تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مزایای انجام بوکال فت چیست؟

بوکال فت چیست؟؛ دوره نقاهت ، هزینه انجام و مراقبت های پس از آن


تاریخ انتشار : 9 آذر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.9/5 - (11 امتیاز)
آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

بوکال فت ( مزوتراپی جایگزین خوبی برای بوکال فت بدون جراحی و عوارض )

پد چربی باکال توده ای گرد از چربی در وسط گونه شما است. بین ماهیچه های صورت، در ناحیه توخالی زیر استخوان گونه شما قرار دارد. اندازه پدهای چربی باکال روی شکل صورت شما تأثیر می گذارد. همه افراد دارای پدهای چربی باکال هستند. با این حال، اندازه پدهای چربی باکال می تواند بسیار متفاوت باشد. در این مقاله به بررسی بوکال فت یا باکال فت می پردازیم . یکی از بهترین راه ها برای جراحی و برداشتن بوکال فت, مزوتراپی می باشد. با ما همراه باشید.

در واقع بوکال فت به بافت چربی که در زیر گونه قرار دارد گفته می شود که موجب می شود ، صورت شخص گرد تر دیده شود . داشتن صورتی پر و گرد برای کودکان بسیار شیرین و زیبا است اما متاسفانه بزرگ ترها علاقه ای به داشتن صورت گرد و تپل ندارند و بیشتر علاقه دارند صورتی لاغر و زاویه دار داشته باشند به گونه ای که گونه ها و فک آن ها به خوبی مشخص باشد.

بوکال فت و مزایای آن

عمل جراحی بوکال فت یا حذف چربی چیست؟

چربی بوکال، یک توده چربی است که در ناحیه توخالی بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات سطحی صورت قرار دارد. اندازه پد چربی Bichat برای هر فرد متفاوت است، و چربی بوکال در هر دو گونه ممکن است اندازه های مختلف داشته باشد.

جراحی بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی، یک عمل ساده و سرپایی است که در یک روز انجام می‌شود. هدف از این جراحی برداشتن متناسب بافت چربی داخل دهان، نمایان نمودن برجستگی گونه و زاویه سازی فک می‌باشد که در اثر گود شدن لپ اتفاق می‌افتد.

با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان در سمت داخلی گونه ها انجام می‌شود. در این جراحی چربی های اضافه بوکال صورت از طریق دهان خارج شده سپس محل برش داده شده در داخل دهان با بخیه های قبل جذب ترمیم می‌گردد. با وجود اینکه گاهی ممکن است از ابتدا دو طرف صورت قرینه نباشند؛ ولی حفظ قرینگی دو طرف صورت و تناسب اجزای چهره در این جراحی و پس از بهبودی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ در انتخاب پزشکی که قرار است اقدام به این عمل نماید؛ نهایت دقت را داشته باشید.

چربی داخل دهان یا بوکال یک چربی عمقی است که می‌تواند باعث ایجاد پری در قسمت خارجی گوشه لب ها شود. در واقع، بوکال از کنار پیشانی تا پایین استخوان گونه امتداد دارد و در گوشه های لب به پایان می‌رسد. افرادی که داری چهره ای گرد هستند؛ چربی بوکال داخل دهان دارند. این نوع چربی بسیار مقاوم است و با رژیم غذایی یا ورزش کردن به طور کامل از بین نمی‌رود.

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

اگر برای انجام جراحی بوکال فت به یک جراح و پزشک ماهر و حرفه ای مراجعه نمایید می توانید از طولانی بودن نتیجه این جراحی مطمئن شوید. با این حال مادام العمر بودن این جراحی لازم است که از مراقبت هایی که پزشک برایتان نوشته است پیروی کنید. برای مثال همیشه وزن سالم و متعادل خود را حفظ کنید زیرا در صورت اضافه وزن تجمع چربی در صورت شما مجددا دیده می شود و این باعث از بین رفتن نتیجه جراحی تان خواهد بود.

بوکال فت چیست و چه کاربردی دارد

کاندیدهای مناسب برای انجام بوکال فت :

  • افرادی که لپ های آویزان دارند.
  • کسانیکه دخانیات مصرف نمیکنند.
  • کسانی که گونه های تپل و گوشتی دارند.
  • کسانی که دارای گونه های نامتقارن میباشند.
  • کسانی که به دنبال چهره های زاویه دار هستند.
  • افرادی که به بیماری های خاص مبتلا نمیباشند.
  • کسانی که به دنبال تغییرات ظریف هستند.

آنچه که باید درباره بوکال فت بدانید :

چربی داخل دهان یا بوکال ، یک چربی عمقی است که می‌تواند با بیرون‌زدگی‌اش باعث ایجاد پری در سمت خارجی گوشه لب‌ها شود . در اغلب موارد باید برای حفظ حجم صورت و چربی‌های آن حداکثر تلاش انجام گردد و برداشت این چربی معمولاً باعث میشود که آن نتایجی را که فرد انتظار دارد ، به وجود نیاید .

با اینکه برداشتن چربی داخل دهانی باعث خالی شدن قسمت صورت در زیر گونه‌ها و در کوتاه‌مدت ، داشتن شکل زیباتر همراه با مشخص شدن بهتر برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های صورت می‌شود ولی قطعاً در درازمدت باعث میشود روند پیری در صورت تسریع گردد.

مهم‌ترین چالش در برداشت چربی داخل دهانی ، پرهیز از آسیب به بافت‌های عصبی و عضلانی مجاور آن‌ها است و معمولاً عمل آن تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌دردی خفیف در کلینیک انجام می‌شود که در طی آن برش کوچکی در داخل دهان ایجاد می‌شود و چربی دهانی از خلال آن برش بیرون کشیده شده و برداشته می‌شود.

رژیم غذایی بیماران بعد از جراحی بوکال فت :

بلافاصله بعد از انجام بوکال فت و در روز اول باید رژیم غذایی خود را با خوردن مایعات آغاز کنید و غذاهای آبکی مصرف نمایید و از اولین روز به بعد می توانید سایر مواد غذایی را مصرف نمایید. البته برخی از پزشکان معتقدند تا چندین روز از خوردن غذاهای سفت خودداری نمایید زیرا ممکن است به محل برش خورده فشار وارد شود.

عوارض عمل بوکال فت :

قطعا هر عملی عوارض خود را در پی خواهد داشت که کم یا زیاد بودن آن به شرایط مختلفی از جمله میزان تبحر و تجربه ی پزشک ، نوع جراحی ، مراقبت های قبل و بعد از آن وابسته است.

  1. آسیب به عضلات صورت : عمل بوکال فت در ناحیه ای از صورت انجام میشود که عصب های فراوانی درآن وجود دارد به همین دلیل میتوان گفت این عمل در عین سادگی بسیار حساس است و نیاز به تبحر بالای جراح دارد و در صورت عدم تجربه ی کافی پزشک در این زمینه ، این عمل میتواند آسیب زا باشد.
  1. افتادن ناحیه ی گونه ها : در صورت عدم رعایت و انجام فعالیت های سنگین این احتمال وجود خواهد داشت که البته در پی گذشت زمان و بر اثر بالارفتن سن نیز این امکان وجود دارد که گونه ها حالت افتادگی پیدا کنند .
  1. درد : چربی هایی که در این عمل برداشته میشوند جزء بافت های نرم میباشند ولی پس از عمل علائمی چون درد و التهاب در قسمت جراحی شده قطعا به وجود خواهد آمد که این اتفاق عادی است و جای نگرانی ندارد و طی دوره نقاهت از بین خواهد رفت بشرط رعایت کامل نکات توصیه شده توسط پزشک.
  1. عفونت : این اتفاق به عدم رعایت نکات بهداشتی برمیگردد بطور مثال : استعمال دخانیات ، عدم استفاده از دهان شوی و میکروبی شدن دهان و … میتوانند باعث ایجاد عفونت شوند.
  1. بوجود آمدن عدم تقارن در گونه ها : این اتفاق بطور عادی نخواهد افتاد اما اگر فرد توصیه ها را جدی نگرفته و به محل جراحی شده آسیب و فشار وارد کند و یا پزشک توانایی لازم برای انجام عمل را نداشته باشد احتمال پدیدار شدن عدم تقارن گونه ها وجود خواهد داشت .
  1. خونریزی : اگر پس از عمل از غذاهای سفت استفاده شود احتمال خونریزی وجود دارد چرا که سبب فشار به ناحیه ی بخیه شده میشود علاوه بر این ایجاد فشار و ضربه به هر دلیلی چه ورزش و چه فعالیتی که باعث آسیب به ناحیه ی بخیه شده شود خونریزی را در پی خواهد داشت .
  1. تجمع مایعات
  1. بی حسی : احتمال بی حس شدن ناحیه وجود دارد
  1. آسیب به مجاری بزاقی : در صورت عدم توانایی پزشک
  1. حذف بیش از حد چربی ها
  1. امکان بروز آبسه و زخم در دهان
  1. فرد تا چند روز پس از جراحی نمیتواند به راحتی دهان را باز کند

تذکر : اگر پس عمل بوکال فت با علائم خاصی چون : درد در ناحیه ی سینه ، عدم تنفس راحت و اینگونه شرایط مواجه شدید سریعا به پزشک مراجعه کرده و مشکل را بررسی کنید .

آیا در بوکال فت جنسیت مهم است

مزایای عمل بوکال فت :

  • کانتور صورت
  • جوانتر شدن چهره
  • برجسته شدن گونه ها
  • بهبود خطوط و زوایای فک و گونه ها
  • عمل بوکال فت جای زخم و اسکار باقی نخواهد گذاشت
  • برش ها در داخل دهان هستند و بر روی پوست برشی داده نمیشود .

مراقبتهای بعد از تخلیه چربی بوکال:

انجام دقیق مراقبت ها و توصیه های پزشک پس از جراحی بوکال فت به کوتاه تر شدن دوره نقاهت و به حداقل رساندن خطرات و عوارض بعد از عمل کمک بسیاری می کند. خوشبختانه، مراقبت های بعد از این جراحی بسیار راحت و آسان هستند.

مهم ترین آنها عبارتند از:

در ۳ تا ۴ روز اول باید از غذاهای آبکی ونرم استفاده کنید و کمترین استفاده از دهان و فک خود را داشته باشید. بعد از هر وعده خوردن یا آشامیدن حتما فضای دهان با سرم های مخصوص شستشو داده شود.

طبق تجویز پزشک تا یک هفته بعد از عمل از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید. در حالت استراحت سر خود را بالا نگه دارید تا نواحی جراحی شده تا چند روز بعد از عمل که به حالت طبیعی برمی گردند کمترین فشار را به شما تحمیل کنند.

تا زمانی که محل جراحی به خوبی درمان نشده سیگار نکشید و بخیه ها ومحل زخم را با زبانتان لمس نکنید.

از انجام ورزش‌هایی که ممکن است طی آن به صورتتان ضربه وارد شود؛ نظیر ورزش‌های رزمی تا درمان کامل محل زخم دوری کنید. بهتر است تا یک هفته بعد از عمل، از گِن مخصوص صورت جهت کاهش تورم و فشار بر روی صورت استفاده کنید.

دوره نقاهت پس از بوکال فت:

دوره نقاهت بوکال فت ، پس از عمل نیازی به بستری شدن نیست و بیمار می تواند بلافاصله پس از عمل به منزل برود. ممکن است فرد تا چند روز بعد از عمل احساس درد یا ناراحتی داشته باشد که مصرف دارو های مسکن می تواند باعث کاهش درد شود.

ممکن است در 1 الی2 روز ابتدای جراحی ، جای زخم و بخیه همراه با خونریزی باشد. جای بخیه در داخل دهان پس از مدتی به طور کامل برطرف می شود و هیچ گونه جای زخم و اسکار باقی نمی ماند.

دوره نقاهت پس از بوکال فت چقدر است

هزینه جراحی بوکال فت چقدر است ؟

برای این سوال نمیتوان پاسخ دقیقی ارائه کرد چرا که این موضوع بسته به شرایط مختلف میتواند متغیر باشد عواملی چون :میزان

چربی که تعیین میشود برای خارج کردن ، نوع بیهوشی بدین معنا که فرد تحت بیهوشی قرار میگیرد یا بی حسی ، انتخاب پزشک ؛ قطعا پزشکان و جراحانی که تبحر و سابقه ی بیشتری دارند هزینه ی بیشتری نیز دریافت خواهند کرد ، اگر در کنار عمل بوکال فت نیاز به جراحی های همزمان دیگری نیز باشد به مراتب هزینه ها بالاتر خواهد رفت .

عوامل زیر بر هزینه تاثیر می گذارند :

  • مدار چربی حذف شده از یک فرد
  • دامنه گسترش کار انجام شده
  • فرم نهایی درخواستی متقاضی
  • موقعیت کلینیک از نظر جغرافیایی
  • حقوق متخصص

گاهی با وجود رژیم های غذایی سالم و یا حتی ورزش منظم برخی از قسمت های بدن به خصوص صورت دچار مشکل در کاهش وزن می شوند. این مشکل می تواند انطباق صورت با بدن را از بین ببرد. چاقی صورت به دلایل مختلفی از جمله اضافه وزن ، ژنتیک ، تجمع آب در صورت و … می تواند رخ دهد.

مراقبت های بعد از عمل بوکال فت:

مراقبت‌های پس از عمل بوکال فت سخت نیست . می‌توان با رعایت نکات ساده ، از عوارض جزئی این جراحی نیز اجتناب شود . در ادامه به مهم‌ترین نکات در مورد مراقبت‌های پس از این عمل جراحی اشاره میگردد.

زخم‌های موجود در دهان باعث می‌شوند که تا چند روز ، غذا خوردن برای بیمار سخت‌تر باشد . به همین دلیل توصیه می‌شود در روزهای ابتدایی پس از عمل بیشتر از مایعات و غذاهای شل و ابکی ، مثل آش استفاده شود.

برای کاهش ورم ناشی از بوکال فت ، بهتر است هنگام خواب زیر سر بلند باشد . استفاده از دو بالش کافی می باشد. استفاده از گن مخصوص صورت فراموش نشود . معمولا باید تا یک هفته پس از بوکال فت از این گن‌ها استفاده شود . وظیفه این گن‌ها کاهش تورم و فشار روی ناحیه عمل شده است.

استفاده از دهانشویه و آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت‌ زخم‌ها ضروری است. انجام ورزش‌هایی که احتمال باز شدن بخیه‌ها را افزایش می‌دهند ، تا التیام زخم‌ها ممنوع است.

مصرف سیگار تا یک هفته ممنوع است. بیمار باید مراقب بخیه‌ها و زخم‌ها باشد تا آن‌ها تحریک نشوند.

در چه صورتی باید بعد از جراحی بوکال فت به پزشک خود مراجعه کنید؟

جراحی لاغری صورت معمولا یک جراحی بی خطر می باشد اما اگر یکی از مواردی که در ادامه عنوان می کنیم را داشتید باید به پزشک خود مراجعه نمایید:

  • خون ریزی بیش از حد
  • مشاهده هر گونه علائم مانند عفونت یا اگر حس کردید پوستتان داغ ، قرمز و پر از چروک است و یا تب دارید
  • اگر نتایج جرحای شما نامتقارن بوده و به خوبی بهبود نیافته است
  • در صورتی که احساس کردید دهان شما طمعی غیر طبیعی دارد.

مراقبت های پس از بوکال فت

سئوالات متداول :

آیا جراحی بوکال تحت پوشش بیمه ی درمانی انجام میشود؟

خیر؛ جراحی بوکال فت نوعی جراحی زیباییست و بیمه ی درمانی آن را پوشش نمیدهد .

چه مدت پس از عمل باید بخیه ها را کشید؟

اصولا در این عمل از نخ های جذبی استفاده میشود و نیازی به کشیدن بخیه ها نیست اما اگر از بخیه های غیر جذبی استفاده شود حدود یک هفته تا ده روز پس از عمل کشیده میشوند تشخیص نوع بخیه بنا به شرایط شخص بر عهده ی جراح خواهد بود .

آیا جراحی بوکال فت به بستری نیاز دارد ؟

خیر این عمل سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن شخص نمیباشد .

میزان رضایت از عمل بوکال فت چگونه خواهد بود ؟

بررسی های انجام شده بر روی کسانی که تحت این عمل قرار گرفته اند نشانگر میزان بالای رضایتمندی در افراد است .

چه مدت پس از انجام بوکال فت نتیجه قابل مشاهده است ؟

در همه ی انواع جراحی های زیبایی برای رسیدن به مشاهده ی نتیجه ی عمل باید صبور بود چرا که بلافاصله پس از عمل قادر نخواهید بود نتیجه ی کار را بطور دقیق ببینید پس از بوکال فت نیز به حداقل دو الی سه هفته زمان نیاز است اما نتیجه ی نهایی پس از گذشت دو و یا گاها سه ماه قابل مشاهده است .

نتایج بوکال فت چقدر ماندگاری دارد؟

در صورتی که جراحی شما توسط یک پزشک حرفه ای انجام شود ماندگاری این جراحی صرفا با افزایش وزن و برگشت چربی ها از بین خواهد رفت.

آیا جنسیت در جراحی بوکال فت مهم است ؟

خیر ، این جراحی هم برای مردان و هم زنان قابل انجام است .

آیا جراحی بوکال فت همان لیپوماتیک صورت است؟

خیر بوکال فت با تخلیه چربی انجام می شود اما لیپوماتیک با حرارت دادن به چربی ها آن ها را از بافت صورت جدا می کند.

میزان ریسک عمل بوکال فت چقدر است آیا خطر جانی نیز دارد؟

بوکال فت جراحی ساده ای است که به هیچ عنوان خطرناک نبوده و کم تهاجمی است تنها بخش عمل که میزان حساسیت را بالا میبرد در مورد آسیب به عصب های آن ناحیه است که به توانایی و تجربه جراح بستگی دارد .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما