تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوست می شود

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوستمان می شود؟


تاریخ انتشار : 13 مهر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوستمان می شود ، لیزر یک پرتوی نوری است، منتها نوری که ویژگی های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پر انرژی است. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده های زیادی دارند به عنوان مثال در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی های مختلف مثل جراحی چشم استفاده می شود.

حالا نکته جالب در مورد لیزر این است که می توان ویژگی های خاصی را در لیزر لحاظ کرد که بتوان از آن برای انجام یک کار خاص استفاده نمود، لیزر موهای زائد دقیقاً به نحوی طراحی شده است که بدون اثر گذاشتن روی قسمتهای دیگر پوست و بدن باعث از بین رفتن موهای زائد در نواحی مختلف بدن می شود.

لیزر موهای زائد بدن و صورت با تکنولوژی پیشرفته و سیستم خنک کننده ی دوگانه ای که در دستگاه های پیشرفته و مدرن امروزی به کار گرفته شده است، عوارض جانبی بسیار کمی برای بیمار ایجاد می کند. با این حال عوارض جانبی شدید مثل زخم و سوختگی روی پوست بیماران به ندرت رخ می دهد.

به همین علت است که بسیاری از مراجعه کنندگان نگران زخمی شدن پوست خود پس از انجام لیزر هستند و این سؤال که “آیا پس از لیزر زخمی می شویم؟” پرسشی رایج است. اگر این پرسش در ذهن شما هم به وجود آمده و نگرانتان کرده، این مطلب می تواند به شما کمک کند.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

فواید آن عبارت است از:

دقت: می‌تواند به طور انتخابی بر روی موهای زبر و خشن انجام شود. در حالی که هیچ آسیبی به پوست اطراف نزند.

سرعت: هر پالس لیزر کسری از ثانیه را به خود اختصاص می‌دهد و می‌تواند در همان زمان کم، بسیاری از موها را از بین ببرد. یعنی تقریباً در عرض یک ثانیه، ناحیه ای به اندازه یک سکه، لیزر می شود. مناطق کوچک مانند پشت لب را می توان در کم‌تر از یک دقیقه لیزر کرد. لیزر مناطق وسیع تر، مانند کمر و یا پاها، ممکن است نهایتا یک ساعت طول بکشد.

قابل پیش بینی بودن: اکثر افراد بعد از متوسط سه‌ تا هفت جلسه، به طور دائمی از شر موهای زائد بدنشان خلاص خواهند شد.

صرفه جویی در زمان و هزینه: شاید به نظر برسد که لیزر موهای زائد پر هزینه است. اما اگر هزینه های اصلاح یا اپیلاسیون و روش های موقت دیگر را در درازمدت در نظر بگیرید، به این نتیجه خواهید رسید که این روش مقرون به صرفه تر از روش های دیگر است.

لیزر موهای زائد ایا باعث ایجاد زخم می شود

آیا زخم روی پوست پس از لیزر موهای زائد طبیعی است؟

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوستمان می شود ، اگر لیزر موهای زائد اصولی انجام شود، پاسخ به این پرسش خیر است. در واقع لیزر موهای زائد با سوختگی پوست، ایجاد زخم، باقی ماندن جای لیزر، تغییر رنگ پوست و ایجاد لک همراه نیست و  این عوارض جانبی طبیعی نیستد. با این حال اگر اپراتور لیزر، دستگاه را با توجه به رنگ پوست و نوع موی شما تنظیم نکند، عوارض جانبی بسیار خفیفی مانند قرمزی، التهاب و تورم پوست ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل توصیه می شود که قبل از اقدام به انجام لیزر، در مورد کلینیک مورد نظر تحقیقات کافی انجام دهید و برای حفظ سلامت پوست خود به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. اگر متخصص پوست و مو با دستگاه لیزر موهای زائد شما را انجام دهد، امکان این که پس از لیزر زخمی شوید وجود ندارد.

ممکن است این پرسش برایتان پیش بیاید که با این که لیزر موهای زائد بی خطر و ایمن است چرا در بعضی از مراجعین بعد از لیزر عوارض جانبی شدید مثل زخم یا سوختگی دیده می شود؟ ممکن است به دلایلی که در ادامه توضیح می دهیم پس از لیزر روی پوست شما زخم هایی ایجاد شود:

اپراتور دستگاه لیزر، در استفاده از دستگاه لیزر تجربه و مهارت لازم را نداشته باشد.

معمولا پیش از آغاز درمان لیزر موهای زائد، در یک جلسه ی مشاوره، پزشک متخصص پوست و مو یا اپراتوری که تحت نظر پزشک فعالیت می کند، بر اساس نوع پوست و رنگ موهای شما نحوه درمان، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر و تنظیمات دستگاه را برای بخش هایی از بدنتان که می‌خواهید لیزر کنید، تعیین می کند. توصیه می شود از اپراتور لیزر درخواست کنید که بخش کوچکی از بدنتان را لیزر کند. در این صورت از میزان مهارت اپراتور برای این کار مطمئن می شوید و به این ترتیب از عوارض لیزر موهای زائد روی پوستتان جلوگیری می شود.

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چرا با وجود ایمن بودن دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت چرا برخی از مراجعین با عوارض جانبی شدید مانند زخم یا سوختگی پس از لیزر مواجه می شوند؟ مهمترین دلایل اینکه بعد از لیزر زخمی شویم می ‌تواند یک یا چند عامل زیر باشد:

 

1. متخصص لیزر تجربه و مهارت کافی در استفاده از دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت را نداشته است.

در جلسه مشاوره پیش از لیزر موهای زائد متخصص باید با بررسی نوع پوست و رنگ موهای شما نحوه درمان، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر و تنظیمات دستگاه کندلا الکساندرایت را برای ناحیه ای از بدنتان که می‌خواهید لیزر کنید؛ مشخص کند. بهتر است به منظور اطمینان از مهارت کافی متخصص لیزر از او بخواهید ناحیه کوچکی از بدن شما را لیزر کند تا عوارض جانبی ناشی از لیزر روی پوست خود را مشاهده کنید.

2. دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت تقلبی بوده است

متاسفانه در حال حاضر سالن های آرایشی بسیار زیادی بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به لیزر موهای زائد می کنند. با توجه به اینکه دستگاه های تقلبی چینی با استفاده از نام کندلا الکساندرایت توانستند جایگاه خوبی در بازار لیزر به دست بیاورند؛ برخی از کلینیکها یا سالن های آرایشی با پیشنهاد قیمت های بسیار پایین مشتریان را به استفاده از دستگاه های تقلبی ترغیب می کنند. عوارض جانبی ناشی از این دستگاه‌ها می‌تواند زخمی شدن بدن و سوختگی پس از لیزر موهای زائد باشد.

3. از دستگاه نامناسب برای پوست شما استفاده شده است.

دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت فقط برای بیمارانی که پوست روشن تا سبزه داشته باشند؛ کاربرد دارد. در صورتی که بیمار برنزه کرده باشد و یا پوست و مو به طور طبیعی سیاه باشد؛ استفاده از دستگاه کندلا الکس منجر به بروز زخم و سوختگی روی پوست خواهد شد. در صورتی که پوست تیره و سیاه دارید بهترین دستگاه لیزر مو برای شما لیزر کندلا یگ با طول موج بلند تر از الکساندرایت است که می تواند بدون هیچ گونه عوارض جانبی، اثرات بلند مدت حذف موهای زائد را روی هر ناحیه از بدن شما داشته باشد.

 

کبودی لیزر موهای زائد روی پوست صورت

تقلبی بودن دستگاه لیزر:

مراکز و سالن های آرایشی زیادی بدون داشتن مهارت کافی و مجوزهای لازم لیزر موهای زائد انجام می دهند. گونه ی تقلبی چینی دستگاه های لیزر با  سو استفاده از نام برندهای معروف مانند دکا، وکتوز و کندلا، به طور گسترده وارد بازار شده اند.

برخی از سالن های آرایشی یا کلینیک ها، این دستگاه ها که قیمت بسیار پایین تری نسبت به نوع اصلی آن دارند را خریداری کرده و خدمات لیزر مو را با هزینه ی بسیار پایین تر از مراکز معتبر ارائه می دهند. قیمت پایین این مراکز، بسیاری از متقاضیان لیزر موهای زائد را ترغیب می کند که موهای زائد خود را لیزر کنند اما عوارض جانبی ناشی از استفاده از این دستگاه ‌ها باعث سوختگی و زخم پس از لیزر می شود و به پوست آسیب می رساند.

استفاده از دستگاه نامناسب برای پوست و موی شما:

دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت تنها برای افرادی که طیف رنگ پوست روشن دارند تاثیر گذار است. اگر پوست خود را برنزه کرده باشید و یا رنگ پوست و موی شما به طور طبیعی تیره است، نمی توانید از دستگاه کندلا الکس استفاده کنید.

استفاده از این دستگاه برای پوست و مو های تیره باعث ایجاد سوختگی و زخم روی پوست می شود. اگر پوست شما تیره است بهترین گزینه برای از بین بردن موهای زائدتان دستگاه لیزر دکا و وکتوز با طول موج بلند تر از لیزر الکساندرایت می باشد. به این ترتیب با استفاده از این دستگاه بدون این که به هیچ گونه عوارض جانبی دچار شوید، موهای زائد شما برای طولانی مدت از بین می روند.

عوامل تاثیر گذار بر روی لیزر و پوست بدن

توصیه هایی جهت جلوگیری از زخم بعد از لیزر مو:

انتخاب کلینیک درمانی دارای مجوز و متخصص و اپراتورهای حرفه ای و ماهر لیزر و همچنین کیفیت و  اصل بودن دستگاه لیزر و تناسب دستگاه با نوع پوست شما، عوامل مهمی هستند که بر سلامت پوست شما پس از لیزر تاثیرگذارند. پس پیش از هر اقدامی در مورد کلینیکی که قصد دارید در آن لیزر انجام دهید، تحقیق کنید. علاوه بر این ها رعایت نکات توصیه شده و دستورالعمل های متخصص لیزر بسیار اهمیت دارد. طی پروسه ی درمانی خود نکات زیر را حتما رعایت کنید:

یک روز قبل از جلسه ی لیزر، موهای خود را شیو کنید:

ملانین موجود در ساختار موها، پرتوی لیزر را جذب می کند. پرتوهای لیزر، حرارت بالا در حد بیش تر از ۷۰ درجه سانتی گراد تولید می کنند و این حرارت ریشه ی موها  را می سوزاند. وقتی فولیکول مو از بین رفت، رشد مجدد موها متوقف می شود. اگر موهای خود را شیو نکرده باشید و ساقه ی مو بلند شده و  از ریشه ی درون پوست بیرون آمده باشد، پرتوی لیزر به ساقه ی مو برخورد می کند.

به این ترتیب به جای این که حرارت لیزر فولیکول مو را بسوزاند، پوست بیمار را سوزانده و زخمی می کند. به همین دلیل اگر یک روز قبل از جلسه لیزر موهای خود را شیو کنید، بلندی موها مانع حرارت لیزر نشده و فولیکول بدون این که به پوست آسیب برسد، از بین می رود. البته اپراتور یا متخصص لیزر قبل از این که فرآیند لیزر و تنظیم دستگاه را آغاز کند، ناحیه ای که قرار است تحت درمان لیزر قرار بگیرد را بررسی کرده و اگر موهای زائد بلندتر از حد مطلوب باشد، آن بخش را شیو می کند تا از زخمی شدن پوست جلوگیری شود.

در صورت داشتن سوزش و التهاب بعد از لیزر به پزشک اطلاع دهید

اگر هنگام پروسه ی لیزر احساس سوزش شدید داشتید، بلافاصله به متخصص اطلاع دهید:

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوستمان می شود ، دستگاه های مدرن و جدید لیزر به سیستم خنک کننده ی دوگانه مجهز است. این سیستم خنک کننده ی دوگانه  به این صورت عمل می کند که با اسپری کریوژن و دمیدن هوای سرد احساس سوزش و درد حین لیزر موهای زائد تا حد زیادی کاهش می یابد. به همین دلیل اگر حین لیزر احساس سوزش شدید کردید، سریعا  به اپراتور لیزر اطلاع دهید. چون به دلیل ضخیم بودن ریشه ی موها، حرارت بسیار زیاد و سرعت کم لیزر پوستتان می سوزد. بنابراین اپراتور لیزر تنظیمات لیزر را متناسب با وضعیت شما تغییر می دهد. با افزایش  سرعت لیزر و کاهش انرژی احتمال این که پوستتان زخم شود کاهش می یابد.

اگر روی پوستتان تاتو یا خالکوبی دارید، لیزر انجام ندهید:

اگر روی پوست تان تاتو یا خالکوبی دارید، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد می تواند باعث زخم شدن پوستتان شود. رنگ دانه هایی که برای تاتو یا خالکوبی استفاده می شوند، بسیار تیره رنگ هستند. این رنگ دانه ها درصد بالایی از پرتوی لیزر را به خود جذب می کنند و در اثر گرمای زیادی که تولید می شود، پوست دچار سوختگی و زخم می شود.

حداقل تا سه هفته بعد از برنزه کردن با حمام آفتاب یا دستگاه سولاریوم از لیزر استفاده نکنید:

همان طور که پیش تر توضیح دادیم، اگر پوستتان را برنزه کرده اید، دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت برای شما مناسب نیست و می تواند باعث ایجاد ضایعات جانبی مثل زخم و سوختگی و زخمی روی پوست شود. طول موجی که در دستگاه لیزر الکساندرایت استفاده می شود، از لیزر ان دیاگ و دکا کمتر است و  پرانرژی تر است. به همین دلیل برای پوست های تیره مناسب نیست. در صورتی که کمتر از سه هفته از برنزه شدن پوستتان گذشته است، حتما به پزشک متخصص یا اپراتور لیزر خود اطلاع دهید. در این شرایط، از دستگاه لیزر کندلا یگ برای حذف موهای زائد صورت شما استفاده می شود.

از اعتبار و داشتن مجوز اپراتور یا تکنسین لیزر مطمئن شوید:

حتی اگر اپراتور یا تکنسین لیزر شما، متخصص پوست و مو باشد، لازم است که دوره های آموزشی برای درمان با دستگاه لیزر را گذرانده باشد. چون این دوره ها در دانشگاه و به صورت آکادمیک تدریس نمی شوند. شخصی که با دستگاه لیزر کار می کند، باید توانایی و دانش کافی برای استفاده ی اصولی از دستگاه برای حذف موهای زائد و صورت را داشته باشد. پیش از آغاز درمان خود و در همان جلسه ی مشاوره، حتماً مجوزها و گواهی نامه اپراتور لیزر را درخواست کنید.

لیزر موهای زائد روی پا و بدن

قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد از پوست خود مراقبت کنید:

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوستمان می شود ، مراقبت از پوست همواره برای سلامت پوست اهمیت داشته است. جلوگیری از باقی ماندن جای زخم و سوختگی پس از لیزر موهای زائد با مراقبت های اصولی از پوست امکان پذیر است. توصیه می شود پس از لیزر مو دقیقا مطابق با دستورالعمل‌های پزشک عمل کنید. پس از درمان لیزر، حتما به نکات زیر توجه کنید.

ناحیه ی تحت درمان لیزر حتما باید مرطوب نگه داشته شود. می توانید از کرم های حاوی آلوورا به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

به هیچ عنوان نواحی تحت درمان لیزر را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. هنگام بیرون رفتن از خانه حتماً از کرم های ضدآفتاب با   SPF  بالای 30 استفاده کنید.

می توانید برای بهبود بخشی از پوست که دچار سوختگی یا زخم شده، از پماد هایی مثل ویتامین E یا روغن نارگیل استفاده کنید.

کیسه یخ التهاب پوست پس از درمان لیزر را التیام می بخشد. می توانید از یک کیسه ی یخ کوچک برای بهبود قرمزی و التهاب پوست خود استفاده کنید.

اگر بعد از لیزر مو پوستمان زخم شود، جای آن باقی می ماند؟

زخم شدن پوست یا باقی ماندن جای آن پس از لیزر موهای زائد در اثر سوختگی ناشی از لیزر رخ می دهد. سوختگی های ناشی از لیزر معمولاً سطحی هستند. اگر به درستی از پوست خود مراقبت کنید، معمولاً در عرض چند هفته از بین می رود و جای زخم باقی نخواهد ماند.

عواملی مثل تیره بودن پوست فرد، انتخاب نامناسب دستگاه لیزر و تنظیمات نادرست آن، موجب سوختگی یا زخم پس از لیزر موهای زائد می شود. با این حال ضایعات جانبی کمی مثل قرمزی، التهاب و تغییر رنگ دانه ها پس از انجام لیزر صورت کاملاً نرمال و طبیعی است.

دستگاه های لیزر کلینیک خانه سفید مورد تایید FDA می باشد و از بی خطرترین دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد بدن بهره برده ایم. ضایعات جانبی ناشی از استفاده از این دستگاه ها گذرا هستند و حتی اگر بیمار دچار سوختگی یا لک و زخم شود، با مراقبت های ویژه پس از مدتی بهبود می یابد.

مزایای لیزر موهای زائد چیست

کبودی پوست بعد از لیزر:

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوستمان می شود ، بسته به نوع درمان لیزر پوستی که به کار می‌برید، ممکن است کبودی یکی از عوارض جانبی شما باشد. این علامت در لیزرهای پالس رنگی شایع است که در آن مناطق تحت درمان می‌تواند دچار پورپورا (purpura) و یا نقاط بنفش در پوست شود که حاصل نشت رگ‌های خونی در زیر پوست می‌باشد.

 

عوامل مهم در ایجاد زخم بعد از لیزر مو بر روی پوست بدن و صورت

هر چند ایجاد زخم بعد از لیزر مو امری غیر عادی و غیرطبیعی قلمداد می شود و بروز این حالات و نرمال بودن آن ها از طرف متخصصین به کلی رد شده است با این حال گاهی اوقات حالاتی در پوست مراجعین روی خواهد داد که تحت تاثیر عوامل خاصی ایجاد خواهند شد که مهمترین آن ها عبارتند از:

۱: عدم کیفیت دستگاه لیزر یا تقلبی بودن آن؛ با رواج بیش از پیش استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن و صورت استفاده از دستگاه های تقلبی و غیراستاندارد در کلینیک ها و سالن های آرایشی را به شدت افزایش داده است.

قیمت پایین این دستگاه ها به نسبت دستگاه های استاندارد و اصل سبب شده است که برخی از پزشکان و آرایشگران آن ها را خریداری کرده و خدمات لیزر مو را به وسیله ی آن ها ارائه دهند. به همین علت است که برخی از متقاضیان بعد از لیزر کردن موهای زائدشان شاهد سوختگی و قرمزی شدید در ناحیه ی مورد نظر خواهند بود.

اقدامات اساسی برای جلوگیری از ایجاد زخم بعد از لیزر مو

۲: نداشتن مهارت و تجربه ی کافی برای استفاده از دستگاه؛ یکی دیگر از عوامل ایجاد زخم بعد از لیزر مو بر روی پوست بدن افراد عدم تجربه و دانش کافی اپراتورهای دستگاه می باشد. معمولا دستگاه مطابق با رنگ و نوع پوست و موی افراد تنظیم خواهد شد حال اگر تنظیمات دستگاه به درستی و مطابق با شرایط فرد مراجعه کننده صورت نگرفته باشد عوارضی در پوست ایجاد خواهد شد.

۳:  استفاده از دستگاه نامناسب؛ با توجه به متفاوت بودن رنگ پوست و موی افراد دستگاه هایی مخصوص برای این کار تولید شده اند. مثلا برای لیزر موهای رنگی و نازک از یک مدل دستگاه باید استفاده کرد و برای لیزر موهای ضخیم و تیره و پوست های تیره از یک مدل دیگر باید استفاده شود.

۴: شیو نکردن و بلند بودن موها؛ گاهی اوقات پزشکان و یا افرادی که مسئول کار با دستگاه می باشند با توجه به قابلیت های دستگاه و ویژگی های آن ها به مراجعین توصیه می کنند موهای خود را قبل از مراجعه شیو نمایند زیرا اگر موها بلند باشند و از درون پوست بیرون آمده باشند اشعه لیزر به جای برخورد با فولیکول های مو به ساقه برخورد کرده و سبب سوختگی و قرمزی پوست خواهد شد.

 

برای درمان کبودی بعد از لیزر چه کار کنیم؟

کبودی معمولاً خود به خود محو می‌شود، اما با استفاده از لیزر KTP می‌توان فرایند بهبود را سرعت بخشید.

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر:

خیلی از مردم به دنبال راه‌هایی برای سفید شدن پوست صورتشان هستند؛ اما تأثیرات لیزرهای زیبایی در پوست همه یکسان نیست. به طور کلی، لیزرهای زیبایی در افرادی که دارای پوست روشن هستند بهتر از افرادی که دارای پوست‌های تیره‌تر هستند عمل می‌کند، اما هر دو نوع پوست در معرض خطر ابتلا به هیپوپیگمنتاسیون ( روشن شدن پوست ) و یا هیپرپیگمانتاسیون ( تیره شدن پوست ) قرار دارند.

پوست مردمان آسیایی و به طور کلی افرادی که پوست تیره‌ای دارند، هنگام استفاده از لیزرهای با قدرت نفوذ بالا، مستعد تیره شدن یا هایپرپیگمنتاسیون هستند. همچنین برخی از روش‌های لیزر پوست که برای درمان لک‌های پوستی استفاده می‌شوند، باعث تیره‌تر شدن رنگ لکه‌ها قبل از بهبودی آن‌ها می‌شوند.

گاهی از این تغییر رنگ پوست تحت عنوان شکل‌گیری خط تقسیم یاد می‌شود. به این معنا که رنگ پوست شما در مناطقی که در آن لیزر زیبایی استفاده شده متفاوت از مناطقی باشد که با لیزر برخوردی نداشته است. اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً در اطراف چشم‌ها، لب‌ها و خط فک دیده می‌شود.

برای درمان تغییر رنگ پوست بعد از لیزر چه کار کنیم؟

برای از بین بردن خط تقسیم یا باید با استفاده از لیزر ، رنگ سایر مناطق را هم روشن کنید که کاری سخت خواهد بود. استعمال اسید رتینوئیک یا اسید گلیکولیک پس از بهبودی محل درمان، می‌تواند به درمان هیپرپیگمانتاسیون کمک کند. استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب نیز در طول روند بهبود مهم است. می‌توانید از لوازم آرایشی مناسب برای تغییر رنگ سایر مناطق استفاده کنید.

تاثیر لیزر موهای زائد روی پوست

چه عواملی باعث زخم شدن پوست بعد از لیزر موهای زائد می شوند؟

 

تنظیم نامناسب تعداد پالس ها و انرژی لیزر:

همان طور که پیش تر اشاره شد، پرتوهای لیزر از لایه سطحی پوست عبور می کنند و فولیکول مو را هدف قرار می دهند. اگر اپراتور لیزر، تعداد پالس و انرژی لیزر را به درستی تنظیم نکند، حرارت بالای اشعه های لیزر، لایه ی سطحی پوست را می سوزاند یا باعث ایجاد زخم خواهد شد.

رنگ پوست و دستگاه لیزر مورد استفاده:

ضایعات جانبی شدید لیزر، مثل جای زخم یا سوختگی در افرادی که پوست تیره رنگی دارند بیشتر دیده می شود. دستگاه لیزر حذف موهای زائد باید متناسب با رنگ پوست انتخاب شود. چون این عامل، تاثیرگذارترین فاکتور در پیشگیری از ایجاد زخم و سوختگی پوست پس از لیزر مو است. از این رو، برای لیزر موهای زائد، حتما باید به متخصص پوست و موی متبحر مراجعه کنید. اگر پوست روشنی دارید که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب سوخته است یا سولاریوم انجام داده اید، توصیه می کنیم تا بازگشت رنگ پوست به حالت طبیعی دست نگه دارید تا دچار سوختگی و زخم روی پوست خود نشوید.

سیستم خنک کننده ی دستگاه لیزر:

آیا لیزر باعث ایجاد زخم روی پوستمان می شود ، علاوه بر اندازه ی طول موج، مدت زمان تابش و انرژی لیزر، سیستم خنک کننده ی دستگاه لیزر نیز برای پیشگیری از بروز عوارض جانبی مانند سوختگی و ایجاد زخم روی پوست، نقش مهمی دارد. در دستگاه لیزر دکا دو سیستم خنک کننده ی اسپری کریوژن و دمیدن هوای خنک تعبیه شده است و به همین دلیل احتمال ایجاد زخم یا باقی ماندن جای زخم یا سوختگی پوست به طور چشمگیری کاهش می یابد.

مزایای لیزر موهای زائد

برای جلوگیری از ایجاد زخم روی پوست در اثر لیزر، چه نکاتی که باید رعایت شود؟

  • مراجعه به کلینیک معتبر و دارای مجوز برای انجام لیزر مو
  • اطمینان از اصل بودن دستگاه لیزر
  • مراجعه به اپراتور لیزر باتجربه
  • استفاده از دستگاه لیزر با طول موج بلندتر برای پوست های تیره تر
  • تنظیم مدت زمان پالس کوتاه تر برای پوست های تیره تر
  • استفاده از سیستم خنک کننده ی دوگانه برای لیزر موهای زائد
  • استفاده از دستگاه مناسب لیزر باتوجه به نوع پوست بیمار


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما