تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

انواع روش های رفع غبغب

انواع روش های حذف غبغب کدام اند؟+ روش های تضمینی حذف غبغب


تاریخ انتشار : 13 آبان 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ آبان ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4/5 - (5 امتیاز)

روش های حذف غبغب ، در حالی که بسیاری از ما دوست داریم وقتی در آینه نگاه می‌کنیم، نمایه‌ای ساده ببینیم، برخی از ما دارای چربی اضافی هستیم که چانه‌ای دوتایی ایجاد می‌کند که به آن غبغب نیز می‌گویند. غبغب یا به اصطلاح دو چانه می تواند به دلایل مختلفی از جمله عوامل ارثی، وزن، آناتومی و موقعیت های تنفسی ایجاد شود.

اگر چانه دوتایی دارید که از آن ناراضی هستید، تنها نیستید. در این مقاله ما به بهترین و با کیفیت ترین انواع روش حذف غبغب می پردازیم. پس از مطالعه کامل این مقاله, یکی از این روش ها را برای برداشتن غبغب خود امتحان کنید. با ما همراه باشید.

غبغب چیست؟

روش های حذف غبغب ، غبغب برجستگی یا آویزانی زیر چانه است که در اثر افتادگی عضلات و پوست صورت و گردن صورت می‌گیرد و ممکن است به صورت مادرزادی در فرد وجود داشته باشد یا در اثر چاقی فرد چربی زیر چانه جمع شود و غبغب را ایجاد کند. با این حال بیماری نیز می‌تواند باعث تجمع چربی در این ناحیه شده و خود را به شکل غبغب نشان دهد.

روش های رفع غبغب کدام اند

جراحی غبغب چیست؟

جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌کنند. این رویه ها عبارتند از:

  • لیپوساکشن: این روش چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را تراشیده می کند. ایشی پزشک معتمد آمریکایی می گوید: «ما یک برش کوچک زیر پوست ایجاد می کنیم، یک لوله را وارد می کنیم و چربی را می مکیم. لیپوساکشن معمولاً فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد تا ناحیه عمومی را بی حس کند.
  • لیفت صورت: این جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتادگی اطراف چانه و گردن را از بین ببرند. در این روش بیشتر مردم تحت بیهوشی عمومی می‌خوابند، اگرچه این کار با بی‌حسی موضعی نیز امکان‌پذیر است.
  • هایفوهایفوتراپی : (HIFU) یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان غبغب بدون جراحی است که دوران بهبود کوتاهی نیز دارد. هایفوتراپی بر اصل عبور دادن پرتوهای مافوق صوت متمرکز و با شدت بالا از پوست به شیوه‌ای کنترل شده مبتنی است. هایفو آسیبی کنترل شده را به لایه‌های داخلی عمقی‌تر پوست وارد می‌کند. بافت‌های شل و افتاده در واکنش به این آسیب‌دیدگی و در اثر متلاشی شدن لایه چربی زیرپوستی سفت و منقبض می‌شوند. این نوع آسیب کنترل شده و تجزیه شدن همزمان چربی زیرپوستی باعث تولید کلاژن جدید می‌شود. هایفوتراپی علاوه براین که غبغب را کوچک می‌کند، به دلیل تحریک تولید کلاژن جدید باعث جوانسازی صورت نیز می‌شود. هایفو درمانی بسیار ایمن و با دوران بهبود بسیار کوتاه است که کوچکترین آسیبی به لایه‌های فوقانی درم و اپیدرم وارد نمی‌کند. یک جلسه هایفوتراپی بسته به ناحیه تحت درمان ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. یک جلسه درمان برای از بین بردن غبغب کافی است و پس از آن نیازی به استراحت کردن نیست.
  • لیفت گردن: انواع مختلف روش های لیفت گردن با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شود. پزشکان اغلب لیفت صورت سنتی را با این روش ترکیب می‌کنند که ممکن است برای چندین ماه احساس سفتی در گردن ایجاد کند.
  • از بین بردن غبغب با آر اف (RF): ایجاد حرارت و فرستادن امواج رادیویی در ناحیه غبغب به جمع شدن و حذف چربی‎ های اضافی آن کمک می‏ کند.
  • درمان غبغب با استفاده از لیزر : استفاده از لیزر هم یکی دیگر از روش های غیر جراحی برای از بین بردن غبغب است. در این روش، لیزر که طول موج بالایی دارد به محل مورد نظر تابانده می شود. در نتیجه تابیده شدن لیزر، بافت زیر پوست تحریک شده و پوست شل، جوان می شود.

از بین بردن غبغب با آر اف

  • لیفت صورت با نخ : لیفت با نخ، یک روش ایمن است که با وادارکردن بافت‌های افتاده‌ی پوست به تولید کلاژن باعث لیفتینگ و کشیده شدن پوست می شود. در این روش نخ‌هایی نازک و قابل جذب (شبیه به آنچه در بخیه‌های پزشکی استفاده می‌شود) با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز در زیر پوست قرار می‌گیرند. این نخ‌های کاشته شده در زیر پوست، زخم‎‌های کوچکی را ایجاد می‌کنند که باعث تولید کلاژن و انقباض بافت بدن می‌شوند. پس از ۶ ماه این نخ‌ها جذب بدن شده و کلاژن‌های‌ جدیدی را به جای خود باقی می‌گذارند. این عمل معمولاً با بی‌حسی موضعی و به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. عوارض جانبی این عمل کمی تورم و کبودی است که معمولا ظرف مدت ۲ تا ۳ روز از بین می رود و بیمار پس از آن قادر است به زندگی عادی خود بازگردد. بیمار نتایج عمل لیفت صورت با نخ را بعد از ۶ ماه و پس از تشکیل کلاژن اطراف نخ‌ها مشاهده میکند و نتیجه عمل تا ۲ الی ۳ سال پس از عمل ادامه خواهند داشت.
  • رفع غبغب با مزوتراپی : رفع سلول‎های چربی تجمع یافته در ناحیه غبغب با استفاده از روش مزوتراپی نیز امکان پذیر است. مزوتراپی غبغب کم تهاجمی‎ تر از جراحی‎ های گفته شده است. در این روش ماده چربی‎ سوز طی چند جلسه متوالی در ناحیه تزریق می ‎شود و باعث کاهش و از بین رفتن سلول‎های چربی می ‎گردد. سلول‎های چربی متلاشی شده از طریق لنف از بدن خارج می‎ شوند.
  • لیپوماتیک گردن برای رفع غبغب : کسانی که بین 20 تا 50 سال سن و پوستی الاستیک (ارتجاعی) دارند بهتر است لیپوماتیک گردن انجام دهند.در روش لیپوماتیک گردن چربی های اضافی گردن تخلیه می شود. در روش لیپوماتیک غبغب ، لوله باریکی به نام کانولا از سوراخ کوچکی زیر چانه وارد پوست می شود و با ضربات فیزیکی جراح چربی ها خرد می شوند و از زیر پوست تخلیه می گردد.

پس از هر یک از این روش ها، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 10 تا 14 روز کبودی و تورم را تجربه کنید. بیهوشی

عمومی مورد استفاده برای برخی از جراحی های غبغب خطرات جدی برای برخی از افراد مبتلا به بیماری های جدی دارد.

سیگاری ها و افرادی که از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده می کنند نیز ممکن است در طول هر عمل جراحی با خطر خونریزی مواجه شوند.

رفع غبغب با مزوتراپی

اسید دئوکسی کولیک: یک جایگزین غیرجراحی برای جراحی غبغب

روش های حذف غبغب ،یکی از پیشرفت‌های اخیر در علم ضد پیری، اسید دئوکسی کولیک است که یک درمان تزریقی برای غبغب است.

اسید دئوکسی کولیک ماده ای است که کیسه صفرا از آن برای حل کردن چربی رژیم غذایی استفاده می کند. تزریق این ماده شیمیایی به پوست زیر چانه، چربی را در آنجا ذوب می کند و بدن آن را دوباره جذب می کند.

این رویکرد غیرجراحی نیاز به چندین درمان دارد که در طول چند هفته انجام می شود. اکثر افراد دو یا سه جلسه درمانی دریافت می کنند، اما بسته به بیمار و میزان چربی اضافی در ناحیه درمان، ممکن است تا شش درمان طول بکشد.

فواید و معایب اسید دئوکسی کولیک

برخی از خانم ها اسید دئوکسی کولیک را به عنوان راهی برای از بین بردن غبغب بدون نیاز به جراحی انتخاب می کنند. البته هر درمانی دارای معایبی است و اسید دئوکسی کولیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این یک مفهوم جالب است که منجر به یک اثر خوب می‌شود، اما برخی از جنبه‌های منفی واقعی دارد. تزریق‌ها بسیار دردناک هستند و این درمان نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهد، اما فقط تا زمانی که وزن طبیعی خود را حفظ کنید. در پایان روز، افراد باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند درد خود را در چندین درمان از بین ببرند یا خیر.

تزریق ژل برای رفع غبغب

تزریق ژل برای از بین بردن غبغب

در بعضی موارد که میزان غبغب کم باشد و فرد افتادگی پوست نداشته باشد با تزریق ژل چانه می توان این حالت را بهبود بخشید.

سابمنتوپلاستی (Submentoplasty) برای بهبود غبغب

از روش های دیگر جراحی بهبود غبغب می توان به سابمنتوپلاستی (Submentoplasty) اشاره کرد. این عمل بعد از تخلیه چربی های گردن برش های کوچکی را برای سفت شدن عضلات ایجاد می کند.

در هر صورت قبل از هرگونه اقدامی پزشک باید پوست صورت و گردن شما را بررسی کند.

آیا برای پیشگیری از به وجود آمدن غبغب راهی وجود دارد؟

در مواردی که ایجاد غبغب در اثر عقب بودن چانه یا کوچکی مادرزادی فک است، راهی برای پیشگیری از به وجود آمدن آن وجود ندارد. تجمع چربی هم در بیشتر موارد ارثی است و خود فرد در آن نقشی ندارد. افزایش سن نیز که یک مساله طبیعی است و به مرور باعث افتادگی پوست می‌شود بنابراین تنها راهی که برای جلوگیری از غبغب به نظر می‌رسد، رعایت بهداشت فردی، محافظت از پوست و انجام منظم فعالیت‌های ورزشی خاصی است که می‌تواند مفید باشد.

هزینه رفع غبغب چقدر است

سئوالات متداول :  

علل احتمالی بروز غبغب چیست ؟

  1. چاقی
  2. ژنتیکی
  3. اختلال‌های اسکلتی و غیراستاندارد بودن زوایای آناتومیک صورت
  4. کم کاری تیروئید
  5. ضعف غدد فوق کلیوی
  6. کمبود پروتئین در برنامه غذایی
  7. پیری و شل شدن پوست

هزینه رفع غبغب چقدر است ؟

روش های حذف غبغب ، هزینه روش‌های اشاره شده برای رفع غبغب یکسان نیستند. به علاوه هزینه درمان غبغب به تعداد جلسه‌های مورد نیاز نیز بستگی دارد. متخصص هزینه دقیق درمان را در جلسه مشاوره اعلام می‌کند.

مدت زمان انجام آر اف غبغب چقدر است؟

مدت زمان انجام آر اف غبغب در حدود 25 تا 30 دقیقه می‏ باشد و بعد از آن می‏ توانید به فعالیت روزمره خود ادامه دهید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما