تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت؛ هزینه ، مزایا و عوارض مزوتراپی صورت


تاریخ انتشار : 11 مهر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۳ تیر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه رسیدگی به پوست از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه افراد علاقه دارند تا از پوستی شفاف و زیبا برخوردار باشند. راهکارهای بسیاری برای داشتن پوستی زیبا وجود دارد که همه آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از راهکارها برای داشتن پوستی زیبا و صاف و ابریشمی تکنیک مزوتراپی است که توسط بسیاری از پزشکان تأیید و توصیه شده است. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی هزینه ، فواید و تعداد جلسات مزوتراپی صورت بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای تعیین وقت در کلینیک مهراز می توانید با شماره های 02144500811 تماس بگیرید.

مزوتراپی صورت :

مزوتراپی امروزه یکی از شیوه های نوین جوانسازی پوست بدون جراحی می باشد که از تزریق مواد فعال بیولوژیک شامل انواع ویتامین ها ، آنزیم ها ، مواد معدنی ، داروهای هورمونی و … با ساختار پروتئینی به کمک سوزن های بسیار ریز به داخل پوست به شادابی و طراوت پوست کمک میکند.

این روش در از بین بردن لک ها ، چین و چروک ها و جوانسازی تاثیر بسزایی دارد. در حین مزوتراپی صورت موادی به زیر پوست فرد تزریق می شود که باعث ترمیم پوست صورت و جلوگیری از پیری پوست می گردد. موادی که در حین مزوتراپی صورت تزریق می شود تاثیرگذاری مشابه کرم مغذی مخلوط شده با مرطوب کننده را دارد و به دلیل آنکه تزریق می شود اثری چند برابر دارد.

کاربرد مزو تراپی صورت:

تکنیک های بسیاری برای زیبا سازی پوست صورت وجود دارد و مزوتراپی یکی از این ایده ها می باشد. لازم به ذکر است که ایده اصلی این تکنیک زیبایی برای اولین بار در سال 1952 و توسط میشل پیستور، پزشک فرانسوی ارائه و مطرح شد. البته در آن زمان از این روش درمانی به منظور تسکین درد و رنج در افراد استفاده می‌کردند. با این حال تکنیک مد نظر با استقبال بسیار مناسبی مواجه شد و در سراسر جهان به محبوبیت بالایی رسید. خوب حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک تکنیک درمانی به شمار می آید که در آن از تزریق ویتامین ‌ها، آنزیم ‌ها، هورمون ‌ها و عصاره ‌های گیاهی به منظور جوان سازی پوست، سفت شدن آن و از بین بردن چربی آن استفاده می‌کنند. در این روش، از سوزن ‌هایی ظریف تزریق مواد مختلف به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده خواهد شد. اساس و مبنای این تکنیک، رفع معضلاتی مانند گردش خون ضعیف و التهاب است. جالب اینجاست که فرمول استانداردی برای موادی که در این تکنیک تزریق می‌شوند، وجود ندارد.

مزایای مزوتراپی صورت کدام اند

مزوتراپی صورت برای چه افرادی مناسب می باشد؟

همه افراد دارای سن 18 سال به بالا این امکان را دارند که از مزایای این تکنیک بهره‌ مند شوند. به طور کلی این تکنیک برای قسمت‌های مختلفی از بدن مانند شکم، ران، پاها، بازوها و از همه مهم ‌تر صورت کاربرد دارد. بسیاری از پزشکان به افراد واجد شرایط برای مزوتراپی، توصیه دارند که حتما از این روش استفاده کنند تا از پوستی زیبا و سفت بهره مند شوند.

هدف اصلی مزوتراپی:

در گذشته مزوتراپی برای تکسین درد یا مشکلات خاص استفاده می شد. اما امروزه این روش برای اهداف بسیار خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربرد یا اهداف استفاده از مزو تراپی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کاهش و از بین بردن چربی های اضافی
  • کاهش سلولیت در بدن افراد
  • بر طرف کردن چین و چروک ‌ها و خطوط ریز در صورت
  • کمک به سفت شدن پوست
  • جوان سازی پوست
  • رفع لکه ‌های تیره از پوست صورت و بدن
  • کمک به درمان آلوپسی
  • رفع ترک های پوستی
  • بهبود اسکار و زخم
  • رفع افتادگی پلک
  • کمک به لاغری از طریق حذف چربی ها

شایان به ذکر می باشد که در مزوتراپی به کمک مواد و داروهای مختلف، گردش خون بهبود پیدا کرده و معضلات پوستی او برطرف خواهد شد. در واقع اثر بخشی این تکنیک بیشتر از هر عامل دیگری به اهداف و نیازهای فرد بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر چین و چروک معضل اصلی پوست شما باشد، از موادی مخصوص برای رفع چین و چروک استفاده می‌ شود. به همین دلیل است که پزشکان از این روش به عنوان یک تکنیک کاملا تخصصی یاد می کنند.

مزوتراپی صورت و انواع آن

در مزوتراپی صورت از چه موادی استفاده می شود؟

همان گونه که اشاره شد، انتخاب داروها و ترکیبات مورد استفاده در این تکنیک، به نیازها و اهداف فرد متقاضی بستگی خواهد داشت. با این حال اغلب مواد مورد استفاده در این تکنیک، شامل موارد زیر هستند:

  • ویتامین ‌های مختلف و مواد معدنی
  • عصاره گیاهانی که برای پوست صورت و جوان سازی مفید هستند
  • آنزیم‌ هایی مانند کلاژناز و هیالو رو نیداز
  • هورمون ‌هایی مانند کلسی تونین و تیروکسین
  • داروهای گشاد کننده عروق و آنتی بیوتیک ‌ها
  • هورمون هایی مانند کلسی تونین و تیروکسین

با تزریق مستقیم این مواد به لایه میانی پوست، شاهد اثر بخشی هرچه سریع تر آن ها خواهیم بود. تزریق این مواد به کمک سوزن‌ های کوچک و در عمق مختلفی انجام می‌ شود.

تعداد جلسات مورد نیاز بسته به ویژگی ها و نیاز پوست هر فرد متفاوت می باشد اما به طور کلی درمان می تواند بین ۳ الی ۱۵ جلسه باشد. فواصل جلسات ابتدا ۷ تا ۱۰ روزه بوده و پس از نمایان شدن اثرات بهبودی روی پوست فواصل به دو هفته یکبار و سپس ماهی یکبار می رسد.

فرایند مزوتراپی صورت:

مزوتراپی صورت فرآیند خاص خود را دارد و باید توسط پزشک متخصص انجام شود. استفاده از داروی بی حسی در این تکنیک به نظر پزشک بستگی دارد. در مزوتراپی از سوزن ‌های کوتاه و مخصوص، برای تزریق مواد استفاده می‌ شود. البته این امکان وجود دارد که مواد از طریق یک اسلحه مکانیکی نیز تزریق شوند. به این ترتیب تزریق مواد در مدت زمان کوتاه‌تر و در سطح بیشتری صورت می‌ گیرد. از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تزریق مواد را می‌ توان به عمق ‌های مختلف پوست انجام داد (عمق 1 تا 4 میلی متر) و تعیین این موضوع به نظر پزشک و نیازهای پوستی شما بستگی دارد.
  • حجم مواد تزریق شده در این تکنیک نیز بسته به نظر پزشک تعیین می‌شود.
  • برای دستیابی به نتایج دلخواه، به احتمال زیاد به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت.
  • تعداد جلسات مورد نیاز به طور میانگین 3 تا 5 جلسه برآورد شده است.
  • تزریق‌ ها در شروع دوره بین 7 تا 10 روز انجام می ‌شود. اگر پوست علائم بهبودی از خود نشان دهد، جلسات درمان به هر دو هفته یک بار تا یک جلسه در ماه تغییر می‌کند.

هزینه مزوتراپی برای صورت چقدر است

عوارض جانی و خطرات مزوتراپی صورت چه می باشد؟

قبل از آن که درباره مزوتراپی صورت تصمیم گیری کنید، لازم است که درباره عوارض جانبی و خطرات آن آگاهی داشته باشید تا با خیالی آسوده این روش را انتخاب کنید. خوشبختانه مزوتراپی، تکنیکی با حداقل ریسک و عوارض جانبی می باشد؛ البته به شرطی که پزشک متخصص یا فردی آموزش دیده این تکنیک را پیاده سازی نماید. به این ترتیب دستیابی به نتایج دلخواه دور از ذهن زیبا جو نخواهد بود. با این حال مزوتراپی درست مانند سایر روش‌های درمانی کاملاً بدون خطر و عوارض نمی باشد. برخی از عوارض جانبی گزارش شده از این تکنیک درمانی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • درد
  • حساسیت
  • تورم و خارش پوست
  • قرمزی و کبودی
  • عفونت
  • حالت تهوع
  • برجسته شدن محل تزریق
  • ظاهر شدن لکه‌ های تیره روی پوست
  • باقی ماندن جای زخم

البته تمامی عوارض ذکر شده به پزشک معالج شما بستگی خواهد داشت. اگر شما برای انجام امور درمانی خود به پزشکانی حاذق و کلینیکی معتبر مراجعه کنید، به طور قطع میزان عوارض و خطرات مزوتراپی و دیگر کارهای زیبایی به حداقل مقدار خود خواهد رسید.

مناطقی که مزوتراپی صورت می توان انجام داد

از مزوتراپی صورت چه انتظاراتی باید داشت؟

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که فرآیند مزوتراپی نزدیک به 30 دقیقه به طول می ‌انجامد. اگر در رابطه با درد ناشی از این تکنیک کنجکاو هستید، باید بدانید که این روش درمانی درد چندانی نخواهد داشت. با این حال اگر پوستی حساس دارید، این امکان وجود دارد که پزشک معالج شما از کرم ‌های بی حس کننده موضعی برای به حداقل رساندن درد استفاده نماید.

بعد از انجام این تکنیک ممکن است که با کبودی و تورم خفیفی در ناحیه تزریق مواجه شوید که اصلا جای نگرانی در این مورد وجود ندارد؛ به دلیل آن که کبودی و تورم ایجاد شده در عرض 24 ساعت بر طرف می شود. پس از آن که این دوره طی شد، پوست و بافتی درخشان ‌تر و مرطوب ‌تر خواید داشت. در واقع باید انتظار سفت شدن پوست در اثر تامین مواد مورد نیاز سلول ‌ها را داشته باشید. برای به دست آوردن و حفظ نتایج دلخواه بهتر است که یک دوره 6 تا 8 جلسه ‌ای را پشت سر بگذارید.

البته بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان، شما باید مراقبت های پس از درمان را نیز انجام دهید. به منظور حفظ نتایج به دست آمده بهتر است که یک یا دو مرتبه در طول سال، برای مزوتراپی به کلینیک ‌های زیبایی معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

ظاهر پوست را بهبود می بخشد :

مزوتراپی یک گزینه عالی برای افرادی است که مایل به دخشندگی بیشتر روی پوست به خصوص صورت و گردن خود هستند. براساس اجزای مورد استفاده این روش به حذف لکه های پیری ، تغییر رنگ و لکه های پوستی کمک می کند. این درمان رنگ پوست شما را روش و صاف کرده ، الاستین و کلاژن را تحریک می کند تا لطافت را به صورت شما برگرداند.

ویتامین ها و مواد مغذی را فراهم می کند:

ویتامین ها و مواد مغذی ، سرم ها و .. از طریق تزریق مزوتراپی به پوست شما وارد می شوند. به همین دلیل احساس تازگی و شادابی نصیب پوست شما خواهد شد . توجه داشته باشید که زمانی که مزوتراپی توسط یک متخصص حرفه ای و با تجربه انجام شود این موضوع را که مواد مغذی به اندازه کافی به پوست شما تزریق شده را تضمین می کند.

پوست را هیدارته نگه می دارد:

همانطور که می دانید یکی از دلایل اصلی شادابی و طراوت پوست ، مرطوب بودن همیشگی آن است. به این صورت پوست روال پیری و چروک شدن را کندتر تجربه خواهد کرد. این در حالی است که در کنار دیگر مزایای مزوتراپی صورت این روش درمانی موثر به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و آن را پر سفت و سالم می کند.

آمادگی لازم به منظور انجام مزوتراپی صورت:

آگاهی از راه ‌های آماده شدن برای این تکنیک، نگرانی شما را به حداقل مقدار خود خواهد رساند و در دستیابی به نتایج دلخواه موثر می باشد. برای آشنایی با شیوه آماده سازی خود، با پزشک معالجتان مشورت نمایید؛ او در جلسه مشاوره، آنچه را پیش روی شما قرار دارد، به طور کامل توضیح خواهد داد.

قبل از انجام این تکنیک شاید مجبور باشید که به مدت یک هفته از مصرف آسپرین خودداری کنید. البته داروهای ضدالتهاب نیز پیش از انجام این فرایند نباید مورد استفاده قرار بگیرند. به یاد داشته باشید که داروهای تسکین دهنده درد نیز تاثیر مطلوبی بر نتیجه نهایی این تکنیک ندارند. اما علت چیست؟!

برای پاسخ به این سوال می توان اذعان داشت که علت ممنوع بودن این داروها به افزایش احتمال خطر خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی بر می گردد. بنابراین بهتر است برای به حداقل رساندن خطرات، از مصرف این داروها پیشگیری شود.

بهبودی صورت بعد از مزوتراپی

بهبودی بعد از مزوتراپی صورت:

از آنجا که مزوتراپی تکنیکی غیرتهاجمی به شمار می آید ، معمولاً نیازی به استراحت وجود ندارد. این موضوع بدان معناست که فرد بعد از انجام این تکنیک می ‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد. با این حال گاهی ممکن است که فرد به دلیل تورم صورت یا احساس درد در محل تزریق نیاز به یک روز استراحت داشته باشد و یا پوست خود را از هر گونه آلودگی محافظت نماید.

نکات بسیار مهم:

  • بهبودی بعد از انجام این روش درمانی به سرعت اتفاق می ‌افتد و نیازی به نگرانی وجود ندارد.
  • در نهایت برای مشاهد اثربخشی این تکنیک باید به مدت ۲ یا ۳ روز صبر کرد.
  • برای دستیابی به نتیجه دلخواه نیاز است که تعداد جلسات بیشتری برای انجام این تکنیک در نظر گرفت.
  • پزشک با توجه به نیازهای پوستی شما، برنامه ‌ای مشخص را به شما ارائه می‌دهد.
  • تعیین جلسات درمانی بعدی به واکنش پوست نسبت به مواد تزریق شده نیز بستگی دارد.

مراقبت‌ های بعد از مزوتراپی صورت چیست؟

با اتمام جلسات درمانی نوبت شماست که با مراقبت از پوست روند بهبودی را سرعت ببخشید. در کل بعد از انجام هر کار زیبایی و درمانی نیاز است که از خود و ناحیه تحت درمان قرار گرفته مراقبت های لازم را انجام دهید تا به بیشترین نتیجه برسید. از جمله مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری فرمایید.
  • 10 تا 15 ساعت بعد از مزوتراپی، پوست تحت درمان قرار گرفته هیچگونه تماسی با آب نداشته باشد
  • به مدت 2 روز بعد از درمان از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی خودداری کنید
  • قبل و بعد از مزوتراپی از داروهای ضد التهاب استفاده نکنید
  • الکل، کافئین و سیگار کشیدن بعد از مزوتراپی ممنوع هستند
  • از تماس با پوست یا خارش آن به خصوص در محل تزریق خودداری نمایید.

با عمل به توصیه ‌های فوق احتمال بروز هر گونه عفونت به حداقل مقدار خود خواهد رسید. به این ترتیب در مدت زمان کوتاه تری شاهد بهبودی نسبی خواهید بود و به نتایج دلخواه خود دست پیدا می کنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت

هزینه مزوتراپی صورت چقدر است؟

حال که به خوبی با عملکرد، مزایا و معایب این تکنیک آشنا شدیم، نوبت آن است که اطلاعاتی در خصوص هزینه‌ های این روش درمانی به دست آوریم. پارامترهای مختلفی بر هزینه نهایی درمان تأثیر دارند و می توانند قیمت مزوتراپی را تغییر دهند. در ادامه به بررسی برخی از این پارامترها خواهیم پرداخت:

  • داروها و موادی که در این فرآیند استفاده می شود

همان گونه که اشاره کردیم، فرمول استانداردی برای تزریق مواد به پوست وجود ندارد. بنابراین پزشک با بررسی نیازهای پوستی شما مواد یا داروهای را به منظور تزریق تعیین می کند که نقش مهمی در تعیین هزینه نهایی این تکنیک خواهد داشت.

  • مهارت و تخصص پزشک متخصص:

پزشک متخصص نه تنها نیازهای پوست را تشخیص داده و بهترین درمان را برای آن در نظر می ‌گیرد، بلکه وظیفه تزریق این مواد را نیز بر عهده خواهد داشت. انتخاب پزشکی متخصص، عوارض ناشی از تزریق را به حداقل خواهد رساند و شما را یک قدم به نتایج دلخواهتان نزدیک تر خواهد کرد. با این حال کمک کردن از پزشکی متخصص و باتجربه در این حوزه نیاز به صرف هزینه ‌های بیشتر دارد.

  • تعداد جلسات درمان با مزوتراپی:

تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان برعهده پزشک قرار دارد. با این حال همه چیز به اهداف و نیازهای پوست شما بستگی خواهد داشت. تعداد جلسات درمان با توجه به وضعیت پوست و اهداف فرد متقاضی تعیین می گردد. بدیهی است که هر چه به تعداد جلسات بیشتری نیاز باشد، باید بودجه بیشتری را نیز در نظر گرفت.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که عواملی مانند موقعیت مکانی، کلینیک انتخابی و مواردی از این قبیل در تعیین تعرفه نهایی انجام این تکنیک نقش دارند. مجموع این پارامترها در کنار هم هزینه نهایی مزوتراپی صورت را تعیین خواهند کرد.

نتایج مزوتراپی صورت

موارد منع استفاده از مزوتراپی :

مزوتراپی کلا یک روش غیر تهاجمی بوده و عموما تاثیرات منفی ندارد اما پیش از بهره گیری از این روش بهتر است در مورد وضعیت جسمانی و سلامتی خود با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید به طور کلی موارد منع بهره گیری از این روش برای افرادی با ویژگی های زیر عنوان می شود :

  • افراد دارای دیابت
  • افراد با بیماری های قلبی  ، سزطان و سکته مغزی
  • افراد مبتلا به کم خونی
  • زنان باردار
  • افرادی با آلرژی های شدید پوستی

سخن پایانی:

یکی از بهترین روش ها یا راهکارها برای جوان سازی پوست صورت، استفاده از مزوتراپی می باشد. در مزوتراپی ویتامین ‌ها، مواد معدنی، آنزیم ‌ها، هورمون ‌ها و دیگر مواد مورد نیاز پوست به ناحیه مزودرم تزریق خواهد شد که این موضوع می تواند در سفت شدن پوست کمک شایانی نمایند. این داروها، مواد مورد نیاز پوست را تامین خواهند کرد و به این ترتیب سبب درخشندگی و روشنی پوست می گردند. رفع لکه ‌های پوستی، خطوط ریز و چین و چروک ‌ها و رفع چربی ‌های اضافه به کمک این تکنیک کاربردی امکان پذیر می باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما