تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

پلاسما جت بینی چیست

پلاسما جت بینی (پلکسر بینی) روشی غیر جراحی برای کوچک کردن بینی


تاریخ انتشار : 4 دی 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.9/5 - (10 امتیاز)

پلاسما جت بینی  ( پلکسر بینی ) بسیاری از بانوان و آقایان علاقه دارند تا بینی زیبا و سربالا داشته باشند. به همین دلیل سعی می کنند که روش های مختلفی را امتحان کنند. وقتی صحبت از زیبایی بینی به میان می آید، ذهن بسیاری از افراد به سمت عمل جراحی کشیده خواهد شد. اما باید اشاره کنیم که به غیر از روش جراحی، راه های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان بینی را کوچک کرد بدون آن که دوره نقاهت خاصی را پشت سر گذاشت.

پلاسما جت بینی یکی از روش‌هایی است که افراد می‌توانند با استفاده از آن، فرم دلخواهی را به بینی خود بدهند. این روش به دلیل به‌روز بودن، توسط افراد زیادی استفاده می‌شود. ماندگاری پلاسما جت بینی نیز یکی از فاکتورهایی است که سبب می شود افراد برای انجام آن اقدام کنند. البته موضوعی که وجود دارد این است که ماندگاری پلاسما جت به اندازه عمل‌های جراحی بینی نمی‌باشد.

یکی از این راه ها پلکسر بینی یا پلاسما جت بینی است که یک روش بسیار مناسب برای کوچک کردن بینی به حساب می آید. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی پلاسما جت ، روشی غیر جراحی برای کوچک کردن بینی بپردازیم پس در این باره اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

فرم دهی بینی با پلکسر

کوچک کردن بینی با پلکسر یا پلاسماجت یکی از روشهای جدید در زیبایی بینی بدون عمل جراحی است. دستگاه پلکسر از دستگاه های مورد استفاده در فرم دهی بینی است. لیفت بینی با دستگاه پلاسما جت روشی است که با ایجاد فرکانس بالا باعث لیفت بینی و اپیدرم در نقاط مورد نظر می شوند.

پلاسما ماده ای است که نه جامد و نه مایع است. بلکه حالتی شبیه گاز با حرارت بالا است که در برخورد با پوست سرد می شود. فرم دهی بینی با دستگاه پلکسر نیز مانند کوچک کردن بینی با پلاسما جت است. هر دو این دستگاه ها از روش تولید پلاسما برای لیفت بینی استفاده می کنند.تنها تفاوت این دو در قدرت دو دستگاه است.

 

پلاسما جت بینی

پلاسما جت چیست؟‌

پلاسما جت یکی از روش ‌هایی غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد که  افراد می ‌توانند با استفاده از آن فرم دلخواهی را به بینی خود بدهند. این روش یکی از راهکارهای بسیار نوین و به روز برای داشتن بینی زیبا و کوچک است، به همین دلیل بسیاری از افراد از این روش استفاده می کنند. یکی از مهم ترین مزایای پلاسما جت بینی ماندگاری آن پس از انجام دادن می باشد که این موضوع یکی از فاکتورهایی است که سبب می شود افراد برای انجام آن اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که ماندگاری پلاسما جت به اندازه عمل های جراحی بینی نمی ‌باشد و ممکن است پس از مدتی هر چند طولانی دوباره بازگشت شکل اولیه به بینی وجود داشته باشد.

در واقع می توان اذعان داشت که پلاسما جت بینی در مقایسه با متدهای تهاجمی و جراحی دارای ماندگاری کمتری است اما این ماندگاری تا سه سال می ‌تواند ادامه یابد. نکته مهم دیگر این است که روش پلاسما جت بیشتر برای بینی های گوشتی استفاده می شود. البته افراد دیگر با نوع بینی متفاوت نیز می‌توانند از روش فوق استفاده کنند اما بهترین کاندید برای انجام پلاسما جت بینی افراد با بینی های گوشتی هستند.

چه کسانی نمی توانند پلاسما جت انجام دهند

مکانیزم پلاسما جت بینی

پلاسما که گازی یونیزه شده و همچنین رسانا می‌­باشد، توسط دستگاهی به شکل قلم به سطح پوست تابانیده شده و نقاطی بسیار ریز و با فاصله بسیار اندک از یکدیگر را می‌سوزاند. مکانیزم پلاسما جت بینی بدین صورت است که دستگاه پلاسما جت با ایجاد حرارتی با شدت بالا، باعث می‌شود سلول‌هایی که در غشای پوست وجود دارند تحریک شوند. در این زمان لایه­ سطحی پوست را از حالت جامد به حالت گاز مبدل می‌سازد. در این حالت با جمع کردن بافت، موجب کشیدگی و فرم دادن به ناحیه مورد نظر می‌شود.

پلاسما در واقع فیبروبلاست­‌ها را هدف قرار داده و تحریک می‌کند. می­توان گفت سر قلم مانند این دستگاه هیچ‌گونه برخوردی با پوست ندارد بلکه با قرارگیری در فاصله­‌ای بسیار اندک از پوست، پلاسما را در یک نقطه کوچک تخلیه می‌کند. بدین ترتیب زخم‌ها و سوراخ‌های بسیار ریزی در پوست بینی ایجاد شده و در نهایت می‌توان گفت این فرایند اثرات زیر را با خود به همراه دارد:

  • انقباض پوست بینی
  • تحریک فعالیت فیبروبلاست‌های پوست بینی
  • تقویت و احیای پوست بینی

چه کسانی نمی توانند از پلاسما جت استفاده نمایند؟

شایان به ذکر می باشد که استفاده از پلاسما جت بینی مانند هر روش و عمل دیگری دارای محدودیت هایی برای برخی افراد است و این محدودیت ها برای کسانی است که کاندید پلاسما جت نمی باشند. بهتر است قبل از هر کاری نسبت به آشنایی با مواردی که سبب ممنوع شدن استفاده از این روش برای افراد می شود اقدام کنید. افراد در صورتی که نمی ‌توانند از این روش برای از بین بردن مشکل خود استفاده کنند بهتر است به دنبال روش های دیگری باشند و قبل از انجان آن با پزشکان درباره این موضوع نیز مشورت کنند. از جمله افرادی که کاندید مناسبی برای پلاسما جت بینی نیستند، به صورت زیر اشاره شده اند:

  • افراد با بیماری زمینه ای

باید بیان شود، افرادی که بیماری های خاصی دارند به هیچ عنوان نباید قبل از اطلاع دادن به پزشک متخصص نسبت به انجام پلاسما درمانی بینی اقدام نمایند، به دلیل آن که مشکلات ریز و درشتی که برای آن ها به وجود می آید و ممکن است حتی دچار دردسرهای بزرگتری نیز بشوند. برای مثال افرادی که از بیماری سرطان رنج می برند نباید نسبت به انجام پلاسما درمانی بینی اقدام نمایند.

  • عدم وجود ایمپلنت فلزی در بینی

در کل داشتن ایمپلنت های فلزی در بینی برای انجام پلاسما جت محدودیت هایی را به وجود می آورد. در برخی موارد که افراد دچار شکستگی استخوان بینی می شوند برای درمان این دسته از افراد از ایمپلنت فلزی استفاده می شود. در واقع افرادی که به هر دلیلی در بدن یا بینی خود ایمپلنت های فلزی داشته باشند نمی‌توانند از پلاسما درمانی بینی استفاده کنند. رعایت نکته ذکر شده می ‌تواند سبب حفظ سلامتی خود فرد شود و او را از به وجود آمدن هر گونه مشکل دور کند. بنابراین بهتر است به توصیه هایی که مهراز کلینیک در اختیار شما قرار می دهد، توجه فرمایید.

  • زنان باردار و شیر ده

لازم به ذکر می باشد، زنانی که در دوران بارداری قرار دارند از دیگر موارد منع استفاده از پلاسمای بینی هستند. همچنین پس از بارداری، زنان در دوران شیردهی نیز نمی ‌توانند از پلاسما جت بینی بهره برده و از مزیت های آن برخوردار شوند.

  • افراد زیر ۱۸ سال

مورد دیگری که وجود دارد در رابطه با سن و سال افراد می باشد و زمانی که فرد زیر 18 سال باشد نمی‌تواند از پلاسما جت بینی استفاده کند.

پلاسما جت بینی، روشی سرپایی با حداقل عوارض جانبی:

باید بدانید که روش پلاسما جت، روشی سرپایی است که با بی حسی موضعی انجام می شود. این روش بدون شک بسیاری از خطرات جراحی را نخواهد داشت و در نتیجه می ‌تواند متد مناسبی برای درمان های زیبایی از جمله فرم دهی بینی باشد. بسیاری از پزشکان پلاسما جت یا پلکسر بینی را به افراد توصیه می کنند به خصوص افرادی که بینی های گوشتی دارند و می خواهند بینی زیبایی داشته باشند.

پزشک معالج با بررسی وضعیت بینی شما و در نظر گرفتن شرایط بدنی و سلامتی تان، در صورت مناسب و موثر بودن این روش را به شما پیشنهاد خواهد داد که می تواند با کم ترین عوارض و در کوتاه ترین زمان انجام شود.

هزینه پلاسما جت بینی چقدر است

مزایای استفاده از پلاسما جت بینی چه می باشد؟!

شایان به ذکر است که پلاسما جت می‌تواند با مزایای بسیاری همراه باشد که به صورت زیر به آن ها اشاره می شود:

  • هزینه این روش درمان نسبت به روش‌های دیگر مانند جراحی بینی بسیار کمتر است
  • تأثیر و نتیجه دراز مدت می باشد ( حداقل سه سال )
  • مدت زمان درمان کوتاه است و درمان با این روش آسان خواهد بود
  • دوران نقاهت بسیار کوتاه
  • عوارض کم و خفیف

عوارض پلکسر بینی

عوارض پلکسر بینی به این دلیل که روشی غیر تهاجمی است؛ تقریبا بسیار ناچیز و در حد صفر میباشد. به طور کلی قرمزی و التهاب پوست در ناحیه بینی را می توان از عوارض این عمل دانست و همینطور نقاط ریز قهوه ای که بر روی پوست ایجاد می شود؛ که خوشبختانه همین عوارض ناچیز هم در کمتر از 10 روز به طور کامل از بین می روند.

با این وجود اگر به بیماری پوستی خاصی مبتلا هستید؛ یا سابقه حساسیت دارید؛ بهتر است جهت پیشگیری از عوارض غیر منتظره پلکسر بینی گوشتی پزشک خود را مطلع نمایید. علاوه بر این موارد، در طول 2 تا 6 هفته پس از انجام پلکسر ممکن است فرد احساس کشش و انقباض در ناحیه بینی را تجربه کند که این حس نیز موقتی بوده و از بین می رود.

روش انجام پلاسما جت برای بینی:

روش انجام پلاسما جت یا پلکسر بینی به شرح زیر می باشد:‌

  • پمادهای آرایشی موضعی به مدت یک ساعت روی پوست تمیز قرار می‌ گیرد.
  • بعد از ضد عفونی کردن، درمان با جت پلاسمای فاقد خون آغاز خواهد شد.
  • بیشتر بیماران احساس گرما و درد خواهند داشت.
  • در انتها، نقاط سوخته شده سیاه و قهوه‌ای کوچکی در محل مورد درمان به وجود خواهند آمد.
  • لایه کربن بین 4 تا 10 روز زمان می‌برد تا از بین بروند.

از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید، این است که نخاراندن، نگرفتن یا نمالیدن ناحیه مورد درمان اهمیت دارد، به دلیل آن که در غیر این صورت پوست به رنگ صورتی در آمده و یا به صورت ناحیه‌ ای که دچار تجمع رنگ دانه است باقی می ‌ماند. شما به اکسیژنتیکس نیاز خواهید داشت تا به مدت یک ماه روی ناحیه مورد درمان قرار گیرد.

تعداد جلسات مورد نیاز پلاسما جت

تعداد جلسات درمانی چقدر است؟!

در طول جلسات مشاوره قبل از عمل، پزشک ممکن است با توجه به شرایط فرد بیشتر از یک جلسه پلاسما جت را برای او تجویز کند که باید بدانید، این موضوع برای اطمینان از برطرف شدن کامل آسیب و تاثیرگذاری پلاسماجت است. اما در مواردی خاص نیز پزشک صرفا برای تثبیت نتایج و افزایش زمان ماندگاری این جلسه اضافه را تجویز می‌ کند. در چنین مواردی معمولا جلسه تثبیتی 8 هفته پس از اولین جلسه انجام خواهد شد. در موارد دیگر نیز فاصله جلسات پلاسماجت بسته به تشخیص پزشک بین 1 تا 2 ماه می باشد.

مراحل انجام پلکسر بینی

ابتدا پزشک سلامت بینی را می‌سنجد و بررسی می‌کند که بینی از لحاظ انحراف یا عارضه‌های دیگر به دور باشد. سپس با استفاده از بی‌حسی موضعی، سطح بینی را بی‌حس می‌کند. در دستگاه پلکسر بینی یا پلاسماجت هوای بین سوزن دستگاه و پوست، به صورت جت پلاسمایی به پوست برخورد کرده و پوست را تصعید می‌کند که این کار باعث جمع شدن پوست و آب شدن گوشت بینی می‌شود.

سوراخ‌های کوچک ایجاد شده روی سطح بینی توسط دستگاه پلاسما، باعث انقباض و سفت شدن فوری فیبرهای پوست خواهد‌ شد. همچنین از طرفی گرمای ایجاد شده در محل به عمق پوست نفوذ کرده و جریان کلاژن‌سازی پوست را فعال می‌کند؛ در نتیجه این گرما موجب از بین رفتن گوشت زیر پوست بینی شده که این روند به کوچک کردن بینی کمک می‌کند. تنها یک جلسه برای این روش کافی نیست. حداقل سه جلسه پلاسماجت بینی نیاز است. زخم‌های ریزی که بر اثر حرارت پلاسما ایجاد می‌شوند در مدت زمانی کمتر از 10 روز بهبود می‌یابند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع دستگاه پلکسر و لیزر در غرب تهران به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما