تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

انواع دستگاه پلکسر

انواع دستگاه پلکسر کدام اند؟+ انواع دستگاه پلکسر فرکشنال و پلاسماجت


تاریخ انتشار : 26 آذر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۹ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.5/5 - (20 امتیاز)

انواع دستگاه پلکسر ، لیزر پلکسر برای بلفاروپلاستی غیرتهاجمی و از بین بردن خالکوبی، آکنه، کیست، فیبروم، خال و اسکار و غیره ثابت شده است. در این مقاله از کلینیک مهراز به بررسی انواع مختلف دستگاه پلکسر می پردازیم.

امروزه جوانسازی پوست به روش پلاسما تراپی در میان مردم بسیار رواج یافته است. روش پلاسماتراپی با استفاده از دستگاه های گوناگونی انجام می شود که مهم ترین و بهترین آنها دستگاه پلاسما جت و دستگاه پلاسما پن می باشد.

دستگاه پلکسر انواع مختلفی دارد. به شما پیشنهاد می کنیم انواع این دستگاه ها را به صورت کامل بشناسید و سپس به انتخاب هر یک از اینها برای جراحی پلکسر در غرب خود اعتماد کنید. با شما در ادامه این مسیر همراه هستیم. در انتها می توانید هر یک از نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مرکز لیزر  در غرب تهران مهراز کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر ، جوانسازی ، تناسب اندام ، prp ، RF  و … می باشد. شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر و تعیین وقت با شماره 02144500811 و 09124940252  تماس حاصل نمایید و یا از طریق فرم زیر اقدام به رزرو وفت نمایید.

انواع دستگاه پلکسر کدام است

با افزایش سن، ساختار چهره انسان دچار تغییراتی می‌شود که چندان خوشایند نیستند. رایج‌ترین شکایتی که بیماران در ارتباط با ظاهر خود مطرح می‌کنند این است که چهره‌شان پیر، خسته و شکسته به نظر می‌رسد.

افتادگی پلک ها،چشم‌هایی با حالت خسته و نیمه باز و چین وچروک پوست پلک به تدریج وباافزایش سن روی می دهد، پوست پلک مثل پوست بقیه قسمتهای بدن، دچار فرسایش وپیری می شود بااین تفاوت که چون پوست پلک بافت چربی نگهدارنده زیرجلدی ندارد،این تغییرات زودتر وبیشتر اتفاق میفتد.

اولین علائم شلی وافتادگی پوست پلک، بعداز سی سالگی نمایان می شود، گرچه در بعضی از بیماران، شلی وافتادگی پوست پلک ممکن است حتی زودتر اتفاق بیفتد که معمولا” به دلایل ژنتیک وخصوصیات  پوست این افراداست  . افتادگی پوست پلک بقدری شایع است که جراحی بلفاروپلاستی بعدازجراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، دومین جراحی پرطرفدار زیبایی است.

عملکرد دستگاه پلاسما جت چگونه است ؟

پلاسما از طریق یونیزاسیون گازهای اتمسفر تشکیل می شود. این گاز یونیزه شده متشکل از یون ها و الکترون ها است که با جدا شدن الکترون ها از پوسته الکترونی اتم های گاز ایجاد می شود. دستگاه پلاسما جت در حین نگه داشتن ابزار بر روی پوست ، پدیده یونیزاسیون انجام داده و واکنشی در بافت ها ایجاد می کند

در پی این واکنش تشکیل کلاژن را تحریک کرده و فیبرهای الاستین را تحریک می کند. استفاده از دستگاه پلاسما پن شامل بریدن، تزریق ، سوزاندن یا برداشتن پوست یا بافت نیست. مخصوصا در کار با نواحی کوچک پوست با خطوط سنگین مانند بالا و پایین چشم ، خطوط سیگاری روی دهان و اطراف ناحیه ناف خوب است.

انواع دستگاههای پلاسما :

  • پلاسما جت
  • پلاسما پن
  • بیوتی پن
  • پلکسر

دستگاه پلکسر بیوتی پن

دستگاه پلکسر چیست؟

با استفاده از دستگاه پلکسر بدون نیاز به جراحی و روش ‌های تهاجمی می توان بسیاری از ناهنجاری ‌های پوستی همچون ضایعات و افتادگی پلک را برطرف کرد . همچنین از پلکسر به عنوان دستگاهی مفید و موثر برای لیفت پلک بدون نیاز به جراحی یاد می کنند . پلکسر در حوزه های دیگری همچون زیبایی ، دندان ‌پزشکی ، درماتولوژی ، چشم ‌پزشکی و جراحی بانوان مورد استفاده قرار می گیرد . لازم به ذکر است جهت خرید دستگاه پلکسر اصل در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه ندارید حتما با یک مشاور و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. از دستگاه پلکسر می توان در مناطق زیر استفاده کرد:

دستگاه پلکسر چطور کار می کند؟

پلکسر که خلاصه شده عبارت «جراحی نرم به وسیله پلکسر» است، به صورت کوتاه  به جای  جراحی با استفاده از پلاسما به کار می‌رود. اما این بدان معنا نیست که همه دستگاه های پلاسما، پلکسرهستند.

درواقع هر پلاسمایی، پلکسر نیست و مثل هر تکنولوژی موفق دیگر، دستگاه های کپی زیادی ازروی پلکسر ساخته شده که طبیعتا” کارآیی و ایمنی پلکسر راندارند.

پلکسر دستگاهی است که از پلاسما برای تاثیر بر پوست استفاده می‌کند. شاید پلاسما شما را به یاد فیلم‌های علمی-تخیلی بیندازد، اما در واقع پلاسما چیزی جز یک پدیده طبیعی نیست. در کنار فرم‌های جامد، مایع و گاز، پلاسما شکل چهارم ماده محسوب می‌شود.

ایجاد پلاسما ساده نیست و باید به شکل ترکیبی گازی از یون‌های به شدت مثبت و به شدت منفی ایجاد شود.  به عنوان نمونه‌هایی از پلاسما که به صورت روزانه در زندگی قابل مشاهده است می‌توان به آذرخش، جرقه‌های الکتریسیته ساکن و قوس‌های الکتریکی ناشی از جوشکاری اشاره کرد. البته گوی‌های تزئینی پلاسما را که سال‌ها در اتاق هر دانش‌آموزی پیدا می‌شد را نباید فراموش کرد.

پلاسما در دهه 1920 توسط شیمی‌دان معروف و برنده جایزه نوبل، ایروینگ لانگمویر به این نام خوانده شد و از آن پس همین نام برای اشاره به فرم چهارم ماده به کار رفت.

پلاسما جت و پلکسر

فرق پلکسر و پلاسما جت

  • در دستگاه پلکسر به‌ علت وجود نداشتن جریان ‌های آزاد و کنترل حرارت ‌های ایجاد شده از جریان مستقیم ، پوست صدمه و آسیبی نمیبیند .
  • ایجاد کنترل بیشتر بر روی پوست به‌ علت فاصله کم موجود بین نوک پلکسر و پوست و به حداقل ‌رسیدن میزان آسیب در پوست .
  • حرارت موجود در پلکسر به‌ علت کنترل‌ شدن ، آسیبی ایجاد نکرده و کلاژن ‌سازی را در پوست تحریک و تقویت می ‌کنند .
  • در پلاسما جت وجود جریان مستقیم و حرارت بالا به پوست آسیب می‌ زند .
  • وجود الکترود بازگشتی در پلاسما جت برای خارج شدن جریان وارد شده به بدن .
  • صدمه و ایجاد نکروز در پوست به علت فاصله زیاد بین پلاسما جت و پوست و عدم مهار انرژی آزاد شده .
  • دستگاه پلاسما جت نسبت ‌به دستگاه پلکسر تهاجمی‌ تر بوده و نیاز به دوره بهبود بیشتری دارد.

بهترین برند دستگاه پلاسما جت

در این بخش از مقاله بهترین دستگاه پلاسما جت را به ترتیب معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید .

  • پلاسما جت bt
  • پلاسما جت oj
  • پلاسما جت sp950
  • پلاسما جت sp950
  • جت پلاسما پرو
  • پلاسما جت فایبربولت
  • پلاسما جت پلکسر پلکسیج
  • پلاسما جت پلاروکس
  • پلاسما جت مدایون

جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی یا پلکسر چیست؟

مزایا و عوارض دستگاه پلاسما جت

دستگاه پلاسما جت خطرات و عوارض کمی دارد . با استفاده از دستگاه پلاسما جت می توان بدون جراحی و ایجاد برش در پوست ، بسیاری از بیماری های و ضایعه ‌های پوستی را ترمیم و درمان کرده ، همچنین شادابی و جوانی را به پوست بخشید . فواید و عوارض آن موارد زیر است :

درمان قسمت های بسیار ریز و کوچک

با هر نوع و رنگ پوست سازگار است

سریع بودن زمان درمان

درمان و ترمیم موثر اکثر بیماری های پوستی

ماندگاری و دوام اثر آن درمقایسه با سایر روش های غیر تهاجمی

عدم نیاز به ایجاد هرگونه برش و بدون خونریزی

ظاهر نشدن زخم و یا اسکار

وارد نشدن مواد شیمیایی و مضر اضافه به بدن

عدم عارضه جانبی ، تنها عارضه جانبی آن ورم است .

ظاهرشدن ورم و قرمزی در قسمت درمان شده برای حدود 2 تا 3 روز

پوسته پوسته شدن قسمت درمان شده به مدت ۷ تا ۹ روز

ایجاد تغییراتی به صورت موقت در رنگ پوست یا هایپرپیگمنتیشن

نتیجه درمان در مواردی همچون لیفت ، رفع چین و چروک و جوانسازی فورا قابل مشاهده است .

نیاز نداشتن به بیهوشی

بدون داشتن محدودیت سنی . ( افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۸۰ سال می توانند از این دستگاه استفاده کنند . )

درمورد دستگاه پلاسما جت (دستگاه پلکسر) سرد چه میدانید؟

دستگاه پلاسما جت سرد و پلاسمای FEDBD انواعی از پلاسمای سرد هستند که تاکنون برای کاربرد های پزشکی پلاسما مورد استفاده قرار گرفته اند.

پلاسماجت سرد در نتیجه ی اعمال اختلاف پتانسیل الکتریکی به جریان گاز بی اثر مانند هلیوم که در حال عبور از نازل پلاسماجت است، تشکیل می شود. پلاسمای FEDBD نیاز به جریان گاز ندارد و در نتیجه ی اعمال اختلاف پتانسیل الکتریکی به الکترودی که توسط یک لایه دی الکتریک پوشانده شده است، بین سطح دی الکتریک و سطح پوست ایجاد می شود.

از آنجایی که دمای پلاسمای ایجاد شده در پلاسماجت و پلاسمای FEDBD در حدود دمای اتاق است (25-35 درجه)  و نسبت به سایر انواع پلاسما، افزایش دمایی ندارد  به آن پلاسمای سرد گفته می شود.

درمورد دستگاه پلاسما جت (دستگاه پلکسر) سرد چه میدانید؟

انواع کاربرد های پزشکی دستگاه پلاسما جت (دستگاه پلکسر)

  • جوانسازی پوست Spark Plasma, Cold Plasma jet, FEDBD
  • ترمیم زخم های مزمن Cold plasma jet, FEDBD
  • انعقاد خون Spark Plasma, Cold Plasma jet, FEDBD
  • از بین بردن عوامل عفونت Spark Plasma, Cold Plasma jet, FEDBD
  • از بین بردن سلول های سرطانی Cold plasma jet
  • سفید کردن دندان Cold plasma jet
  • ترمیم دندان Cold plasma jet
  • ایمپلنت Spark Plasma

تفاوت پلکسر پلاسما و پلاسما جت در چیست؟

جت پلاسما در سال 2014 در بازار لوازم آرایشی دستگاه خود را معرفی کرد. در حالیکه مطالعات علمی مربوط به دستگاه پلکسر در سال 2009 شروع شد و در سال 2011 منتشر و در سال 2012 به عنوان یک دستگاه پزشکی مورد تایید قرار گرفت.

لازم به ذکر است این دو دستگاه تفاوت های زیادی با هم دارند، در حالیکه تصور می شود یکی هستند. این مسئله مصداق نام برندهایی است که جایگزین نام محصول شده اند در این مطلب به چند مورد از این برندها که جای محصول را گرفته اند، اشاره می شود.

به عنوان مثال بسیاری از ما شنیده ایم که به جای مایع ظرفشویی از ریکا استفاده می کنیم، در حالیکه ریکا نام برندی است که به دلیل قدیمی بودن آن به جای محصول مایع ظرفشویی استفاده می شود.

بسیاری از ما دستمال کاغذی را با نام کلینکس می شناسیم، در حالیکه کلینکس نیز نام برند یک دستمال کاغذی است. وایتکس و تاید نیز همینطور هستند. وایتکس نام تجاری یک مایع سفید کننده و تاید نام تجاری پودر رختشویی است، اما هر دوی این نام ها به جای نام محصول استفاده می شوند.

اکثر ما شلوار جین را با نام شلوار لی می شناسیم، در حالیکه لی نام یکی از برندهای تولید کننده شلوار جین است. سایر موارد مشابه را در ادامه بیان می کنیم:

  • دلستر به جای انواع نوشابه در حالیکه دلستر نام تجاری یک نوشابه است.
  • پیف پاف و امشی که هر دو نام های تجاری حشره کش هستند اما در گفتگوهای عامه به جای اسپری حشره کش استفاده می شوند.
  • اسکاچ به جای اسفنج ظرفشویی
  • نسکافه به جای قهوه فوری
  • سامسونت به جای کیف اداری
  • ساندیس به جای انواع آبمیوه
  • کیم به جای بستنی چوبی

دستگاه پلاسما پن و پلکسر

پلاسما پن و پلکسر :

دستگاه پلاسما پن از همان تکنولوژی پلاسما جت بهره برده با این تفاوت که پیشرفته تر شده و بصورت بدون سیم با کارآیی راحتتر و قابل کنترل تر برای پزشکان و بیماران می باشد.

دستگاه پلاسما پن مشکلات مربوط به اعمال از فاصله بیشتر از پوست و حرارت بالاتر را تا حد زیادی برطرف ساخته اما از آنجایی که هنوز با برق DC یا مستقیم استفاده می کند همچنان عیوب دستگاه پلاسما جت در زمینه ایجاد زخم بیشتر و دوره تقاهت طولانی تر را دارد.

بیوتی پن و پلاسما جت

بیوتی پن و پلکسر :

انواع دستگاه پلکسر ، دستگاه بیوتی پن ابزاری متفاوت است که از لیزر برای ایجاد حرارت استفاده می نماید. این دستگاه از برق مستقیم استفاده نمی کند پس مضرات دو دستگاه قبلی را ندارد. اما سیستم تولید انرژی آن بر پایه پلاسما دستگاه پلکسر نمی باشد و در نتیجه تاثیری متفاوت بر روی پوست ایجاد می نماید.

عمق تاثیر و تحریک پذیری ایجاد شده توسط این دستگاه به نسبت پلکسر صورت کمتر بوده چرا که پلکسر عمق بیشتری از لایه های پوست را تحت تاثیر قرار داده، کلاژن سازی را بیشتر تحریک کرده و در نتیجه کارآیی نسبتا بالاتری از بیوتی پن را خواهد داشت. همچنین به جهت آنکه پلکسر از حالت پلاسما بهره می گیرد قدرت اعمال آن بالاتر از بیوتی پن خواهد بود.

فواید درمان با دستگاه پلکسر

فواید درمان با دستگاه پلکسر

انواع دستگاه پلکسر جایگزینی موثر برای روش های مختلف جراحی مانند اصلاح پلک بالا / پایین(بلفاروپلاستی) ، لیفت ابرو یا لیفت گردن است.

مزیت اصلی دستگاه پلکسر در مقایسه با مداخله جراحی ، کمبود جای زخم پس از درمان است و این واقعیت است که پوست شما نازک و ضخیم نخواهد شد. دستگاه پلکسر بدون ایجاد جای زخم به خواص خود ترمیم کننده بدن کمک می کند تا لیفت و اثر جوان سازی را ایجاد کند.

  • اصلاح پلک بدون جراحی
  • بدون بخیه
  • بدون زخم

مزیت های دستگاه پلکسر پلاس فرکشنال نسبت به سایر دستگاه های پلاسما عبارتند از :

  • تاثیر سریع
  • بدون درد و بیهوشی
  • هزینه کمتر
  • نقاهت کوتاه تر
  • ماندگاری طولانی

نکته بسیار مهم دیگه اینکه حتما حتما انجام پلاسما باید توسط پزشک انجام بشه و انجام این کار در آرایشگاه ها و سایر مراکز زیبایی که توسط پزشک انجام نمیشه باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیر و طولانی میشه.

فواید درمان با دستگاه پلکسر

معایب و عوارض احتمالی دستگاه پلکسر صورت:

درصورتی که پلکسر صورت در کلینیکی معتبر و توسط پزشک ماهر انجام شود خطری فرد را تهدید نمی کند. عوارض عمومی روش پلاسما جت احساس خارش و سوزش جزئی در نقاط درمان است به علاوه ممکن است ناحیه درمان کمی قرمز و متورم شده و التهاب داشته باشد.

سئوالات متداول :

تعداد جلسات درمان با دستگاه پلکسر چقدر است؟

معمولا یک جلسه درمان نتایج راضی کننده ای به همراه دارد. در برخی موارد ، ممکن است یک درمان پیگیری لازم باشد. نتایج تا زمانی که پیری طبیعی باعث سستی پوست شود ، دائمی هستند.

نحوه انجام کار و مدت زمان و تعداد جلسات درمانی چقدر است؟

اینکه درمان با پلکسر چقدر زمان می‌برد بستگی به منطقه درمان دارد اما معمولاً ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. درمان با استفاده از یک کرم بی‌حسی مخصوص و قوی شروع می‌شود تا روند کاملاً بدون درد انجام شود. اکثر افراد با یک جلسه درمانی نیز به نتیجه دلخواه می رسند. در مواردی خاص ممکن است جلسات درمانی بین ۲ تا ۳ جلسه باشد که فواصل بین آنها هر چند ماه یکبار است. حتما باید برای تعیین شرایط و نحوه دقیق نوع درمان توسط پزشک ویزیت شوید.

اثرات روش پلاسماجت چه مدتی پس از درمان ظاهر خواهند شد؟

اثرات ابتدایی درمان با پلاسما جت بلافاصله پس از اتمام جلسه درمانی خود را نشان می دهند. اما برای تثبیت نتایج و مشاهده نتایج قطعی بهتر است که مدت بیشتری منتظر بمانید. اما پس از ۴ هفته نتایج کاملا مشهود می باشد.

اثرات پلکسر Plexr تا چه زمانی می ماند؟

نتایج حاصل از آن به اندازه جراحی‌های تهاجمی باقی می‌ماند. البته مانند دیگر جراحی‌های زیبایی، انواع دستگاه پلکسر نیز نمی‌تواند در برابر سالخوردگی مقابله کند و تاثیرات آن به طور کامل دائمی نیست، ولی نتایج مثبت حاصل از آن بین یک تا چند سال باقی می‌ماند. علاوه بر افزایش سن، سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و تابش طولانی مدت نور خورشید نیز می‌تواند باعث کاهش اثرات حاصل از پلکسر شود. ژنتیک و قومیت بیمار از دیگر عواملی هستند که روی نتایج درمان تاثیر دارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما