همانطور که اشاره شد بوتاکس مصپورت در ایران و توسط شرکت دارویی مصون دارو تولید و عرضه می شود. مصون دارو با جذاب متخصصان از سال 1386 تولید داروهای بیوتکنولوژیک، واکسن های انسانی و محصولات این چنینی را آغاز نمود. در سال های اخیر این شرکت دارویی ساخت بوتاکس در ویال 500 واحدی با نام مصپورت را به خط تولید خود اضافه کرد.

آیا بوتاکس مصپورت عوارض دارد؟

عوارض بوتاکس مصپورت ایجاد می کند معمولا بسیار خفیف هستند و زود هم برطرف می شوند. برخی از این عوارض شامل کبودی، تورم، التهاب و در برخی موارد آلرژی می باشد.

آیا حالت های صورت پس از تزریق بوتاکس مصپورت از بین می رود؟

برخلاف تصور عموم تزریق بوتاکس مصپورت باعث فلج شدن کامل عضلات صورت نمی شود و صورت تا حد قابل قبولی حالات خود را حفظ می کند.

 کاربردهای بوتاکس مصپورت چیست؟

به طور کلی تزریق بوتاکس یک روش درمانی برای از بین بردن خطوط در برخی نواحی صورت است. این خطوط در طی زمان و با توجه به سن فرد و یا میزان تحریک عضلات صورت در هنگام بروز احساسات بوجود می آیند. تزریق بوتاکس مصپورت برای از بین بردن خطوطی مانند اخم، پیشانی، گردن و همچنین اطراف چشم به کار می رود.

موارد منع مصرف بوتاکس مصپورت چیست؟

در صورت داشتن بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا بیماری های قلبی عروقی باید در زمان استفاده از بوتاکس با جراح متخصص زیبایی مشورت کنند و با احتیاط از این روش استفاده کنند. همچنین افراد با سابقه حساسیت یا بیماری ها پوستی باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرند. همانطور که گفته شد بوتاکس نوعی سم است و به همین دلیل استفاده از آن برای خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند ممنوع است.

چند جلسه بوتاکس مصپورت لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر بیمار با توجه به عمق چین و چروک ها و شرایط پوستی بیمار ممکن است متغیر باشد. معمولا هر بیمار بین 2 تا 4 جلسه با فاصله تقریبی 3 تا 4 ماه لازم دارد تا چین و چروک های پوست به طور کامل و دائمی از بین بروند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما