تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

انواع برند بوتاکس

معرفی انواع بوتاکس ایرانی و خارجی + بهترین مارک بوتاکس کدامند؟


تاریخ انتشار : 7 دی 1400          تاریخ بروزرسانی : ۹ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.7/5 - (8 امتیاز)

بهترین مارک بوتاکس ، لیندن تایلر، استاد صنعت زیبایی یک بار گفت: “روی پوست خود سرمایه گذاری کنید. قرار است برای مدتی طولانی نماینده شما باشد.»

با وجود رژیم و تکنیک های مراقبت از پوست ، با افزایش سن، چین و چروک ایجاد می شود. وقتی پیرتر می‌شوید، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کند و خطوط و چین و چروک‌هایی را پشت سر می‌گذارد. در چنین مواردی، محصولات جدید مراقبت از پوست ممکن است کافی نباشند، و برای به حداقل رساندن ظاهر چین و چروک باید روی اشکال جدیدی از مراقبت از پوست سرمایه گذاری کنید. بهترین گزینه؟ داروهای تزریقی کاهنده چین و چروک مانند بوتاکس، دیسپورت، زئومین و ژیو.

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند. در دوزهای کم، می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد و به درمان برخی از بیماری ها کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم ساخته شده است که باکتری کلستریدیوم بوتولینوم آن را تولید می کند. این همان سمی است که باعث بوتولیسم می شود.

در این مقاله از سایت مهراز به بررسی همه چیز درباره بوتاکس و معرفی بهترین مارک بوتاکس در ایران می پردازیم. شما به کمک این مقاله می آموزید که میزان ماندگاری هر مارک بوتاکس بر روی پوست چقدر است سپس انتخاب میکنید که کدام نوع بوتاکس مناسب پوست شما می باشد. با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس چیست ؟

بهترین مارک بوتاکس ، بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. نام‌های تجاری دیگری برای botulinum وجود دارد که Xeomin یکی از آن­ها است. در مقادیر زیاد ، این سموم می‌تواند باعث بوتولیسم شوند و احتمالاً اگر دچار مسمویت غذایی شده­اید باید با این نام آشنا باشید.

علیرغم اینکه یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج کردن بدن است، دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. مقادیر رقیق و کم این ماده را می توان مستقیماً به عضلات تزریق کرد و باعث ایجاد ضعف کنترل‌شده ماهیچه‌ها شد. سازمان مدیریت بر صنایع غذا و داروی آمریکا در اواخر دهه ۱۹۸۰ پس از کشف قدرت بوتاکس در درمان بیماری‌هایی نظیر بلفارواسپاسم ( پلک زدن غیر ارادی) و استرابیسم (چشم تنبل)، سودمندی آن برای ایجاد ضعف کنترل شده در ماهیچه‌ها را نیز تایید کرد.

پزشکان سال‌ها است که از انواع بوتاکس استفاده می‌کنند تا بتوانند چین و چروک و صورت را با موفقیت درمان کنند. در آوریل ۲۰۰۲ ، بوتاکس تأیید سازمان مدیریت بر صنایع غذا و داروی آمریکا را برای درمان خطوط اخم متوسط ​​تا شدید بین ابروها – به نام خطوط گلوبلار – به دست آورد. با این حال ، بوتاکس اغلب در نقاط دیگر صورت نیز استفاده می شود.

چیزی که باعث محبوبیت بوتاکس شده است، روش استفاده از آن است. بوتاکس سیگنال ها را از اعصاب به عضلات مسدود می‌کند. عضله تزریق شده دیگر نمی‌تواند منقبض شود و همین امر باعث خوابیدن و نرم شدن چین و چروک ها می‌شود. دریافت بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و نیازی به بیهوشی نیست.

انواع بوتاکس پیشانی

انواع بوتاکس ایرانی و خارجی

بهترین مارک بوتاکس ، بوتاکس ­ها انواع مختلفی دارند و در هر کشور با توجه به نیاز و وجود شرکت­های دارویی متفاوت و ژنتیک مردم آن کشور، نوع خاصی از بوتاکس محبوب می­ شود و مورد استفاده قرار می­گیرد.

معروف ترین نام تجاری در این حوزه در دنیا BOTOX است که توسط شرکت Allergan ساخته شده است و از آنجا که اولین بار در بازار چنین محصولی ارائه می­شد، اکنون به طور کلی این اسم مترادف با سم بوتولینوم است. مارک های دیگر عبارتند از: AZZALURE ، BOCOTURE ، XEOMIN و DYSPORT.

بوتاکس دارای انواع بسیاری است که در ادامه به معرفی تمام آنها خواهیم پرداخت.

بوتاکس دیستون

بوتاکس دیستون یکی از انواع بوتاکس است که توسط شرکت ایمن واکسن البرز با استانداردهای EP و USP تولید و به بازار عرضه شد . بوتاکس دیستون با انسداد سیگنال ‌های عصبی موجب فلج موقت عضلات و مانع از انقباض آن‌ها می گردد . اثر بوتاکس دائمی نبوده و مجددا این عضلات با گذشت زمان عملکرد خود را به‌دست می ‌آورند .

مصپورت  (Masport)

بوتاکس مصپورت یکی از برندهای بوتاکس ایرانی است . بوتاکس مصپورت در ایران تولید می شود و نمونه ی خارجی ندارد . بوتاکس ایرانی مصپورت دارای عوارض کمتر و ماندگاری بالاتری نسبت به بوتاکس های دیگر است و از بهترین برندهای بوتاکس به شمار می رود .

کاربردهای بوتاکس مصپورت

همانطور که به آن اشاره کردیم بوتاکس مصپورت یکی از مارک های بوتاکس ایرانی است . بوتاکس بیشتر از 10 سال است که با موفقیت در سراسر دنیا استفاده می شود . با تزریق بوتاکس از میزان عمق و شدت  چین و چروک ها کاسته می ‌شود . از بوتاکس مصپورت رفع چین و چروک و خطوط روی پیشانی ، دور چشم ، گردن و خط اخم استفاده می شود . لازم به ذکر است که مقدار بوتاکس تزریق شده به عمق چین و چروک و سن شخص بستگی دارد .

بوتاکس مصپورت

بهترین مارک بوتاکس خارجی

در این بخض از مقاله به بررسی بهترین مارک بوتاکس خارجی می پردازیم با ما همراه باشید . لازم به ذکر است که مارک بوتاکس های نام برده شده در ادامه از بهترین مارک بوتاکس پیشانی هم می باشد .

  • دیسپورت (Disport)

دییسپورت یکی از بهترین مارک های بوتاکس است این بوتاکس ساخت کشور انگلستان بوده و همچون سایر بوتاکس ‌ها از سم بوتولینوم ساخته شده است .

بوتاکس مسپورت چین و چروک و خطوط نواحی مورد نظر را کاهش می‌ دهد و نتیجه تزریق سریعا قابل مشاهده می باشد .

بوتاکس دیسپورت

  • زئومین (Xeomin)

بوتاکس زئومین ساخت کشور آلمان می ‌باشد و تنها مارک بوتاکس است که برای نگهداری آن تا قبل از رقیق شدن به دمای پایین احتیاج نیست .

زئومین علاوه بر خاصیت از بین بردن چین و چروک ‌ها باعث درمان و یا بهبود سردردهای میگرنی هم می‌ شود .

  • نورونوک (Neuronox)

نورونوک از دیگر مارک های بوتاکس است که ساخت کشور کره بوده و نوعی بوتولینوم است که با تزریق در داخل عضلات سبب می‌ شود که ارتباط عصبی شیمیایی عضله قطع شده و

به صورت موضعی موجب کم شدن فعالیت عضلانی می ‌شود . نتیجه تزریق بعد از گذشت 1 تا 3 روز مشخص می ‌شود .

بوتاکس ایرانی و خارجی

  • بوتولاکس

یک از بهترین مارک های بوتاکس خارجی که ساخت کشور کره است . سم بوتولینوم از کره جنوبی منشا گرفته است . این بوتاکس حاوی سم بوتولینوم نوع  A ، کلرید سدیم و آلبومین انسانی می باشد .

بوتاکس پیشانی

عوامل متعددی وجود دارند که می توانند موجب ایجاد چین و چروک پیشانی شوند که عبارتنداز حرکات تکراری ، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست به علت افزایش سن و نحوه استفاده از عضلات مختلف صورت می شود .

اوربیکولاریس چشمی که عضله اطراف چشم است هم می تواند موجب ایجاد چین و چروک های شعاعی شود که شامل خطوط پیشانی ، پنجه کلاغی و خطوط بالای ابرو می گردد . دو ماهیچه دیگر صورت ، عضله پروسروس و عضله موجدار هم می توانند موجب ایجاد خطوط گلابلار یا خطوط اخم شوند که به عنوان خطوط “11” روی پیشانی هم شناخته می شوند .

سن هم یکی از عوامل اصلی ایجاد خطوط پیشانی است . با افزایش سن ، حرکات بیش از حد ، شلی پوست و نیروی جاذبه موجب ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می شوند .

با توجه به این موضوع که باید در تزریق بوتاکس به شدت احتیاط کرد، لذا دانستن ویژگی های بوتاکس تقلبی و اصل مهم می باشد.

انواع بوتاکس ایرانی و خارجی کدام اند

چطور بوتاکس اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از تزریق بوتاکس تقلبی این است که به کلینیک ها و مراکز معتبر مراجعه نمایید. شما می توانید از پزشک خود بخواهید قبل از تزریق بوتاکس شیشه آن را به شما نشان دهد تا خیال شما راحت شود. البته بوتاکس هایی که با مجوز وزارت بهداشت وارد می شوند اصل هستند . معمولا نتیجه بوتاکس اصل بین ۳ تا ۶ ماه است و اگر بوتاکسی زودتر از این تایم از بین رفت می توانید به تقلبی بودن ان شک کنید که البته این یکی از دلایل می باشد.

جمع بندی :

بهترین مارک بوتاکس ، در این مطلب در ابتدا نگاهی به بوتاکس انداختیم. سپس انواع بوتاکس را مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم که چه برندهایی در بازار وجود دارند که می­ توانید با استفاده از آن­ها بخش ­های مختلف صورت خود را زیبا کنید. بدیهی است که استفاده از بوتاکس نیازمند داشتن دانش است. اگر چه پزشکانی که اقدام به تزریق بوتاکس می ­کنند پس از تزریق به بیمار در مورد برند ژل و بوتاکس مورد نظر آگاهی می­ دهند اما بهتر است که خودش ما نیز دانش حداقلی داشته باشید چرا که تصمیم گیرنده اصلی در زمینه انتخاب برند خود شما هستید.

درست است که بسیاری از برندهای ژل و بوتاکس ممکن است قیمت بالایی داشته باشند یا بسیاری از آن­ها قیمت پایین تری داشته باشند، اما قیمت و حتی فاکتور مناسبی برای انتخاب آن ها نیست، بلکه ماندگاری آن مسئله مهمی است. البته این که یک برند ماندگاری بیشتری داشته باشد دلیل بر بهتر بودن آن نیست بلکه ممکن است تحت شرایطی (مانند راضی نبودن از شکل صورت بعد از تزریق بوتاکس) ماندگاری طولانی یک مزیت محسوب نشود.

در صورتی که قصد انتخاب یک برند بوتاکس دارید و بعد از خواندن این مطلب گزینه مورد نظر خود را پیدا نکرده ­اید، بهتر است که با کلینیک­ های معتبر مثل کلینیک مهراز لیزر در غرب تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. کلینیک ­های معتبر از پزشکان مجربی بهره می­ برند که با تجربه خود باعث می­شوند انتخاب راحت­تری داشته باشید و فرآیند تزریق بوتاکس برای شما آسان‌تر شود.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره بوتاکس مصپورت و دیسپورت به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما