تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

درمان چین و چروک دور چشم

راهکارهای درمان چین و چروک دور چشم (خطوط پنجه کلاغی)


تاریخ انتشار : 18 مهر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

بسیاری از افراد از چین و چروک های صورت و خطوط پنجه کلاغی چشم ها و قسمت های مختلف بدن خود ناراضی اند و به دنبال راهی برای درمان آن هستند. باید بیان شود که با افزایش سن چین و چروک ها در سطح بدن به خصوص صورت نمایان می شود که برای بسیاری از افراد ظاهری ناخوشایند دارد. چین و چروک عارضه‌ای نه ‌چندان خوشایند می باشد که می تواند زیبایی چهره شخص را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کاهش اعتماد به ‌نفس او شود.

نکته ای که باید بدانید، این است که وجود چین و چروک همواره نشانه افزایش سن نیست و می توان آن را در افراد جوان نیز مشاهده کرد. همین مسئله باعث شده است که پزشکان به فکر ایجاد روش ‌های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک ‌ها بیفتند.

یکی از چین و چروک هایی که ظاهری نامتناسب دارد، چین و چروک پنجه کلاغی است که در اطراف چشم دیده می شود. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی راهکارهای درمان چین و چروک دور چشم بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

خطوط پنجه کلاغی چیست؟

باید بیان شود که خطوط پنجه کلاغی چین و چروک‌ های ریزی هستند که در اطراف چشم دیده شده و ممکن است به دلیل عدم مراقبت صحیح از پوست، در افراد جوان نیز دیده شوند.

این خطوط از اولین چروک ‌هایی هستند که در صورت اشخاص نمایان خواهند شد و احتمال رخداد آن‌ها در سنین پایین نیز بسیار زیاد می باشد. خطوط پنجه کلاغی از اولین نشانه‌های پیری پوست هستند. به همین دلیل افراد به‌ خصوص خانم ‌ها تمایل دارند که آن ‌ها را درمان کرده و از بین ببرند.

روش های بسیار متفاوتی برای از بین بردن چین و چروک های پنجه کلاغی وجود دارد که برخی از این روش ها می توانند بسیار موثر واقع شوند. لازم به ذکر است که این خطوط در اطراف عضو حساسی مانند چشم ایجاد شده و همین موضوع حساسیت ‌ها بر روی روش ‌های درمان آن‌ ها را بیشتر خواهد کرد.

پزشکان اذعان دارند که شیوه‌ های درمان این خطوط باید کاملا ایمن و مناسب باشد و نباید آسیبی به چشم‌ ها و سیستم بینایی وارد شود، به همین دلیل در این راستا روش های بسیاری به وجود آمده اند.

راهکارهای درمان خطوط دور چشم

درمان خطوط پنجه کلاغی :

اولین چروک هایی که در صورت ما نمود پیدا می کنند خطوط پنجه کلاغی یا چروک های اطراف چشم هستند. این چروک ها به ویژه برای خانم ها ناخوشایند هستند و زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهند. راه های مختلفی وجود دارد که می تواند از ایجاد این چروک ها پیشگیری کرد یا آنها را به تعویق انداخت و یا اینها را درمان کرد که در این مقاله به توضیح آن پرداخته ایم.

دلیل ایجاد خطوط پنجه کلاغی چیست؟

همان گونه که اشاره کرده ایم، خطوط پنجه کلاغی خطوط بسیار ریزی هستند که در اطراف چشم‌ ها نمایان می شوند. این خطوط در ابتدا و در سنین پایین ‌تر که خاصیت ارتجاعی و انعطاف ‌پذیری پوست بیشتر است، تنها در صورت خندیدن، گریه کردن، صحبت کردن یا حرکت دادن لب و دهان دیده می شوند و بلافاصله بعد از برگشت صورت به حالت طبیعی از بین می روند.

با گذشت زمان و افزایش سن، زمانی که سلول‌ های پوست دیگر قادر نیستند انعطاف لازم برای آن را فراهم نمایند، این خطوط عمیق ‌تر شده و به شکل چین و چروک در اطراف چشم‌ ها دیده می ‌شوند که به اصطلاح به این چین و چروک ها، خطوط پنجه کلاغی نیز اطلاق می شود.

از اصلی‌ترین دلایل ایجاد خطوط پنجه کلاغی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بالا رفتن سن و تغییر ساختار پوست در اثر کاهش مواد مغذی مورد نیاز آن

این موضوع باعث می‌شود که خطوط ریزی در اطراف چشم ‌ها ایجاد شوند که می ‌توانند هشداری برای آغاز روند پیری پوست و بروز چین و چروک ‌های بیشتر باشند.

  • دلیل اصلی ایجاد خطوط پنجه کلاغی در جوانان است، عدم مراقبت صحیح از پوست است.

جوانان باید بتوانند به بهترین شکل ممکن است از پوست صورت خود مراقبت کنند. اگر در صورتی‌ که برای مدتی طولانی بدون استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب با کیفیت و پوشش مناسب در معرض نور خورشید قرار بگیرید، زمینه را برای شروع آسیب در پوست و ایجاد خطوط پنجه کلاغی آماده کرده ‌اید. این خطوط ممکن است به دلیل تکرر بعضی حرکات نظیر خنده یا گریه و باز کردن بیش ‌از حد دهان که باعث ایجاد حرکاتی در گوشه‌ های چشم می شود نیز نمایان گردد.

چروک زیر چشم در جوانی :

چروک زیر چشم در جوانی می تواند بسیار آزاردهنده باشد و اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد دلایل اصلی چروک زیر چشم در جوانی عبارتند از :

  1. مصرف دخانیات همچون سیگار و قلیان
  2. پرتو فرابنفس خورشید
  3. سبک زندگی مانند خوابیدن به شکم ، اخم ، خنده
  4. حساسیت و التهاب چشم
  5. مصرف بیش از حد مواد غذایی قندی

چگونگی ایجاد خطوط پنجه کلاغی دور چشم

راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی:

بهتر است قبل از آن‌که به دنبال پیدا کردن روشی برای از بین بردن این خطوط بگردید، از ابتدا از ایجاد آن ‌ها جلوگیری نمایید. منظور از جلوگیری کردن مراقبت از پوست خود به بهترین شیوه ممکن است. اگر شما بتوانید از پوست خود مراقبت کنید و به آن رسیدگی نمایید، به طور قطع میزان چین و چروک در صورت شما به حداقل مقدار خود خواهد رسید. باید بدانید که ایجاد این خطوط اجتناب ‌ناپذیر می باشد. اما با روش ‌هایی می‌ توان از بروز زود هنگام آن ‌ها در سنین جوانی جلوگیری به عمل آورد. به نکات و موارد مهم زیر توجه فرمایید:

  • آب‌ رسانی به پوست و حفظ رطوبت آن یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی و دیگر آسیب‌ های پوستی است.
  • شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. با استفاده از عینک‌های دودی مناسب، کرم‌های ضد آفتاب دور چشم و پوشیدن کلاه نقاب‌دار در روزهای آفتابی می‌توانید از چشمان خود در برابر ایجاد این چین و چروک‌های ریز حفاظت کنید.
  • همان‌قدر که مصرف سیگار و قلیان آسیب ‌زننده است، قرار گرفتن در معرض دود آن ‌ها نیز به پوست شما آسیب خواهد رساند. پس اگر فردی معتاد به سیگار و قلیان در خانواده خود دارید، در زمان مصرف این مواد از او دوری کنید و در محلی سالم و تمیز قرار بگیرید.

روش درمان چین و چروک دور چشم کدام اند؟

پیشگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی:

بهتر است قبل از آنکه دنبال درمان از بین بردن آن باشید از ابتدا از ایجاد آن جلوگیری کنید . شما می توانید با روش هایی از بروز زود هنگام آن در سنین جوانی جلوگیری کنید.آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن یکی از مهم ترین عوامل ایجاد خطوط پنجه کلاغی و دیگر آسیب های پوستی است. به اندازه کافی آب بنوشید تا پوستتان خشک نشود. خشکی پوست صورتتان را زودتر چروک می کند.

پیشگیری از خطوط پنجه کلاغی با استفاده از ویتامین E :

می توانید برای تامین ویتامین ای مورد نیاز بدنتان از مواد غذایی مانند گوجه فرنگی ، فندق ، پسته ، بادام ، تخمه آفتابگردان استفاده کنید. همچنین می توانید زیر نظر پزشک از قرص ویتامین e استفاده نمایید و یا اینکه هر شب قبل از خواب روغن ویتامین e را به دور چشم خود ماساژ دهید . ویتامین e می تواند از ایجاد خطوط جدید جلوگیری کند و خطوط ریز زیر چشم را نیز از بین ببرد.

استفاده از کرم دور چشم :

پوست اطراف چشم بافت نازک و حساسی دارد. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در این ناحیه ، از کرم های دور چشم استفاده کنید. از کرم هایی استفاده کنید که مواد مغذی دارند و پوست را به خوبی آبرسانی می کنند. به طور کلی بهترین زمان استفاده برای جلوگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی شروع دهه بیست سالگی است.

از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید:

خوابیدن طولانی مدت با صورت بر روی بالش های نخی ، موجب کشیدگی پوست می شود و روند ایجاد چین و چروک های صورت و ناحیه اطراف چشم را تسریع می بخشد. بنابراین برای تعویق انداختن روند پیری پوست و جلوگیری از ایجاد این خطوط سعی کنید تا حد ممکن به پشت بخوابید و از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

روش ‌های خانگی برای درمان خطوط پنجه کلاغی:

برای جلوگیری از چین و چروک های پنجه کلاغی، درمان خانگی وجود دارد که می تواند کمک شایانی نماید. نکته بسیار مهم درباره درمان ‌های خانگی که در ادامه این بخش معرفی می‌ کنیم این است که این درمان ‌ها تنها برای رفع خطوط پنجه کلاغی مناسب نیستند. شما می‌ توانید از آن ‌ها برای درمان چین و چروک در دیگر قسمت ‌های چهره و حفظ سلامت عمومی پوست نیز استفاده نمایید.

توجه کنید که برای این که این روش ‌های درمانی به ‌طور خاص بر روی خطوط پنجه کلاغی تاثیر بگذارند، و آن هم استفاده از ماسک های صورت مختلف است. باید ماسکی را که می ‌سازید روی همین خطوط قرار دهید. نکته دیگر اینکه در زمان شستن ماسک هیچ فشاری به چشم‌ ها وارد نکنید و خیلی آرام پوست خود را ماساژ دهید تا ماسک به ‌طور کامل تمیز شود.

از جمله روش های مهم خانگی برای جلوگیری و درمان خطوط پنجه کلاغی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. استفاده از ماسک خیار

ماسک خیار از قدیم یکی از ماسک ‌های محبوب برای پوست بوده است که افراد بسیاری از آن استفاده می کردند. برای استفاده از این ماسک طبق دستور زیر عمل کنید:

  • برای درمان خطوط پنجه کلاغی با خیار باید آن را به شکل پوره درآورید.
  • این پوره را روی اطراف چشم خود قرار داده و صبر کنید تا کاملا خشک شود.
  • بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

توجه کنید که باید تکه‌ های خشکیده خیار را با ملایمت از روی پوست خود جدا کنید.

  1. استفاده از ماسک سفیده تخم ‌مرغ

لازم به ذکر می باشد که پروتئین فراوان موجود در سفیده تخم ‌مرغ به از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کمک زیادی می ‌کند و بعلاوه برای سفت شدن کل پوست نیز مفید است. این ماده با تامین پروتئین مورد نیاز پوست و کمک به بازسازی و ترمیم لایه‌ های زیرین آن، چین و چروک‌ های ریز اطراف چشم را از بین خواهد برد. برای تهیه ماسک سفیده تخم‌مرغ، طبق دستور زیر مل فرمایید:

  • سفیده را از زرده جدا کرده و آن را آن‌ قدر هم بزنید تا کف کند.
  • کف حاصل را بر روی خطوط پنجه کلاغی بکشید و حدود ده دقیقه صبر کنید.
  • سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

توجه کنید که این کار باید به‌صورت منظم هفته‌ای دو بار انجام شود. در زمان قرار دادن سفیده تخم‌مرغ در اطراف چشم، مراقب باشید که این ماده وارد چشم ‌ها نشود.

  1. استفاده از ماسک آلوئه ورا

باید بیان شود که ژل شفاف موجود در میان گیاه آلوئه ورا یک معجزه واقعی برای پوست به حساب می آید. خواص درمانی این ژل به رفع انواع مشکلات پوستی از جمله چین و چروک ‌های ریز اطراف چشم و دهان کمک زیادی می‌کند. برای اینکه معجزه آلوئه ورا را ببینید، هر شب مقدار از ژل را به مدت 20 دقیقه روی خطوط پنجه کلاغی قرار دهید و سپس پوست را با آب سرد یا ولرم بشویید و پس از مدت کوتاهی تغییرات را مشاهده کنید.

  1. ماسک گوجه ‌فرنگی و تأثیر آن در رفع چین و چروک:

در ابتدا باید بیان شود که اگر نسبت به گوجه ‌فرنگی حساسیت نشان می ‌دهید و با خوردن آن احساس خارش یا سوزش دارید، هرگز این راهکار درمانی را امتحان نکنید. اما اگر نسبت به آن حساسیت تدارید، می توانید به راحتی از این راهکار استفاده کرده و از نتایج آن شگفت زده شوید. برای استفاده از ماسک گوجه فرنگی به نکات زیر توجه کنید:

  • گوجه ‌فرنگی را آب بگیرید و یک قاشق غذاخوری از آن را با یک عدد زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید.
  • این مخلوط را با احتیاط به نواحی اطراف چشم بمالید
  • بعد از 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.
  1. روغن نارگیل و رفع چروک های صورت:

این روغن و دیگر روغن ‌های گیاهی نظیر روغن بادام، کنجد و… اثرات درمانی زیادی برای پوست دارند و پزشکان به مصرف آن ها (در حد و اندازه مناسب) توصیه کرده اند. با مالیدن و ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی خطوط پنجه کلاغی می ‌توانید آن ‌ها را کمرنگ ‌تر کرده و حتی در موارد خفیف ‌تر آن ها را به ‌صورت کامل از بین ببرید. این روغن را هر شب قبل از خواب در اطراف چشم خود بمالید و صبح بعد از بیدار شدن با آب سرد آن را بشویید. پس از مدت کوتاهی شاهد محو شدن خطوط پنجه کلاغی خواهید بود.

  1. استفاده از آووکادو

لازم به ذکر می باشد که آووکادو یکی از منابع اصلی ویتامین ‌های A، E و C است که به حفظ سلامت پوست کمک بسیاری خواهد کرد. ترکیب این میوه با آلوئه ورا می‌تواند به رفع خطوط پنجه کلاغی کمک زیادی بکند. برای ساخت این ماسک به نکات زیر توجه کنید:

  • باید قسمت نرم آووکادو را کاملا له کنید.
  • له شده آووکادو را با آب آلوئه ورا مخلوط کنید.
  • این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  1. استفاده از ماسک شیر:

لازم به ذکر می باشد که نوشیدن شیر به تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست و حفظ سلامت آن کمک شایانی می کند. اما نمی ‌توان نوشیدن آن را یک راهکار درمانی برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی دانست و باید راهکار دیگری معرفی کرد. برای اینکه شیر به رفع این خطوط کمک کند، می توانید از نکات زیر اشتفاده کنید:

  • باید آن را با استفاده از پنبه به ‌آرامی روی خطوط اطراف چشم بکشید و بعد از 10 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • اگر کمی روغن بادام به شیر اضافه کنید، تاثیر آن بیشتر هم خواهد شد. بهتر است این کار را به‌ صورت روزانه انجام دهید.

درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم

روش های کلینیکی و پزشکی نوین برای درمان خطوط پنجه کلاغی:

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که راهکارهای خانگی برای درمان خطوط پنجه کلاغی بسیار عمیق یا خطوطی که در اثر افزایش سن ایجاد شده‌اند، موثر نخواهند بود. به همین دلیل در موارد شدیدتر بهتر است از راهکارهای درمانی کلینیکی و پزشکی نوین استفاده شود. برای درمان این خطوط با استفاده از روش‌های کلینیکی، باید نوع آن‌ ها تشخیص داده شود و بر اساس آن درمان شروع گردد. این خطوط معمولا دو نوع هستند که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  • خطوطی که در اثر خندیدن یا گریه کردن یا دیگر حرکات چهره خود را نشان می‌دهند و در حالت عادی دیده نخواهند شد.
  • خطوطی که به‌ صورت عادی و بدون نیاز به حرکت دادن صورت قابل روئیت هستند.

با توجه به این موارد و شرایط فردی بیمار نظیر سن و سال، سوابق پزشکی، میزان آسیب، سابقه درمان خطوط پنجه کلاغی و… پزشک بهترین راهکار درمانی را به شخص پیشنهاد می ‌دهد. توجه کنید که در درمان خطوط پنجه کلاغی با استفاده از راهکارهای کلینیکی، تخصص و تجربه پزشک و اعتبار کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، بسیار مهم است. درواقع شما باید برای انجام تمامی امور زیبایی خود به یک پزشک حاذق در این زمینه مراجعه فرمایید تا بتواند بدون هیچ گونه آسیبی به درمان چین و چروک های شما بپردازد. بنابراین قبل از اقدام برای درمان به اندازه کافی برای تحقیق درباره کلینیک و پزشک وقت بگذارید. مطمئن باشید که این وقت هیچ‌ گاه هدر نرفته است.

تزریق بوتاکس برای چین و چروک دور چشم

از جمله راهکارهای کلینیکی برای از بین چروک های پنجه کلاغی شامل موارد زیر اشت:

  • تزریق بوتاکس و از بین رفتن چروک پنجه کلاغی

می توان اذعان داشت که بوتاکس یکی از روش ‌های مطمئن برای از بین بردن انواع چین و چروک چهره از جمله خطوط پنجه کلاغی می باشد. این روش اثر گذاری بسیار سریع و عوارض بسیار کمی دارد و می‌ تواند برای درمان خطوط خفیف تا متوسط مورد استفاده قرار گیرد. یکی از دلایل ایجاد خطوط پنجه کلاغی، حرکت ‌های متوالی عضلات اطراف چشم در اثر خندیدن، گریه کردن یا صحبت کردن می باشد. این حرکات باعث انقباض و انبساط متعدد عضلات حلقوی اطراف چشم شده و خطوط پنجه کلاغی را می سازند. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره بوتاکس و از بین رفتن چین و چروک های پنجه کلاغی وجود دارد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ترکیبات بوتاکس حرکت عضلات را محدودتر خواهد کرد و از همین طریق از بروز چین و چروک جلوگیری به عمل می آورد.
  • تزریق بوتاکس به اطراف چشم از انقباض و انبساط ماهیچه ‌ها جلوگیری می ‌کند و سبب بهبود چروک ‌های موجود در این ناحیه خواهد شد.
  • لازم به ذکر است که بوتاکس خاصیت پرکنندگی ندارد. بنابراین نمی ‌توان گفت که استفاده از این درمان باعث پر شدن خطوط و از بین رفتن آن ‌ها می ‌شود.
  • تزریق بوتاکس تا حدی عمق این خطوط را کاهش می‌ دهد و تا حدی بر روی فرم ابروها نیز تاثیر گذاشته و باعث بالا رفتن آن ‌ها می ‌شود.
  • در دفعات اول تزریق، ماندگاری این روش بین 4 تا 6 ماه است. اما با گذشت زمان ماندگاری آن کمی بیشتر خواهد شد.
  • زمان ماندگاری بوتاکس به یک سال نخواهد رسید و بهتر است قبل از اینکه اثرات تزریق قبلی به ‌طور کامل از بین بروند، برای تمدید آن اقدام فرمایید.

بوتاکس روشی بسیار کم‌خطر است و اثرات آن خیلی زود قابل مشاهده هستند. پزشکان معمولا این روش را برای درمان خطوطی استفاده می‌ کنند که در حالت عادی مشخص نبوده و با خندیدن یا حرکت دادن چهره خود را نشان می دهند.

درمان چروک دور چشم با لیزر

  • تزریق ژل، روشی موثر برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی:

تزریق ژل یکی دیگر از روش ‌های کم تهاجمی پرطرفدار برای درمان چین و چروک‌ها و فرم دهی به چهره است. اثرات تزریق ژل در مدتی کوتاه و بدون بروز عارضه خاصی خود را نشان می‌ دهند. به همین دلیل فیلر یا ژل‌های پرکننده یکی از بهترین گزینه ‌ها برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی به حساب می آیند. از جمله نکاتی که در رابطه با این روش باید بدانید، به شرح زیر می باشد:

  • پر کردن چین و چروک‌ها با استفاده از ژل، حالت چهره را حفظ کرده و آن را جوان ‌تر می ‌کند.
  • در حال حاضر از مواد مختلفی برای تزریق ژل استفاده می ‌شود. انتخاب این مواد بر عهده پزشک متخصص است و به شرایط بیمار و شدت آسیب بستگی دارد.
  • مدت زمان ماندگاری تزریق ژل بین 9 تا 18 ماه است. این زمان نیز به دلیل تفاوت در شرایط بیماران مختلف و مواد مورداستفاده متفاوت خواهد بود.
  • میکرودرم ابریژن و از بین بردن چروک های دور چشم:

یکی از دلایل ایجاد چین و چروک‌ های ریز در نواحی مختلف صورت، جمع شدن لایه ‌های مرده و افزایش ضخامت پوست می باشد. می توان اشاره داشت که میکرودرم ابریژن یکی از روش ‌های لایه ‌برداری است که با استفاده از پودر اکسید آلومینیوم لایه‌های مرده پوست را برداشته و تنفس پوست و خون‌ رسانی به آن را تقویت می ‌کند. همین موضوع باعث تحریک کلاژن‌ های پوستی و تقویت ساختار پوست شده و با ترمیم لایه‌های زیرین به رفع چروک‌ های ریز ایجاد شده در ناحیه اطراف چشم و دیگر نواحی چهره کمک خواهد کرد. باید بدانید که این روش را به‌طور خاص برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی استفاده نمی‌ کنند. از جمله موارد و نکات مهمی که در رابطه با این روش باید بدانید، به شرح زیر است:

  • پزشک با استفاده از دستگاه مخصوصی پودر اکسید آلومینیوم را روی کل پوست پخش می‌ کند و سپس با استفاده از همان دستگاه آن را جمع می ‌کند.
  • تاثیر این ماده بر روی سلول‌های پوستی باعث برطرف شدن آسیب ‌های سطحی پوست از جمله چین و چروک ‌ها می ‌شود.
  • این روش یکی از روش ‌های بدون جراحی درمان مشکلات پوستی است و بسیار کم‌خطر است.
  • جلسات میکرودرم ابریژن حدود 15 تا 30 دقیقه به طول می انجامد و بدون نیاز به بی‌ حسی انجام می ‌شود.
  • برای اثر گذاری بیشتر بهتر است این جلسات با فاصله ‌های کوتاه تکرار شوند. به دلیل آن که آلودگی ‌ها مختلف محیطی باعث ایجاد لایه ‌های مرده جدید بر روی پوست و چین و چروک بیشتر در آن می ‌شوند.
  • می‌توان این روش را یکی از روش‌های موثر برای جلوگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی دانست.

مزونیدلینگ برای درمان خطوط دور چشم

  • میکرونیدلینگ و چروک های پنجه کلاغی

شایان به ذکر می باشد که میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش‌ های از بین بردن چین و چروک و جوان‌سازی پوست است. در این روش از دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ که دارای سوزن ‌های بسیار ریزی است، استفاده می ‌شود. این سوزن ‌ها در عمق مشخص و کنترل شده‌ ای وارد پوست خواهند شد و با وارد کردن اسید رتینوئیک به پوست به تحریک کلاژن‌ها و بازسازی پوست کمک شایانی خواهد کرد. عوارض میکرونیدلینگ بسیار کم است و دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد. اما نتایج آن معمولا برای مدتی نسبتا طولانی باقی می ‌مانند. بنابراین این روش نیز جزء راهکارهای درمانی شناخته می شود.

توجه کنید که در حال حاضر دستگاه‌های خانگی میکرونیدلینگ نیز در بازار موجود هستند که عمق نفوذ سوزن‌های آن‌ها بسیار کمتر است. اما تیم مهراز کلینیک به شما توصیه می کند که برای درمان خطوط پنجه کلاغی به سراغ این دستگاه‌ها نروید. به دلیل آن که این خطوط در اطراف چشم قرار دارند و یک اشتباه کوچک می‌ تواند به چشمان شما آسیب بسیار جدی وارد نماید. بهتر است برای درمان خطوط پنجه کلاغی با میکرونیدلینگ به یک کلینیک معتبر و بسیار تخصصی در این زمینه مراجعه کنید تا پزشک متخصص و با تجربه این کار را برای شما انجام دهد.

تزریق ژل برای درمان چین و چروک

  • لیزر درمانی و درمان چین و چروک پنجه کلاغی:

مانند دیگر روش‌های کلینیکی، لیزر درمانی نیز با تحریک سلول‌ های تولیدکننده کلاژن به رفع خطوط پنجه کلاغی و دیگر مشکلات پوستی کمک می ‌کند. از جمله نکات بسیار مهم در رابطه با این روش، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • در این روش از انواع لیزر با طول ‌موج ‌های متفاوت برای درمان استفاده خواهد شد.
  • انتخاب نوع لیزر و شدت و محل دقیق تابش بر عهده پزشک متخصص می باشد.
  • این روش نیز عوارض خاصی نخواهد داشت و می ‌تواند در مدتی کوتاه به رفع خطوط پنجه کلاغی کمک نماید.
  • یک جلسه لیزر درمانی نمی ‌تواند روی این خطوط اثر بگذارد و باید چندین جلسه لیزر انجام شود تا تأثیر گذار باشد.

هزینه درمان خطوط پنجه کلاغی

هزینه ‌های درمان خطوط پنجه کلاغی چقدر است؟

باید بدانید که تعیین دقیق هزینه ‌های درمان این خطوط به عوامل مختلفی بستگی دارد. بدون شک روش ‌های خانگی نسبت به روش‌های کلینیکی بسیار در دسترس ‌تر و ارزان ‌تر هستند. اما به همان نسبت نیز میزان اثر گذاری آن ‌ها کمتر بوده و زمان درمان با این روش‌ ها بیشتر است. اما در میان روش‌های کلینیکی نیز تفاوت قیمت بسیار زیادی وجود دارد. هزینه درمان خطوط پنجه کلاغی با روش ‌های کلینیکی به موارد زیر بستگی دارد:

  • عمق خطوط
  • روش مورد استفاده
  • قیمت مواد مورد استفاده
  • معاینات قبل و بعد از درمان

در حال حاضر از میان روش‌های مختلف تزریق بوتاکس به‌ صرفه‌تر و مقرون به صرفه تر از دیگر روش‌ها است. اما زمان ماندگاری و میزان اثرگذاری آن بر روی خطوط نیز کمتر می باشد. بعد از آن می‌توان روش ‌های دیگر نظیر تزریق ژل، تزریق چربی، میکرونیدلینگ و لیزر درمانی را قرار داد. علاوه بر روش انتخابی، محل زندگی شما و محل کلینیک و دستمزد پزشک نیز از عوامل موثر بر روی هزینه درمان هستند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما