تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

پلکسر چیست

پلکسر (plexr) چیست و چگونه انجام میشود؟+ 10 نکته مهم انجام پلکسر کل صورت و پیشانی و چشم


تاریخ انتشار : 30 آبان 1400          تاریخ بروزرسانی : ۵ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.6/5 - (24 امتیاز)

Plexr (پلکسر)  یک جایگزین درمانی غیر جراحی برای کمک به درمان ضایعات پوستی و سفت کردن پوست است. این درمان با نقاط ایجاد شده توسط دستگاه Plexr برای تصعید (تغییر از جامد به گاز) سلول های سطحی پوست بدون خونریزی یا آسیب به بافت اطراف انجام می شود. یک ماه قبل و بعد از درمان باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید خودداری کرد.

پلکسر یک روش درمانی بدون نیاز به جراحی است که برای لیفت پلک فوقانی چشم ، حذف پوست اضافی مثل کیست های چشم ، سفت شدن پوست و پاک کردن جای زخم ، خال ، منگوله های پوستی و صورت و گردن بکار می رود. در درمان پلکسر از جراحی و لیزر استفاده نمی شود بنابراین به بیهوشی نیاز ندارد و از بخیه هم خبری نیست همچنین زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است.

درمان غیرتهاجمی پلکسر جایگزین درمان های جراحی می باشد و برای سفت شدن و لیفت کردن پلک ها ، سفت شدن پوست ، پاک کردن جای زخم و منگوله های پوستی و سایر عارضه های پوستی استفاده می شود.

شما می توانید برای انجام خدمات پلکسر صورت برای رفع چین و چروک و افتادگی پلک و همچنین از بین بردن ضایعات پوستی خود با ما در کلینیک مهراز با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ در تماس باشید تا با مشاوره درست تمامی مشکلات شما رفع شود.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

پلکسر چیست؟

پلاسماجت یا پلکسر یکی از روش های غیرتهاجمی کاربردی و قدرتمند برای جوانسازی پوست می باشد که برای درمان انواع مشکلات پوستی از جمله چین و چروک های صورت به خصوص خطوط ناحیه اطراف چشم مورد استفاده قرار میگیرد. از کاربردهای دیگر این روش می توان به حذف پوست اضافی ، سفت شدن پوست ، از بین بردن جای زخم ، خال و همچنین لیفت صورت و گردن اشاره کرد.

فیلم زیر نحوه انجام پلکسر و توضیحات آن در کلینیک مهراز می باشد

پلکسر به دلایل مختلفی نسبت به جراحی های زیبایی پیشرو می باشد :

  • دوره نقاهت آن طولانی مدت نمی باشد
  • عوارض جانبی و خطرات احتمالی آن کمتر از جراحی است
  • یک روش تضمینی برای رفع علائم پیری می باشد
  • نیازی به صرف هزینه و یا وقت زیادی نیست و هر جلسه درمانی حدودا ۳۰ الی ۶۰ دقیقه زمان می برد.
  • طی فرآیند کار با پلکسر عضلات تحریک شده و شروع به تولید کلاژن می کند و خبری از بخیه و بیهوشی نیست.

پلکسر کل صورت چیست؟

پلکسر که به یک روش درمانی قدرتمند برای جوانسازی پوست ناحیه اطراف چشم اطلاق می‌شود، در واقع نام دستگاهی است که وظیفه رفع چین و چروک و افتادگی پلک را به عهده دارد. در این روش که یک جلسه به طول می‌انجامد، تغییرات مشهودی در ناحیه اطراف چشم و پلک‌‌ اتفاق می‌افتد.

این روش به عنوان یک تکنیک درمانی، مختص جوان‌سازی دور چشم نیست، بلکه در فرآیندهای زیبایی دیگری نیز کاربرد دارد. در واقع بخش عمده‌ای از عارضه‌های پوستی پیشانی، بینی، دور دهان و گردن بوسیله این دستگاه ترمیم و جوانسازی می‌شود. همچنین لیفت پلک یکی از کاربردهای آن است، که با استقبال زیادی روبرو شده‌است.پلکسر یک روش درمانی است که بدون نیاز به بیهوشی، برش و خونریزی نتایج خوبی را در زیبایی به همراه دارد.

در صورتی که به مراقبت های بعد از درمان پلکسر توجه گردد، نتایج خیلی بهتری حاصل می شود و دوره نقاهت هم کاهش میابد. پلکسر پوست را گرم می کند و باعث انقباض آن می شود. در نتیجه بازسازی سلول ها تحریک می شود و تولید کلاژن طبیعی در پوست افزایش میابد. وجه تمایز این روش با جراحی‌های زیبایی این است که  بدون عارضه و بی دردسر بوده و هزینه و وقت خیلی کمی از شما صرف می‌کند.

پلکسرتراپی یا جراحی نرم پلاسما یک روش درمانی غیرتهاجمی است که کاربردهای درمانی مختلفی دارد، برخی از این کاربردهای عبارتند از:

  • بلفاروپلاستی با پلکسر (لیفت پلک)
  • برداشتن پوست‌های اضافی اطراف چشم
  • استحکام بخشیدن و سفت کردن پوست
  • از بین بردن محل زخم‌های قدیمی، خال‌ها و ضایعه‌های پوستی

در این درمان از پلاسما که چهارمین حالت ماده (پس از جامد، مایع و گاز) است استفاده می‌شود و با کمک دستگاه‌های بی‌سیم مخصوص انجام می‌شود.

انواع پلکسر را به می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • پلکسر پلک
  • پلکسر خطوط پنجه کلاغی
  • پلکسر با هدف از بین بردن خالکوبی
  • پلکسر بینی
  • پلکسر غبغب
  • پلکسر گردن
  • پلکسر اطراف لب

پلکسر چگونه انجام می شود

نحوه انجام کار دستگاه پلکسر چگونه است؟

در این روش از انرژی پلاسما برای از بین بردن لکه های ریز پوست در امتداد چین های اضافی آن استفاده می شود در نتیجه آن به طور ناگهانی پوست منقبض و شکل آن بهبود پیدا می کند. دستگاه پلکسر گازهای موجود در هوا را یونیزه کرده و یک جرقه کوچک الکتریکی شبیه یک رعد و برق کوچک ایجاد می کند که در لحظه تکه های کوچکی از پوست را می سوزاند.

در این روش درمانی از یک دستگاه بی سیم قلمی شکل با یک شاخه کوچک فلزی استفاده می شود که به نظر می رسد با پیچ و مهره های مینیاتوری پوست را فشرده می کند. با هر ضربه ای که توسط نوک سوزنی دستگاه وارد می شود سوختگی کوچکی روی پوست ایجاد می شود که باعث سفت شدن فوری پوست می گردد.

موارد درمانی روش پلاسما جت چیست؟

  • پف زیر پشم
  • اسکار و جای جوش
  • لک های خورشیدی، کک و مک
  • کلوئید ناشی از عمل جراحی یا برش
  • خال گوشتی، زگیل، برآمدگی های پوستی
  • بلفاروپلاستی (عمل زیبایی و رفع افتادگی پلک)
  • استرچ مارک یا ترک های پوستی دوران بارداری
  • کریستال های سفید و زرد چربی در پلک (میلیا، گزانتلاسما)
  • چین و چروک صورت (خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط ماریونت و خط خنده، خطوط پیشانی)

پلکسر چند جلسه انجام می شود

دستگاه پلکسر چیست و چه تفاوتی با پلاسما جت دارد؟

دستگاه پلکسر چیست ؟ پلکسر همان پلاسما جت است؟ طی فرآیند درمان با پلکسر از ذرات گاز در هوا استفاده و باعث ایجاد پلاسما بین نوک دستگاه و پوست بیمار می‌شود که این پلاسما طی فرآیند تصعید، بافت جامد را به گاز تبدیل می‌کند که نتیچجه آن برداشته شدن پوست در ناحیه تحت درمان است؛ بدون آنکه برش و یا زخمی ایجاد شود.

این دستگاه با استفاده از یونیزاسیون، قوس‌های الکتریکی کوچکی در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌کند که منجر به درمان مشکلات پوستی می‌شود؛ بدون آنکه آسیبی به بافت‌ها و یا رگ‌های خونی وارد شود.

پلکسر پلک چند جلسه است؟

این درمان تنها در یک جلسه انجام می‌شود. در واقع همه عارضه‌ها شامل چین و چروک دور چشم و همچنین افتادگی پلک بالا و پایین هر دو چشم، در یک جلسه سی تا شصت دقیقه‌ای انجام می‌گیرد.

پلکسر چشم چیست؟

پلکسر چشم بنا بر اینکه نوعی درمان بدون عارضه و کم دردسر محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد. پلکسر افتادگی پلک و همچنین پلکسر رفع چین و چروک ناحیه اطراف چشم متقاضیان زیادی در میان مراجعه کنندگان دارند. در این روش بدون اینکه اثری از بخیه و جای زخم بر روی صورت شما باقی بماند، افتادگی پلک بالا و پایین، خط و خطوط اطراف چشم مانند خطوط پنجه کلاغی و همچنین تیرگی زیر چشم برطرف می‌شود.

فواید و کاربرد پلکسر چیست؟

  • برداشتن خال
  • رفع زگیل و کک و مک با کمک پلکسر انجام میگیرد
  • اعمال زیبایی بدون جراحی روی پلک یا بلفاروپلاستی
  • جوانسازی دور چشم
  • رفع چین و چروک لب بالا
  • از بین بردن جای زخم و آکنه
  • لیفت پلک بالا با پلکسر
  • لیفت پلک پایین با پلکسر
  • درمان خطوط پنجه کلاغی
  • بهبود زخم های ناشی از جراحی و تصادف
  • از بین بردن رگ های واریس
  • کوچک کردن بینی
  • برداشتن پوست اضافی نواحی تحت درمان
  • از بین بردن تاتو

مزایای انجام پلکسر چیست؟

تعداد جلسات پلکسر و نتیجه درمان آن :

برای برخی از مشکلات یک جلسه کافی ست. ولی برای برخی دو تا چهار جلسه. مثلا برای افتادگی پلک خفیف یک جلسه و برای افتادگی متوسط یا شدید دو یا سه جلسه. درموارد شدید ممکن است که جلسه ی چهارم هم نیاز باشد. نتایج درمان معمولا خوب و قابل قبول هستندو معمولا پایدار یا طولانی مدت هم می باشند.

پوست پلکسر شده دیگر به حالت قبل برنخواهد گشت ولی به دلیل بالا رفتن سن افتادگی های جدید ایجاد می شود. پس از انجام کار زخم سطحی ایجاد شده که بین ۱ تا ۲ دوهفته بهبود یافته ولی قرمزی مختصری تا مدت طولانی تری باقی میماند.

نکته ی مهم ایجاد تورم نسبتا زیاد پلک ها بوده که مهم‌ترین مزیت‌های پلکسر که باعث شده روز به روز رواج بیشتری در میان مردم پیدا کند به شرح زیر است:

نیاز به جراحی، بیهوشی، بستری، برش و بخیه ندارد؛ این روش موجب سفت و محکم شدن پوست می‌شود و هزینه‌ای خیلی کمتر از هزینه جراحی دارد. کل فرآیند در یک یا دو جلسه انجام می‌گیرد؛ (در عارضه‌های خیلی حاد ممکن است یک یا دو جلسه دیگر به درمان اضافه شود)

کاربرد گسترده در ترمیم عارضه‌های پوستی مختلف در نواحی متفاوت بدن و اثرات آن ماندگار است و حداقل تا دو سال نیازی به انجام مجدد جلسات یا انواع دیگر جراحی‌های زیبایی پوست نیست؛ از روز بعداز انجام پلکسر تا ۳-۴ روز خواهد بود که البته اصلا نگران کننده نیست.

نتایج درمان لک بعد از پلکسر چقدر ماندگاری دارند؟

عوامل و فاکتورهای مختلفی در ماندگاری و موفقیت آمیز بودن رفع چین و چروک و درمان لک بعد از پلکسر تاثیر دارد. از جمله این موارد می‌توان به ژنتیک، سبک زندگی، سن، تغذیه، نوع فعالیت‌ها، میزان قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید و … اشاره کرد.

اگر بخواهیم یک بازه زمانی برای ماندگاری نتایج رفع خطوط و درمان لک بعد از پلکسر بیان کنیم، می‌توان گفت که ماندگاری پلکسر حدود ۱ الی ۲ سال خواهد بود. البته به شرط آنکه جلسات درمانی خود را به صورت کامل انجام دهید.

تعداد جلسات و درمان پلکسر

پرطرفدارترین روش های درمانی پلاسما جت:

پلاسما جت پلک:

پوست پلک و نواحی اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و به دلیل پلک زدن های زیاد در طول شبانه روز فشار بسیاری متحمل می شود. به همین دلیل با بالارفتن سن اولین علائم افتادگی در پوست اطراف چشم ظاهر می شود.

عوامل محیطی مختلفی مانند سیگار کشیدن ، نور افتاب و آلودگی هوا باعث آسیب پوست پلک و افتادگی آن می شود که در این صورت دچار چروک اطراف چشم می شود. هدف از پلاسما جت از بین بردن یا کاهش این افتادگی های پوستی است تا چشم ها زیبا و جوان تر به نظر برسد.

پلاسما جت بینی :

پلاسما جت بینی روش غیر تهاجمی برای اصلاح فرم بینی است. این روش برای کسانی که بینی استخوانی دارند مناسب نمی باشد و برای افرادی که بینی گوشتی دارند و قصد کوچک کردن و لیفت بینی دارند مناسب است. با سوزاندن نقاط کوچک توسط پلاسمای گرم پوست بینی جمع می شود . اگر از سن رشد فرد گذشته باشد ماندگاری پلاسما جت بینی تقریبا دائمی است.

پلکسر برای برداشت خال و زگیل و اسکین تگ :

رفع عیوب پوستی و ضایعات خوش خیم مثل خال ، زگیل و اسکین تگ یک مورد از کاربردهای فراوان پلکسر می باشد. این ضایعات پوستی گاهی در یک جلسه درمان می شوند و گاهی نیاز به جلسات درمانی بیشتری می باشد. این را حتما در نظر داشته باشید که یک پزشک مجرب را برای این کار انتخاب کنید زیرا این فرد مراقب است که پوستتان آسیب نبیند حتی اگر درمان به جلسه دوم بی انجامد.

عوارض پلکسر چیست؟

این  روش تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد. فقط ممکن است اطراف چشم بیمار یا ناحیه‌ای که بر روی آن کار شده تا سه روز ورم داشته و زخم‌های کوچکی بر روی آن قسمت به وجود بیاید. البته این زخم‌ها بعد از سه روز کاسته شده و خود به خود می‌ریزند. همچنین ناحیه درمان‌شده ممکن است قرمز شود. که البته بین دو تا چهار هفته بعد از بین می‌رود.

روز بعد از انجام پلکسر درمانی بیمار می تواند به فعالیت های روزمره اش باز گردد. ایجاد اسکار از عوارض پلکسر درمانی می باشد که مختصر است و می توان آن را با آرایش پوشاند. در نتیجه نقاط حاصل از لیزر پلکسر علامت های سیاهی ممکن است ایجاد شود که خود به خود فروکش خواهد کرد. این نقاط را نباید مالش داد. چند روز بعد از رفع این علائم سیاه رنگ ممکن است نواحی قرمز رنگی ایجاد شود که آن نیز تدریجا از بین خواهد رفت.

برای جلوگیری از بروز هایپرپیگمنتاسیون بهتر است مراقبت بعد از پلکسر که توسط متخصص پوست و زیبایی توصیه می گردد رعایت شود.

به طور کلی می‌توان گفت که عوارض پلکسر به شرح زیر است:

  • در این روش احتمال زخم شدن و به دنبال آن تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان وجود دارد که بعد از مدتی کوتاه بهبود می‌یابند، البته در موارد نادری این قرمزی ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
  • برای افراد دارای پوست تیره هستند، استفاده از انواع پلکسر دارای محدودیت خواهد بود و دلیل آن وجود ملانین بیشتر در پوست این دسته از افراد است که احتمال ایجاد لکه‌های پوستی را افزایش می‌دهد.
  • عوارض جانبی غیر معمولی هم ممکن است طی فرآیند درمان با پلکسر اتفاق بیفتد. این عوارض شامل مواردی مانند عفونت‌، اسکاریا تغییرات رنگدانه‌ای پوست به طور دائم است که برای جلوگیری از این اتفاقات رعایت توصیه‌های مراقبت بعد از پلکسر ضروری است.

عوارض پلکسر کدام است

پلکسر پیشانی | عوارض پلکسر پلک | پلکسر کل صورت

مزایا پلکسر :

مهم‌ترین مزیت‌های پلکسر که باعث شده روز به روز رواج بیشتری در میان مردم پیدا کند به شرح زیر است:

  • بهبودی نسبتا سریع
  • عدم ایجاد اسکار و نیاز به بخیه
  • ماندگاری طولانی (حداقل 10-5 سال)
  • عدم نیاز به بیهوشی یا بی حسی موضعی تزریقی
  • پاسخ مناسب درمانی (رفع چین و چروک و متعاقب آن کلاژن سازی و جوانساز)
  • دارای کمترین عوارض جانبی و خطرات احتمالی بعد از عمل
  • هزینه کم و مقرون به صرفه در مقایسه با جراحی زیبایی

مراقبت های پس از پلکسر کدام اند

مراقبت‌های بعد از جلسات پلکسر:

بهتر است پس از انجام این فرآیند، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • پرهیز از استعمال دخانیات؛
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب؛
  • پرهیز از ساییدن و کندن زخم‌های کراسته‌شده؛
  • عدم شست‌وشوی ناحیه درمان‌شده تا چهل و هشت ساعت پس از جلسه؛
  • استفاده از کرم‌های آرایشی مثل کرم پودر برای پوشاندن موضع کارشده؛
  • استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده بر روی ناحیه‌ای که بر روی آن درمان صورت گرفته‌است؛
  • از مالیدن و خاراندن و کندن زخم ها خودداری کنید.

توجه؛ استفاده از لوازم آرایشی مخصوص چشم و رفتن به استخر بعد از رفع التهاب و تقریبأ چهارده روز پس از جلسه اشکالی ندارد.

درمان با پلکسر چقدر طول میکشد؟

اینکه درمان با پلکسر چقدر زمان می برد بستگی به منطقه درمان دارد که معمولا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد . در ابتدا یک کرم بی حسی بر روی نواحی قابل درمان استفاده می شود تا روند درمان کاملا بدون درد انجام شود. شما تنها ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن روی پوست داشته باشید.

همچنین ناحیه تحت درمان قرمز خواهد شد که ممکن است تا چندین هفته باقی بماند. درمان در مناطق حساس به ویژه چشم ممکن است تا یک هفته تورم ایجاد کند و بهتر است تا یک هفته ناحیه تحت درمان را لمس نکنید.

هزینه درمان با انواع پلکسر چقدر است؟

تعیین قیمت درمان مشکلات پوستی با تکنیک پلاسما جت بسته به حاد بودن مشکلات شما و تعداد جلسات درمانی متغیر خواهد بود. از طرف دیگر دستمزد پزشک ، موقعیت جغرافیایی کلینیک و … از جمله مواردی است که باعث افزایش و یا کاهش هزینه های درمانی می شود.

در کلینیک مهراز می توانید پلکسر چشم ، پلکسر کل صورت ، پلکسر پیشانی و … را انجام دهید . برای اطلاع از هزینه با ما با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.

آیا پلکسر ماندگاری دارد

سئوالات متداول :

چه کسانی نباید پلکسر انجام دهند؟

  • خانم های باردار
  • افرادی که دیابت دارند
  • افرادی که تپش قلب بالایی دارند
  • افرادی که فشار خون بالایی دارند
  • افرادی که حساسیت پوستی شدید یا سرطان پوست دارند.
  • بیماران مبتلا به صرع و التهاب های شدید

پلکسر برای کدام نواحی صورت کاربرد دارد؟

به صورت اصولی پلکسر برای درمان چین و چروک اطراف پلک ،جوانسازی پلک بالا و پایین،رفع افتادگی های خفیف پلک فوقانی،برداشتن خال و اسکین تگ و برخی خالهای عروقی و رفع بعضی از انواع لک کاربرد دارد.

پس از درمان چه اتفاقی رخ می دهد؟

پس از درمان شما ممکن است کمی تورم را مشاهده کنید که باید در عرض 48 تا 72 ساعت برطرف شود. پوسته های کربنی روی پوست به طور عادی در عرض 4 تا 10 روز ناپدید می شوند؛ در طی این مدت نباید آنها را بخراشید، بکنید یا این ناحیه را بمالید زیرا ممکن است رنگ پوست به صورتی تغییر یابد. (هیپو یا هیپرپیگمنتاسیون )

رفع چین و چروک زیر چشم با پلکسر چگونه انجام می‌شود؟

برای برداشتن پوست اضافی اطراف چشم با استفاده از پلکسر به چاقوی جراحی یا لیزر نیاز نیست. بنابراین این روش خطرات ذاتی روش‌های جراحی سنتی را از بین برده است. ۳۰ دقیقه قبل از شروع درمان از کرم بی‌حس کننده موضعی برای کاهش ناراحتی بیمار استفاده می‌شود.

در طول درمان از بیمار خواسته می‌شود چشم‌های خود را باز و بسته کند. این امر به هدایت بهتر پزشک و درمان دقیق ناحیه مورد نظر کمک می‌کند. به این ترتیب بیمار بهترین نتیجه را کسب می‌کند.

پلاسما جت چقدر طول میکشد؟

یک جلسه استاندارد پلاسما جت معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول میکشد . قبل از انجام پلاسما جت کم بی حسی بر روی ناحیه مورد نظر زده می شود تا هیچ گونه درد یا ناراحتی حس نشود.

آیا می توانیم پلکسر را با تزریق ژل یا تزریق چربی ترکیب کنیم؟

ترتیب صحیح این کار به اینصورت می باشد که اول باید پلکسر را انجام دهید و سپس تزریق فیلر را انجام دهید.

آیا همیشه پلکسر بهترین روش برای اصلاح پلک است؟

خیر به مورد بستگی دارد. درصورتیکه جمع شدن چربی موجب افتادگی پلک شده باشد ممکن است نیاز به استفاده از روش معمول جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی باشد.

ماندگاری پلکسر چقدر است؟

نتایج پلکسر در شرایط ایده‌آل نتایج پلکسر در شرایط ایده آل یک تا سه سال ماندگاری دارد. اما سبک غلط زندگی و عدم مراقبت از پوست می‌تواند به مرور زمان از کیفیت این نتایج بکاهد. اگر بخواهیم یک بازه زمانی ماندگاری چین و چروک بعد از پلکسر را بیان کنیم می توان گفت حدودا بین یک تا دو سال ماندگاری دارد در صورتی که تمامی جلسات را به صورت کامل انجام دهید.


۳ پاسخ به “پلکسر (plexr) چیست و چگونه انجام میشود؟+ 10 نکته مهم انجام پلکسر کل صورت و پیشانی و چشم”

  1. مریم گفت:

    سلام
    من پلک های افتاده ای دارم آیا پلکسر می تونه افتادگی پلک رو هم برطرف کنه ؟ … و چقدر ماندگاری داره تاثیر دائمی داره؟

  2. فائزه گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما