تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند؟

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند؟


تاریخ انتشار : 4 مهر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۹ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

ایا لیزر موهای کرکی را ضخیم میکند؟

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند ، امروزه روش های بسیار متعددی برای از بین بردن لیزر موهای زائد وجود دارد که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد، لیزر موهای زائد است. لیزر موهای زائد با اثر بخشی بسیار مناسب می تواند موهای زائد شما را از بین ببرد و به علاوه شما را از شر موهای زائد خود نجات دهد.

یک سری از شما عزیزان ممکن است گمان کنید که لیزر موهای نازک باعث ضخیم تر شدن آن ها می شود! اما این ایده، کاملا صحیح نیست. در واقع لیزر موهای زائد باعث ضخیم تر شدن مو نخواهد شد و ضخیم شدن موهای زائد به عوامل بسیار متعددی بستگی خواهد داشت. اگر موها پس از اتمام دوره درمانی دوباره رشد کنند، معمولاً خیلی نرم تر و نازکتر از موهای قبلی هستند و هر شش ماه یکبار می توان با یک جلسه درمانی رشد آن ها را کنترل کرد.

در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک، قصد داریم تا به بررسی لیزر موهای زائد و ضخیم شدن آن ها بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید با ببینید آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند یا نه؟

تایید شده توسط پزشکان کلینیک مهراز

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان مهراز مشاوره بگیرید.

لیزر موهای نازک

ضخیم شدن موهای زائد بعد از انجام لیزر:

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند ، بسیاری از شما نگران ضخیم شدن موهای زائد خود، پس از از انجام لیزر هستید. باید اشاره شود که در حال حاضر 2 مورد شناخته شده وجود دارد که در این موارد انجام لیزر موهای زائد سبب می گردد که موها ضخیم تر و تیره تر قبل از درمان رشد نمایند. لطفا در نظر داشته باشید که یکی از این موارد قابل پیشگیری است و دیگری بسیار نادر می باشد و احتمال وقوع آن بسیار اندک یا کم است.

لازم به ذکر است که این اتفاق ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد، اگرچه اکثر افرادی که تصمیم به درمان با لیزر دارند ممکن است قبل از درمان از این خطر آگاهی نداشته باشند. برای انجام لیزر موهای زائد، متخصصان مهراز کلینیک از شما می خواهد که یک یا دو روز قبل از وقت ملاقات خود، منطقه مورد نظر را اصلاح و شیو نمایید، البته این کار را فقط با ژیلت انجام داده و هرگز با استفاده از موم و موارد دیگر موهای زائد خود را از بین نبرید.

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند ، برای این که لیزر بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند، مو باید تا حد امکان کوتاه، اما هنوز قابل رویت باشد. همان گونه که می دانید، در برخی از نواحی بدن که افراد می خواهند لیزر کنند (مانند صورت و کمر)، موهای درشت تیره و هم چنین موهایی که مانند پرزهای هلو هستند (موهای بسیار ریز و بی رنگ که بخش زیادی از بدن را پوشش می دهند) وجود دارند که انتظار می رود با استفاده از لیزر موهای زائد از بین بروند.

هنگام اصلاح این ناحیه برای آماده سازی برای درمان با لیزر، موهایی که به صورت پرز هلویی در آن ناحیه از بدن هستند نیز اصلاح می شوند. این موها با هر بار اصلاح، ضخیم تر و تیره تر می شوند و سریع تر رشد می کنند. موهای ریز که قبلاً دیده نمی شدند، ممکن است پس از رشد دوباره تیره تر به نظر برسند، که می تواند این توهم را ایجاد کند که موهای بیشتری پس از انجام لیزر شروع به رشد کرده اند، در صورتی که تمام این مسائل به دلیل شیو ناحیه مورد نظر می باشد و در این مورد لیزر موهای زائد به خوبی کار می کند.

مورد دوم یک وضعیت پزشکی به نام “هایپرتریکوز پارادوکسیکال” می باشد که پزشکان درباره آن اطلاعاتی را در اختیار افراد گذاشته اند. باید بدانید که این یک اتفاق بسیار نادر است که پس از درمان با لیزر موهای زائد ممکن است افراد آن را تجربه کنند. از آنجا که هایپرتریکوز پارادوکسیکال، هنوز یک وضعیت نسبتاً جدید و بسیار نادر و ناشناخته می باشد، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است. مشخص کردن علت دقیق این پدیده دشوار است. اما پزشکان درباره مشخص کردن این بیماری، اختلاف نظرهایی دارند که به شرح زیر است:

  • برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که این رشد ناخواسته مو می تواند ناشی از درمان با لیزر با شدت کم یا IPL در سطوح بسیار کوچک باشد تا موثر باشد و در واقع به جای از بین بردن فولیکلول مو، رشد مو را تحریک می کند.
  • برخی دیگر اظهار داشتند که پیشینه ژنتیکی ممکن است عاملی در ایجاد این بیماری باشد به دلیل آن که تحقیقات نشان داده است که این اتفاق بیشتر در افرادی که دارای انواع پوست 3، 4 و 5 هستند (پوست زیتونی و تیره) نسبت به افراد دارای پوست روشن تر رخ می دهد.

هم چنین این احتمال وجود دارد که داروهایی خاص اگر همزمان با جلسات درمانی لیزر استفاده شوند،می توانند خطر هایپرتریکوز پارادوکسیکال را به طرز عجیبی افزایش دهند. همان گونه که اشاره شد، مبتلایان به این بیماری آنقدر کم هستند که گرفتن نمونه گیری مناسب برای بررسی این بیماری دشوار و سخت است.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که صرف نظر از هایپرتریکوز پارادوکسیکال، پیدا کردن متخصص لیزر ماهر و دارای صلاحیت برای لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس و دستگاه های عالی نظیر آن، بسیار مهم و ضروری می باشد. در واقع متخصص لیزر یا همان اپراتور لیزر نقش بسیار مهمی را در این موضوع ایفا می کند، باید اشاره شود که اپراتور لیزر باید به اندازه کافی آگاهی داشته باشد تا بتواند تنظیمات صحیح شدت لیزر را برای خصوصیات خاص مو و پوست شما تعیین کنند.

شدت خیلی کم می تواند بی اثر باشد و در واقع عوارض جانبی آزار دهنده ای بر روی پوست شما ایجاد نماید. شدت بیش از حد زیاد نیز می تواند عوارض جانبی مانند سوختگی لیزر جزئی و تغییر رنگ پوست ایجاد کند. شدت مناسب لیزر به طور امن و موثر موهای ناخواسته شما را از بین خواهد برد و سبب می گردد که نتیجه لیزر موهای زائد شما مثبت باشد.

ایا لیزر باعث ضخیم شدن مو میشود؟

اگرچه بسیار نادر است که لیزر موهای زائد باعث ضخیم تر شدن موهای شما شود، اما در بعضی موارد مشاهده شده است که این اتفاق ممکن است رخ دهد، بنابراین پزشکان و متخصصان در زمینه همیشه در حال پیشگیری از این اتفاق هستند. اگر نگران هستید، یا اگر می دانید منطقه ای که می خواهید درمان کنید شامل موهای پرز هلویی است، شاید روشی متفاوت مانند الکترولیز موهای زائد جایگزین بهتری برای شما باشد و بهتر است که در این باره با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

الکترولیز نیازی به اصلاح منطقه مورد نظر قبل از درمان ندارد، بنابراین شما با اصلاح کردن موهای پرز هلویی باعث ضخیم تر رشد کردن آن ها نخواهید شد. شایان به ذکر می باشد که در الکترولیز موهای زائد، هر مو به صورت جداگانه درمان می شود، بنابراین خطری پوست شما را به جز ناحیه تحت درمان تهدید نمی کند.

ایا لیزر موها را ضخیم می کند

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند؟

در قسمت قبل سعی کردیم تا درباره این موضوع اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. حال باید اشاره شود که نتایج حاصل از درمان با لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می گردد:

  • منطقه ای که تحت درمان قرار دارد.
  • ضخامت مو موهای زائد
  • نوع پوست (پوست چرب، خشک یا معمولی)
  • رنگ پوست
  • نوع لیزر و هم چنین دستگاهی که از آن استفاده می شود.

با توجه به عوامل و موارد ذکر شده، نتایج ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. برای کسب بهترین نتیجه، معمولاً 4-6 جلسه درمانی به علاوه جلسات درمانی با فاصله یک یا دو سال برای حفظ نتیجه لیزر و رفع دائمی موها، لازم و ضروری می باشد.

یکی از بهترین دستگاه ها برای از بین بردن موهای زائد، لیزر کندلا الکس است. به دلیل آن که ایبن لیزر برای کاهش دائمی موهای زائد استفاده می شود، بنابراین امکان پذیر نمی باشد که همان موهای ضخیم رشد کنند، نگران نباشید، آن ها دیگر رشد نخواهند کرد.

اما پاسخ کوتاه این سوال که آیا ضخامت موها پس از لیزر مثل قبل خواهد بود یا نه یا آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند ، این است که موها پس از لیزر ضخیم تر رشد نمی کنند و این موضوع به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. رشد موهای ضخیم تر، احتمالا نتیجه ای از عدم تعادل هورمون هاست. یا ممکن است هورمون ها باعث شوند که موهای پرز هلویی تیره تر و ضخیم تر رشد کنند.

ممکن است شنیده باشید که بهترین نتایج لیزر موهای زائد بر روی موهای تیره و پوست نسبتا روشن حاصل می شود. با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در روند درمان تأثیر بسزایی خواهند داشت.

آیا لیزر موها را ضخیم می کند؟

از جمله نکات بسیار مهمی که درباره لیزر موهای زائد باید بدانید، به شرح زیر است:

  • زمان بندی لیزر موهای زائد:

شایان ذکر است که در لیزر موهای زائد، زمان بندی از اهمیت بسیار ویژه ای قرار دارد. برای مؤثر بودن لیزر موهای زائد، موها باید در مرحله مناسبی از چرخه رشد خود قرار بگیرند، که به آناژن معروف هستند. این در حالی است که مو حاوی مقدار زیادی ملانین است، که این همان چیزی است که لیزر برای از بین بردن فولیکول آن را هدف قرار می دهد.

بنابراین، برای دستیابی به نتایج طولانی مدت و ماندگار، لیزر باید در مرحله آناژن رشد مو، مو را درمان کند. برای تاثیر گذاشتن روی تمام موهای شما در طول این چرخه، تعدادی جلسه درمانی پیاپی لازم خواهد بود، زیرا موهای شما در یک چرخه یکسان قرار ندارند و هر فولیکول مو بطور مستقل چرخه ی خود را طی می کند.

  • ارزیابی بیمار یا زیباجو توسط پزشک:

در واقعیت، قبل از شروع درمان برای موهای زائد، ارزیابی توسط پزشکی واجد شرایط بسیار مهم است. این امر به این دلیل است که موهای زائد می توانند با شرایطی که حتی در مورد آنها فکر نمی کنید همراه باشند: به عنوان مثال می توان اذعان داشت که برخی از تومورها و عدم تعادل هورمونی که از بین بردن موها با لیزر آن مشکل اساسی را برطرف نمی کند. اگر یک شرایط درمانی خاصی وجود داشته باشد که به آن توجه نشود، ممکن است لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت، به سادگی مؤثر نباشد.

کدام موهای کرکی و نازک قابل لیزر شدن هستند؟

موهای نازک تنها در صورتی که رنگ کافی داشته باشند می توانند لیزر شوند. اگر دارای موهای بور و یا نازک هستید به هیچ وجه لیزر نکنید. برای موهای سفید می توانید از یک روش نسبتا دردناک به نام الکترولیز استفاده کنید که تنها در مواقع ضروری توصیه می شود.

بهترین لیزر برای موهای نازک

بهترین لیزر برای موهای نازک چیست؟

بعضی افراد به جای لیزر به الکترولیز روی می آورند و نهایتا بیان می کنند از نتایج درمان های لیزر موهای زائد بر روی صورت، شانه ها، کمر یا سینه خود ناراضی هستند. در تمام این موارد و به نظر آن ها، بعد از انجام درمان های متعدد، لیزر به جای از بین بردن یا کاهش دائمی موها، باعث افزایش رشد مو شده است. آن ها همچنین اذعان دارند  که موها تیره تر و ضخیم تر شده اند.

تاریخچه پزشکی آن ها نشان می دهد که این مشتری ها دارای پوستی روشن، رشد بیش از حد مو در صورت و گردن و عدم تعادل هورمون ها می باشند. به علاوه برخی از آن ها دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات آدرنال و سایر شرایط خاص و قابل بررسی می باشند که باعث رشد بیش از حد موها می گردد. اگرچه موهایشان از قبل قابل رویت بود، اما ضخامت و تیرگی آن ها به اندازه پس از لیزر نبوده است.

با توجه به موارد ذکر شده و تحقیقات انجام شده در این زمینه، می توان بیان کرد که اثر گذاری لیزر کندلا الکساندرایت روی موهای نازک و از بین بردن آن ها بسیار بهتر و قابل توجه تر از IPL بوده است و عوارض جانبی ناشی از آن نیز بسیار کمتر مشاهده شده است.

علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

بر اساس نتایج علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر گاهی اوقات رخ می دهد اما درصد بسیار کمی از افراد دچار این مشکل می شوند. ضخیم شدن موهای زائد بعد از لیزر به عوامل بسیار مهمی بستگی دارد. در زمان لیزر برخی از فراد دچار افزایش میزان فشار خون در پوست می شوند. بالارفتن جریان خون در زیر پوست انرژی وارد شده به فولیکول ها و ریشه های مو را بالا می برد که همین امر باعث افزایش ضخامت موهای زائد می گردد. اگر فولیکول موی افراد نسبت به امواج حساسیت داشته باشند درمان نتیجه عکس خواهد داد و موهای زائد بدن ضخیم می شود.

نحوه اثرگذاری لیزر کندلا الکس چگونه می باشد؟!

آیا لیزر موهای نازک را ضخیم می کند ، همان گونه که در مقالات قبلی اشاره کرده ایم، مو از ناحیه درم داخل پوست رشد خواهد کرد. تورفتگی در پوست که در آن ساقه مو رشد می کند، فولیکول نامیده می شود. تنها قسمت زنده مو در فولیکول یافت می شود. این پایه ریشه است و پیاز مو نامیده می شود و شامل سلول هایی است که ساقه مو را تولید می کند. این پیاز مو در فولیکول است که هم لیزر و هم الکترولیز آن را در رفع موهای زائد هدف قرار می دهند.

با توجه به اینکه فولیکول می تواند دو نوع مو ایجاد کند و این دو نوع مو به صورت زیر می باشد:

  • موهای vellus، که روشن، ریز و کرکی هستند
  • موهای ترمینال، که تیره تر، درشت تر و ضخیم تر هستند

سوالی که پیش می آید این است که آیا ممکن است که پرتوهای اعمال شده (لیزر)، در بعضی موارد، فولیکول های مو را که موهای vellus در آن ها رشد می کنند، تحریک کرده و باعث رشد موهای ترمینال در آن ها گردد؟ آیا موهای VELLUS می توانند به موهای ترمینال تغییر پیدا کنند؟

زمان مناسب برای لیزر موهای کرکی

از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید،  این است که :

  • لیزر نمی تواند فولیکول ها را جدا جدا تحت تاثیر یا درمان قرار بدهد. هنگامی که از لیزر موهای زائد استفاده می شود، نه تنها موهای ناخواسته را درمان می نماید، بلکه روی پوستی که ناحیه مورد نظر را احاطه کرده است نیز تاثیر می گذارد، جایی که موهای قابل مشاهده وجود ندارد.
  • مهم نیست از چه نوع دستگاه لیزر برای برداشتن مو استفاده می شود – دیود، لیزر کندلا الکس یا Nd (Yg) اساس کار لیزر در از بین بردن موها یکسان است.
  • هنگامی که متخصص، لیزر را فعال می کند، پرتوی لیزر از طریق پوست به کیسه های ریز به نام فولیکول ها که رشد مو در آن ها انجام می شود، می رسد.
  • گرمای شدید ناشی از پرتوی لیزر باعث آسیب رسیدن به فولیکول های مو می شود که رشد مو را متوقف میکند.
  • برخلاف لیزر موهای زائد، دستگاه های الکترولیز فولیکول ها را جدا جدا تحت تاثیر قرار می دهند. با استفاده از مدرن ترین فن آوری، یک دقیقه الکتریسیته با دقت روی پایه فولیکول مو اعمال می شود. این روند سلول رشد مو را از بین می برد. بنابراین، توانایی رشد مجدد فولیکول مو به طور دائم از بین می رود. بدون وجود جریان خون در فولیکول، نمی تواند باعث رشد موی جدیدی شود.
  • یکی از دلایل افزایش رشد مو یا ضخیم تر شدن آن بعد از درمان با لیزر موهای زائد، پرتو درمانی الکترو مغناطیسی لیزر در هنگام استفاده و تأثیر آن بر سلول های بالقوه رشد مو در محل مورد نظر، به ویژه در مراجعین با عدم تعادل هورمون ها و یا افرادی که نسبت به سطح طبیعی آندروژن ها (هورمون های مردانه) حساس تر هستند، اتفاق می افتد.

عوامل موثر در افزایش ضخامت مو پس از لیزر کدام اند؟

لیزر از امواج نور با پسوت ارتباط برقرار کرده و با بررسی موهای زائد و ریشه آن اقدام به از بین بردن آنها می کند. هرچه سطح پوست شما بلندتر باشد مقابله با آن دشوارتر است. حتما قبل از لیزر موهای خود را شیو کنید که لیزر نتیجه بهتری بگذارد اما این را بدانید که از اپیلاسیون نباید استفاده کنید. سایر فاکتورهای مهم در افزایش ضخامت مو شامل موارد زیر می باشد:

  • رنگ و ضخامت مو
  • نوع دستگاه و طول موج آن
  • تخصص پزشک
  • مشکلات هورمونی
  • رنگ پوست

سخن پایانی:

درمان و از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر بسیار اثر بخش است، به گونه ای که شما شاهد از بین رفتن 80 الی 90 درصد موهای زائد خود خواهید شد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای انجام لیزر موهای زائد به کلینیک های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

مهراز کلینیک در انجام تمامی فرآیندهای زیبایی لیزر در غرب ، لیزر بیکینی و لیزر موهای پا با بهره گیری از کادری مجرب، در اختیار شما عزیزان خواهد بود و به شما خدمت رسانی می نماید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما