تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3


علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟


تاریخ انتشار : 13 آذر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ آذر ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4/5 - (7 امتیاز)

علت برگشت موها بعد از لیزر ، لیزر موهای زائد یک روش محبوب برای رفع موهای زائد به مدت دائمی است. گاهی به دلیل مواردی ممکن است که موهای زائد بعد از اتمام کامل دوره درمان برگردد که در این مقاله به بررسی همه چیز درباره این موضوع می پردازیم. شما می توانید سئوالات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است تا کنون هزاران بار شنیده باشید که لیزر در غرب  بر روی موهای سیاه و پوست سفید بسیار خوب تاثیر می‏ گذارد. اگرچه فاکتورهای متعددی بر نتیجه ‏گیری از جلسات تاثیرگذار هستند. یکی از مهم‏ترین فاکتورها زمانبندی فاصله جلسات لیزر است. برای اینکه شاهد بیشترین تاثیرگذاری باشیم باید موها در مرحله آناژن (مرحله ای مو دارای ملانین فراوانی است) باشند. چون هدف پرتوی لیزر ناتوان کردن همین فولیکول ‏های مو می ‏باشد.

علت برگشت موها بعد از لیزر

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد؟

علت برگشت موها بعد از لیزر ، در درمان‌ لیزری برای از بین بردن موهای زائد، امواج نوری به کار می رود که گرما منتشر می‌کنند. این امواج نوری تنها در مرحله آناژن چرخه رشد مو به سمت فولیکول ها جذب می شوند و آنها را از بین می برند. فولیکول ها مسئول رشد تارهای جدید مو هستند. فولیکول ها در صورت آسیب دیدگی، کارایی خود را از دست می دهند.

شیو کردن، اپیلاسیون و استفاده از موچین برای حذف طولانی مدت موهای زائد بی تاثیر هستند زیرا فقط موهای سطح پوست را از بین می برند. در این روش ها، هیچ آسیبی به فولیکول وارد نشده و دوباره قادر به تحریک رشد مو خواهد بود. لیزر درمانی فوق العاده راحت و سریع است. اگر ناحیه مورد نظر کوچک مانند زیر بغل باشد، این کار تنها در چند دقیقه قابل انجام است. در صورتی که قصد لیزر کل بدن کردن نواحی بزرگتر مانند کل بدن خود را داشته باشید، لیزر درمانی حداقل یک ساعت طول خواهد کشید.

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد؟

دلایل برگشت موها بعد از لیزر:

علت برگشت موها بعد از لیزر ، از دلایل مهم و رایج برگشت موها بعد از لیزر مشکلات هورمونی است. مشکلات هورمونی سبب بروز بیماری‌های تخمدان در زنان شده که این بیماری‌ها به رشد موها در صورت و شکم و سایر نقاط بدن فرد کمک می‌کند. قبل از شروع هرگونه لیزر درمانی برای موهای زائد باید این مشکلات درمان شوند.

از دیگر دلایل برگشت موها بعد از لیزر می‌توان به عوامل ژنتیکی اشاره کرد. داشتن وراثت برای رشد مداوم موهای زائد نیز به رشد مجدد موها کمک می‌کند. در این صورت باید جلسات نگهداری بیشتری انجام شود. به یاد داشته باشید که انتخاب دستگاه لیزر بسیار مهم است.

آیا می توان گفت نتیجه لیزر موهای زائد دائمی است؟

علت برگشت موها بعد از لیزر ، همیشه گفته می شود که لیزر موهای زائد روشی تقریبا دائمی است. به این معنا که در برخی افراد موها یا رشد نمی کنند یا خیلی کم رشد می کنند. با این حال، تصور اینکه فولیکول‌های مو هرگز از آسیب گرمایی لیزر بهبود نمی‌یابند، چندان واقع بینانه نیست. توجه داشته باشید که حتی در صورت برگشت موهای زائد بعد از لیزر، این موها بسیار کم پشت تر از قبل لیزر درمانی خواهند بود.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که محل درمان بر ماندگاری نتایج تأثیر می گذارد. نتایج حذف موهای زائد بازوها، ساق پاها یا ناحیه شرمگاهی طولانی تر از موهای نازک‌ صورت، گردن یا سینه‌ است. سلامت پوست نیز بر ماندگاری نتایج درمان تاثیر می گذارد.

دلایل برگشت موها بعد از لیزر

نتیجه‌گیری

اگرچه از بینی بردن موها با این روش دائمی نیست، اما هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای کُند کردن رشد مو در مدت زمان طولانی به شمار می‌رود. سایر گزینه‌های بلندمدت برای از بین بردن موهای زائد که می‌توانید با متخصص پوست در مورد آنها صحبت کنید، شامل الکترولیز و اپیلاتورهای سوزنی است.

سئوالات متداول :

آیا لیزر مو زائد عوارضی دارد؟

شایعات و باور‌های غلط زیادی در مورد، عوارض لیزر وجود دارد؛ نازایی، تیره شدن پوست و سرطان‌زا بودن این روش تنها برخی از این باور‌های غلط بوده و هیچگونه پایه و اساس علمی ندارند. اگر قدرت تابش لیزر به گونه‌ای بود که می‌توانست بر اندام بدن، تاثیری منفی بگذارد فقط یک شکایت کافی بود تا استفاده از این روش، برای از بین بردن مو زائد ممنوع شود. یکی از بهترین کمپانی‌های شناخته شده، در زمینه تولید دستگاه لیزر جوانسازی پوست، کوترا است. دستگاه‌های کوترا برای رفع مو زائد، درمان لک، ضایعات عروقی و جوانسازی پوست کاربرد دارند.

چند جلسه برای جلوگیری از برگشت مو بعد از لیزر لازم است؟

جهت برخورداری از تمامی مزایای لیزر درمانی، به چندین جلسه متعدد نیاز دارید. تعداد جلسات موردنیاز به سرعت چرخه فولیکول های شما در روند رشد مو بستگی دارد. هر فرد به طور متوسط ​​به ۶ جلسه احتیاج دارد.

برای نتایج بهتر، لازم است بین جلسات چند هفته فاصله باشد. تکمیل دوره درمانی ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد. با این حال، درک این نکته مهم است که بعد از هر جلسه از نتایج بهتری برخوردار خواهید شد. اگر موها دوباره رشد کنند، نسبت به قبل نازک تر و کم پشت تر خواهند بود.

چند جلسه برای جلوگیری از برگشت مو بعد از لیزر لازم است؟

چرا جلسات پیگیری و ترمیم لازم است؟

برای اینکه حداکثر استفاده را از لیزر موهای زائد ببرید، اقدامات درمانی محدودی لازم است. تعداد دقیق جلسات درمان با لیزر برای افراد گوناگون متفاوت است. طبق گزارشات بررسی شده توسط کندلا، بیشتر افراد بین چهار تا شش جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

بعد از هر جلسه، به احتمال زیاد متوجه موهای کمتری خواهید شد. هر مویی که باقی بماند یا احیا شود، از نظر بافت، نازک تر و از نظر رنگ، روشن تر خواهد بود. کندلا تخمین می زند که تعداد موها بعد از جلسه اولیه لیزر مو شما 10 تا 25 درصد کاهش می یابد میزان کاهش پس از آن در جلسات بعدی بسیار بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، برای رسیدن به بهترین نتیجه، به احتمال زیاد گهگاه به جلسات پیگیری و ترمیم نیاز خواهید داشت. این جلسات لیزر، کمک می کند تا فولیکول های مو دوباره تولید و احیا نشوند. بسته به هر فرد، ممکن است یک یا دو بار در سال بعد از دوره اول کامل لیزر، یک جلسه ترمیم نیاز باشد.

اگر فاصله جلسات زیاد باشد، دوباره موهای زائد رشد می کنند؟

می توانید بین جلسات لیزر درمانی چند ماه صبر کنید. اگر فاصله بین جلسات چند ماه باشد، ممکن است آسیب به فولیکول ها برای جلوگیری از رشد دوباره موها کافی نباشد و برگشت موهای زائد بعد از لیزر را تجربه کنید. اگرچه هنوز هم می توانید از مزایای اولیه درمان سه تا پنج روز پس از اولین جلسه بهره مند شوید، اما ممکن است پیشرفتی نبینید.

در برخی مواقع، ممکن است فولیکول ها با همان سرعت قبلی به رشد مو ادامه دهند. در مقابل، اگر یک دوره از جلسات را به موقع کامل و سالی یک بار برای جلسات یادآور مراجعه کنید، می توانید از نتایج تقریباً دائمی لذت ببرید.

هنگام تعیین مؤثرترین برنامه درمانی برای هر شخص، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیریم. از جمله این عوامل می‌توان به نواحی مورد نظر برای درمان، رنگ پوست، رنگ مو و سرعت سیکل فولیکول‌های مو در فرآیند رشد مو اشاره کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما