تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیفت با نخ

هزینه لیفت صورت با نخ 1402+ مزایا ، نتایج و مدت زمان ماندگاری لیفت با نخ (اندولیفت یا لیفت با نخ )


تاریخ انتشار : 21 مهر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

هزینه و مزایای لیفت صورت با نخ ،همان گونه که می دانید، به دلیل بالا رفتن سن و سال چروک های ریز  درشتی در صورت افراد ایجاد می شود که برای آن ها ناخوشایند است. به علاوه با بالا رفتن سن، پوست صورت دچار افتادگی می شود که ظاهری نامناسب را به افراد می دهد.

به همین دلیل بسیاری از پزشکان و محققان در سرتاسر دنیا به دنبال راهکارهایی برای مبارزه با پیری پوست هستند. یکی از راهکارهایی که چندین سال است توجه بسیاری از پزشکان و زیبا جویان را به خود جلب کرده است، لیفت صورت با نخ است.

در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی موضوع هزینه و مزایای لیفت صورت با نخ بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

لیفت صورت با نخ چیست؟

همان گونه که می دانید، تا همین چند سال پیش تنها راه درمان افتادگی و شل شدگی پوست، جراحی لیفت صورت بود که البته به عنوان یک روش تهاجمی به کار می رفت. در واقع جراحی صورت، یک جراحی دشوار با خطرات بسیار و دوران نقاهت طولانی به حساب می آید که می توانند برای زیبا جویان دوران نقاهت بسیار آزار دهنده ای داشته باشد. البته لازم به ذکر است که روش ‌های جوانسازی بسیاری هستند که قدمتی طولانی دارند ولی نتایج اکثرشان قابل مقایسه با نتایج نهایی جراحی لیفت نبود. در واقع تنها راه رفع افتادگی پوست، حذف پوست اضافی به کمک تیغ جراحی بود.

در واقع جراحی لیفت با این که می ‌تواند به نتایج بسیار فوق العاده ای داشته باشد، خطرات بسیار و هم چنین هزینه‌ های بالایی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان یا علاقه ‌ای به رفتن زیر تیغ جراحی نداشته یا از لحاظ شرایط جسمی و روانی، توان انجام این کار را ندارند. حال که افراد معمولا از جراحی و خطرات آن دوری می کنند، پس چه راه هایی برای جوان سازی صورت وجود دارد؟!

پزشکان توانا و محققان با بررسی های بسیار روش ‌های مدرن‌ تر و کم ‌تهاجمی ‌تری برای لیفت صورت به وجود آوردند که لیفت صورت با نخ (Thread Lift) یکی از این روش های کم تهاجمی می باشد!

لیفت با نخ چیست؟

هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

لیفت صورت با نخ یک تکنیک کم تهاجمی محسوب می شود که برای از بین بردن چین و چروک ها و جوانسازی پوست کاربرد دارد. هزینه لیفت صورت با نخ پس از معاینه و مشاوره با پزشک تعیین می گردد زیرا هر فرد متناسب با سن و صورت خود نیاز به لیفت و استفاده از نخ دارد. اما به طور میانگین هزینه لیفت صورت با نخ بین ۴ تا ۵ میلیون تومان می باشد که بسته به عوامل مختلف متغیر است.

میزان و نوع مشکل وارده به پوست ، ناحیه درمان و نوع نخ استفاده شده از عواملی هستند که بر روی هزینه لیفت صورت با نخ اثر دارند.لیفت صورت با نخ توسط ۲ نوع نخ جذب شده و غیرقابل جذب انجام می شود. اگر از نخ های جذب شونده استفاده کنید بعد از مدتی جذب می شوند اما اثر آنها باقی می ماند اما در مورد نخ های غیر جذبی زیر پوست باقی می مانند و هزینه ی بیشتری نیز دارند.

عوامل موثر بر هزینه لیفت صورت با نخ کدام اند؟

هزینه خدمات زیبایی برای همه افراد مهم می باشد جراحی های زیبایی چند برابر تکنیک های کم تهاجم هزینه بر هستند. لیفت با نخ ، هایفوتراپی و اندولیفت به مراتب هزینه ی کمتری دارد اما برای ماندگاری نتیجه ها نیز باید چند وقت یکبار تمدید شوند. این که کدام تکنیک برای شما مناسب می باشد بسته به شرایط شما دارد شرایطی مانند :

  1. شرایط سنی افراد
  2. تعداد نخ های مورد نیاز
  3. کیفیت نخ های استفاده شده
  4. تجهیزات استفاده شده
  5. مهارت پزشک متخصص
  6. تکنیک منتخب برای لیفت صورت

قیمت بهترین مارک نخ لیفت صورت چقدر است؟

پر استفاده ترین نخ های لیفت PDO و قیمت بهترین مارک نخ لیفت صورت بسیار به صرفه هستند که با توجه به جنس ماده سازنده ، بسیار کم خط و در جذب سریع می باشد. همچنین می توان این نخ ها را به هم پیوند زد و شبکه سازی کلاژن ایجاد نمود. امنیت بالای این نوع از نخ لیفت باعث می شود تا این نخ به یکی از پر استفاده ترین محصولات برای لیفت پوست شناخته شود.

 

لیفت صورت با نخ و کشیدگی و جوانسازی پوست

مراقبت های مهم بعد از لیفت صورت با نخ

  • از ایجاد فشار مستقیم و مالش نواحی مورد نظر به مدت ۳ هفته بعد از انجام این روش دوری کنید.
  • به مدت ۱ تا ۲ هفته از انجام حرکات شدید نواحی مورد نظر پرهیز کنید
  • از انجام حرکات شدید ورزشی به مدت ۳ هفته خودداری کنید
  • داروهای تجویز شده را به موقع و سر وقت بخورید
  • از رفتن به سونا و استخر به مدت ۳ روز بعد از انجام این روش بپرهیزید
  • به مدت ۷-۱۰ روز غذاهای نرم و مایعات بخورید
  • از مصرف کرم های صورت یا آرایشی برای ۴۸ ساعت خودداری کنید
  • نوشیدنی ها را با نی مصرف کنید
  • از جویدن آدامس به مدت ۲ هفته اجتناب کنید
  • به مدت ۲ تا ۳ هفته از وارد آوردن فشار شدید و یا کشیدگی پوست صورت دوری کنید.

مدت زمان بهبود و ترمیم پوست چقدر می باشد؟

معمولا پس از گذشت سه تا ۷ روز از لیفت صورت با نخ بیمار می تواند به انجام فعالیت های روزانه خود بازگردد. پس از درمان ممکن است بیمار با تورم و کبودی کمی مواجه شود که امری طبیعی است و به تدریج برطرف می شود.

مزایای لیفت با نخ چیست؟

انواع لیفت با نخ کدام است؟

در این روش جوانسازی پوست با استفاده از نخ ‌های فلزی داربستی را در زیر پوست خواهیم ساخت. ضخامت این نخ‌ها در حد یک تار مو می باشد. نخ‌ ها ممکن است از فلزات گران قیمت مانند پلاتینیوم، طلا یا فیبرهای سنتتیک مثل پلی ‌استر یا کاپرون یا ترکیبی از پلیمرهای صنعتی با سایر مواد باشد.

باید بدانید که لیفت صورت به وسیله نخ، با استفاده از 3 نوع نخ مختلف انجام می شود که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت:

  • نخ ‌های جذبی

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که نخ‌ ها بعد از مدتی جذب بدن خواهند شد و جذب آن ها برای سلامتی شما هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آورد. در کل نخ ها از موادی زیست سازگار ساخته شده ‌اند که با محیط زیست مناسب است. یعنی بافت ‌های بدن انسان به آن ‌ها واکنش نشان نخواهند داد. سلول ‌های پوست در مجاورت داربست تشکیل شده از این نخ‌ ها تقسیم و مستقر خواهند شد. به همین دلیل حتی بعد از جذب نخ‌ها اثرات آن ماندگار و قابل خواهد بود.

  • نخ ‌های غیر قابل جذب

می توان اذعان داشت که نخ‌ های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک در این دسته قرار خواهند گرفت. این نخ ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست باقی خواهند ماند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست مورد استفاده قرار می گیرند. مثلاً برای لیفت خیلی قوی گردن از این گونه نخ ها استفاده می شود.

  • نخ ‌های ترکیبی

باید بدانید که نخ های ترکیبی به این صورت هستند که بخشی از مواد آن ‌ها جذب پوست شده و بخشی از نخ به شکل تکه ‌های ریز ریز در زیر پوست باقی می ‌ماند. معروف ‌ترین نخ ‌های این چنینی، نخ‌ های سیلهوئت اینستالیفت (Silhouette instalift) می باشند.

ساختار این نخ‌ ها به این شکل است که خودشان جذب پوست شده ولی در طول آن تکه ‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌ شوند و همیشه در زیر پوست باقی می ‌مانند. البته این مخروط‌ها بسیار کوچک‌اند و از بیرون دیده نمی‌شوند. کمی هم که بگذرد، دیگر زیر پوست احساسشان نخواهید کرد. اما مشکلی که دارند این است که بعد از جایگذاری، به سختی می ‌توان آن ها را تکان داد.

هزینه لیفت با نخ چقدر است؟

مزایای لیفت صورت با نخ چیست؟

هزینه و مزایای لیفت صورت با نخ ، لیفت صورت با نخ یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از افتادگی پوست و حتی درمان آن می باشد. بسیاری از پزشکان این روش را توصیه می کنند به دلیل آن که لیفت صورت با نخ از مزایای بسیاری برخوردار است. از جمله مزایای لیفت صورت با نخ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. لیفت صورت با نخ و نتایج طبیعی آن

لازم به ذکر است که مهم ‌ترین مزیت لیفت با نخ این است که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی دارد.  به عنوان مثال بعد از جراحی‌ های لیفت، پوست صورت به گونه ای خواهد شد که انگار آن را کشیده ‌اند. در این حالت انحنای طبیعی صورت شما از بین خواهد رفت و حجم برخی بخش ‌ها مانند گونه یا لب ‌ها کاهش چشم گیری می‌ یابد.

درباره لیفت با نخ هرگز به این صورت نمی باشد و ویژگی ‌های اصلی صورت حفظ می گردد. نخ ‌ها با ظرافت هرچه تمام تر مشکلات صورت را برطرف کرده و جلوه‌ پوست را زیبایی می ‌بخشند.

  1. ایمنی بالا لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ ایمنی بسیار بالایی داشته و هرگز به شما آسیب نخواهند رساند، به صورتی که از لیفت با نخ می ‌توانیم در نواحی ابرو یا پلک‌ها نیز استفاده کنیم و مثلاً پلک ‌های افتاده را لیفت کنیم. برخلاف سایر روش ‌های لیفتینگ که در بسیاری از نقاط صورت نمی ‌توانند اجرا بشوند، لیفت با نخ را می توانیم در حساس‌ ترین نواحی هم مورد استفاده قرار دهیم. بررسی ‌های علمی و پزشکان نشان می دهد که اگر لیفت با نخ در محیط کلینیکی و توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچ عارضه و خطری ندارد. بنابراین شما عزیزان برای انجام این روش به کلینیک های معتبری که در این زمینه وجود داند، مراجعه فرمایید.

  1. ریکاوری بسیار سریع

باید بدانید که دوره‌ نقاهت یا ریکاوری حداکثر ۵ روز طول می ‌کشد. برخلاف جراحی لیفت، در این مدت نیاز به مراقبت‌ های ویژه ‌ای ندارید و می‌ توانید به کارهای روزمره خود مشغول شوید. اما رفتن به سرکار، رویدادهای اجتماعی یا ورزش را تا مدتی به شما توصیه نخواهیم کرد.

  1. هیچ اثری از درمان لیفت صورت با نخ باقی نمی ‌ماند

همان گونه که اشاره کرده ایم، در مدت ۵ تا ۷ روز که دوره‌ی نقاهت خود را طی خواهید کرد تقریباً تمام نشانه ‌های انجام لیفت با نخ در این مدت ناپدید خواهند شد. نکته‌ دیگر این است که نخ ‌ها در زیر لایه‌های عمقی پوست قرار می‌ گیرند، پس با چشم غیرمسلح دیده نمی ‌شوند. سوراخ ‌هایی که پزشکان برای وارد کردن نخ ایجاد می کنند، کوچک هستند و اصلاً دیده نخواهند شد.

  1. مقرون به صرفه بودن لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ در مقایسه با جراحی لیفت هزینه‌ بسیار کمتری دارد و جزء روش های کاملا مقرون به صرفه می باشد. جراحی لیفت نیاز به بی ‌هوشی عمومی، اتاق عمل بیمارستانی، تیم کامل جراحی و شرایط بستری دارد. دردسرهایی که در لیفت با نخ وجود ندارند و باعث تفاوت قیمت چشمگیر این دو روش می ‌شود.

لیفت با نخ در چه جاهایی کاربرد دارد

معایب لیفت صورت با نخ کدام است؟

لاوه بر مزایای بسیار خاصی که این روش دارد، باید اشاره شود که لیفت صورت با نخ نیز دارای معایب بسیاری می باشد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • لیفت صورت با نخ تغییرات محدود آن

بسیاری از زیبا جویان به دنبال پوستی طبیعی یا تغییرات طبیعی نیستند و می خواهند که تغییرات بسیاری داشته باشند بنابراین لیفت صورت با نخ برای این گونه افراد مناسب نخواهد بود، به دلیل آن که بسیار طبیعی است! طبیعی بودن نتایج لیفت بیشتر به خاطر این است که در این روش نمی‌توانیم تغییرات بنیادی و جدی در پوست ایجاد کنیم.

در جراحی لیفت ، عضلات و بافت‌های زیرجلدی تغیرات عمده ایجاد می ‌شود. این کارها را نمی‌ توانیم در لیفت با نخ انجام دهیم. در این روش صرفاً می ‌توانیم با حفظ ساختار اصلی پوست، تغییراتی در انحنای سطحی صورت ایجاد نماییم. برای همین این روش جوان‌سازی را بیشتر به مراجعین جوان‌تر (بین ۲۰ تا ۵۰ سال) توصیه خواهیم کرد.

  • ماندگاری پایین لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ ماندگاری بالایی ندارد و معمولا پس از چند ماه از بین خواهد رفت. در صورتی که جراحی لیفت یک روش تقریبا دائمی به حساب می آید.

لیفت صورت و گردن با نخ

نتایج و ماندگاری لیفت با نخ چقدر می باشد؟

باید بیان شود که لیفت با نخ در مقایسه با جراحی ‌های تهاجمی‌تر، ماندگاری بسیار کمتری دارد. جراحی لیفت ممکن است ۵ یا ۱۰ سال ماندگاری داشته باشد. در سوی دیگر، لیفت با نخ‌ های جذبی معمولاً ۱ یا ۲ سال ماندگاری دارند و بعد از این مدت باید دوباره‌ لیفت را انجام بدهیم تا نتایج حفظ شوند.

لازم به ذکر می باشد که اساس لیفت با نخ بر تحریک کلاژن‌سازی استوار خواهد بود. باید توجه داشت که در این روش از نخ ‌های جذبی یا نیمه جذبی استفاده می ‌کنیم به دلیل آن که نخ ‌های دائمی عوارض بسیار زیادی دارند و در موارد خیلی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. نخ‌ های جذبی و نیمه جذبی ظرف حداکثر یک ماه جذب پوست می ‌شوند. بافت پوست نخ ‌های جذب شده را با رشته ‌های کلاژن جایگزین می ‌کند. پروتئین ‌های کلاژن اجزای ساختاری پوست هستند که قوام و سفتی پوست را می سازند.

به نکات و موارد زیر توجه فرمایید:

  • کلاژن ‌های پوست دائماً در حال تخریب و ساخته شدن هستند. به همین دلیل ماندگاری دائمی ندارند.
  • در روش ‌های مختلف جوانسازی غیرتهاجمی مثل لیفت با نخ، هایفوتراپی و اندولیفت، کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کنیم.
  • کلاژن‌ های جدیدی که توسط لیفت با نخ و روش های غیر تهاجمی ساخته می ‌شوند، به پوست حجم می‌ دهند، کانتور صورت را اصلاح می‌کنند و کاری می‌کنند که ۱۰ سال جوان‌تر شوید.
  • کلاژن ‌های جدید می ‌توانند تا حداکثر ۲ سال پایداری داشته باشند و در این مدت اندک اندک تخریب می شوند. بعد از این که کلاژن‌ها تخریب شوند، اثرات لیفت با نخ یا سایر روش ‌های لیفتینگ کم ‌تهاجمی ناپدید خواهد شد. البته جای نگرانی نیست و می ‌توانید دوباره برای تمدید اثرات همان درمان یا درمان مشابه را دریافت نمایید.

هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

انتخاب بین جراحی لیفت و لیفت با نخ:

هزینه و مزایای لیفت صورت با نخ ، بسیاری از شما در یک دو راهی قرار دارید که نمی دانید از لیفت صورت با نخ استفاده کنید یا از روش جراحی برای از بین بردن چین و چروک های خود بهره ببرید. باید اشاره شود که چند عامل وجود دارد که می‌تواند بر انتخاب شما موثر باشد و در زیر به بررسی آن ها پرداخته ایم:

رفع چین و چروک و افتادگی با لیفت صورت

انتخاب بین لیفت با نخ، اندولیفت و هایفوتراپی:

حال باید بیان کنیم که اندولیفت بهتره یا لیفت با نخ . سه روش های ذکر شده در بالا، روش‌های نوین لیفتینگ پوست به حساب می آیند که امروزه در سرتاسر دنیا از آن ها استفاده می شود. این سه روش بدون جراحی یا اصطلاحاً کم‌ تهاجمی هستند. عوارض و خطرات کمی دارند و می ‌توانند به اندازه‌ جراحی موثر باشند.

به طور کلی علم پزشکی به سمت توسعه‌ روش‌ های کم‌ تهاجمی در حرکت است. ما هم سعی داریم تا حد ممکن از روش ‌های تهاجمی دوری کنیم. هزینه‌ های بالا، بار درمانی سنگین، عوارض و خطرات زیاد روش ‌های تهاجمی باعث شده ‌اند که محبوبیت ‌شان در بین پزشکان و بیماران به شدت کاهش پیدا کند.

اندولیفت:

از جمله موارد بسیار مهمی که درباره این روش وجود دارد، به شرح زیر است:

  • در اندولیفت از فیبرهای نوری ویژه و تکنولوژی لیزر برای جوانسازی و لیفت استفاده می‌ کنیم.
  • در این روش فیبرهای بسیار نازکی را به زیر پوست می ‌فرستیم و نور لیزر را به بافت ‌های زیرین می ‌تابانیم.
  • لیزر آسیب ‌های جزئی و کنترل شده ‌ای را در پوست ایجاد کرده و ساختارهای عمقی را وادار به کلاژن سازی می نماید. اگر لیزر را به نواحی صحیح بتابانیم، می ‌توانیم لیفت موثری انجام بدهیم.
  • اندولیفت می ‌تواند به اندازه‌ لیفت با نخ یا حتی بیشتر موثر باشد. خطرات و عوارض این روش کمتر از لیفت با نخ بوده و دوره‌ی ریکاوری آن ۲ روز است.
  • کلاژن ‌سازی در روش اندولیفت موثرتر است، برای همین ممکن است ماندگاری این روش در برخی از بیماران بیشتر از لیفت با نخ باشد.

لیفت با نخ یا هایفوتراپی

هایفوتراپی:

از جمله نکاتی که درباره این روش وجود دارد به شرح زیر می باشد:

  • هایفوتراپی یکی از نوین‌ترین روش‌ های جوانسازی است که با استفاده از امواج ایمن فراصوت انجام می ‌شود.
  • در این روش امواج فرا صوت در لایه ‌های عمقی پوست آسیب‌ های جزئی و انتخابی ایجاد می‌ کنند و مثل اندولیفت یا لیفت با نخ، کلاژن سازی پوست را تحریک می‌ کنند.
  • لیفت صورت محبوب ‌ترین کاربرد هایفوتراپی است که مورد تایید سازمان FDA هم قرار گرفته است.

هزینه و مزایای لیفت صورت با نخ ، مهم‌ترین اثر هایفو روی لایه ‌ای است که به اختصار SMAS نامیده می‌شود. این لایه در بین عضلات و چربی عمقی قرار گرفته و دقیقاً همان لایه‌ای است که در جراحی لیفت صورت روی آن کار شده و سفت می ‌شود. به این ترتیب اثر هایفو دقیقاً مشابه اثری است که جراحی لیفت بر پوست می ‌گذارد. هایفوتراپی در کاندیدای مناسب این روش می‌تواند موثرتر از لیفت با نخ یا اندولیفت باشد.

تاثیر سن بر ماندگاری لیفت نخ :

بهترین سن برای انجام لیفت با نخ از سی تا پنجاه سالگی است. برای سنین بالاتر و یا پوست هایی که افتادگی شدید دارند جراحی لیفت صورت و یا ترکیبی از جراحی و لیفت با نخ توصیه می شود . هرچند لیفت با نخ برای افراد بالای ۵۰ سال سن بیشتر مناسب می باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما