تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

روش های جوانسازی پوست

بهترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست کدام اند؟


تاریخ انتشار : 25 مهر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۵ مهر ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

3.7/5 - (7 امتیاز)

جوانسازی پوست با توجه به تکنیک هایی به شما در جوانسازی و احیای پوستتان کمک می کند تا ظاهری جوان تر و سالم تر به پوست شما بدهد. این تکنیک ها مانند جوانسازی صورت محدود به صورت نیستند ، و می توانند در نواحی دیگر بدن مانند قفسه سینه و پاها نیز استفاده شوند.

افزایش سن ، ژنتیک ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و آکنه می تواند منجر به تغییر در بافت و ظاهر پوست شما شود. جوانسازی پوست یک اصطلاح گسترده است که شامل روش هایی برای احیای پوست شما می شود تا به آن کمک کنید سالم تر ، محکم تر ، صاف تر و جوان تر به نظر برسد.

محصولات و روش های جوانسازی پوست, نگرانی های خفیف تا متوسط پوست را کاهش می دهد. بسیاری از روشهای جوانسازی پوست همچنین باعث رشد کلاژن جدید می شود تا پوست سفت و محکم شود.

موثرترین روشهای جوانسازی پوست کدامند؟

  • بوتاکس: بوتاکس یکی از محبوب ترین درمان های ضد پیری موجود است.
  • پرکننده های پوستی: طی 20 سال گذشته ، فیلرهای بافت نرم در درمان چین و چروک و کاهش حجم انقلاب ایجاد کرده اند.
  • لایه برداری شیمیایی
  • میکرونیدلینگ
  • لایه برداری مجدد پوست با لیزر

لیزر برای جوانسازی پوست از روش های درمانی غیرتهاجمی است. بوتاکس و پرکننده های پوستی از روش های درمانی کم تهاجمی هستند.

روش های جوانسازی پوست

جوانسازی پوست چیست؟

تکنیک های جوانسازی پوست شامل روشهای غیرتهاجمی مانند لایه برداری شیمیایی و لیزر و همچنین درمانهای کم تهاجمی مانند تزریق بوتاکس یا میکرونیدلینگ است.

درمان ها و محصولات جوانسازی پوست مشکلات پوستی زیر را درمان می کند:

  • آسیب ناشی از آفتاب
  • زخم ناشی از آکنه ، آبله مرغان یا جراحت
  • چین و چروک (چین و چروک ثابت ، بدون حرکت و چین و چروک پویا که تحت تأثیر حرکات صورت قرار می گیرد)
  • هیپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست ، کک و مک و …)
  • پوست شل
  • رنگ ناهموار یا کسل کننده پوست

روش های جوانسازی پوست

جوانسازی صورت :

روش های جراحی جوانسازی صورت شامل لیفت صورت ، لیفت گردن و بلفاروپلاستی (جراحی پلک) است. برخی از گزینه های جوانسازی پوست مانند بوتاکس و پرکننده های پوستی نیز به عنوان درمان های جوانسازی صورت بدون جراحی در نظر گرفته می شوند.

کرم ها و سرم های جوان کننده پوست ترکیبی از فرمول های مرطوب کننده هستند که حاوی مواد فعالند که معمولاً در محصولات ضد پیری یافت می شوند. اثربخشی آنها بستگی به نوع پوست شما ، مواد فعال و غلظت آن مواد دارد.

موادی که معمولاً در کرم های جوان کننده پوست یافت می شوند عبارتند از:

رتینوئیدها یا ترکیبات ویتامین A مانند رتینوئیک اسید و رتینول ، چین و چروک ها و خطوط ریز را کاهش می دهند و علائم پیری را به حداقل می رسانند.

هیدروکسی اسیدها مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) ، بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) و اسیدهای پلی هیدروکسی به آرامی لایه بیرونی پوست را لایه برداری کرده و باعث رشد سلول های جدید پوست می شوند. AHA ها شامل اسید گلیکولیک ، اسید لاکتیک و اسید سیتریک هستند.

اسید هیالورونیک (HA) باعث حفظ رطوبت در پوست می شود.

نیاسینامید ، آنتی اکسیدان نزدیک به نیاسین (ویتامین B3) ظاهر چین و چروک را بهبود می بخشد ، به ارتجاعی پوست کمک می کند و باعث حفظ رطوبت می شود.

پپتیدها مولکول های طبیعی هستند که به تحریک تولید کلاژن جدید و ترویج بافت صاف پوست کمک می کنند.

عصاره هسته انگور دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان است. همچنین باعث تولید کلاژن می شود.

کوآنزیم Q10 (CoQ10) از پوست در برابر چین و چروک و آسیب سطحی محافظت می کند.

عصاره چای سبز ، سیاه و اولانگ دارای ویژگی های ضد التهابی و حاوی آنتی اکسیدان ها است.

ویتامین C یا اسید اسکوربیک ، یک آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب آفتاب و رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین با تشویق تولید کلاژن به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

ویتامین E ، که به عنوان آلفا توکوفرول نیز شناخته می شود ، در کنار ویتامین C عمل می کند و باعث ترمیم و صاف شدن پوست می شود.

جوانسازی پوست صورت

ماسک های صورت:

ماسک های جوان کننده پوست با استفاده از مواد فعال ساخته شده اند که خاصیت ضد پیری دارند و به تشویق تولید کلاژن کمک می کنند. ماسک های صورت حاوی بسیاری از مواد فعال مشابه کرم ها هستند. آنها یک روش تحویل قوی برای مواد فعال هستند که پوست را جوان می کنند.

روشهای جوانسازی پوست :

  • لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی روش هایی هستند که از محلول اسیدی برای رفع آسیب های سطحی پوست مانند زخم های خفیف استفاده می کنند.

جراح زیبایی شما یک محلول مانند اسید سالیسیلیک ، اسید گلیکولیک یا اسید تری کلرواستیک را روی پوست شما قرار می دهد. محلول اسیدی سلولهای قدیمی پوست را می شکند و لایه نازک و بالایی پوست را از بین می برد.

بسته به قدرت اسید و عمق لایه برداری (به عنوان مثال ، میزان نفوذ محلول اسیدی به پوست شما) نتایج متفاوت خواهد بود. نتایج یک لایه برداری شیمیایی عمیق می تواند تا 10 سال دوام داشته باشد.

عوارض جانبی احتمالی شامل سوزش ، تورم و قرمزی است که بسته به قدرت پوست می تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد. لایه برداری شیمیایی متوسط ​​و عمیق می تواند منجر به عفونت های باکتریایی شود.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

  • هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از شیوه‌های درمانی ایمن و برای بسیاری از افراد بهترین روش جوانسازی پوست است. در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ نیازی به ایجاد برش، زخم، بخیه و مواردی از این دست وجود ندارد. دستگاه هایفوتراپی مستقیماً بر سطح پوست قرار می‌گیرد و امواج فراصوت منتشر شده از آن، بر لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. این امواج باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شوند که از اجزای ساختاری مهم پوست هستند.

با افزایش کلاژن سازی، پوست لیفت شده، سفت می‌شود و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود. خانم‌ها و آقایان ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند، بهترین کاندیدا برای هایفوتراپی هستند.

  • لیزر درمانی

در لیزر جوانسازی پوست از لیزر برای برداشتن لایه سطحی پوست یا گرم کردن پوست و ایجاد کلاژن جدید استفاده می کند.

درمان های لیزری پوست سطحی را از بین می برد و با یک تا دو هفته زمان, بهبود پیدا می کند. اگر از پوست خود در برابر آسیب بیشتر آفتاب محافظت کنید و بعد از آن مراقبت های ضد پیری پوست را دنبال کنید ، نتایج جوانسازی پوست با لیزر می تواند سالها دوام داشته باشد.

عوارض جانبی پوست با لیزر شامل سوزش ، خارش ، لایه برداری ، تورم و قرمزی است. پوست شما ممکن است احساس آفتاب سوختگی کند یا برای چند ماه صورتی باقی بماند. همچنین ممکن است ترشح یا تاول بزند.

  • بوتاکس

تزریق بوتاکس طبق آمار پرطرفدارترین روش‌ جوانسازی پوست است. در این روش سمی به نام بوتولونیوم به زیر پوست تزریق شده و باعث فلج شدن عضلات صورت می‌شود. بوتاکس بیشتر از این که یک روش درمانی باشد، پیشگیری کننده است. عضلات صورت وقتی که منقبض می‌شوند، خطوطی روی چهره ایجاد می‌کنند. با افزایش سن و تکرار حرکات عضلات، خطوط موقت به چین و چروک‌های دائمی تبدیل می‌شوند.

پس بوتاکس زمانی موثر است که چین و چروک‌های صورت هنوز دائمی نشده باشند. در این حالت بهترین روش جوانسازی پوست برای شما، تزریق بوتاکس است. این روش کم‌هزینه، ایمن و موثر است.

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

  • میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی است که در آن جراح زیبایی شما از ابزاری به نام درمارولر روی پوست شما استفاده می کند.

سوزن های ریز درمارولر پوست شما را می سوزاند و باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. کلاژن و الاستین پوست را سفت و محکم می کند و به بازگرداندن ظاهر جوان کمک می کند.

در طول روزها و هفته های پس از میکرونیدلینگ ، پوست شما ممکن است درخشان تر به نظر برسد. چندین ماه طول می کشد تا نتایج کامل ظاهر شود و چندین جلسه طول می کشد تا به نتایج ایده آل برسید.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ شامل لایه برداری ، کبودی ، خونریزی و عفونت باکتریایی است.

مزایای جوانسازی پوست:

جوانسازی پوست علاوه تأمین اهداف زیبایی و بازگرداندن جوانی، سبب پاکسازی پوست نیز می شود. روش های جوان سازی پوست کمک می کنند تا جای جوش و آکنه نیز از بین برود و این گونه لک ها روی پوست باقی نمانند.

یکی از مهمترین مزایایی که جوان سازی پوست با خود به ارمغان می آورد، بهبود کیفیت زندگی افراد است. جوان تر و زیباتر به نظر رسیدن، جذابیت افراد را بالا می برد و روحیه ی شادابی به آن ها می بخشد. 

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

بهترین و موثرترین روش برای کلاژن‌ سازی پوست:

کلاژن ماده ای ساختاری در بافت پوست است و عاملی برای صاف، سالم و جوان بودن پوست به شمار می رود. کلاژن به نوعی یکی از فراوان ترین انواع پروتئین در بدن انسان است و پیوستگی و چسبندگی بافت ها را تأمین می کند.

میزان تولید کلاژن با افزایش سن در بدن کاهش پیدا کرده و یکی از پیامد های آن ایجاد چین و چروک روی پوست است.

بیشتر روش های جوانسازی پوست صورت بر مبنای تحریک پوست به منظور کلاژن سازی بیشتر طراحی شده اند. به غیر از روش های جوانسازی، استفاده از کرم های موضعی حاوی کلاژن و همچنین داشتن تغذیه ی صحیح و نیز مصرف ویتامین های E و C به عنوان تحریک کننده ی تولید کلاژن، برای سلامت پوست و جوانسازی آن موثر واقع می شوند.

جمع بندی :

در این مقاله به بررسی بهترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست پرداختیم اما همیشه توجه داشته باشید که از پیری پوست خود جلوگیری کنید. جلوگیری از پیری پوست با مراقبت از پوست امکان پذیر می باشد. از همراهی شما ممنونیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما