تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ ( قیمت و هزینه و ماندگاری لیفت بینی چقدر است؟ +‌ مزایا ومعایب لیفت بینی با نخ )


تاریخ انتشار : 16 آبان 1400          تاریخ بروزرسانی : ۶ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

3.8/5 - (13 امتیاز)

لیفت بینی با نخ یک روش درمانی نوآورانه است که با نتایج فوری و طبیعی، بینی شما را تغییر می دهد. این درمان غیرتهاجمی فوق‌العاده موثر، تمام مزایای تغییر شکل و لیفت بینی را با زمان بهبودی سریع و حداقل زمان از کار افتادگی ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب لیفت بینی با نخ می پردازیم. با ما همراه باشید و همچنین می توانید در انتها سوالات خود را با ما در  کلینیک مهراز میان بگذارید.

آیا شما هم جز افرادی هستید که از بینی خود ناراضی هستید و از جراحی بینی می ترسید؟‌ پس لیفت بینی با نخ گزینه مناسبی برای شماست. زیرا با این روش غیر تهاجمی می توانید در کمتر از یک الی دوساعت به بینی دلخواه خود برسید. حال میپرسید آیا عوارض دارد؟ چقدر ماندگاری دارد؟ آیا این روش برای من مناسب است؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لیفت بینی قابل انطباق است به طوری که می توان ، نوک یا هر دو را بلند کرد تا شکل بینی صاف تر، صاف تر یا منحنی تر به دست آید. این تکنیک ابداعی همچنین می‌تواند “برآمدگی” روی بینی را اصلاح کند یا ظاهر بینی منحرف را بهبود بخشد. این درمان که به عنوان مناسب ترین جایگزین برای جراحی و ایمن تر از تزریق فیلر به بینی شناخته می شود، تحت بی حسی موضعی در حدود 30 دقیقه انجام می شود.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

لیفت بینی چیست؟

لیفت بینی روشی است که برای برطرف کردن ایرادهای ظاهری بینی یا برخی مشکلات پزشکی نظیر انحراف و مشکلات تنفسی استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان در بخش‌های مختلف بینی تغییر ایجاد کرده و تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت را بیشتر کرد.

نکته مهم این است که این روش برای رفع برخی مشکلات مادرزادی یا آسیب‌های ورزشی نیز قابل‌استفاده است. این عمل با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بیشتر آن‌ها نیاز به جراحی ندارند. اما ممکن است با توجه به شرایط شما پزشک در برخی موارد لیفت با جراحی را به شما توصیه کند.

لیفت بینی با نخ چیست | مزایا و معایب آن

لیفت با نخ بینی چگونه کار می کند؟

لیفت بینی با نخ یک روش غیر تهاجمی و قابل برگشت است اما مقرون به صرفه و ارزان تر از عمل های جراحی است و دوران نقاهت آن را نیز ندارد ولی نیاز به ترمیم دارد.

دراین روش از نخ های مصنوعی و قابل حل استفاده می شود این ماده غیرآلرژیک کاملا زیست تخریب پذیر است و در پوست جذب میشود نخ های pdo در طول زمان جذب می شوند به همین دلیل نیاز به ترمیم می باشد.

در طول درمان, بینی استریل می شود و یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه قبل از قرار دادن بخیه برای حداقل ناراحتی و درد تزریق می شود.

فقط یک نقطه ورودی در نوک بینی برای وارد کردن نخ ها در امتداد پل بینی تعبیه شده است. هنگامی که بخیه زده شد، پزشک قالب ‌گیری مختصری از پوست انجام می‌دهد تا آن را با دست تغییر شکل دهد و اثر لیفتینگ مورد نظر را به دست آورد.

تعداد بخیه های اعمال شده به نتیجه مطلوب بیمار بستگی دارد. شما می توانید اثر لیفت بینی را در همان لحظه مشاهده نمایید.

قیمت و هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟

نوع نخ لیفت بینی با توجه به نوع پوست ، بافت و اهداف زیبایی شناسی منحصر به فرد شما انتخاب می شود. تعداد نخ ها نیز ممکن است برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد زیرا محاسبه هزینه ها و قیمت لیفت بینی با نخ بر اساس تعداد نخ ها و قیمت آنها محاسبه می گردد. شما می توانید برای مشاوره به کلینیک مهراز مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

ماندگاری لیفت بینی با نخ چقدر است

این تکنیک به جراحان اجازه می دهد تا موارد زیر را اصلاح یا بهبود بخشند:

  • شکل بینی
  • زاویه بینی
  • نوک بینی
  • پل بینی

از آنجایی که بخیه‌های مورد استفاده در لیفت با نخ بینی سال‌ها دوام می‌آورند، می‌توان آن‌ها را نیز سفت و تنظیم کرد و در نتیجه ظاهر صاف و صاف مورد نظر را حفظ کرد. مزیت لیفت با نخ بینی این است که روشی بسیار ارزان تر و کم تهاجمی تر از جراحی بینی است و امکان بهبودی بسیار سریع تری را فراهم می کند.

اقدامات لازم قبل از لیفت بینی با نخ :

از آنجایی که عمل لیفت بینی با نخ عملی تهاجمی نیست نیاز به اقدام خاصی جهت آمادگی ندارد اما یک سری رعایت ها هستند که می تواند به بهتر کردن نتیجه ی درمان کمک کند.توصیه ما به شما این است که تا دو روز قبل از لیفت بینی با نخ از موارد زیر اجتناب کنید:

  • مصرف الکل
  • مصرف مکمل های روغن ماهی امگا
  • استفاده از طب چینی
  • مصرف ویتامین e
  • تمرینات پر شدت ورزشی
  • اتاق بخار و حمام سونا

خطرات لیفت بینی با نخ چقدر است

کاندید مناسب برای لیفت بینی چه کسانی هستند؟

معمولا انجام لیفت بینی محدودیت خاصی نداشته و هرکسی که احساس می‌کند که بینی او نیاز به اصلاح دارد می‌تواند از نتایج لذت‌بخش این روش استفاده کند. توجه کنید که عمل لیفت بینی بر روی نقاط مختلف بینی نظیر تیغه، نوک، قوز، پره و پوست آن انجام می‌شود. همچنین از روش‌های مختلف لیفت بینی می‌توان برای ترمیم یا بهبود نتایج جراحی نیز استفاده کرد. اما در برخی موارد ممکن است پزشک به شما جراحی بینی را توصیه کند. این موضوع معمولا در مواردی که انحراف یا مشکلات بینی شدیدتر است به شما توصیه می‌شود.

بر اساس توضیحات داده‌شده می‌توان گفت که تصمیم‌گیری درباره اینکه شما کاندید خوبی برای لیفت بینی هستید یا نه، بر عهده پزشک است. او با توجه به موارد مطرح‌شده در جلسات مشاوره تعیین می‌کند که کدام روش برای شما بهتر بوده و کدام روش برای شما مناسب نیست. پس شرکت در جلسات مشاوره پیش از انجام عمل را جدی بگیرید.

موارد احتیاط در خصوص انجام لیفت بینی :

  • در بیماران مسن تر که دچار تحلیل استخوان یا کاهش حجم ناشی از افزایش سن هستند بهتر است به جای لیفت بینی با نخ از پرکننده ها استفاده شود.
  • همچنین سابقه اشعه بینی ، التهاب یا عفونت فعال در ناحیه بینی ، بارداری یا شیردهی مانع انجام این پروسه هستند.

لیفت بینی با نخ چه مزایایی دارد و چه معایبی دارد

مزایای لیفت بینی با نخ چیست؟

  1. این عمل بدون درد است.
  2. در کمتر از 30 دقیقه می‌توان آن را انجام داد.
  3. نیازی به استفاده از بی‌حسی عمومی یا موضعی نیست.
  4. می‌توانید بلافاصله در منطقه تحت درمان مواد آرایشی استعمال کنید.
  5. باعث از بین رفتن انحنا و خمیدگی می‌شود و بینی شما را صاف و زیبا می‌کند.
  6. به بینی فرم و کشیدگی بهتری می‌دهد، ظاهر آن را بهبود می‌بخشد و به تقویت ظاهر کلی صورت کمک می‌کند.
  7. میزان رضایتمندی از عمل لیفت بینی با نخ در حدود 90 تا 95٪ است که این میزان بیشتر از سایر انواع عمل فرم دهی بینی است.
  8. نتیجه کاملاً طبیعی و پایدار است. دوستان و خانواده شما متوجه نخواهند شد که شما کاری روی بینی‌تان انجام داده‌اید، اما مطمئناً تفاوتی را در ظاهر شما خواهند دید.
  9. این روش برای افرادی مناسب است که قبلاً از فیلر استفاده کرده بودند و از نتایج آن‌ها راضی نیستند. همچنین برای کسانی که نمی‌خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند خوب است.
  10. برخلاف فیلرها، نخ‌ها پس از قرار دادن، به طرفین حرکت نمی‌کنند و باعث پهن‌تر شدن بینی نمی‌شوند. حتی اگر به آن‌ها فشار وارد کنید، آن‌ها حرکت نمی‌کنند و به نواحی دیگر پخش نمی‌شوند.
  11. به دلیل این که نخ‌ها جذب پوست می‌شوند، نتایج پایدار می‌شوند و باعث تحریک تولید کلاژن جدید می‌شوند. این امر نه تنها پوست شما را سفت‌تر می‌کند، بلکه اثر نگه‌دارندگی نخ‌ها نیز باقی می‌ماند.
  12. این روش درمانی می‌تواند در هر نقطه از صورت و بدن ازجمله پیشانی، شکم، ساعد، گونه‌ها، گوشه چشم و خطوط خنده استفاده شود. برخلاف تکنیک‌های سنتی لیفت که کاربرد محدودی داشته‌اند.
  13. این فناوری ترکیبی از تأثیرات تزریق فیلرها (ژل یا بوتاکس) و جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) را در خود دارد- این روش غیر جراحی بوده و بنابراین ایمن‌تر است و اثرات طولانی مدتی را ایجاد می‌کند.
  14. لازم نیست که زمان زیادی را برای بهبودی و نقاهت بعد از عمل صرف کنید. در واقع می‌توانید درست بعد از عمل به کارهای قبلی‌تان برگردید، به شرطی که تورم شما را آزار ندهد. دیگر نیازی نیست که برای مدتی از کارتان دور شوید.

پس از لیفت بینی با نخ باید چه انتظارتی داشته باشیم؟

در صورت داشتن انتظارات واقع بینانه ، لیفت بینی با نخ بسته به تکنیک و نوع نخ مورد استفاده می تواند رضایت کامل شما را برآورده کند پس از لیفت بینی با نخ نتایج زیر قابل انتظار می باشد.

  • ظاهر بینی بهتر می شود
  • نوک بینی کانتور می شود
  • باعث ایجاد تقارن در بینی کج می شود
  • پل بینی باریک می شود
  • پهنی بینی کاهش می یابد

مزیت های لیفت بینی کدام اند

لیفت بینی و انواع نخ‌های مورد استفاده

  • Mono filament:

که به اختصار به آن پی‌دی‌او می‌گویند. نخ تک رشته‌ای است که خیلی اثرات لیفت ندارد.

  • PDO-COG:

نخ کاگ، نخ تک رشته‌ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی است. این برجستگی‌ها باعث افزایش سطح تماس می‌شود که خود موجب التهاب و کلاژن سازی  بیشتر می‌گردد و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می‌کند. این نخ گرانتر و موثرتر از بقیه انواع نخ است.

  • Polyglycolide:

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد اول اینکه چند رشته‌ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست می‌شود. دوم اینکه  این نخ به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که آنهم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی، بیشتر می‌شود. در مجموع این نخ‌ها ۱۰ درصد بیشتر از نخ‌های دیگر التهاب ایجاد می کنند و نتایج بهتری دارند

  • Hurricane:

در این سیستم نخ به شکل مارپیچ کار گذاشته می‌شود. لذا به همین دلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت می گردد که خود باعث التهاب و کلاژن سازی بیشتر می‌شود. این نخ‌ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و درکنار نخ‌های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند.

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن سازی و خون رسانی بیشتر می‌گردد. این سوزن‌ها و نخ‌ها وابسته به محل کارگزاری که می‌تواند صورت یا بدن باشد در ضخامت‌های مختلف و با طول‌های مناسب هر محل موجود است.

نکات مراقبتی بعد از لیفت بینی با نخ :

بهبودی بعد از لیفت بینی معمولا بسیار سریع و بدون عارضه می باشد و بسیاری از مراجعه کنندگان روز بعد به سرکار برمیگردند اما نیاز هست پس از انجام لیفت بینی مراقبت هایی نیز صورت پذیرد:

  • ورزش شدید به مدت ۴۸ ساعت
  • دست زدن به بینی
  • به روی شکم خوابیدن
  • الکل و سیگار کشیدن به مدت هفت روز
  • نور مستقیم خورشید
  • آرایش کردن به مدت حداقل ۱۲ ساعت
  • درمان های مراقبت از پوست و ماساژ صورت به مدت ۱۰ روز

هزینه لیفت بینی چقدر است

سئوالات متداول :

بعد از لیفت نخ بینی چه انتظاری باید داشته باشید؟

پس از این درمان، ممکن است مقداری تورم خفیف و کبودی گذرا وجود داشته باشد، اما معمولاً در حدود 2 تا 7 روز از بین می‌رود.

عوارض جانبی غیر معمول شامل عفونت، حداقل واکنش بافت التهابی حاد و درد است. کبودی گذرا نیز ممکن است رخ دهد. گاهی اوقات، یک فرورفتگی جزئی یا بی نظمی پوست ممکن است در نقاط ورودی ظاهر شود. این ناراحتی ها باید چند روز پس از درمان ناپدید شوند.

این عمل چه خطراتی را در پی دارد؟

این درمان ممکن است هیچ عوارض جانبی نداشته باشد فقط شاید عفونتی ایجاد شود که بندرت اتفاق می‌افتد. از این گذشته، شما هرگز نمی‌دانید که سیستم شما بدن چه واکنشی نسبت به جسم خارجی که یک نخ بینی می‌باشد نشان می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌های استریل در طی عمل و استفاده از آنتی بیوتیک ها بعد از آن می‌توان از بروز عفونت جلوگیری کرد.

شاید بزرگ‌ترین چالشی که پیش رو خواهید داشت، تخصص پزشک انتخابی‌تان باشد. اگر پزشک هیچ تجربه‌ای در انجام این عمل را نداشته باشد یا به اندازه کافی واجد شرایط نباشد، ممکن است نخ‌ها را در جایی و به روشی نادرست قرار دهد. ازاین‌رو نتیجه همان‌طور که انتظار می‌رفت نخواهد بود و از نتایج کار بسیار ناراضی خواهید بود.

بزرگ ‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که خارج کردن و برداشتن نخ ها دشوار است و باید منتظر ماند تا آن‌ها به خودی خود حل شوند. دو سال سر کردن با یک بینی بدفرم حتماً آن چیزی نیست که هنگام تصمیم ‌گیری برای این عمل تصور می‌کردید. 

لیفت بینی چه روش هایی دارد

آیا لیفت بینی با نخ دائمی است؟

خیر! نخهایی که برای لیفت استفاده میشوند بعد از مدتی جذب پوست میشوند. نخها معمولا تا دو سال بعد لیفت جذب میشوند ولی معمولا برحسب پاسخدهی شخص، در پایان سال اول یکبار تمدید لیفت با تعداد کمتری نخ انجام میشود.

آیا نخهای لیفت بینی خطری ندارند؟

خیر! این نخها سالهاست که برای لیفت و تایت کردن صورت و همچنین در رشته های دیگر پزشکی استفاده میشوند و دارای تائیدیه هستند.

چه موقع می‌توانیم عمل‌های زیبایی مشابه دیگری را انجام دهیم؟

اگر برای عمل‌های دیگری مانند تزریق ژل به بینی و درما رولر برنامه ریزی کرده‌اید، آن‌ها را به تاریخی بعدتر موکول کنید. بعد از لیفت بینی با نخ، باید 14 روز صبر کنید تا بتوانید بعد از آن اقدام به یک درمان دیگر کنید.

در مورد لیزر درمانی، توصیه می‌شود حداقل 10 تا 12 هفته صبر کنید و بعد از این مدت می‌توانید چنین درمان‌هایی را در صورت خود انجام دهید.

اگر زودتر از این زمان دست به انجام درمان‌های دیگر بزنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

در این صورت، خطر تجزیه نخ‌ها و خنثی کردن نتایج اولیه وجود دارد.

لیفت بینی با نخ چه عواضی دارد؟

عوارض احتمالی لیفت بینی با نخ شامل موارد زیر می باشد:

  • ناراحتی و درد
  • کبودی و تورم
  • فرورفتگی و بی نظمی
  • عفونت
  • نخ های قابل مشاهده در افراد دارای پوست نازک
  • برآورده نشدن انتظار بیمار
  • بیرون زدگی و اکستروژن رزوه ها

برای نتیجه گیری به چند جلسه درمان نیاز است؟

تنها یک جلسه درمان برای مشاهده نتایج کافی می باشد . با استفاده از نوع صحیح نخ ها و قرار دادن صحیح نخ ها ، قطعا پس از یک جلسه درمان نتیجه خوبی را مشاهده خواهید کرد. نخ ها تقریبا به مدت ۶ ماه در بینی باقی می مانند و سپس حل می شوند. زمانی که نخ ها حل می شوند به دلیل تحریک کلازن ، بینی به مدت ۸ تا ۱۲ ماه دیگر در حالت لیفت باقی می ماند حتی ممکن است ماندگاری آن تا ۲۴ ماه نیز دوام بیاورد.

در روش لیفت بینی با نخ از چند نخ استفاده می شود؟

بین ۴ تا ۸ نخ در هر دو طرف مورد نیاز می باشد که البته باز بستگی به نواقص بینی شما دارد. نخ های PDO غیرخاردار نخ های ظریفی هستند که ظرفیت لیفت کمی می دهند و اصولا برای سفت کردن و جوانسازی پوست استفاده می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما