تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

میکرونیدلینگ صورت چیست؟

میکرونیدلینگ صورت چیست؟ + مزایا و معایب و عوارض آن کدام است؟


تاریخ انتشار : 4 آبان 1400          تاریخ بروزرسانی : ۴ آبان ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

3.9/5 - (8 امتیاز)

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی می باشد که شامل سوزن زدن پوست با سوزن های ریز استریل شده است. زخم های کوچک باعث می شود بدن شما کلاژن و الاستین بیشتری بسازد که پوست شما را التیام می بخشد و به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید. همچنین ممکن است آن را به نام درمان القای کلاژن بشنوید.  در این مقاله به بررسی همه چی درباره میکرونیدلینگ صورت می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی میکرونیدلینگ :

میکرونیدلینگ یک روش درمارولر است که با استفاده از سوزن های کوچک پوست را سوراخ می کند.همانطور که گفتیم , هدف از درمان، تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای پوستی صاف تر، سفت تر و شاداب تر است. میکرونیدلینگ بیشتر برای صورت استفاده می شود و ممکن است جای زخم ها، چین و چروک ها و منافذ بزرگ را درمان کند.

میکرونیدلینگ کم تهاجمی است و نیازی به استراحت ندارد. برای اکثر افرادی که از سلامت کلی برخوردار هستند، ایمن در نظر گرفته می شود.

این روش برای افرادی که از داروهای خاص آکنه استفاده می کنند یا برای زنان باردار ایمن نیست. برای چند روز پس از عمل، قرمزی و سوزش جزئی را تجربه خواهید کرد.

کل زمان آماده سازی و عمل حدود دو ساعت است.برای این روش باید به یک متخصص پوست، جراح پلاستیک یا جراح زیبایی با مجوز هیئت مدیره مراجعه کنید. در برخی از ایالت ها، یک متخصص زیبایی ممکن است در صورت نظارت یک پزشک، بتواند این عمل را انجام دهد.

برای بهترین نتیجه ممکن است حداقل به چهار روش یا بیشتر نیاز داشته باشید. نتایج ایده آل پس از چندین جلسه به دست می آید. میکرونیدلینگ بسیار موثرتر از غلتک های خانگی است.

میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی از طریق تولید کلاژن استفاده می شود. این درمان که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می شود، ممکن است به کسانی که به دنبال کاهش آکنه در صورت خود هستند کمک کند.

همچنین در برخی از روش‌های ضد پیری مانند جراحی پلک و لکه‌های خورشیدی استفاده می‌شود. با وجود نقش احتمالی کلاژن در رشد مو، میکرونیدلینگ برای ریزش مو موثر نیست.

اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید و نگرانی های پوستی خاصی دارید که به درمان های خانگی یا سایر انواع روش های پوستی مانند لایه برداری پاسخ نداده اند، ممکن است کاندیدای ایده آلی برای این روش باشید.

این ممکن است آخرین مرحله قبل از در نظر گرفتن جراحی زیبایی برای ضد پیری و سایر نگرانی ها باشد. درباره میکرونیدلینگ بیشتر بدانید و با متخصص پوست خود صحبت کنید تا ببینید آیا این گزینه مناسب برای پوست شما است یا خیر.

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

هزینه میرونیلدینگ بستگی به محل زندگی شما و پزشک معالج شما دارد. از آنجایی که میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی یا زیبایی محسوب می شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. پزشک شما ممکن است بتواند با تنظیم یک برنامه پرداخت برای شما به شما کمک کند تا از عهده درمان بهتر برآیید. قبل از انجام این روش باید تمام هزینه‌های انباشته را در نظر بگیرید تا هیچ صورت حساب غافلگیرکننده‌ای نداشته باشید.

اگر تصمیم به مرخصی گرفتن از کار دارید، ممکن است لازم باشد راه هایی را برای جبران ساعات کاری از دست رفته در نظر بگیرید. با این حال، اکثر مردم می توانند بلافاصله به محل کار یا مدرسه برگردند.

مناطق مورد درمان برای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چگونه کار می کند؟

میکرونیدلینگ با تشویق پوست شما به ساخت کلاژن بیشتر عمل می کند. ایده این است که سوزن‌های ناشی از این روش باعث آسیب جزئی به پوست می‌شوند و پوست با ساخت بافت‌های غنی از کلاژن جدید پاسخ می‌دهد.

این بافت جدید پوست به نوبه خود از نظر رنگ و بافت یکدست تر است. از دست دادن کلاژن پوست در اثر افزایش سن یا آسیب, طبیعی است. با تشویق پوست به ساخت بافت جدید، ممکن است کلاژن بیشتری وجود داشته باشد تا به سفت‌تر شدن پوست نیز کمک کند.

مراحل انجام میکرونیدلینگ صورت کدام اند؟

مراحل انجام میکرونیدلینگ :

در طول عمل، پزشک با ابزاری شبیه به قلم، سوراخ‌های کوچکی زیر پوست ایجاد می‌کند. نوک سوزن ها آنقدر کوچک هستند که احتمالاً بعد از عمل متوجه آنها نخواهید شد. پزشک ابزار را به طور مساوی روی پوست شما حرکت می دهد تا پوست جدیدی که جوان می شود نیز یکنواخت شود.

قبل از شروع، پزشک از یک بی حس کننده موضعی برای کاهش احتمال درد استفاده می کند. این کار حدود یک ساعت قبل از درمان انجام می شود. دانشگاه اموری می گوید که فرآیند واقعی میکرونیدلینگ تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.

سپس ممکن است پزشک از سرم یا درمان آرام بخش استفاده کند. در مجموع، می توانید انتظار داشته باشید که حداقل چند ساعت آنجا باشید.

میکرونیدلینگ چگونه کار می کند؟

مناطق مورد نظر برای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ اغلب بر روی صورت برای اهداف زیر استفاده می شود:

  • جای جوش
  • لکه های افزایش سن – که به آن لکه های خورشیدی نیز می گویند
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • منافذ بزرگ
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • رنگ پوست ناهموار

علاوه بر نگرانی های صورت، گاهی اوقات از میکرونیدلینگ برای درمان ترک های پوستی در سایر نواحی بدن استفاده می شود. یک مطالعه معتبر نشان داد که میکرونیدلینگ در صورت ترکیب با فیلرها برای علائم کشش روی ران ها و ناحیه شکم موثر است.

جای زخم در سایر قسمت های بدن نیز ممکن است با این روش درمان شود. با این حال، میکرونیدلینگ در درجه اول برای صورت استفاده می شود.

عوارض میکرونیدلینگ صورت چیست

آیا درمیکرونیدلینگ صورت خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

مانند همه روش های زیبایی، میکرونیدلینگ بدون خطر نیست. شایع ترین عارضه جانبی، تحریک جزئی پوست بلافاصله پس از عمل است. همچنین ممکن است برای چند روز قرمزی را مشاهده کنید. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر، عوارض از جمله موارد زیر می باشد:

  • خون ریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • لایه برداری

در صورتی که هر یک از موارد زیر را دارید, کاندیدای مناسبی برای میکرونیدلینگ نیستید:

  • باردار هستند
  • بیماری های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما دارند
  • زخم های باز دارند
  • اخیرا پرتودرمانی داشته اند
  • سابقه اسکار پوستی دارند

مزایای میکرونیدلینگ صورت

بعد از میکرونیدلینگ چه انتظاری باید داشت؟

میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستیک تهاجمی نیست، بنابراین زمان بهبودی حداقل است. ممکن است در چند روز اول بعد از عمل متوجه سوزش و قرمزی پوست شوید. این یک پاسخ طبیعی به “آسیب های” کوچکی است که توسط سوزن ها روی پوست شما ایجاد می شود.

اگر راحت هستید، می توانید پس از عمل به محل کار یا مدرسه برگردید. در این مدت پوست شما نسبت به آفتاب حساس تر خواهد بود، بنابراین استفاده از ضد آفتاب ضروری است. پس از میکرونیدلینگ، پوست شما نسبتاً سریع کار می کند تا بافت جدید را جوان کند. شما باید در عرض چند هفته نتایج را ببینید.

برای حفظ نتایج درمان، به جلسات متعدد و شاید درمان‌های تکمیلی دیگر نیاز دارید. پزشک بر اساس اهداف فردی شما بهترین برنامه اقدام را به شما توصیه می کند.

آماده شدن برای میکرونیدلینگ

قبل از عمل، با پزشک خود در مورد روش هایی که می توانید آماده شوید صحبت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید. ممکن است لازم باشد مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن و داروهای درمان آکنه را خیلی قبل از انجام عمل متوقف کنید.

همچنین ممکن است پزشک شما توصیه کند که استفاده از رتینوئیدهای موضعی را از قبل متوقف کنید. انجام این کار ممکن است خطر برخی عوارض جانبی را کاهش دهد.

میکرونیدلینگ در مقابل رولر های خانگی

میکرونیدلینگ در مقابل رولرهای خانگی

میکرونیدلینگ یک روش حرفه ای است که فقط در مطب پزشک دارای گواهی بورد انجام می شود. در تلاش برای صرفه جویی در هزینه، برخی افراد به جای آن غلتک های خانگی را انتخاب می کنند. برخلاف میکرونیدلینگ حرفه ای، رولرها به سختی پوست را سوراخ نمی کنند.

در حالی که ممکن است این گزینه کمتر دردناک به نظر برسد، مشکل این است که شما به نتایج یکسانی دست نخواهید یافت. سوراخ های ایجاد شده در حین میکرونیدلینگ حرفه ای برای القای جوانسازی پوست طراحی شده اند.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، با دستگاه غلتکی، در بهترین حالت ممکن است به پوست روشن تری برسید.

اگر به نتایج چشمگیرتر و طولانی مدت علاقه دارید، میکرونیدلینگ گزینه بهتری نسبت به دستگاه غلتکی است که در فروشگاه خریداری می شود. اگر می‌خواهید نتایج کمتر تهاجمی (و موقتی‌تر) داشته باشید، همچنان می‌توانید نسخه دوم را امتحان کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما